بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
کد خبر : ۱۴۷۴۱۰

روند بازار در بلند مدت به دلیل افت چشمگیر شاخص در روزهای پایانی سال 93، مثبت پیش بینی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، غلامرضا جواشی، مدیر سرمایه گذاری شرکت گوهران امید در خصوص روند بازار در روزهای اخیر اعلام داشت: به دلیل افت شاخص در ماه های پایانی سال 93 به نظر می رسد که بازار در سال 94 از لحاظ بلند مدت مثبت باشد .

وی ادامه داد: قیمت سهام شرکت ها هم اکنون توجیه پذیری خرید دارد اما این منوط به چند نکته از جمله وضعیتی که شرکت ها به لحاظ داخلی از عملکرد و پیش بینی های خود در سال 94 اعلام می کند، سیاست های پولی دولت، سیاست های کلان اقتصادی، نرخ سپرده ها و در آخر نیز مذکرات هسته ای است.

جواشی در ادامه افزود: این عوامل نشان دهنده چشم انداز مثبت بازار در بلند مدت است که البته با آهستگی پیش می رود.

مدیر سرمایه گذاری شرکت گوهران امید در این خصوص بیان داشت: سرمایه گذاران به گروه های متفاوتی تقسیم می شوند که به لحاظ شخصیتی و شرایط مالی مختلف هستند اما به هر حال سهامداری که دید بلند مدت داشته باشد به سراغ پرتفویی می رود که چشم انداز مناسبی دارد.

وی با اشاره به رفتارهای سهامداران اشاره داشت: شرایط بازار، سهامداران را به نوسان گیر تبدیل کرده است و علت آن هم نوسان های شدیدی است که در بازار به صورت روزانه وجود دارد و سهامداران حقیقی و بعضا حقوقی ها را مجاب کرده است که از این گپ به وجود آمده استفاده کنند.

جواشی این گونه اظهار داشت: البته باید گفت که نوسان ذات هر بازاری است و ایرادی ندارد که عده ای نوسان گیر در بازار وجود داشته باشند اما اگر نوسان گیری، به رویکرد اصلی سرمایه گذاران تبدیل شده و رفتار غالب بازار شود بی اعتمادی و بدبینی به بازار زیاد خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه خاطرنشان ساخت: دید اکثر سهامداران به مذاکرات هسته ای مثبت است و در این میان با نزدیکی به فصل مجامع، با دید خوش بینانه به عملکرد شرکت ها نگاه می کنند اما در این میان پارامترهایی در اقتصاد وجود دارد از قبیل سپرده های بانکی و بحث فروش داخلی و خارجی شرکت ها و نرخ خوراک که در بازار سرمایه و قیمت سهام تأثیرگذار است.

وی در این خصوص افزود: این پارامترها را نمی توان پیش بینی کرد و به نظر می رسد سرمایه گذاران باید به این دلیل دید بلند مدتی به بازار داشته باشند و با نگاه طولانی مدت، سهم خریداری کنند.

جواشی در ادامه به پتانسیل های بازار اشاره کرده و بیان داشت: در این میان باید به پتانسیل های بالقوه ای که در بازار وجود دارد دقت کرد از جمله برگزاری مجامع و تقسیم سود یکی از این پتانسیل هاست و دیگری روند مثبت مذاکرات و دیدگاه دولت و وزارت اقتصاد به کاهش نرخ سود سپرده ها است.

وی با توصیه ای به سهامداران گفت: فصل مجامع نزدیک است و به همین دلیل به سهامداران توصیه می کنم که سراغ شرکت هایی بروند که پی به ایی متعادلی داشته باشند، شرکت هایی که ضمن داشتن این ویژگی، عملکرد سال 94 خود را بر پایه استمرار در رشد نسبی و عملکرد اعلام کنند.

وی گفت: ورود به این صنایع می تواند برای هر سهامدارای توجیه پذیر باشد اما به هر حالاستفاده از اطلاعات شرکت ها مهم است.

جواشی در خصوص صنایع پیشرو بازار اذعان داشت: با برداشتن تحریم ها صنایع بانکی و خدمات مالی و دارویی ها می توانند صنایع پیشرو تلقی شوند در رتبه بعدی شرکت ها فلزی قرار می گیرند و شرکت های نفتی و پتروشیمی نیز و خدماتی نیز در رتبه های بعدی می توانند صنایع تأثیرگذاری در بازار باشند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
تو را به دینت بازار را پیش بینی نکن و سهامداران خرد را تو ضرر بنداز.
تو این بورس بی درو پیکر هیچیزی برنامه نداره مثل همین عرضه اولیه فردا.که امروز کل بازار را به گند کشید.
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
بیش از یک سال است که تمام مسئولین محترم همین حرفها را میزنند من هنوز نمی دانم منظور از دید بلند مدت دقیقا از نظر آقایان چقدر است ،یک سال ؟ده سال ؟ یک قرن؟
احسان
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
نه برادر منظور اینه که الان سهام بخری ان شاالله بعد از 120 سال اگر زنده موندیم تازه بازم در اون مقطع هم باید دید بلند مدت داشت حالا شاید واسه ندیده هامون یه چند درصدی ناقابل بره بالا ولااقل اونا به یه نوای برسن البته این شامل من وشما هاست نه جناب فطانت ومسوولین
بیچارۀ بورس و تحلیلگران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
اگه یه تحلیلگر دلسوز وجود داشت میگفت ترا بخدا ترا بخدا ترا بخدا هر چی براتون مونده بردارید و از این بورس فرار کنید و هرگز هم حتی از نزدیک ساختمانش هم تردد نکنید....اما متأسفانه چنین تحلیلگری تو این زمانه در قید حیات نیست و همۀ تحلیلگران مدام تشویق به ورود میکنند و صحبت از فرصت ورود جدید میکنند ولی بورس هم مدام در حال غافلگیری و ریزش و متضرر کردن سرمایه گزاران خرد....ترابخدا بس کنید دیگه.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
اوووووووووووووووووووووووووف
دوستان همگی یه نفس عمیق
یه کم عمیق تر
خوبه
حالا میریم که یه بازار سراسر سبز رو برای فردا تجربه کنیم.
به امید خدا و با اجازه حقوقی ها و بزرگترها