بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
درگفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه عنوان شد:

روند خنثی و فرسایشی بازار در کوتاه مدت/استقبال از مبین به یک شرط

بسیاری از مؤلفه ها همچون قیمت های جهانی در حال حاضر نسبت به سال گذشته، همچنان روندی نزولی داشته و با افت قیمت همراه هستند. همچنین عملکرد شرکت ها نیز به دلیل رکود و تحریم ها با افت همراه شدند و بازار نیز دلیل عملی برای رشد ندارد.
کد خبر : ۱۴۷۴۴۲
نویسنده :
یارمحمدی
وضعیت فعلی و روند منفی حاکم بر بازار سرمایه کشور، نشان دهنده این موضوع است که تاکنون اتفاق جدید و عملی در زمینه مسائل اقتصادی و سیاسی کشور صورت نگرفته است.

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: یکسری خوشبینی نسبت به مسائل سیاسی وجود دارد، اما هنوز در مسائل اقتصادی اثرات خود را نشان نداده است و هیچکدام هنوز عملی نشده اند و در حد حدس و گمان می باشد و همانطور که شاهد بودیم این خوشبینی نیز تنها برای چند روز بازار را با روند مثبت همراه کرد و بعد از آن به روند خنثی و فرسایشی خود بازگشت.

نیما مولایی افزود: بسیاری از مولفه ها همچون قیمت های جهانی در حال حاضر نسبت به سال گذشته، همچنان روندی نزولی داشته و با افت قیمت همراه هستند. همچنین عملکرد شرکت ها نیز به دلیل رکود و تحریم ها با افت همراه شدند و بازار نیز دلیل عملی برای رشد ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: به نظر می رسد بازار درکوتاه مدت روندی خنثی داشته باشد، چراکه بسیاری از فعالان بازار سرمایه منتظر مشخص شدن نتیجه نهایی مذاکرات تا نیمه اول تیر ماه می باشند، اگر توافق نهایی صورت پذیرد و اثر رفع تحریم ها در اقتصاد نمایان شود، منتظر بازاری مثبت هستیم. البته تا آن زمان با فصل مجامع مواجه خواهیم بود که با توجه به سیاست های تقسیم سود شرکت ها، این احتمال وجود دارد که برخی سهمها رفتار متفاوتی داشته باشند. اما کلیت بازار روندی متعادل در پیش خواهد گرفت. البته برای بلند مدت رشد هیجانی پیش بینی نمی شود چراکه تا رفع تحریم ها و تأثیر آن بر سود شرکت ها احتمالاً حداقل یکسال زمان نیاز می باشد و به طور کلی انتظار می رود که بعد از نهایی شدن مذاکرات، هیجان چند روزه ای را پیش رو داشته باشیم.

وی در خصوص اینکه چه صنایعی بعد از رفع تحریم ها با اقبال مواجه خواهند شد افزود: طبیعتاً صنایعی که بر اثر تحریم ها بیشترین ضربه را دیده اند از لغو تحریم ها منتفع خواهند شد. که بنظر می رسد بعد از آن، مسیر خود را از دیگر صنایع و شرکت ها جدا کرده و رشد قیمت و سود بیشتری را تجربه خواهند کرد.

ملایی در پایان، در خصوص نقدینگی لازم و عرضه اولیه برای نماد معاملاتی "مبین" اظهار داشت: طی بررسی اجمالی این شرکت و با توجه به نو بودن فعالیت شرکت در صنعت و اینکه شرکت در این زمینه با محدودیت زیادی همراه نیست، به نظر می رسد که در عرضه امروز این سهم با مشکل مواجه نشود، چراکه گذشته بازار نشان داده است که یک نقدینگی پنهان همواره در حساب ها وجود داشته و بسیاری از فعالان بازار در شرایط خاص از این نقدینگی استفاده می کنند و همینطور برخی از این نقدینگی نیز با ورود سرمایه گذاران جدید به بازار تزریق می شود که اگر این عرضه اولیه در قیمت معقول و منطقی انجام شود، نقدینگی مورد نیاز آن نیز تأمین می شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
سلام 142.520.000 میلیون سهم تقسیم بر 10.000 عدد برای هر مشتری یعتی 14.250 نفر بیشتر نمیتونن بگیرن
خیلی جالبه تعداد آنلاینیا اینقده واقعا
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
چرا سهمیه کل آنلاینا انقد کمه یعنی 20. 30 هزار نفر بیشتر نمیتونن بگیرن که
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
یکی نیست که از بی عدالتی در بورس بگه
یادش بخیر بورس نیوز قبلا اینکارها میکرد و بیشتر هوای سهامدار جز داشت
امروز عرضه اوله مبین بوده 80 درصد سهامداران انلاین هستند
اما به انلاینها 114میلیون سهم تعلق گرفته به کار گزاران 755میلیون سهم!!!
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
میترسم همه سرکار باشیم وحتی اگر توافق هم بشود بازار بعداز چند روز دوباره نزولی بشه//
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
اقا یکی نیست به تخلف کارگزاری .... رسیدگی کنه الان چندمین بار ه که عرضه اولیه برام نگرفنه امروز درخواست من 12.40.56ثبت شده ولی سهمی برای من خریداری نشده زنگم می زنیم میگه زیر 41 دقیقه رو خریدیم میگم من که زیر 41 دقیقه ثبت کردم پس چرا برام نخریدین ولی کسی پاسخگو نیست
معلم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
بورس نیوز چرا مقدار سهمیه بعدا افزیش یافه ان راهم بعد از اتمام معاملا اعلام کرده اند13:12
این یعنی چه؟؟؟؟
کاربر مخفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹
خب از ایشان پرسید شده بعداز تحریم کدام گروه
منتفع می شوند ؟بدون ذکر نام می گویند گروهی که بیشترین ضربه را خوردند!!!!!!!!
سپس راجب قیمت مناسب عرضه اولیه مبین از ایشان سئوال می شود ؟بدون ذکر مبلغ آن می گویند خوب است اگر در قیمت معقولی باز شود .