بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸
مدير کل دفتر صنايع غذايي، دارويي و بهداشتي وزارت صنعت، معدن و تجارت از هدفگذاري صادرات 3 ميليارد دلاري صنايع غذايي در سال جاري خبر داد.
کد خبر : ۱۴۷۴۷۱
به گزارشگروه اقتصادی باشگاه خبرنگارانبه نقل از "شاتا" مهدي صادقي نيارکي با اشاره به صادرات 50 ميليارد دلاري غيرنفتي ايران در پايان سال 1393 افزود: با وجود محدوديتهاي بين المللي ، کشور توانست با توسعه صادرات غيرنفتي و سرمايه‌گذاري در توليد کالاهايي که ارزش صادراتي دارند به نتايج مطلوبي دست يابد.

صادقي نيارکي در تشريح عملکرد بخش صنايع غذايي، دارويي و بهداشتي کشور گفت: مجموع صادرات بخش صنايع غذايي، دارويي و بهداشتي در سال 1393، از نظر وزني بيش از 1.6 ميليون تن و به ارزش تقريبي 2.7 ميليارد دلار بوده است.

وي ادامه داد: همچنين در سال گذشته انواع محصولات غذايي به ميزان حدود 1.4 ميليون تن و به ارزش 2.3 ميليارد دلار صادر شده است که در مقايسه با صادرات سال 1392 از نظر وزني‌16 درصد و از لحاظ ارزشي 10 درصد رشد داشته است.

صادقي نيارکي يادآور شد: صادرات محصولات دارويي در سال 93 حدود 207 ميليون دلار بوده است که نسبت به سال 92 از رشد 12 درصدي برخوردار شده است ، همچنين سال گذشته صادرات محصولات بهداشتي، آرايشي، پودر شوينده و ساير فرآورده ها حدود 187 ميليون دلار بوده است که نسبت به سال قبل آن 5 درصد از لحاظ ارزشي کاهش داشته است.

مدير کل دفتر صنايع غذايي، دارويي و بهداشتي وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه از کالاهاي برتر صادراتي بخش صنايع غذايي، دارويي و بهداشتي در سال 1393 نام برد و گفت: فرآورده هاي لبني و بستني به ارزش تقريبي 642 ميليون دلار در رتبه اول، شيريني و شکلات به ارزش 543 ميليون دلار در رتبه دوم، زعفران به ارزش 226 ميليون دلار در رتبه سوم قرار دارد.

به گفته وي در رتبه هاي بعدي به ترتيب رب گوجه فرنگي به ارزش تقريبي 200 ميليون دلار، انواع داروي انساني به ارزش 150 ميليون دلار، پودر شوينده و مايع ظرفشويي به ارزش 100 ميليون دلار، آبميوه و کنستانتره به ارزش تقريبي 90 ميليون دلار، خوراک دام، طيور و آبزيان به ارزش 65 ميليون دلار، ماکاروني به ارزش 57 ميليون دلار و انواع کمپوت و کنسرو غيرگوشتي و کنسرو ماهي به ارزش 52 ميليون دلار در صدر کالاهاي صادراتي بخش صنايع غذايي، دارويي و بهداشتي قرار دارد.

صادقي نيارکي اعلام کرد: صادرات کالاهاي با ارزش بيش از يک ميليون دلار به بيش از 40 کشور در زمينه هاي غذايي ، بهداشتي و دارويي در سال 1393 جمعا حدود 2.5 ميليارد دلار بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر