بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
در گفتگو با مدیر معاملات فلزی شرکت کارگزاری کالای خاورمیانه عنوان شد:

احتمال کاهش قیمت فروش محصولات فولادی طی هفته جاری

شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز در مجموع 78 هزار و 740 تن کالا در بورس معامله کرد که از این مقدار فوق، 47 هزار و 370 تن ورق گرم ،27 هزار و 660 تن ورق روغنی و 3 هزار و 710 تن ورق گالوانیزه گزارش شده است .
کد خبر : ۱۴۷۳۲۱
نویسنده :
محمدآموخته
در معاملات هفته اخیر بورس کالا، در مجموع 282 هزار و 341 تن کالای فولادی توسط سه شرکت فولاد ساز دولتی و یک شرکت فولاد ساز خصوصی عرضه شد.

مدیر معاملات فلزی بورس کالای شرکت کارگزاری کالای خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه در معاملات هفته گذشته بورس کالا، شرکت ذوب آهن اصفهان با در نظر گرفتن کاهش قیمت محصولات خود و نیز بهبود شرایط پرداخت، موفق به عرضه 25 هزار و 961 تن عرضه شد، اظهار داشت: در این بین، شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز در مجموع 78 هزار و 740 تن کالا در بورس معامله کرد که از این مقدار فوق، 47 هزار و 370 تن ورق گرم ،27 هزار و 660 تن ورق روغنی و 3 هزار و 710 تن ورق گالوانیزه گزارش شده است .

محمدرضا محمدی در ادامه افزود: شرکت فولاد خوزستان نیز در معاملات هفته اخیر توانست با کاهش بین 60 تا 123 تومانی قیمت محصولات خود در هر کیلو درمجموع 131 هزار و 400 تن کالای شمش به صورت سلف و نقدی بفروش رساند که به نظر می رسد با توجه به کاهش قیمت شمش فولاد خوزستان، سایر تولید کنندگان نیز تعدیل قیمت محصولات خود را طی معاملات هفته جاری در دستور کار قرار دهند.

محمدی، نوسانات قیمتی ورق اکسین و کالای تیر آهن طی معاملات هفته گذشته بورس کالا را مبنی بر کمبود عرضه دانست و یادآور شد: در بخش وارداتی خبرهای امیدوار کننده ای از شمش فولاد شنیده نمی شود زیرا قیمت تمام شده با توجه به قیمت تولید کنندگان داخلی مقرون به صرفه نیست که از جمله آن می توان به میلگرد های کلاف ساده در بندر امام اشاره کرد که کاهش قیمت این محصول پایین تر از یک هزار و 600 تومان در هر کیلو گزارش شده که این امر حاکی از بازگشت قیمت ها به معاملات چند ماه اخیر می باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر، قیمت محصول میلگردهای کلاف ساده بندر انزلی در حدود یک هزار و 690 تا یک هزار و 750 تومان و همچنین کالای فوق در بندر امام نیز بین یک هزار و 605 تا یک هزار و 665 تومان در هر کیلو در تبادلات مالی کالایی در حالتی نوسانی قرار گرفته است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
با این تحلیل قیمت داخلی پایین است و حجم فروش بالاست و احتمال دارد قیمت هم بالا رود