بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
مدیر مالی شرکت تأمین ماسه ریخته گری عنوان کرد:

اجرای برنامه افزایش سرمایه اصلی ترین دلیل اقبال سهامداران به "کماسه"

اگرچه گزارشات مربوط به عملکرد 12 ماهه سال گذشته نهایی نشده، اما با توجه به عملکرد شرکت طی 9 ماهه سال 93 می توان گفت "کماسه" به برآوردها و برنامه های خود طی مدت مذکور دست یافته است.
کد خبر : ۱۴۷۲۸۶
نویسنده :
جمشیدی
شرکت تأمین ماسه ریخته گری پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 94 خود را با برآورد سود 795 ریالی منتشر کرده که این رقم نسبت به آخرین بودجه برآوردی سال مالی گذشته با رشد شش درصدی همراه بوده است. همچنین "کماسه" براساس عملکرد 9 ماهه سال مالی گذشته موفق به پوشش 71 درصدی سود برآوردی 750 ریالی شده است.

براساس گزارش بورس نیوز، سهام مجموعه مذکور از جمله شرکت هایی است که طی روزهای اخیر مورد اقبال سهامداران قرار گرفته و معاملات آن طی فروردین ماه امسال با تحقق بازدهی مثبت مثبت 6.38 درصدی و طی هفته گذشته با کسب بازدهی مثبت 17.47 درصدی به پایان رسیده است.

در همین ارتباط مدیر مالی شرکت تأمین ماسه ریخته گری در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: اگرچه گزارشات مربوط به عملکرد 12 ماهه سال گذشته نهایی نشده، اما با توجه به عملکرد شرکت طی 9 ماهه سال 93 می توان گفت "کماسه" به برآوردها و برنامه های خود طی مدت مذکور دست یافته است.

علیرضا ستاری در خصوص پیش بینی درآمد سال مالی جاری شرکت ابراز داشت: سود برآوردی سال مالی 94 نسبت به سال گذشته با رشد چندان با اهمیتی همراه نبوده است. چراکه در صدد آن هستیم تا به طور قطع به برآوردهای خود دست آوریم.

وی افزود: در مجموع درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی برای سال مالی جاری مبلغ 16 میلیارد و 900 میلیون تومان برآورد شده که احتمال دارد این مبلغ با توجه به مقدار تولید و فروش محصولات با نوساناتی همراه شود.

مدیر مالی شرکت تأمین ماسه ریخته گری در خصوص برنامه های این مجموعه برای اجرای طرح های توسعه ای گفت: اجرایی شدن طرح توسعه ای نیازمند تأمین منابع مالی و زیرساخت های لازم است که در شرایط کنونی امکان فرآهم آوردن این امکانات برای مجموعه وجود ندارد.

ستاری با اشاره به برنامه افزایش سرمایه "کماسه" در این خصوص افزود: اجرای برنامه افزایش سرمایه به مبلغ 13 میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در دست اجراست که این برنامه در مرحله تهیه گزارش توجیهی توسط مشاور می باشد.

وی در خصوص دلایل اقبال سهامداران جهت سرمایه گذاری در سهام این شرکت اظهار داشت: به نظر می رسد اجرای برنامه افزایش سرمایه یکی از دلایل اصلی استقبال سهامداران از سهام این شرکت و رشد قیمتی آن باشد.

مدیر مالی شرکت تأمین ماسه ریخته گری در خاتمه پیرامون آثار مثبت ناشی از کاهش یا لغو تحریم های بین المللی بر وضعیت سودآوری مجموعه گفت: "کماسه" به روابط بین المللی کشور وابسته نبوده و به طور مستقیم از اعمال تحریم ها تأثیر نمی پذیرد. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که وضعیت سودآوری شرکت های طرف قرارداد و متقاضی محصولات تولیدی "کماسه" همچون شرکت های ریخته گری همراه با لغو تحریم های بین المللی بهبود خواهد یافت که این امر به طور غیرمستقیم بر وضعیت تقاضا برای تولیدات و گردش نقدینگی آثار مثبتی اعمال خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
با سلام
لطفا در خصوص افزایش سرمایه پتروشیمی زنجان هم اطلاع رسانی نمایید.
طبق اعلام سایت شرکت درخواست افزایش سرمایه به سازمان بورس ارسال شده است.