بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر : ۱۴۷۷۲۰
پایگاه خبری «الخبر برس» با انتشار گزارشي از توطئه عربستان براي تقسیم یمن خبر داد و نوشت: آل سعود بعد از حملات بی نتیجه به یمن، خواستار تقسيم يمن شده و اعلام كرده اند كه استان «حضر موت» باید در اختیار عربستان قرار گیرد درغیر این صورت حملات ادامه خواهد یافت.

این گزارش به نقل از وزیر دفاع عربستان ، از هدف اصلی جنگ عربستان علیه یمن پرده برداشت و نوشت: هدف اصلی اين جنگ، اشغال استان «حضر موت» و دستیابی به «بندر مکلا» بوده است تا عربستان به نفت یمن دسترسی و برای صادرات از این بندر تجاری استفاده کند.

بر این اساس این توافق قبلا بین ریاض و رئیس جمهوری فراری «عبد ربه منصور هادی» انجام گرفته اما با قدرت گرفتن أنصار الله همه طرح ها به هم ريخته است.

توپخانه ارتش سعودی منطقه مرزی « منبه » در استان صعده در شمال یمن را گلوله باران کرد.

کمیته های عالی انقلاب یمن از کارکنان و کارمندان تمامی ادارات و سازمان ها و موسسات دولتی و سندیکاهای کارگری در این کشور خواست به نشانه اعتراض به ادامه حملات هوایی رژیم آل سعود به یمن ، روز دوشنبه دست از کار بکشند.

«کمیته های عالی انقلاب یمن» وابسته به جنبش انصار الله روز یکشنبه با صدور بیانیه ای که در اختیار رسانه ها و خبرگزاری ها قرار گرفت خواستار توقف فعالیت در تمامی وزارتخانه ها و نهادها و دستگاه های دولتی از ساعت ۱۰ صبح دوشنبه و تجمع کارمندان و کارکنان مقابل وزارتخانه ها و سپس برگزاری راهپیمایی در محکومیت حملات وحشیانه رژیم عربستان سعودی ضد یمن شد.

عربستان در تلاش برای بالا بردن روحیه نیروهای القاعده

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن خبرها را در خصوص ورود نیروهای زمینی عربستان به یمن تکذیب کرد و گفت: این شایعات فقط برای بالا بردن روحیه نیروهای القاعده منتشر می شود و عربستان جرات پیاده کردن نیرو در عدن را ندارد.

وی افزود: سعودی ها به خوبی می دانند که القاعده در یمن جایگاهی ندارد و نه تنها موفقیتی نداشته بلکه توانایی مقاومت هم ندارد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
دیپلماسی امریکا چقدر احمقانه رفتار میکند از این همه حمایت از عربستان که بی وفاست !
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
خدا لعنت کنه خائنین به حرمین شریفین
سعودی صهیونیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
جهت پیروزی سریعتر انصارالله صلوات.