بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
معاون اول رییس جمهور مشکلات زیست محیطی را یکی از مسائل مهم در ایران دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ با ایتالیا در زمینه های مختلف و بخصوص در بخش زیست محیطی آمادگی دارد.
کد خبر : ۱۴۷۳۳۹
به گزارشخبرگزاری فارسبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری عصر امروز (شنبه) در دیدار جان لوکا گالتی وزیر محیط زیست ایتالیا با اشاره به پیشینه تاریخی روابط مثبت دو کشور اظهار داشت: همکاری های اقتصادی و صنعتی دو کشور نیز سابقه ای طولانی دارد و ما علاقمند به ادامه روند مثبت تعاملات و همکاری های گذشته با ایتالیا هستیم.

معاون اول رییس جمهور افزود: در مقطعی که وزیر صنایع بودم، ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ایتالیا را بر عهده داشتم و در آن زمان ایتالیا یکی از شرکای برتر ما در سطح اتحادیه اروپا بود.
جهانگیری با تاکید براینکه ایتالیا جایگاه مثبت و مهمی نزد افکار عمومی و مقامات ایران دارد، خواستار گسترش سطح مناسبات و همکاریهای تجاری و اقتصادی تهران – رم شد و گفت: ایتالیا باید جایگاه گذشته خود در همکاری‌های تجاری با ایران را پیدا کرده و به عنوان یکی از شرکای بزرگ ایران مطرح باشد.
معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، تحولات جدی در روابط ایران با کشورهای اروپایی بویژه ایتالیا ایجاد شده که امیدوارم این روند، رو به توسعه بوده و زمینه شکوفایی اقتصاد دو کشور را فراهم کند.
وی همچنین با اشاره به مذاکرات ایران و کشورهای 1+5، از مواضع سازنده و مثبت وزیر امور خارجه ایتالیا در قبال بیانیه لوزان قدردانی کرد و افزود: انتظار داریم موضع‌گیری مثبت ایتالیا تا پایان مذاکرات و دستیابی به توافق جامع هسته‌ ای استمرار داشته باشد.
وزیر محیط زیست ایتالیا نیز در این ملاقات با اشاره به سابقه مثبت روابط دو کشور گفت: رابطه ایران و ایتالیا هیچگاه با تنش های طولانی همراه نبوده و اساس کار دو کشور همواره بر مبنای دوستی بوده است.
جان لوکاگالتی با بیان اینکه ایتالیا نسبت به آینده مذاکرات هسته‌ای ایران خوش بین است، خاطرنشان کرد: تردیدی نداریم که به زودی شاهد دستیابی به توافق جامع هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5 خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه ایران و ایتالیا از نظر شرایط زیست محیطی دارای مشکلات مشابهی هستند، بر لزوم گسترش همکاری های زیست‌محیطی میان تهران و رم برای مقابله با تهدیدات زیست محیطی و استفاده از تجارب یکدیگر در این زمینه تاکید کرد.
وزیر محیط زیست ایتالیا افزود: قرار است یادداشت تفاهمی در زمینه همکاری های زیست محیطی با حضور مسئولان محیط زیست دو کشور به امضا برسد که امیدوارم این یادداشت تفاهم بتواند اثرات مثبتی در توسعه همکاری های دو کشور به همراه داشته باشد.
وی همچنین با تاکید بر لزوم گسترش روابط ایران و ایتالیا در بخش های مختلف گفت: ایتالیا علاقه مند است که هرچه زودتر به جایگاه گذشته خود بازگردد و همکاری های خود با ایران را به عنوان شریک نخست بازرگانی ادامه دهد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر