بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر : ۱۴۷۴۹۵
مدیرعامل ایران‌خودرو با تاکید بر اینکه سفرش به فرانسه «مخفیانه» نبوده است، در تشریح جزئیات مذاکره با مقامات ارشد پژو گفت: اطمینان می‌دهیم منافع ملی در قرارداد با این خودروساز فرانسوی رعایت شود.

هاشم یکه‌زارع در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه سفرش به فرانسه برای مذاکره با مقامات ارشد پژو «مخفیانه» نبوده است، گفت: این سفر در ادامه مذاکرات ایران با فرانسه برای ادامه همکاری با پژو صورت گرفته و در آن، موضوعات همچون ساخت داخل بالای قطعات خودروهایی که قرار است در آینده به صورت مشترک میان دو خودروساز تولید شوند، مورد مذاکره واقع شده است؛ ضمن اینکه تاکید ما بر این بود که باید در همکاری جدید، صادرات و ارایه تکنولوژی‌های جدید به قطعه‌سازان داخلی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی در پاسخ به انتقادات مطرح شده در خصوص تعیین تکلیف خسارت‌هایی که پژو به ایران وارد کرده است، افزود: به هرحال شرکت پژو در مقطعی به خاطر تشدید تحریم‌ها بازار ایران را ترک کرده و مشابه این ترک بازار ایران، در صنایع دیگری همچون هواپیما و نفت نیز صورت گرفته است، بنابراین ایران خودرو خسارت‌های احتمالی وارده را با دقت پیگیری می‌کند، ضمن اینکه علاوه بر پژو، خودروسازان خارجی دیگری همچون کیا و نیسان نیز بازار ایران را ترک کرده‌اند.

وی تصریح کرد: واقعیت اینکه خسارتی که پژو به ایران وارد کرده باید تعریف شود؛ این در حالی است که باید به این سوال پاسخ داد که از سال گذشته که تولید بالا رفته است، هنوز همکاری با پژو صورت نگرفته است که تمامی کاهش تولید ایران در سالهای تحریم، به خاطر ترک پژو از بازار ایران و قطع همکاری با ایران‌خودرو باشد.

به گفته یکه‌زارع، هر نهادی همچون مجلس متقاضی باشد، تمام اطلاعات را در اختیار آن قرار خواهیم داد و مطمئن باشید که وقتی توضیح دهیم به نحو احسن قانع خواهند شد، بنابراین وقتی مذاکرات را برای همکاری جدید با پژو صورت می‌دهیم، حتما اطمینان خواهیم داد که در مذاکرات، منافع ملی رعایت خواهد شد و ذره‌ای از این منافع عقب نخواهیم نشست.

وی اظهار داشت: آنچه که هم‌اکنون برای همکاری با پژو در دست مذاکره داریم، برای همکاری آینده است و دقیقا بستگی به این دارد که وقتی این قرارداد امضا شد، ذره‌ای اگر احساس کنیم که طرف خارجی از منافع ملی، تخطی می‌کند، برخورد خواهیم کرد، آنچه که در مورد مذاکرات با پژو دنبال می‌شود حفظ منافع ملی است.

یکه‌زارع گفت: بالاخره پژو به دنبال این است که با ایران همکاری داشته باشد، چراکه ایران را بازار بزرگی می‌داند، قبلا نیز در بازار ایران حضور داشته و به خوبی این بازار را می‌شناسد؛ بنابراین دیگر شرایط قبل در این قرارداد مدنظر نخواهد بود و باید پژو در ایران سرمایه‌گذاری کرده و مرکز تحقیق و توسعه راه اندازی کندY ضمن اینکه به همان تعدادی که در بازار ایران فروخته می‌شود، سی درصد باید صادرات شود، بنابراین اگر از صادرات کم شود، به همان اندازه فروش داخلی نیز کاهش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: ایجاد پلت‌فرم مشترک، داخلی‌سازی قطعات و ارایه تکنولوژی به قطعه‌سازان از جمله مواردی است که در قرارداد پژو به دقت باید رعایت شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کوروش
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
با سلام
ما از این پژو تا حالا چه خیری دیدیم؟ ماشین های از رده خارج رو به ما میندازند , زمان تحریم که تحریمان کردند و بهتر نیست الان با شرکت های معتبر آمریکایی و اروپایی وارد مذاکرات شویم؟!!!
احسان
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
درود و سلام بر مدیر بزرگ و ارجمند ناو بسیار عظیم ایرانخودرو رشد روز افزون این شرکت از اخر سال ۹۲ برای همه ایرانیان ملموس و قابل تقدیر است زنده و پاینده باشی ایرانی