بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
منفي شدن بانكي‌ها به عنوان تنها ليدر بازارها موجي از يأس و نا اميدي را در تالار شيشه‌اي به همراه داشت. اين در حالي بودكه شاخص كل با بيش از 240واحد افت در پله 64هزار و 168واحد قرار گرفت.
کد خبر : ۱۴۷۷۸۷
منفي شدن بانكي‌ها به عنوان تنها ليدر بازارها موجي از يأس و نا اميدي را در تالار شيشه‌اي به همراه داشت. اين در حالي بودكه شاخص كل با بيش از 240واحد افت در پله 64هزار و 168واحد قرار گرفت.
به گزارش «جوان»، معاملات روزگذشته بازار سرمايه همانند روزهاي ماقبل با افت شاخص‌هاي بورس و قيمت سهام شركت‌ها به پايان رسيد تا همچنان اين بازار به اهالي تالار اثبات كند كه مسير روند نزولي شاخص‌ها و قيمت سهام شركت‌ها يكطرفه است و تا اطلاع ثانوي هيچ دوربرگرداني ندارد.
در جريان معاملات روز گذشته بانكي‌ها هم مغلوب موج منفي شكل گرفته در بازار سهام شدند و همين امر موجب شد برخي از سهامداران به آينده بازار بورس نااميد شوند.
همچنين در اين روز «‌مبين‌» با 39 واحد افزايش شاخص، بيشترين تأثير مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل «‌شبندر‌» با 38 واحد كاهش، بيشترين تأثير منفي را روي شاخص داشت.
شاخص فرابورس نيز با سه واحد افت به رقم 723 واحد رسيد.
گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1037 ميليارد ريال و ارزش كل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1799 ميليارد ريال رسيد.
در حالي كه ابتداي معاملات روز گذشته شاخص‌هاي بورس و قيمت سهام شركت‌ها خود را به مدار صعودي و تغيير جهت از منفي به مثبت نزديك مي‌كردند اما به يكباره تغيير مسير دادند و مجدداً راه نزول را در پيش گرفتند به طوري كه در پايان معاملات سهام شركت‌هاي فعال در گروه‌هاي خودرويي، بانكي، پالايشي، حمل و نقل و پتروشيمي با كاهش قيمت به كار خود پايان دادند.
در گروه پالايشي افت يكباره و دسته جمعي سهام اين شركت‌ها در ساعات مياني معاملات آغازگر روند منفي در كليت بازار بود تا افكار پذيراي اخبار منفي اهالي تالار قبل از پيگيري عامل افت و روند نزولي، ابتدا سفارشات فروش را وارد كنند بعد به دنبال دليل روند نزولي بگردند.
انتشار خبرهايي منفي از سهام تازه وارد بورس پتروشيمي مبين كه اين روزها به قوز بالا قوز بازار سرمايه تبديل شده است به طور تلويحي از تباني در عرضه اين سهم حكايت داشت.
در اين بين اين سؤال طرح مي‌شود كه چرا بايد سفارش‌گيري در اين نماد يك ساعت پس از ساعت سفارش‌گيري بازار انجام گيرد؟ و اصلاً علت محدوديت هر كد 100 هزار سهم براي نماد «‌مبين‌» از كجا پيدا شد؟ مگر مي‌شود در بازاري كه به نام بازار سرمايه نامگذاري شده و ماهيت آن عرضه و تقاضاست محدوديت در يكي از طرف‌هاي عرضه يا تقاضا ايجاد كرد.
در نهايت به نظر مي‌رسد اوضاع بازار سهام طي روزهاي آتي همچنان رو به وخامت باشد و انتقاد به مديريت اين بازار بيش از پيش به چشم‌آيد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
مجوز ضادرات پالايشي رو برگردونيد همه چي درست ميشه . الان مبناي قيمت گذاري از دست پالايشگاه خارج شده و از اب گل الود دارن تنها تنها و انحصاري ماهي درشت ميگيرن با مجوز صادارات انحصار شكسته ميشه اون وقت همه چي طبيعيه طبيعيه طبيعي ميشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
2سال پیش تو رونق بودیم و با وجود تورم 40%ی شما پولتون به هرچی مثل سهام یا....میدادید سود داشت ولی اکنون تو رکودیم و تورم هم کم شده و شما غیر از سپرده بانکی هر چی بخرید بازنده اید!
تورم از 45% به 15% رسیده درحالیکه سود سپرده ها از 22% به 20% !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مشخصه که باید فاتحه بورس را خواند!!