بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
عضو ناظر شورای رقابت از خارج شدن تغییر و افزایش نرخ خودرو در سال 94 از دستور کار این شورا خبر داد.
کد خبر : ۱۴۷۲۹۹
محمدعلی مددی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است شورای رقابت همانند سال گذشته قیمت های جدیدی را برای خودرو تعیین و اعلام کند، افزود: درابتدا قرار بود شورای رقابت همانند سال گذشته در خصوص قیمت خودرو تصمیم گیری کند و این امر را در دستور کار و برنامه های خود قرار داده بود.

وی اظهار داشت: اما این برنامه با توجه به بخشنامه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری درخصوص تغییر ندادن قیمت ها و اعلام محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبنی بر افزایش نیافتن قیمت کالاها از جمله خودرو در سال 94، از دستور کار شورای رقابت خارج شد.

عضو ناظر شورای رقابت با تاکید بر اینکه این شورا هنوز اقدامی برای تغییر و افزایش قیمت ها انجام نداده است، تصریح کرد: براساس اعلام شورای رقابت خودرو سازان مجاز هستند تنها یک درصد مالیات بر ارزش افزوده را بر قیمت خودروها اضافه کنند.

مددی گفت: شورای رقابت در سال جاری با توجه به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد که قیمت خودرو یک درصد امکان افزایش دارد.

وی در پایان تاکید کرد: شورای رقابت با توجه به سیاست دولت درحال حاضر در خصوص تغییر و افزایش قیمت خودرو در سال 94 هیچ برنامه ای ندارد.

گفتنی است، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان هم درباره علت افزایش قیمت خودرو گفته است: کارخانه ها برای آن بخشی که مربوط به شرکت است، افزایش قیمت نداده اند اما یکسری رشدها ناشی از افزایش های قانونی نظیر بالا رفتن یک درصدی مالیات ارزش افزوده است که براین اساس یک خودروی 30 میلیون تومانی معادل 300 هزار تومان افزایش قیمت پیدا می کند.

وی افزود: علاوه بر افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده، تعرفه مواد اولیه که عمدتا فولاد و آهن است، از 4 به ده درصد افزایش پیدا کرده و ارز مبادله ای هم بیش از ده درصد گران شده است، ضمن آنکه نرخ آب، برق و گاز با وجود آنکه وزیر نیرو اعلام کرد گران نمی شود، اسفند 93 گران شده است./ایرنا
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
خوب به سلامتی قصه پارسال دوباره شروع شد یکی بیاد گرون میشه اون یکی بیاد بگه در دستور کار نیست نماینده مجلس رگ گردنش بزنه بیرون و این وسط یه مشت سهامدار بدبخت له بشند