بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
فرمانده کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حملات عربستان سعودی به یمن ، از ارسال پیام تبریک محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به وزیر خارجه جدید عربستان انتقاد کرد.
کد خبر : ۱۴۷۶۹۱
سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد باقرزاده اظهار داشت: آیا مصالح انقلابی کشورمان و عزت ملی و حکمت های اداره دستگاه دیپلماسی کشورمان چنین اقتضا می کند که برای جنایتکاران آل سعود پیام تبریک بفرستیم آن هم در شرایطی که مردم مظلوم یمن چشم امید به جمهوری اسلامی ایران دارند و هر روز و شب دهها زن و کودک بیگناه و دیگر شهروندان یمنی در خاک و خون می غلطند.

فرمانده کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: من دیپلمات نیستم اما به عنوان یک پاسدار انقلاب اسلامی وظیفه دارم این نکته را به آقای ظریف یادآوری کنم که اگر می دانستم شما اصرار داشتید و می خواستید پیام تبریک برای وزیر جدید خارجه آل سعود ارسال کنید، به شما پیشنهادی می دادم، این پیام تبریک را همراه با پیکرهای سه شهید یمنی که اخیرا بر اثر شدت جراحات بمباران های آل سعود در بیمارستان های تهران به شهادت رسیده اند ارسال فرمایید؛ پیکرهایی که ما تا کنون طی دو مرحله اعزام با هواپیما نتوانستیم آنها را به اوطانشان برگردانیم.

مشاور عالی رییس ستاد کل نیروهای مسلح در امور فرهنگ و ارزش های شهیدان، پیشنهاد داده است مردم انقلابی کشورمان به منظور تقویت جبهه مقاومت از جمله در یمن، سوریه و عراق، هزینه های عمره خود را به این امر اختصاص دهند.

پادشاه عربستان هفته گذشته احمد الجبیر را به عنوان وزیر امور خارجه این کشور و جانشین سعود الفیصل منصوب کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز با ارسال پیامی به احمد الجبیر انتصاب وی را به سمت وزیر خارجه عربستان سعودی تبریک گفت.

جنگنده های 9 کشور عربی از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به جز عمان) و آمریکا از ششم فروردین تاکنون، عربستان را در تجاوز هوایی به یمن همراهی می کنند.

در پی این تهاجم بیش از سه هزار و 500 یمنی کشته و بیش از شش هزار نفر زخمی و 300 هزار نفر نیز از خانه های خود در روستاها و شهرها آواره شده اند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴
مقصر خود یمنی ها هستند عرضه ندارند از کشورشون دفاع کنن دو تا از چاهای نفت عربستان بزنه سر جاش میشینه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۲
بعضی تبریک ها از فحش بدتره.شما چون دیپلمات نیستی متوجه نمی شی
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۴
باید به این فرمانده گرامی عرض کنم که اگر با یک روش مسالمت آمیز بتوان حتی افرادی مانند این نادانان عرب را سر عقل بیاوریم بهتر از راه کارهایی که یک فرمانده جنگی میتواند پیشنهاد دهد .آیا شما برای این انتقاد تمامی مصالح یمنی ها و مردم خودمان را در نظر گرفته ایید . امیدوارم بینش و مصلحت اندیشی آقای ظریف را یکبار هم که شده درک نمایید .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۹
نتیجه این تبریک دیپلماتیک واکنش همین وزیر خارجه جدید عربستان بود که تقابل با ایران را به صلاح عربستان ندانست.(اعتراف جالب این عرب) ....
سردار عزیزف سیاست که فرمودید اهلش نیستید گاه با پنبه سر می برند که خون هم نمیریزد و ملی نتیجه اش بسیار از شمشیر از رو کشیدن است.
هرچند سردار گرامایش شما هم از بعد سیاسی خوب است و قدرت چانه زنی آتی ما را افزایش میدهد....
هم شدت شما و هم نرمی دیپلمات ها ...
سیاست امروز نظام است ...
حسین
UNITED STATES
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۴
وقتی امام می گفت سپاه و ارتش در سیاست دخالت نکنند , این روزها رو می دید.
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
بسمه تعالی
با قهر کردن مگه مشکل حل میشه باید رفت و صحبت کرد اگه اینطوری بس چرا با آمریکا مذاکره می کنید....
Ahmad
CANADA
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
اين سردار عزيز چرا اسم عربيشو عوض كرده ، اسم ايشون مير فيصل بود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
شما نباید درسیاست دخالت کنید
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸
بله از انجایی که در اقتصاد ورود کردنند باید در سیاست هم ورود کنند چون اینجا دیگه از حکومت علی و رشادت و ایثار و کمک خبری نیست پای منافع میان است