بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۳
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به هیچ عنوان کسی را به صرف اینکه در یکی از گروه های اجتماعی خاص است از جمع یارانه بگیران حذف نکرده ایم.
کد خبر : ۱۴۷۲۷۳
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، علی ربیعی با حضور در استودیوی خبر 21 افزود: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 93 دولت را مکلف کرده بود تا افراد غیر نیازمند را از چرخه یارانه بگیران حذف کند.

وی ادامه داد : مجلس در سال 94 هم حدود شش هزار میلیارد تومان را از بودجه پیشنهادی دولت حذف و دولت را مکلف کرد که به همین میزان افراد غیر نیازمند را از یارانه بگیران حذف کند.

ربیعی با بیان اینکه طرح هدفمندی یارانه ها، طرح اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است و نمی توان به آن کم توجهی کرد، گفت : در سال 93 مطالعات اولیه بسیاری را صورت دادیم و پایگاه های اطلاعاتی را اصلاح کردیم.

وی ادامه داد: بر اساس تکلیف قانونی، ما در بودجه سال 93، نظام شناسایی را فعال و برخی را حذف کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس قانون بودجه سال 94 باید آیین نامه ای را بنویسیم اما هنوز این کار را آغاز نکرده ایم و امیدواریم روندی که از سال 93 آغاز کرده ایم، امسال نیز ادامه دهیم.

ربیعی تأکید کرد: در این مرحله به هیچ عنوان کسی را به صرف اینکه در یکی از گروه های اجتماعی خاص است از جمع یارانه بگیران حذف نکرده ایم.

وی با اشاره به اینکه سعی می کنیم دقت خود را بالا ببریم افزود: تقریباً اعتراض ها، سه دهم درصد بود و افرادی که یارانه آنها قطع شده بود با مراجعه به ما و پس از اینکه اطلاعات را می دیدند قانع می شدند.

ربیعی گفت: اکنون تعدادی را بر اساس تکلیف قانونی سال 93 از جمع یارانه بگیران حذف کرد ه ایم و امسال نیز در صورت نوشتن آیین نامه، این روند را امتداد می دهیم.

وی افزود: این کار به دقت انجام می شود و با تدوین نظام اعتراض، با دقت زیادی به اعتراض ها رسیدگی می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: سعی کردیم خطاهای خود را در این زمینه به حداقل کاهش دهیم و خطای نوع اول و دوم ما بسیار ناچیز بوده است.

ربیعی گفت: با دقت بالایی که در این کار صورت می دهیم به مرّ قانون عمل خواهیم کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر