بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه عنوان شد:

احتیاط، عامل روند کنونی/صنایع مورد اقبال جهت سرمایه گذاری

انتظار می رود تا پایان تیرماه سال جاری بازار سرمایه روند نوسانی را سپری کند پس از منعکس شدن اخبار قطعی در بعد مذاکرات هسته ای مسیر اصلی بورس مشخص می شود که با توجه به اخبار منتشر شده پیرامون این موضوع پیش بینی می شود تا شاهد جهش مثبت این بازار باشیم.
کد خبر : ۱۴۷۳۶۴
نویسنده :
یارمحمدی
بازار بعد از رشد یک ماه پایانی سال 93، بعد از صدور بیانیه لوزان با فشار عرضه همراه شد و شاهد ریزش آن بودیم، که در کوتاه مدت انتظار می رود این نوسانات قیمتی ادامه یابد.

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق با اشاره به جو کلی بازار اظهار داشت: انتظار می رود این نوسانات قیمتی همچنان ادامه یابد، به این معنا که قیمت ها در یک محدوده قیمتی تثبیت شوند و برای رشد دوباره آنها نیاز به یک جهش قیمتی می باشد، که این جهش می تواند در حال حاضر با یک خبر نهایی از مذاکرات انجام شود.

پازوکی در ادامه افزود: انتظار می رود تا پایان تیرماه سال جاری بازار سرمایه روند نوسانی را سپری کند و پس از منعکس شدن اخبار قطعی در خصوص مذاکرات هسته ای مسیر اصلی بورس مشخص  شود که با توجه به اخبار منتشر شده پیرامون این موضوع پیش بینی می شود تا شاهد جهش مثبت این بازار باشیم.

پازوکی، علت نوسانات قیمتی را عدم اعتماد سهامداران دانست و یادآور شد: در سوم آذر ماه سال گذشته که شاهد رشد چشمگیر بازار بودیم، با تمدید مذاکرات اغلب سهامداران ترجیح دادند به دلیل وجود ریسک بالا در این بازار سرمایه گذاری نکنند و به همین دلیل به عرضه سهام خود روی آوردند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط و جو فعلی که نشان دهنده یک توافق نهایی می باشد، بحث احتیاط سهامداران مطرح است، البته عوامل دیگری نیز بر این جو تأثیرگذار است که از جمله این عوامل می توان به عرضه های اولیه اشاره کرد که به نظر می رسد بازار سرمایه کشور هنوز پتانسیل این عرضه ها را نداشته باشد چراکه انجام این برنامه نیازمند نقدینگی ثابتی در بازار است که در شرایط فعلی نقدینگی کافی برای جذب سهام عرضه شده وجود ندارد. امید است درآینده این استراتژی های سازمان بورس اوراق بهادار اصلاح شده تا اطمینان به سهامداران بازگردد.

این کارشناس بازار سرمایه به افزایش عرضه سهام توسط سهامداران حقوقی اشاره کرد و در این خصوص افزود: عرضه های زیاد توسط حقوقی های بزرگ بازار سرمایه نیز در شرایط فعلی شکل گرفته موثر واقع شده و این امر در کنار عرضه اولیه سهام شرکت ها موجب افت قیمتی سهام مجمو عه های بورسی شده است.

پازوکی در پایان اظهار داشت: انتظار می رود با وعده های مسئولین و اخبار حاصله از مذاکرات، چشم انداز روشنی از سال های آتی داشته باشیم و با دید بلند مدت می توان، صنایعی همچون بانک، خودروسازی و صنایع وابسته و همچنین حمل و نقل را برای سرمایه گذاری مناسب دانست، چراکه با لغو تحریم ها انتظار رشد این صنایع را داریم و بازار سرمایه می تواند رشد قابل توجهی داشته باشد؛ به طوری که به نظر می رسد بازار سرمایه آنچنان مورد توجه قرار گیرد که بازارهای موازی حرفی در قبال آن نداشته باشند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بورسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
بورس مُرده.
بورس فقط با محمود جون داره
پوريا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
امروز ساختمانی ها استارت رشدشون زده شد و چند روز آینده بالا میرند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
بورس نیوز تا وقتی که هر کارشناسی میاری میگه بانکی و خودرویی که اتفاقا در یک سال گذشته به دلایل معلوم افت نداشته اند بازار همین است. بانکی که داره ورشکسته میشه شما حمایت می کنید ولی فولاد و فلزی ها با پی به ای 4 را هیچ حمایتی نمیکنید.