بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
کد خبر : ۱۴۷۷۰۴

خبرگزاری تسنیم -- بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته (یکشنبه) با راب پورتمن، سناتور جمهوریخواه ایالت اوهایو و رئیس کمیته فرعی تحقیقات درباره امنیت داخلی و امور دولتی سنا  دیدار کرد.

نتانیاهو در این جلسه به پورتمن گفت که  آمریکا و اسرائیل درباره توافق هسته‌ای با ایران دارای نظرات متفاوتی هستند و بار دیگر هشدار داد که این توافق باید مسیر دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را مسدود سازد.

وی با انتقاد از توافق لوزان گفت: این توافق در ابتدا زیربناهای وسیعی را در اختیار ایران قرار می‌دهد که برای انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز مورد نیاز نیست. این توافق همچنین طی یک دهه ظرفیت تولید سوخت ده‌ها بمب هسته‌ای بدون نیاز به زمان گریز هسته‌ای را در اختیار ایران قرار خواهد داد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه بر اهمیت دستیابی به یک توافق بهتر تاکید کرد و توافق فعلی را برای امنیت اسرائیل، منطقه و حتی جهان خطرناک خواند.

این موضوعات درحالی از سوی بنیامین نتانیاهو مطرح شده که وزیر خارجه آمریکا، درباره توافق هسته‌ای با تهران به کانال 10 رژیم صهیونیستی گفته بود که "هیستری بسیار زیادی" در انتقاد از تفاهمی که بین ایران و گروه 1+5 منعقد شد وجود دارد.

کری در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که در این توافق هرروز ایران تحت بازرسی‌ قرار خواهد گرفت. به‌گفته وی این امر نه تنها 10 سال بلکه تا ابد ادامه خواهد داشت. "هیستری بسیاری درباره توافق هسته‌ای وجود دارد. افراد باید واقعیت‌ها را ببینند"
اشتراک گذاری :
ارسال نظر