بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۱
اگر ما غنی‌سازی 20 درصدی را کنار گذاشتیم، به خاطر بی‌نیاز بودن خودمان بود؛ در گذشته هم از شما خواستیم که برای رآکتور تهران سوخت 20 درصد به ما بدهید، اما زمانی که شاهد بدعهدی شما بودیم، خودمان دست به کار شدیم وغنی‌سازی کردیم.
کد خبر : ۱۴۷۷۳۱
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یقیناً تعدی دشمنان به حقوق هسته‌ای ایران به واسطه همین ایستادگی ملت ایران است، گفت: اگر طرف غربی بخواهد در مذاکرات حرف‌های دوپهلو زده و دغل‌کاری کند ایران برمی‌گردد و مسیر قبلی را در غنی‌سازی ادامه می‌دهد.

به گزارش جمهوریت به نقل از خانه ملت، دکتر علی لاریجانی امروز عصر (دوشنبه 14 اردیبهشت) در مراسم رونمایی از کتاب «حماسه امام علی (ع)»‌ در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه)، با بیان اینکه ایران امروز در یک مصاف چندگانه قرار دارد،‌ گفت: در منطقه دچار موجوداتی هستیم که دشمنان امام علی (ع) بوده و با همان جمود و تحجر، خوارج زمان هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همین دلیل امروز مصاف سختی میان مسلمانان واقعی با این جریان کثیف وجود دارد و قدرت‌های بزرگ با این گروهک‌ها بازی می‌کنند. البته برخی افراد در منطقه نیز به این جریان لاابالی کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر روحیه حماسی نباشد، نمی‌توان با جریان تکفیری مقابله کرد، تصریح کرد: ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر این جریان به واسطه همین تفکر حماسی است.

دکتر لاریجانی در ادامه به مصاف ایران در عرصه بین‌المللی در حوزه هسته‌ای اشاره کرد و گفت: یقیناً تعدی دشمنان به حقوق هسته‌ای ایران به واسطه همین ایستادگی ایران است و زمانی که دیدند تحریم‌ها فایده ندارد، پای میز مذاکره با ایران آمده‌اند، اما باز هم حرف‌های عجیب و غریب می‌زنند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اظهارات یک مقام آمریکایی که گفته بود ما به همه اهداف خود رسیدیم و ایران الی‌الابد تحت بازرسی قرار می‌گیرد، بیان کرد: به طور قطع چون آنها افراد زبونی هستند و تحت سلطه صهیونیست‌ها قرار دارند، گزافه می‌گویند.

وی خطاب به مقامات آمریکایی گفت: شما مقاومت ایران را مشاهده کردید که مجبور به پذیرفتن غنی‌سازی در خاک ایران شدید اما اگر بخواهید حرف‌های دوپهلو زده و دغل کنید، ما برمی‌گردیم و مسیر قبلی را ادامه می‌دهیم.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: اگر ما غنی‌سازی 20 درصدی را کنار گذاشتیم، به خاطر بی‌نیاز بودن خودمان بود؛ در گذشته هم از شما خواستیم که برای رآکتور تهران سوخت 20 درصد به ما بدهید، اما زمانی که شاهد بدعهدی شما بودیم، خودمان دست به کار شدیم وغنی‌سازی کردیم.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با هشدار به طرف غربی نسبت به گستاخی و تفاوت موضع‌گیری‌ها در مذاکرات و پشت صحنه خاطرنشان کرد: به طور حتم راه برای اینکه ایران خودش غنی‌سازی کند، باز است.

وی استقامت را نیازمند پشتوانه‌ای حماسی برشمرد و گفت: ترسیم زندگی حضرت علی (ع) با ادبیات حماسی حرکتی ارزشمند و فرهنگی است.

دکتر لاریجانی در ادامه با یادآوری انس اقشار مختلف مردم ایران با شعرا، افزود: انتخاب زبان شعر برای ترسیم سیره امام علی (ع) کاری درست است و امام علی(ع) نه فقط برای ما مسلمانان بلکه برای دیگر ادیان نیز اعجوبه است.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) دردانه تاریخ است، گفت: ایشان می‌فرمایند که عبادت به سه دسته تقسیم می‌شود؛ عبادت کسانی که از روی بهره بردن از بهشت عبادت می‌کنند که به عبادت تجار معروف است، عبادت کسانی که از روی ترس به عبادت می‌پردازند که آن را نیز عبادت عبید می‌نامند و کسانی که برای سپاسگزاری عبادت می‌کنند که آن نیز عبادت احرار نامیده می‌شود؛ و کلام امام علی (ع) بسیار متعالی است.

دکتر لاریجانی با تاکید بر نیاز ملت‌های بیدار و خودآگاه به نگاه حماسی، این نگاه را تلنگری برای یک جامعه جهت خروج از خمودی دانست و گفت: در همین مکان که آیین رونمایی از کتاب «حماسه امام علی (ع)» برگزار می‌شود حادثه مهمی برای حزب جمهوری اسلامی رخ داد که یکی از قله‌های حماسی ملت ماست.

رئیس مجلس شورای اسلامی خون شهید بهشتی را موجب رونق به تفکر استقلال طلبانه ملت ایران ذکر کرد و گفت: ایران مشحون از تفکر حماسی است و هر محله‌ای مزین به نام شهیدی است که این نامگذاری‌ها ستون‌های استقامت ملت ماست.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷
جو نده آقا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳
انشاا... ایران قدرتمند ترین کشور جهان بشود و جهان از شرق تا غرب تحت حمایت ایران قرار داشته باشند