بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱
نمی دانیم ماجرای بابک زنجانی شد؛

گزارش تکان دهنده رئیس مجلس به روحانی

اکونیوز:معاون اول رئیس جمهور از ارسال گزارشی که یک دستگاه نظارتی آن را تهیه کرده بود از طرف رئیس مجلس به رئیس جمهور خبر داد.
کد خبر : ۱۴۷۴۶۴
به گزارش خبرگزاریاقتصادایران،اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در نشست اعضای کار گروه‌های ارتقای سلامت نظام اداری دستگاه‌های اجرایی که بعد از ظهر امروز در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در ماه گذشته آقای لاریجانی رئیس مجلس یک گزارشی را به رئیس‌جمهور فرستادند که ضمیمه آن گزارش، گزارش یک دستگاه نظارتی بود که پس از دریافت آن نیز آقای رئیس‌جمهور رونوشت مفصلی کردند و به بنده دادند و من هم آن را به اعضای دولت فرستادم.
وی در ادامه افزود: این گزارش که از سوی دستگاه نظارتی تهیه شده بود واقعاً تکان‌دهنده بود، دوستانی که گاهی اوقات می‌گویند چرا دو میلیارد دلار به آن شکل اختصاص داده شد و بعد جلسه می‌گذاریم که مشخص می‌شود اصلاً دو میلیارد دلار نبوده و 140میلیون دلار بوده و نتیجه می‌گیریم که کلاً رانتی در کار نبوده است، بروند و این گزارش را که رئیس‌مجلس ارائه داده بخوانند و اعداد و ارقام آن را ببینند.
جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های بخش خصوصی برخلاف شعاری که برخی‌ها می‌دهند، مبارزه با فساد اقتصادی است، گفت: برخی‌ها به من می‌گویند اینقدر در مورد فساد صحبت نکنیم چون این موضوع باعث می‌شود بخش خصوصی از صحنه اقتصادی خارج شود، من بعید می‌دانم کسی به اندازه من باور داشته باشد که بخش خصوصی باید میدان‌دار در کشور باشد این مطالبه امروز بخش خصوصی است.
وی ادامه داد: بخش خصوصی با تمام تلاش‌ها و رنجش‌هایی که دارد کار اقتصادی را جلو می‌برد اما در یک لحظه یک نفر می‌آید و یک شبه به ثروت باد آورده می‌رسد. در مورد آن آقایی که پیرامون پرونده 3هزار میلیاردی اعدام شد من همان موقع در یک مصاحبه‌ای گفتم با توجه به شناخت خوبی که از بخش خصوصی و صنعت دارم، صنعت‌گری را می‌شناسم که سه نسل کار صنعتی انجام داده و بر اساس دانسته‌های خود اعلام کردم بعید می‌دانم سیستم بانکی کشور به این فرد بیش از 200میلیارد تومان وام داده باشد. بعد در همان زمان یک فردی در سال 85 وارد صنعت می‌شود و در سال 90 دستگیر می‌شود و آن وقت می‌گویند 3هزار میلیارد تومان تسهیلات استفاده کرده و حتی بعداً که دارایی‌هایش را بررسی کردند مشخص شد اموالش بیش از آن پولی که دریافت کرده می‌ارزد. آخر مگر می‌شود یک انسان در عرض 5 سال بیش از سه هزار میلیارد تومان پول کسب کند. لذا بدانید بخش خصوصی وقتی اینها را می‌بیند مأیوس‌تر می‌شود.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه فساد، بنیان‌های اقتصادی و اجتماعی یک کشور را از بین می‌برد تأکید کرد: فساد در کشور ما تبدیل به یک بیماری ساختاری شده است.
جهانگیری وجود فساد را مختل‌کننده توسعه کشور دانست و باعث مختل شدن روند توسعه کشور و عقب راندن بخش خصوصی دانست و گفت: فساد چرخ حکمرانی را از کار می‌اندازد و باعث می‌شود مردم احساس بی‌پناهی و بی‌دولتی کنند، شما فکر می‌کنیدموضوع بابک زنجانی از ذهن مردمپاک می‌شود؟
وی افزود: اینکه یک فردی راحت بیاید یک میلیارد دلار نفت بگیرد و بگوید می‌خواهم بروم بفروشم و مسئولان این کار را انجام دهند بدون اینکه سابقه آن را بررسی کنند و اینکه این فرد چگونه می‌خواهد ال‌سی باز کند را بررسی کند، وقتی این ماجرا را واکاوی و بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که اگر ذره‌ای دقت وجود داشت این کار نباید انجام می‌شد.
معاون اول رئیس‌جمهور بیان کرد: از آن اقدام بدتر این بود که به فرد مورد نظر اعتماد می‌کنند و پول کشور را در اختیارش می‌گذارند و بیش از یک میلیارد دلار پول می‌دهند و می‌گویند ما نمی‌توانیم پولهایمان را بین پیمانکارنمان توزیع کنیم و آن فرد برود این کار را انجام دهد که مجموعاً 2میلیارد و 700میلیون دلار پول مملکت را به این شخص می‌دهند و حالا که یک سالدر زندان است ما نمی‌دانیم این ماجرا در آخر چه شد.
معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد:‌ این دو میلیارد و 700 دلار مطمئناً نمی‌تواند در یک دوره دو و سه ساله خورده و صرف عیش و نوش شود. خیلی هم که اهل خرج کردن باشند فوقش 10 میلیون یا 100میلیون دلار خرج کردند. بقیه پول‌ها حتماً در جایی هست. مسئولان قضایی در بیاورند که این پول کجاست و ما نیز در این دولت تمام همکاری‌ها را در این رابطه انجام خواهیم داد.
جهانگیری خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم باید پشت پرده این ماجرا مشخص شود، باید مشخص شود بابک زنجانی چگونه وارد سیستم شده و چه کسانی وی را حمایت کردند تا این پول‌ها را بگیرد.
وی گفت: چرا می‌ترسیم که این مسائل را طرح کنیم، تا این موضوع روشن نشود بابک‌زنجانی‌ها در این کشور به وجود می‌آیند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۹
خود گزارش کو ؟ طبق معمول مردم نامحرمند دیگه .
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱
برای همینه که خیلیها با این تحریمها موافق هستند و با توافق مخالف و بهانشون اینه باعث ترقی کشور میشه با این وجود هر توافقی به نفع این ما مردم است حداقل دست این دزدان و غارتگران کوتاه میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴
مختلسین مریخی هستن جناب دکتور!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
طفلکی بابک و هلدینگش آخرش بیگناه شدند فک کنم براش یه گلریزان انجام بدن تا از زندان مرخص بشه
یادگار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
ااون یکی م.ر که زندان نرفته اومد یک هفته مرخصی چرا مرخصیش تموم نمیشه؟ هیچ صحبتیم ازش نیست مبادا ملت یادشون بیاد.