بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
مستطيل شيشه اي تالار

آب سرد بر پیکر بورس

رسیدن موج منفی به گروه لیدر و پر سهامدار بورس یعنی بانکی ها آب سردی بود که بر پیکر بازار سرمایه در روز جاری ریخته شده تا امید به بازگشت روند صعودی را به یأس تبدیل نماید.
کد خبر : ۱۴۷۷۷۱
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 94.2.15 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 238 واحد افت به رقم 46569 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 134 واحد کاهش عدد 130705 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 105 واحد افت به رقم 27452 واحد رسيد.

همچنین در این روز "مبین" با 39 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شبندر" با 38 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 3 واحد افت به رقم 723 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1037 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1799 میلیارد ریال رسید.

معاملات امروز بازار سرمایه همانند روزهای گذشته با افت شاخص های بورس و قیمت سهام شرکت ها به پایان رسید تا همچنان این بازار به اهالی تالار اثبات کند که مسیر روندی نزولی شاخص ها و قیمت سهام شرکت یکطرفه است و تا اطلاع ثانوی هیچ دوربرگردانی ندارد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در حالیکه ابتدای معاملات روز جاری شاخص های بورس و قیمت سهام شرکت ها خود را به مدار صعودی و تغییر جهت از منفی به مثبت نزدیک می کردند اما به یکباره تغییر مسیر دادند و مجدداً راه نزول را در پیش گرفتند. بطوریکه در پایان معاملات سهام شرکت های فعال در گروه های خودرویی، بانکی، پالایشی، حمل و نقل و پتروشیمی با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.

در گروه پالایشی افت به یکباره و دسته جمعی سهام این شرکتها در ساعات میانی معاملات آغازگر روند منفی در کلیت بازار بود تا افکار پذیرای اخبار منفی اهالی تالار قبل از پیگیری عامل افت و روند نزولی، ابتدا سفارشات فروش را وارد کنند بعد بدنبال دلیل روند نزولی بگردند.

از سویی دیگر رسیدن موج منفی به گروه لیدر و پر سهامدار بورس یعنی بانکی ها آب سردی بود که بر پیکر بازار سرمایه در روز جاری ریخته شده تا امید به بازگشت روند صعودی را به یأس تبدیل نماید.

بر این اساس آنچه که در شرایط فعلی مهم بنظر می رسد عدم تأثیر گذاری اخبار سیاسی و خارجی بر بازار سرمایه است حتی می توان به جرأت گفت که برای علت یابی روند نزولی بورس حتی در بین اخبار کلان اقتصادی داخلی هم نباید به دنبال آن گشت بلکه هر چه هست در درون جامعه کوچک بازار سرمایه است. بی تعارف بگوییم نباید بیخودی خودتان را خسته کنید چراکه اعتماد و اطمینان از دست رفته در بازار سرمایه زمانی باز می گردد که عوامل و دلایل ایجاد این نا اعتمادی مرتفع شده باشد که فعلاً شواهدی در این خصوص به چشم نمی خورد. به عنوان مثال باید اشاره ای داشته باشیم به نحوه و نوع معاملات سهام تازه وارد بورس پتروشیمی مبین که این روزها تبدیل به قوزی بالای قوز بازار سرمایه شده است.چرا باید سفارش گیری در این نماد یک ساعت پس از ساعت سفارش گیری بازار انجام گیرد؟

اصلاً علت محدودیت هر کد 100 هزار سهم برای نماد "مبین" از کجا پیدا شد؟ مگر می شود در بازاری که بنام بازار سرمایه نامگذاری شده و ماهیت آن عرضه و تقاضا است محدودیت در یکی از طرف های عرضه و یا تقاضا ایجاد کرد، چرا فکر می کنیم که اگر سهامدار را از خریدسهام "مبین" بیش از 100 هزار سهم منع کنیم این سهامدار مابقی پول خود را صرف خرید سهام دیگر می کند؟ اگر انگیزه ای برای خرید دیگر سهام در بازار سرمایه وجود داشت که قبل از واگذاری "مبین" این اتفاق افتاده بود، اصلاً اگر قرار است محدودیت برای خرید "مبین" باعث ایجاد اقبال به دیگر سهام شرکت ها شود پس چرا "مبین" را عرضه کردید؟

لطفاً سری به بازارهای سرمایه دیگر کشورها بزنید، در کدام بورس برای هر نماد یک قانون خاص تعریف شده است، در کدام بورس فعالیت اصلی متولیان آن ایجاد ثبات در بازار سرمایه است، اصلاً مگر ذات بازار سرمایه با ثبات جور در می آید که ما به دنبال ایجاد ثبات در بورس هستیم؟ کدام کارشناس یا دارنده عالی ترین مدرک علمی در بازار سرمایه گفته است که در بازاری که دائماً عرضه و تقاضا در جریان است ما می توانیم ثبات ایجاد کنیم. قبول کنیم که ثبات در بازار سرمایه امکان پذیر نیست مگر یک تفکر بر تمامی تفکرات فعالان آن بازار غالب شود که در این صورت باید اسم بازار سرمایه را از آن بازار پاک کرد.

بازار سرمایه این روزها و روند آن را می پذیریم، ما هم قبول کردیم روند فعلی بورس طبیعی است و از آنجاییکه نوسان ذات این بازار است ما هم قبول کردیم که فعلاً نوسان منفی بورس ما از نوسانات مثبت پیشی گرفته چون در بحث کلان اقتصادی نیز شواهدی از رونق و رشد محسوس به چشم نمی خورد اما در نهایت مگر قرار نیست که به رشد اقتصادی 6 تا 8 درصدی برسیم. مگر تورم را کنترل نمی کنیم تا با ایجاد ثبات اقتصادی، تولید و کسب و کار را به گردش درآوریم، مگر نگفتیم که نرخ سود بانکی را متناسب با نرخ تورم تغییر خواهیم داد، مگر عنوان نکردیم که نرخ ارز تا زمان مهیا شدن شرایط برای تک رقمی شدن کنترل می گردد و از نوسانات گذشته این بازار دیگر خبری نیست، مگر تسهیلات مسکن را افزایش ندادیم تا رونق به بازار مسکن بازگردد، پس برنامه و هدف ما برای بازار سرمایه چه شد؟ برای تمامی بازارها برنامه داریم جز بازار سرمایه! چگونه است که تمامی بازارها برنامه دارند جز مولدترین بازار اقتصادی کشور، اینکه بگوییم برنامه بازار سرمایه تأمین منابع مالی بنگاه های اقتصادی بزرگ است یعنی اینکه قرار است برای توسعه و پویایی دیگر بازارها از بازار سرمایه نقدینگی جذب کنیم.اصلاً همین را به عنوان هدف قبول می کنیم حالا چه برنامه ای برای رونق این بازار داریم تا بتوانیم به هدف خود برسیم؟

واقعاً از تکرار مکررات به تنگ آمده ایم، از اینکه بارها گفته ایم بازار سرمایه قبل از ابزار، اطمینان می خواهد، بازار سرمایه ثبات در تصمیم گیری و قوانین می خواهد نه ثبات در قیمت سهام، بازار سرمایه نظارت می خواهد و نه دخالت خسته شده ایم.

کلام آخر اینکه بازار سرمایه لباس شیک و مجلسی نیست که در برخی مهمانی های خاص بر تن کنیم و پس از اتمام مهمانی و پایان تبلیغ آراستگی آنرا تا میهمانی بعد به سر جایش در کمدی در بسته روانه کنیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
لاماسیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
----------------------------------------------ارزش مبین از لیونل مسی در جام جهانی بیشتر است---------------------------------------

چند سال دیگر جام جهانی فوتبال در قطر است .ایا با خود فکر کردید کشوری مثل قطر با جمعیت زیر 1 میلیون نفر

با کمبود اب مواجه است.حال که جام جهانی در قطر شروع شود حداقل 20 میلیون گردشگر می اید .من به شما قول می دهم

اگر ایران در جام جهانی باشد 4 یا 5 میلیون نفر فقط ایرانی به قطر می رود .حال مبین می تواند اب های اشامیدنی اش را

به این کشور صادر کند و درامد کلانی بدست خواهد اورد .درامدی که از تولید چاه نفت بالاتر خواهد بود.کشور قطر گرم است

و احتیاج به اب زیاد مخصوصا در داخل ورزشگاه که جنب و جوش زیاد است .مبین خیلی راحت می تواند از حالا مذاکرات برای

تامین مالی اب اشامیدنی در داخل ورزشگاه را با قطری ها در میان بگزارد.می دانید اگر این اتفاق بیافتد و شیشه های

اب مبین با نماد مبین بر روی ان در قطر فروخته شود چه برند و نامی به مبین می رسد.هر چی فکر می کنم می بینم این سهم

یک تکه یاقوتی است که می تواند با کمی تراش تبدیل به بهترین جواهرالات جهان شود.
ناشناس
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
این ایده شماست.ایا مدیر عامل مبین هم همین ایده رو داره؟؟؟؟؟
علی اکبر
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
داستان سرایی خوبی بود
شما که لالایی بلدی چرا خوابت نمیبره
ناشناس
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹
این شرکت اب مقطر تولید میکنه نه اب اشامیدنی
ناشناس
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۶
یعنی همچین به هم میبافی در حد بازی کردن همون مسی که گفتیا! اونایی که سهامدار فارس هستند برای بالا بردن قیمت سهمشون از طریق مبین چنان در مورد مبین داستانسرایی و تبلیغ میکنن انگار که کارخانه شاتل سازیه. :)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
خدا ازتون نگذره.انشاءالله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
متاسفانه بورس ما از اول مشکل مدیریتی داشته و سلیقه ای اداره شده و با دخالتهای غیر اصولی از مسیر واقعی خارج شده
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
مگر مگر نکن بورس نیوز گوش آقایون تو اینجور مواقع کر مادرزاد میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
از شنبه بازار برمیگرده
ناشناس
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
کدوم وری؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
خداوند قادر متعال از بانی وباعث این بی اعتمادی نگذرد که البته نخواهد گذشت . آه سرد سهامداران سرمایه زندگی باخته انشاالله دامن آنها را خواهد گرفت
ج پ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
به نظر بنده بورس درحال حاضر محلی شده برای خالی کردن جیب خرده سهامداران و به نوعی جذب نقدینگی به نفع صاحبان رانت اطلاعاتی شرکتها .با اطمینام میتوان گفت بیش از 95% از سهامداران خرد بیش از 70% از سرمایه خود را از دست داده اندو اگر صبور باشند به راحتی بیش از 1سال زمان میخواهد تا زیان سنگینی را که متحمل شده اند برگشت شود بعضی از این افراد از خرج روزمره خود زده و پس انداز اندک خود را وارد بورس نموده اند . زمانی این تفکر وجود داشت که مطمئن ترین محل سرمایه گذاری بورس است اما امروز دقیقان خلاف آن ثابت شده . تا بیش از این دیر نشده چاره ای بیاندیشید . اعتماد بزرگترین سرمایه است ولی افسوس .....
رستمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
ببخشیدبازارسرمایه همون لباس مجلسیس وتادوربعدی ریاست جمهوری وضعیت بورس همین است می گین نه برین روندرابررسی کنین
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
حالا به حرفم رسیدین که کمیته ثبات و صندوق توسعه و صندوق سپاس همش کشکه بابا کسی دلش برای سهامدار حقیقی نمیسوزه چرا باورش سخته برامون باید قبول کنیم تنهاییم
ورشکسته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
مرسی بورس نیوز...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
بورس نیوز تو دائم داری حرف دل ما رو می زنی دمت گرم اما یه سوال دارم : فکر می کنی چند تا از مدیران اقتصادی حرفهای تو رو به همراه هزار تا کامنتی که بعدش چاپ میشه می خونن؟ یعنی سایت شما شده درددل کده! شما حرف ما رو می زنی و ما حرف شما رو اما کو گوش شنوا. چرا با 4 تا از نماینده های درست و حسابی و یا با وزیر اقتصاد و یا با رئیس سازمان بورس و یا با چندتا کارشناس که سرشون به تنشون می ارزه قرار مصاحبه نمی ذاری؟ چرا درد دل ما و خودت رو به اونا منتقل نمی کنی. والله از بس ضرر کردیم و توی این بازار مکاره بی انصافی و نامردی و سوء مدیریت دیدم دیگه ضد ضربه شدم. اگه همین الان هم بگن توافق شد و سهام صعودی می ره بالا باور نمی کنم. تقریبا 70 درصد کل پس اندازم رو ظرف 15 ماه گذشته از دست دادم و دیگه برام چیزی جز ناراحتی اعصاب و شرمندگی پیش زن و بچه نمونده. همه میگن نوسان جزو ذات بازاره اما وقتی بورس یه ذره می خواد بره بالا نگران میشن بازار دچار حباب نشه و به فکر کمک به ترکاندن حباب و ایجاد تعادل در بازار می افتن! دوستان حقوقی هم مثل یه باغبون هستن که به جای صبر و کمک به رشد نهال فقط منتظرن یه میوه کوچولو از درخت در بیاد اونوقت با حرص و ولع تمام اون را می چینن بدون این که بذارن میوه برسه! نمی فهمن این جوری هم خودشون ضرر می کنن چون باید مدتها صبر کنن تا اون نهال دوباره جون بگیره و میوه بده! بازار رو به فنا دادن هیچ کس هم گردن نمیگره و هیچ کس هم پاسخگو نیست. کسی به داد ما سهامدارای بدبختی که با اعتماد به آقایون وارد بازار شدیم نمیرسه جالبه که حتی توی سایت ها هم نظراتمون رو هم چاپ نمی کنن.
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
مطمئن باشید تا روحانی هست اوضاع بورس همینه چون نمی گذارند هیچ امتیاز مثبتی برای وی بماند و اقتصاد کلان و مذاکرات هم هیچ اثری در رونق ندارد .سایر وعده های او هم که تا حالا نگذاشتن انجام بشود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
اون روزی که اومدی تلویزیون و گفتی بازارو متعادل میکنیم باید میفهمیدیم که هدف شما چیست هنوز هم اندکی از سرمایه مان باقی است ما رفتیم شما بمانید و لیوان خالی بورس ولی لاقل لیوان خالی رانشکنید چون بد تاوانی خواهی داد.
پسرخاله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
این بازار بعد از بیانیه لوزان یک رشد بیست تا سی درصدی طلب داشت.این را از کجا میگم از روی سهامهای بدون دامنه نوسان مثل هپکو و خصدرا اما با برنامه ای که دولت داشت نه تنها مانع رشد بورس شد بلکه اعتماد به بازار را هم از بین برد.تازه مسئولین بورس تو یک مصاحبه گفته که ما از سهامداران خرد بابت ضررشون متاسفیم اونوقت این جواب شد برا ما.کافیه این مساحبه را در سایت بورس پرس بخونید اونموقع اصلا"گریتون میگیره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
بیچاره این سهامدارا که هیچ کس جوابگوی آنها نیست.

واقعیت کشوری که در آن زندگی می کنیم همینه. نه؟

خیلی از دوستام رفتن و الان میفهمم چه اشتباهی کردم نرفتم
اکبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
تا زمانی تکلیف نرخ خوراک پتروشیمی ها ، بهره مالکانه ، ابهام پالایشگاهی ها ، مشخص نشود 70% بورس در کماست . و تا تکلیف هسته ای مشخص نشود گروه خودرو و بانک و بیمه و لیزینگ نیز نامشخص است.

اگر می خواهید بورس جون بگیرد و مفهوم پیدا کند باید حداقل آن پارامتر هایی که در دست دولت است حل شود.
به عبارت واضح تر دولت دستش را از جیب مردم بیرون بکشد.
بگذارید بازار راه خودش را برود حتی اگر شاخص شود 23 هزار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
إB I G L I K E
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
برای بازار سرمایه هم برنامه دارن .بی انصافیه اگه بگیم برای این بازار مهم برنامه ای نداره دولت!!!!! 1-کنترل تورم با کمک این بازار انجام میشه. 2- اتجام معاملات در بعضی از سهم ها توسط افراد حقوقی یا حقیقی خاص برای تامین کسری مالی دولت در بخش های مختلف
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
این محدودیت 100000 تایی مثل همون محدودیت +18 هیچ هدفی بجز جذب بیشتر نداره......
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
تادولت عرضه های اولیه راانجام می دهد وضع همینه

بورس شده کمیته امداد کسربودجه دولتها
زضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
بورس نیوز عزیز الان که شما داری اینجوری حرص میخوری مطمئن باش که بزرگان بازار نشسته اند و دارند دور هم به من و شما میخندند و برنامه ریزی میکنند که چه سهامی رو مثبت کنند و کدام سهام رو منفی.
اگر توجه کرده باشید بازی جدید را اینطور ریختند که به ناگاه و بی دلیل یک شوک منفی به بازار میدهند و باقیمانده سهامهای پر پتانسیل ار از چنگ مردم درمی آورند و امروز شاهد آن بودیم که گفتند کاهش سود روز شمار از فردا اتفاق خواهد افتاد نه امروز و از فردا با همین بهانه مجددا بازار را صعودی میکنند و مجددا موجی را درست خواهند کرد که تنها بازنده آن افراد حقوقی و سرمایه های خرد هستند.
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
عجب بورس پر سودی شده دمشون گرم
همش هم تفصیرو میندازن سر خریدارای بدبخت
بورس نیوز ممنون میشم تو یه مقاله این رفتار هیجانی رو برای ما توضیح بدی من که نفهمیدم چیه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
دوستان ناظر همین الان تو سهام بگردید علت اینکه سهامدار عمده تو همچین روزی عرضه سنگین میکنه رو سهام چیه؟پترول رو چند روزیه دنبال میکنم واقعا جالبه سهامدار عمده اجازه نفس کشیدن به سهم نمیده این کارا اعتماد رو از بین میبیره از طرف دیگه عرضه اولیه های سنگین که فقط باعث میشه پول از بازار سرمایه خارج بشه واقعا پول فروش مبین که از فروش بقیه سهام همین بازار فراهم شده بود کجاست؟؟؟
ناشناس
UNITED STATES
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
بورس نیوز دیگه خسته شدم ازت همه شکوایه و گلایه و آیه یاس من که تو ضررم شما هم حی ........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
توان این دولت در همین حد است گناه ناتوانی وپیر بودن و آلزایمری دولت را گردن دیگران ندازید.
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
دیگه همه تقصیرارو گردن بورس و دولت و غیره نندازیم خودمونم مقصریم از1 میلیارد صف خرید صادرات گرفته تا غیره. چرا وقتی سازمان میگه بابا خودرویها یا ساختمانیها یا...زیان انباشته دارن همه میرن میخرن یا فلان شرکت سود دهه محل سگم نمیندارن بهش پس حقمون باید تاوانشو بدیم یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به دیگری
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
امروزبرایم قطعی شدکه درعرضه وصف چینی مبین دستکاری میشود دوستان ماکه نداریم این یکیم روش ببینیم اینا بااین حق الناس به کجامیرسند
سیبستانیهای مقیم لندن
POLAND
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
بچه ها ناراحت نباشین تا دو ماه دیگه صبرکنید مطمعا باشید سهاممیره بالا و قیمتها نجومی میشه نگران نباشید تحریمها برداشته میشه و رونق در بورس ایجاد میشه .سپاس
عبدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۱
دستکاری وکلاهبرداری در بورس غوغا می کند. زیان سهامداران چه می شود
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
ما دل خوش بودیم که روحانی سرکار آمد ولی با اقدامات ایشان و تیم دولت روحانی سهامداران خرد بیچاره شدند . وتا این دولت سر کار باشد همین آش است و همین کاسه . فقط رانتخواران موفقند وبس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۹
بورس ایران مثل یه باتلاق میمونه،اگه توش گیرافتادی هر چی بیشتر برای خلاصی دست و پا بزنی بیشتر فرو میری تا اینکه کاملا نابود بشی.اینو بیشتر برای اونایی گفتم که هنوز توی این باتلاق گرفتار نشدند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
شما که بورس نیوز همه اش سهامداران را مقصر می کردی چطور شد حالا فهمیدی که همه چیز از طرف مسیولان بورس است؟
توانا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
ورود شرکتهای جدید در بورس نیاز به حمایت مالی وتوجه دارد