بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
تخلفات برخی شرکت های کارگزاری که در شرایط کنونی در بورس نهادینه شده و نیز نگاه سازمان بورس به عرضه اولیه سهام شرکت ها یکی از اصلی ترین مشکلات بازار سرمایه به شمار می رود.
کد خبر : ۱۴۷۷۲۸
نویسنده :
جمشیدی
به نظر می رسد نگاه کوتاه مدت سهامداران اعم از حقوقی وحقیقی در کنار برخی اقدامات شرکت های کارگزاری جهت رشد قیمتی سهام برخی مجموعه های بورسی موجب تشدید روند نزولی بازار سرمایه شده است.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: تخلفات برخی شرکت های کارگزاری که در شرایط کنونی در بورس نهادینه شده و نیز نگاه سازمان بورس به عرضه اولیه سهام شرکت ها یکی از اصلی ترین مشکلات بازار سرمایه به شمار می رود.

وحید شریف پور افزود: عوامل مذکور در حالی موجب شکل گیری و تشدید روند نزولی در بورس شده که به نظر می رسد سازمان بورس به دلیل الزام سازمان خصوصی جهت واگذاری سهام شرکت ها در بازار سرمایه مجبور به انجام عرضه اولیه شده است.

وی انتشار خبر بنیادی حائز اهمیت در مورد صنایع مطرح بورسی یا نگارش توافق هسته ای را محرکی برای رونق بورس دانست و در این باره گفت: اخبار مثبت و اثرگذار همچون انعقاد قرارداد خودروسازان با سرمایه گذاران و مجموعه های خارجی که قطعی و رسانه ای شده می تواند موجب شروع روند صعودی بورس گردد که البته همانطور که بدان اشاره شد این خبر می بایست به قطعیت رسیده باشد و آثار عینی و عملی آن در شرکت یا صنعت خاص نمود پیدا کند.

این کارشناس بازار سرمایه به پیش بینی روند آتی بورس از دیدگاه تکنیکالی پرداخت و ابراز داشت: انتظار می رود تا بازار سرمایه طی روزهای پایانی هفته جاری با روند مثبت همراه شود و طی بازه زمانی حداکثر دو هفته ای شاخص کل صعود پنج هزار واحدی را تجربه کند و پس از گذر از این دوره مجدداً به روند منفی قبلی بازگردد.

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که روند قیمتی سهام شرکت های پالایشی و عدم توان آنها برای صعود قیمت سهام موجب می شود تا روند صعودی بورس چندان پرشتاب نباشد.

شریف پور افزود: اگرچه در شرایط کنونی امیدواری در حوزه سیاسی وجود دارد و در مقابل هیچ اخبار بنیادی نامناسبی منتشر نشده است، اما با این حال نبایستی انتظار رشد پرشتاب بورس با توافق جامع هسته ای و کاهش تحریم های بین المللی را داشت. چراکه همزمان با رخداد این امر قیمت جهانی هر بشکه نفت خام و در پی آن نرخ جهانی فلزات اساسی کاهش می یابد و بر کلیت بازار سرمایه مؤثر واقع می شود.

وی در خصوص صنایع پرپتانسیل بورس اظهار داشت: وضعیت بنیادی برخی از تک سهم های گروه های حمل و نقل و نیز خودرو و ساخت قطعات بسیار مناسب ارزیابی می شود و در صورت لغو تحریم ها پتانسیل رشد قابل توجهی را دارند.

این کارشناس بازار سرمایه به وضعیت بانک ها اشاره کرد و گفت: تحریم سوئیفت بانکی مشکل اصلی این گروه به شمار نمی رود و نحوه مدیریت بانک ها در وصول مطالبات و اعطای وام بدون ضمانت معضل اصلی آنها می باشد و از این رو به نظر می رسد نیاز به تغییر مدیریت داشته باشند. بر این اساس احتمال آن می رود تا با ورود سرمایه گذاران خارجی به حوزه بانکی، بانک ها نیز مجبور به تغییر مدیریت شوند.

شریف پور به شرکت های سیمانی اشاره کرد و ابراز داشت: در شرایط کنونی تنش های سیاسی کشورهای همسایه موجب عدم رشد قیمتی سهام شرکت ها و نیز وضعیت سودآوری آنها شده است و در مقایسه با ارزش ذاتی شرکت ها قیمت سهام آنها می بایست بسیار بالاتر باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
ممنون که صحبتها رک زده شد و تحلیل منطقی انجام شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
تا این دولت هست فقط و فقط سود بانکی سودآور خواهد بود. کار خوب را خودم کردم 2 سال پیش اوال و سهاممو فروختم و ریختم تو سپرده های کوتاه مدت موسسات....
انشاا... 2 سال دیگه اوضاع با تغییر این دولت درست خواهد شد.
ناشناس
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
سننار بده آش به همین خیال باش
عرفان
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
دوست عزیز گرفتن سود بانکی هنری دنیست که بهش افتخار میکنی به راحتی بهت میگم بازار مسکن راه بیافته باید سود بانکی تونو + مبلغی مازاد بر اونو بزاری رو هم تحویل بازاری جماعت بدین شما بلد بودی بزاری بانک بازاری بلد نبوده
علی
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
2سال بعد میبینی پولت ارزش یک اپیارتمان رانداره
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
این دولت به بورس اعتقاد ندارد چرا که بورس برای این دولت زیاد مورد توجه نیست حالا شما هی بگو تکنیکال و بنیادی
lind
SOUTH AFRICA
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
یکی از نابسامانی های موجود در بورس فعالیت کارگزاری های ونقش آنها می باشد
یادتان نرود
1- در وارد کردن تقاضا در سیستم
2- در کارمزدهای ناعادلانه
3- در نابرابری های عرضه اولیه وسر خطی نشستن انها
4- در عدم یکسان بودن شرایط خرید و فروش در بورس که کارگزاریهای همیشه شاگرد اول بازار هستند
و...
سازمان نقش اسای دارد ومادامیکه این رانت آشکار در بازار وجود دارد رقابت مفهومی نخواهد داشت.
کارگزاریها مرکز عدم تعادل بازار هستند وبا سرمایه های کلان و عدم نظارت سازمان بورس تخلفات بی شماری را انجام می دهند امیدوارم بورس نیوز این موارد را به گوش مسئولین سازمان برساناد.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کامل ... خلاصه و بی نقص مرسی دکتر شریف پور
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
ممنون که صحبتها رک زده شد و تحلیل منطقی انجام شد.
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
یقینا از فردا سهام بنیادی چون بانکها خصوصا تاپیکو و فملی و.و.و.و رشد را احیانا شروع خواهند کرد حقوقیها در این چند روز در کف همه را جمع کردند؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
درسته منم موافقم از شنبه حداقل دو هفته رشد داریم.
گیسو شیخی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
برای اولین بار با تحلیلی منطقی و کامل در بورس مواجه شدم ،با تشکر از جنابعالی به جهت پرهیز از کلی گویی
اکبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
دولت ها متاسفانه یا برنامه ی های ویران کننده دارند مثل سونامی هشت سال دوره قبل و یا منفعل و بی خاصیت هستند.
کاش هیچ برنامه و دخالتی نداشتند آند موقع احتمالا وضع بهتر می شد.
اکبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
دولت ها متاسفانه یا برنامه ی های ویران کننده دارند مثل سونامی هشت سال دوره قبل و یا منفعل و بی خاصیت هستند.
کاش هیچ برنامه و دخالتی نداشتند آند موقع احتمالا وضع بهتر می شد.
ناشناس
UNITED KINGDOM
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
هدف نابودی سهامداران جز هست و گرنه غیر از اینان میدانند چه بکنند
صالح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
به همین خیال باش
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵
مگر وقتی تحریم شدیم قیمت نفت 200 ذلار شد که الان با لغو تحریم ها قیمت نفت خیلی پایین بیاد، خوب بعد از لغو تحریم ها هزینه تمام شده تولید پایین میاد ومناسبات تجاری با شرکتهای خارجی اسان تر میشه که خود این هم به نفع شرکتهای بورسیه پس طبیعطا وضع بورس بایدخیلی بهتر بشه / پس بهتره تو تحلیل کردن ونظر دادن بیشتر دقت کنید.
ناشناس
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
قیمت نفت تحت تاثیر فاکتورهای جهانی بالا و پایین میشه و اگر شما صحبتی از افت قیمت نفت در دراز مدت میشنوید اصلا ربطی به مناسبات ایران و تحریم ها نداره .. چارت نفت در دراز مدت نزولیست ..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
دوست عزیز قیمت نفت و افت آن ربطی به مناسبات ایران و تحریم ها نداره و چارت نفت در دراز مدت رو به پایین است و قیمت نفت در دراز مدت کف قبلی رو خواهد شکست