بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
این امر در صورتی انجام خواهد شد که عوامل مدیریت کلان سازمان معتقد به رشد و چارچوب مناسبی برای آن باشند، که در پی آن بازار بتواند با رشد پایدار همراه شده و پتانسیل ها خود را آزاد کند.
کد خبر : ۱۴۷۷۰۲
نویسنده :
یارمحمدی
اگر روند بازار را به دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم بندی کنیم، در کوتاه مدت انتظار رشد نخواهیم داشت چراکه اوضاع بازار جالب نیست و نقدینگی که فروردین ماه به بازار تزریق شده بود، به علت مدیریت نا مطلوب سازمان، بعد از سه الی چهار روز از بازار خارج شد.

مدیر صندوق ارزش آفرینان دی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز، ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: عرضه های اولیه نقدینگی موجود در بازار را جذب خود کرده و این نیز یکی دیگر از عواملی می باشد که فعالان بازار سرمایه حتی با وجود اخبار مثبت این روزهای بازار اما در کوتاه مدت انتظار رشد چندانی را برای بازار سرمایه ندارند. از سویی دیگر در دیدگاه بلند مدت نیز با فرض انجام توافق هسته ای، انتظار می رود تا پایان سال 94 بازار با رشد خوبی همراه شده و شاهد بازگشت بازار سرمایه کشور به مدار صعودی باشیم.

محمد همتی روزبهانی، در ادامه افزود: در صورت انجام توافق هسته ای، صنایعی همچون بانک، خودرو و صنایع وابسته که از جریان تحریم ها ضربه خورده اند با رشد و اقبال همراه خواهند شد.

وی در رابطه با کاهش دو درصدی سود بانکی و تأثیر آن بر بازار سرمایه اظهار داشت: دو درصد کاهش سود بانکی، عملاً تأثیری بر بورس نخواهد داشت چراکه هنوز نقدینگی از بازار پول به بورس وارد نشده است و همچنین به دلیل اختلاف ناچیز بین نرخ تورم و نرخ سود سپرده بانک ها کاهش دو درصدی نرخ سود سپرده ها دردی را از بازار سرمایه دوا نمی کند.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با عرضه های اولیه از طرف سازمان و تأثیر آن بر بازار بورس افزود: اگر عرضه های اولیه منطبق با تزریق نقدینگی به بازار باشد، بازار با رشد همراه خواهد شد اما در حال حاضر که با مشکل نبود نقدینگی مواجه هستیم، عرضه اولیه سهام نه تنها نمی تواند تأثیر مثبتی بر بازارداشته باشد بلکه در شرایط فعلی مضر نیز می باشد. چراکه بازار سرمایه ایران در مقایسه با استاندارد های جهانی و بورس های منطقه ای با عمق کمی همراه است.

وی در پایان اظهار داشت: در صورت انجام توافق هسته ای، این وزنه سنگین از دوش بازار سرمایه کنار می رود و افق های بسیار مناسبی پیش روی بازار خواهد بود اما این امر در صورتی انجام خواهد شد که عوامل مدیریت کلان سازمان معتقد به رشد و چارچوب مناسبی برای آن باشند، که در پی آن بازار بتواند با رشد پایدار همراه شده و پتانسیل ها خود را آزاد کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
اختلاف ناچیز بین تورم وسود بانکی ؟؟؟؟؟حالت خوب 33در صد اختلاف وجود داره ؟؟15 درصد تورم 20 درصد سود بانکی ؟سود بانکی 33درصد از تورم بالاتر است در نسبت بین خودشون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
چرااینقدر از سود بانکی حرف میزنید...؟
مردم مگه دیوانه اند بیایند زندگیشونو تو بورس چوب حراج بزنند...؟
اگه سود بانکی 10درصد هم بشه یقین داشته باش کسی بانک را ول نمیکنه بیاد سرمایه شو بریزه تو جیب حقوقیهای دولتی...؟
پس از سود بانکی و دعوت حقیقیهای بیچاره حرف نزنید که خدایی اون بالاست....
مردم کم بدبختی دارند اینهم یه راه دیگه برای .......!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
آنقدر به خاطر منافع خودتان فشار آورديد تا سود بانكي پايين آمد و عده اي بد بخت بازنشسته را آواره كرديد خدا نگذرد ازشما.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
دو سال است که به ما مگین بلند مدت فکر کنید این بلند مدت یعنی چند سال یک سال دو سال پنج سال ده سال پنجاه سال صد سال بلاخره تاکی بد بخت شدیم خدا یا بداد ما برس
ناشناس
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
از نظر آقایون ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه ست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
سود بانکی بالا جامعه را به سمت تنبلی و دریافت پول بدون کار سوق می دهد بنابر این با کاهش سود بانکی جامعه به سمت تولید ، سرمایه گذاری سوق می دهد
ناشناس
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
اشتباه شما همينجاست .مردم پول را در بانك ميگذارند بانك وامهاي مختلف به توليد تجارت به سرمايه گذار ميدهد سود حاصل از فعاليت اقتصادي به بانك بر ميگردد بانك با سپرده گذار سود شراكت را تقسيم ميكند اين بورسي كه شما داريد تحت فشار خارجي و عوامل داخلي ايجاد شد و معني خاصي ندارد يك عدهاي با سرمايه بالا بصورت دوره اي با برنامه ريزي قبلي ناشي از اطلاعات قبل از وقوع سرمايه گذاري و سپس برداشت سنگين ميكنند چون قوانين جلوگيري نداريم عاقبت بخيري در اين قمار نداريم واسلام.
ناشناس
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹
بانکها هیچ گاه خودشان را به دردسر نمی اندازند که وامی بدهند بلکه با سرمایه گذاری در شرکت های تابعه خودشان سود بدست می آورند یعنی با پول سپرده گذار و اگر سود کلان داشته باشند درصد سود سپرده گذار معلوم است و بیشتر نمی شود اما چرا مردم خودشان سرمایه گذاری نکنند تا اگر هم سود کلان بود پول بیشتری در جیبشان برود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
همین امروز رفتم بانک سپرده گذارای 22 درصدی بستم بعد از چند سال سهماداری جز ضرر هیچی عایدم نشد
ahmad mahdjouri
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
اقاي ناشناس.سپرده گذار بلند مدت در بانك بازنشسته هائي ميباشند كه با صرفه جوئي 30 تا 40 سال كار خود بدليل نداشتن بيمه اجتماعي صحيح خود مجبور به بيمه كردن خودشان ميباشند كساني كه هنوز توان دارند ميدانند از پول خود چه گونه پول دراورند...اين تصميم ناصحيح فقط بدين منظور بوده كه كاهش تورم را مستدل نمايند اگر چه هيچ فردي اين كاهش را لمس نكرده .تغيير نرخ سود سپرده ها فقط به نفع بانكهاي ربا خور است اين 2درصد به هيچ كس نميرسد.
بورس نيوز شما كه حرفهاي حق را منتشر نميكنيد فقط بدنبال اخبار الهام چرخنده و.....ميباشي.
امین
ROMANIA
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
خودتان کلاهتونو قاضی کنید شاخص بورسی که حوالی پنجاه هزار واحد بود بدون هیچ حمایت اساسی اقتصادی و درعین اعمال شدید ترین تحریمها بیکباره بیدلیل رسید به هشتادو ... هزار واحد ایا افت ایچنینی خیلی عجیبه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۶
اگه شرايط بورس ما خوب باشه و مديريت صحيح و اصولي بر اون حاكم باشه تا سهامدار متضرر نشه ، اصلا نياز نيست كه سود بانكي پايين بياد تا سيل نقدينگي وارد بورس بشه ، نقدينگي با وجود سود بانكي در شرايط مطلوب بورس هم مي تونه وارد بورس بشه ، به قول يكي از دوستان حتي سود ١٠درصد هم براي سپرده گذار جاذبيته داره تا اينكه پولش رو وارد بورس كنه و از اصلا هم كمتر بشه ، مسئولين تصوير خوب از بورس ارائه بدهند نياز به هيچ كاري نيست ، نقدينگي چه بانك و چه محل هاي ديگر وارد بورس خواهد شد ، نمونه آن رشد ابتداي سال جاري كه اقدام نا به هنگام سازمان در عرضه هاي اوليه كه با هرمز شروع شد همه چيز را تبديل به فاجعه و تخريب وضعيت سهامداران نمود ، و اين در حاليست كه مردم در خارج از بورس اخبار وضعيت رقت بار بورس را دنبال مي كنند ، و ما نبايد انتظار داشته باشيم تا افرادي كه كمي از صحت و سلامت روان برخوردار هستند سرمايه هايشان را با چند درصد كاهش سود بانكي وارد اين بازار نمايند . مهمتر از كاهش سود بانكي و اقداماتي از اين دست توجه و دقت در عملكرد صحيح و درست روساء و متولين بورس است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱
افتهاي جديدي در راه است بشتابيد