بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۸
کد خبر : ۱۴۷۷۹۸
عضو ستاد انتخابات کشور با تشریح تقویم زمانی انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس باید تا 28 خرداد سال جاری از سمت خود استعفا دهند.
حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور با موافقت شورای نگهبان 7 اسفندماه 94 سال برگزار می‌شود.
قائم مقام وزیر کشور یادآور شد: نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس از 28 آذرماه سال جاری به مدت یک هفته انجام می‌شود.
وی به اجرای تبصره 6 ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: با استناد به این ماده، داوطلبان مشمول بندهای قانون انتخابات باید تا 28 خردادماه سال جاری از سمت خود استعفا دهند.
امیری خاطرنشان کرد: رئیس جمهور، معاونان و مشاوران وی، دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونان وی، مشاوران و معاونان رئیس جمهور، رؤسای دفاتر 3 قوه در صورتی که قصد داوطلب شدن در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور را داشته باشند باید حداقل 6 ماه قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفا دهند و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.
وی ادامه داد: همچنین وزرا و سرپرستان وزارتخانه‌ها، معاونان و مشاوران وزرا، مدیران کل و سرپرستان ادارات کل وزارتخانه‌ها و مدیران کل حوزه وزارتی و رؤسای دفاتر وزرا، اعضای شورای نگهبان و هیأت مرکزی نظارت برانتخابات، رئیس قوه قضاییه و معاونان و مشاوران وی، رئیس دیوان عالی کشور و معاونان و مشاوران وی، دادستان کل کشور و معاونان و مشاوران وی، رئیس دیوان عدالت اداری و معاونان و مشاوران وی که قصد داوطلب شدن در مجلس را داشته باشند همچنین نیز باید از 6 ماه قبل از سمت و پست قانونی خود استعفا کنند.
قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: رئیس سازمان بازرسی کشور و معاونان و مشاوران وی، رؤسا و سرپرستان سازمان‌ها و ادارات کل و ادارات عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جانشینان و معاونان آنان در سراسر کشور، رئیس سازمان صداو سیما و معاونان وی نیز باید مطابق ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی عمل کنند.
امیری افزود: رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و معاونان وی، استانداران و معاونان و مشاوران آنها، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و رؤسای مناطق شهرداری، رؤسا و سرپرستان سازمان‌های دولتی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل بانک‌ها، اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت که حیطه وظایف واختیارات آنان به کل کشور تسری دارد، رئیس کل بانک مرکزی ایران و معاونان و مشاوران آنها هم برای داوطلب شدن در حوزه‌های انتخابیه باید از 6 ماه قبل از نام‌نویسی از سمت خود استعفا کنند. وی ادامه داد: رؤسا و سرپرستان بنیادهای (مستضعفان- شهید- 15خرداد- مسکن) کمیته امدادامام خمینی(ره)، نهضت سوادآموزی، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و رؤسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و معاونان و مشاوران آنها و شاغلان در نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات نیز مشمول ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهند بود.
عضو ستاد انتخابات کشور افزود: ائمه جمعه دائم، قضات شاغل در امر قضا و رؤسای دادگستری شهرستان‌ها و استان‌ها، مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات استان‌ها و معاونان آنان، مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات کل استانداری‌ها و معاونان آنها، رؤسا و سرپرستان ادارات و سازمان‌های دولتی و وابسته به دولت و معاونان آنان در استان و شهرستان هم از داوطلب شدن در حوزه‌های انتخابیه قلمرو مأموریت خود محرومند مگر اینکه از 6 ماه قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفا داده باشند و در آن پست شاغل نباشند.
امیری ادامه داد: رؤسا و سرپرستان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعم از دولتی و غیردولتی و رؤسا و سرپرستان واحدها و شعب آنها، اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت در استان و شهرستان، سرپرستان مناطق و رؤسای شعب بانک‌ها در استان و شهرستان، سرپرستان دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز استان و شهرستان، مدیران مراکز صداوسیما و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا هم مشمول این قانون هستند.
شرایط استعفای داوطلبان حوزه‌های انتخابیه
امیری تصریح کرد: براساس تبصره 2 ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، برای کسانی که طبق قوانین استخدامی یا تعهد خدمت استعفای آنان منوط به پذیرش آن از سوی مسئولان مربوط است، قبول استعفا شرط است.
وی ادامه داد: استعفای کارکنان نیروهای مسلح نیز منوط به قبول فرماندهی کل قوا خواهد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر