بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵
جانشین فرمانده نداجا گفت:ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش با جلوگیری از ربوده شدن کشتی‌ها به اقتصاد کشور کمک می‌کند.
کد خبر : ۱۴۷۳۴۹
امیر دریادار "غلامرضا خادم بیغم" جانشین فرمانده نیروی ارتش در گفت‌وگو باخبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛درباره ناوگروه 34 ارتش و اهداف سفر آن اظهار داشت: نداجا سال‌هاست که ناوگروه‌های خود را با هدف برقراری امنیت و به خصوص امنیت کشتی‌های تجاری به آب‌های بین‌المللی و "خلیج عدن" اعزام می‌کند.

*** نیروی دریایی راهبردی ارتش با قدرت با تهدیدات مقابله می‌کند

وی با اشاره به اهمیت "خلیج عدن" به عنوان یک خلیج استراتژیک یادآور شد: در آب‌های این خلیج که محل عبور کشتی‌های تجاری و نفت‌کش‌های ما است و خیلی از کشورهای دیگر با تهدید دزدان دریایی روبرو هستند که البته نیروی دریایی راهبردی ارتش با این تهدیدات با قدرت مقابله می‌کند.

*** تأمین امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی از اهداف ناوگروه‌های نداجا

جانشین فرمانده نداجا تأکید کرد: هدف ما در حضور در آب‌های بین‌المللی این است که با اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران اقتدار خود را در عرصه بین‌المللی به نمایش بگذارد و امنیت خطوط مواصلاتی کشتی‌های تجاری را تأمین کنیم.
*** نیروی دریایی توانست از ربوده شدن خیلی از کشتی‌ها جلوگیری کند
دریادار خادم بیغم اظهار داشت: نیروی دریایی توانست از ربوده شدن خیلی از کشتی‌ها جلوگیری کند و نداجا با این اقدام خود به اقتصاد کشور کمک کرده است.

*** توسعه دیپلماسی دریایی و افزایش ارتباطات بین‌المللی نداجا

جانشین فرمانده نداجا عنوان داشت: در طول این مدت اتفاق افتاده که به کشتی‌های خارجی هم کمک کردیم که این خود باعث توسعه دیپلماسی دریایی و افزایش ارتباطات بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران گردیده و بنابراین در یک فضای بین‌المللی نیروی دریایی راهبردی ارتش در جهت بهبود و توسعه دیپلماسی نقش‌آفرینی می‌کند.

دریادار خادم بیغم گفت: امروز ناوگروه 34 در منطقه علیرغم تهدیداتی که وجود دارد به وظایف خود عمل می‌کند و با قدرت وظایف محوله را انجام می‌دهد و این باعث تأمین امنیت کشتی‌های تجاری جمهوری اسلامی ایران گردیده است.

*** خلیج عدن وسیع است و ما به وظایف خود عمل می‌کنیم

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سوالی درباره این که اخیراً ایالات متحده آمریکا کشتی‌های جنگی را به "خلیج عدن" ارسال کرده و آیا این نگرانی وجود دارد که درگیری نظامی رخ دهد، ادامه داد: "خلیج عدن" بسیار وسیع است و ما هم با توجه به قوانین بین‌المللی به تردد و گشتزنی مشغول هستند.

*** خطری ناوگروه 34 را تهدید نمی‌کند
وی در پایان خاطرنشان کرد: در آب‌های بین‌المللی قوانینی حاکم است که ما بر اساس آن قوانین به وظایف خود عمل می‌کند و به نظر نمی‌رسد که خطری ناوگروه 34 را تهدید کند و ما برای مقابله با خطر همواره آماده هستیم.

گفت و گو از محمد زرچینی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر