بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: با هر گونه افراط و تفریط در مورد تعرفه‌های پزشکی مخالفیم، در زمان حاضر متوسط کل درآمد یک پزشک متخصص در ایران ۱۲.۵ تا ۱۲.۷ میلیون تومان و متوسط کل درآمد یک پرستار حدود ۲.۴ میلیون تومان است.
کد خبر : ۱۴۷۳۸۹

ایرج حریرچی افزود: طی روزها و هفته‌های اخیر مطالبی در رسانه‌ها درباره درآمد جامعه پزشکی و تعرفه‌های این حرفه منتشر شده است که حاوی افراط و تفریط است، این افراط و تفریط ها نظر وزارت بهداشت نیست و نه به نفع سلامت مردم است و نه به نقع جامعه پزشکی.


معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد:‌ این بحثهایی که به صورت غلوآمیز مطرح می شود،باعث می‌شود که مخالفین در هر دو طرف به همدیگر تهاجم بیشتری بکنند و دودش به چشم مردم و جامعه می‌رود.



وی ادامه داد: اینکه مثلاً می‌گویند درآمد یک ساعت کار پزشک ایرانی معادل ۲۰۰ ساعت کار یک پزشک اروپایی است یا یک پزشک ایرانی ۷ برابر یک پزشک متخصص آمریکایی درآمد دارد یا تعرفه پزشکان ایران یک سوم یا یک ششم تعرفه کشورهای فقیر است و باید چندین برابر شود،‌هیچکدام درست نیست.



قائم مقام وزیر بهداشت گفت: در هر قشری از جمله پزشکان یا وکلا یا ورزشکان افراد معدود و انگشت شماری هستند که درآمدهای خیلی بالا دارند،‌اینها کمتر از یک دهم یا یک صدم کل آن جامعه هستند و قطعاً وضعیت و درآمد آنها ملاک عمل کل آن جامعه و صنف نیست و باید درآمد متوسط یک صنف برای مقایسه مد نظر قرار گیرد.



حریرچی اضافه کرد: یک پزشک متخصص آمریکایی به طور متوسط در هر ماه حدود ۲۳۰ هزار دلار درآمد دارد که با دلار ۳۲۰۰ تومانی بالای ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود، واقعاً چند پزشک ایرانی داریم که چنین درآمدی داشته باشد.


وی گفت: بر اساس محاسبات دقیق وزارت بهداشت متوسط درآمد پزشکان متخصص در ایران بین ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. جامعه حدود ۲۱هزار نفری پزشکان متخصص در بخش دولتی که حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد آنها تمام وقت فقط در بخش دولتی کار می‌کنند.


قائم مقام وزیر بهداشت افزود:‌ بر همین اساس متوسط درآمد یک پرستار در ایران حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که در مقایسه با درآمد یک پزشک حدود ۶ برابر کمتر است و این فاصله زیادی نیست ضمن اینکه درآمد یک پزشک عمومی به مراتب از متوسط درآمد یک پزشک متخصص کمتر است.



حریرچی اضافه کرد: چنین درآمدهایی در بین پزشکان متخصص ایران در حالی است که ۸۰ درصد خدمات بستری به مردم در بخش دولتی و با تعرفه دولتی ارائه می‌شود و به خصوص از آبان سال ۹۳ که تعرفه‌های جدید ابلاغ شده است بیش از ۹۹ درصد جامعه پزشکی به تعرفه‌ها پایبند هستند و ریالی بیش از رقم های مصوب دریافت نمی‌کنند.



وی گفت:‌ حتی بعد از تصویب کتاب جدید ارزشهای نسبی خدمات سلامت و از آبان سال گذشته تعداد زیادی از گروههای پزشکی در بخش خصوصی به احترام وزارت بهداشت از درآمدهایی که قبل از این کتاب داشتند و بیشتر از تعرفه‌های مصوب بود؛ گذشتند و اکنون با تعرفه و ارقامی کار می‌کنند که کمتر از قیمت سال ۹۲ است و دیگر حتی در بخش خصوصی نیز خبری از جراحی قلب با تعرفه ۲۰، ۳۰ یا ۴۰ میلیون تومانی نیست در حالی که در سال ۹۲ چنین درآمدهایی وجود داشت.



معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: در چنین فضایی اگر پزشکی هست که بر اساس تعرفه‌های مصوب کار می‌کند و درآمد بالا دارد نباید مورد توهین و تحقیر قرار گیرد، ضمن اینکه مکانیزم مالیات هم وجود دارد./دانشجو

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
دروغه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
زير ميزي رو حساب كن ببين چند برابر امريكايي دريافت ميكنن بورس نيوز جان سعي كن مطالب رو سانسور نكني
ناشناس
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
تازه درآمدبقیه مردمان آمریکا را در نظر نمی گیرند . همچنین اگر در آمریکا پزشکان درآمدشان بالاست پس چرا تو سوپرمارکت کار میکنند و یا راننده تاکسی هستندویا چرا پزشکان محترم ما زن و بچه خود را می فرستندخارج از کشور و خودشان در ایران پول پارو می کنند و برای خانواده شان در خارج از کشور می فرستند .
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
آقای حریری مردم را چه فرض کردند که حقوق پزشک آمریکایی را به ریال تبدیل میکنند.......تازه مگه الگوی ما اونا هستند راست میگید همه چیز را مقایسه کنید... یا اصلا بابا یک پزشک چینی و یا آفریقایی مقایسه کنید...
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
ومتوسط حقوق یک مهندس در رشته های تولیدی وصنعتی 1.5تا2.5 میلیونه این معنی عدالته مطمئن باشید با این مدیریت کشور پیشرفتهای چشمگیری خواهد کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
دروغگو دشمن خداست
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
40 تومان هر 5 دقيقه، 12 ساعت هم كار ميكنن. مي كنه روزي 6 ميليون در ماه 170 ميليون در سال 2 ميليارد. 2 نه ميگيم 1 ميليارد. پول در مياري نوش جونت ولي به مردم هم بيشتر خدمت كنيد و اگر اشتباه كرديد جريمه نقدي بدهيد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
من که باورم نمیشه متوسط درامد پزشکان
ماهانه 12 میلون ؟؟؟حداقل درامد ممکنه مثله نرخ تورم که از نظر من مقایسه قیمت گوشت مرغ عدس لوبیا شیر و پنیر وکره میوه نان با چند سال قبل بیشتر از 200در 100 گران شده ولی نرخ تورم 15 درصده
الکس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
وقتی یک ویزیت ساده اون هم در درمانگاه دولتی و برای پزشک غیر متخصص شده 30 هزار تومان... دیگه بقیه رو حساب کنید.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
یک پزشک مرد حداقل یازده سال طول میکشه تا تخصصش رو بگیره، اگه دو سال سربازی رو هم بهش اضافه کنیم میشه سیزده سال، حالا یه دیپلم که یازده سال قبلش رفته سرکار و یا یه لیسانس که ... می خواد مساوی با این آدم حقوق بگیره هرچند که همه می دونن که یه متخصص تو شروع کارش این مبلغی که گفته شده رو در نمیاره (البته اگه تو آشناهاتون دکتر داشته باشین مطمئنم که خبر این دکترها و متخصصهای تازه کار رو دارین)، البته اینجا ایرانه و ما حق داریم که خودمون رو با هم مقایسه کنیم!!!! با نرخ تورم فعلی 5 سال دیرتر وارد بازار کار شدن چقدر هزینشه؟!!! قیمت یه مطب برای برای دکترهایی که از درآمدشون حرف میزنیم چقدره؟ اگه با همون پول پیک موتوری بزنه یا هر خدمات دیگری ارائه کنه نمیتونه بیشتر در بیاره؟ به نظرم گیر دادن به دکتر ها یه جور فرار رو به جلو هست که از درآمدهای بعضی از . . . چشم پوشی کنیم که نه سواد درستی دارن و نه معلومه پولشون از کجا اومده . . . سایت بورس نیوز لطفا گزارشی در خصوص درآمد این افراد پیدا کن!
ناشناس
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
اولا، همون بهتر که 5 سال دیرتر وارد بازار کار میشین کمتر وقت دارین گند بزنین و مردمو با اشتباهات پزشکیتون به کشتن بدین ...
دوما که شما وقتی پزشک عمومی میشین میتونین کار هم بکنین ، میرین تخصص که بیشتر پول در بیارین ، حالا حسابشو از مردم پس میگیرید؟
سوما این که اگه بین 100 نفر اول کنکور ریاضی و تجربی تست هوش بگیرن ، خیلی از مشکلات حل میشه ، وقتی حفظ کردن ملاک نباشه ، معلوم میشه شما چند مرده حلاجین...
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
چرا باید حقوق کار گر ماهیانه 600هزارتومان باشد و اینهمه اختلاف ؟؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
حساب دودوتا چهارتاست دیگه!!!!!!!!!!!
*متخصص در روز حداقل 50 نفرو میبینه که 50*30000=1500000
*دو تا عمل جراحی 3500000
*زیر میزی 7500000
روزی 12500000
که 20 روز کاری هم حساب کنیم12500000*20=250000000
250 میلیون در ماه برای متخصص در شهرستان!!!!!!!!!!!!در تهران تقریبا 3 برابر کنید....
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
پزشکهای الان همه تاجرهستندوفقط برایشان پول مهم است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
هر ماه 230 هزار دلار ؟ دیوانه ای ؟ مریضی یا مرض داری ؟ که دروغ میگی! سالیانه 156 هزار تا 315 هزار متوسط حقوق ! فکر کردی اونجا هم ایرانه پول مفت بدن ؟ یا از درد مردم سوء استفاده کنن؟

Doctors' earnings ranged from about $156,000 a year for pediatricians to about $315,000 for radiologists and orthopedic surgeons. The highest earners — orthopedic surgeons and radiologists — were the same as last year, followed by cardiologists who earned $314,000 and anesthesiologists who made $309,000.
فقط توی گوگل بگردید ، تا خودتون هم ببینید
این لینک هم نگاه کنید :
http://www1.salary.com/Doctor-Salary.html

البته با وی پی ان!
کارمند بیمارستان
UNITED STATES
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
به خدایی که اون بالاست کذب محضه. من تو بخش مالی یک بیمارستان در یک شهرستان کوچک (50 هزار نفری) کار میکنم. فقط یکی از پزشکان ارتوپد رو مثال میزنم که درامدش بمراتب کمتر از متخصصان پوست و قلب و چشمه...بیمارستان با ایشون یک قرارداد 17 میلیونی امضا کرده و ماهی هم حدود 110 میلیون کارانه میگیره یعنی چیزی حدود 127 میلیون حقوق یک ماه ایشونه حالا حساب کن متخصص چشم وقلب چقدر در میاره؟ تازه این درامد تو شهرستان کوچیکه حالا تهران چقده خدا میدونه؟ من هیچ وقت باور نمیکنم یک پزشک متخصص کمتر از ماهی 100 میلیون درامد داشته باشه اخه از کجا میارن خونه 20 میلیاردی میخرن؟ پورشه سوار میشن؟ سفر خارجی میرن؟ ویلای چند هزار متری تو شمال؟ ولی با اینکه خیلی از این بی عدالتی ناراحتم اون دنیا حرفمو به خدا خواهم زد که ماها که این همه جوان تحصیکرده چرا به زور میتونن تامین معاش کنن ولی پزشکان و دندانپزشکان و داروسازان ندونن با پولاشون چکار کنن؟ خدایا کو عدالتت؟ خسته شدیم از بس رویاهامونو کشتیم؟ خدایا کسی که پزشک شده و ماهی 100 میلیون تا 1 میلیارد در ماه درمیاره با کسی که دکتری از شریف گرفته و به زور ماهی 2 تومن (نمونش داداشم) درمیاره، چه فرقی دارن؟ دیگه ما تو این دنیا و مملکت حرفمون و اعتراضمون به جایی نمیرسه مگه خدا اون دنیا حقمونو بگیره....