بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
از پارسال به این ذهنیت رسیدیم با بیش از 2 میلیون بازدید مخاطب از سایت بورس نیوز در هر ماه می بایست مخاطبان را طوری ساماندهی کنیم که به همه نیازهای آنها پاسخگو باشیم. به جرات امروز می توان گفت بورس نیوز پر بازدید ترین سایت بورسی پس از سایت tsetmc است
کد خبر : ۱۴۷۸۲۱
رضا امامی : 10 سال پیش در چنین روزهایی بود که در بحبوحه انتخابات رياست جمهوري ٨٤ ايده ايجاد رسانه اي مستقل در حوزه تخصصي بازار سرمايه به ذهن عده ای جوان بی نام و نشان اما با انگیزه زد. 

آن هم در روزگاري كه اينترنت و رسانه هاي مجازي همچون امروز اين همه فراگير نبود. دغدغه آنروز این جوان ها وجود رسانه ای مستقل برای بازار سرمایه و متکی بر تحلیل بود که در نهایت این رسانه با محوریت اهدافی همچون شفاف سازي و مطالبه گري در بازار سرمایه به نام « بورس نيوز» متولد شد .

بورس نیوز 10 ساله شد / افشای راز ماندگاری بورس نیوز و پیشنهاد کمیته مشورت با نخبگان

آن روزها از كدال و سايت هاي مختلف خبري نبود و بنابراین بدیهی بود که با راه اندازی رسانه ای مستقل و مطالبه گر انتظارات بسیاری از ذینفعان بازار سهام کشور بر دوش بورس نیوز گذاشته شود. رسانه ای که شاید در ابتدا با بی مهری ها و حتی تهدید های ریز و درشت بسیاری هم مواجه شد اما خواست که بماند چه در روزهای ناخوشی و چه در روزهای خوشی بازار سرمایه ایران.

اکنون بورس نیوز وارد دهه دوم حیات خود می شود در حالی که به درخت تنومندی تبدیل شده. حاصل این همه رنج و مشقت مدیون زحمت کشان و نخبگانی است که هنوز در برابر بازار سرمایه کشور تعصب دارند.

همزمان با دهمین سالگرد تاسیس پایگاه اطلاع رسانی بورس نیوز با امیر حسین اسماعیل پور ( امیر کاویان ) به عنوان یکی از ایده پردازان اصلی سایت بورس نیوز به گفتگو نشسته ایم ؛ خواندن این گفتگوی اجمالی خالی از لطف نیست


ببینید و بشنوید 


 مهندس كاويان عزيز ضمن تبريك تولد بورس نيوز ، در نخستین پرسش بفرمایید که بورس نیوز از چه سالی مشغول به فعالیت شد و هدف از تاسیس چنین رسانه ای در آن دوران چه بود؟

متشکرم؛ خوب باید زمان دوباره به 10 سال قبل برگرده، بورس نیوز پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 1384 در 15 اردیبهشت ماه متولد شد.

در ان زمان بخاطر فقدان رسانه تخصصی در بازار سرمایه رویدادی به نام بورس نیوز برای بازار سرمایه فرصتی غنیمتی محسوب می شد. از آن زمان تا کنون یک دهه گذشته و طی این دوره روز به روز به مخاطبان بورس نیوز افزوده شده است. این موضوع نشان می دهد که بورس نیوز توانسته با شناسایی سلایق عموم مردم و فعالان بازار سرمایه مورد اعتماد آنها قرار بگیرد.

در این مدت سعی کردیم گوش های شنوایی داشته باشیم و با شنیدن همه نظرات و سلایق محوریت سایت خبری بورس نیوز را به سمتی ببریم که مورد علاقه مخاطبان هست. هر چند در این زمینه هنوز با هدف اصلی فاصله داریم اما توانسته ایم شرایط مطلوب را ایجاد کنیم.

از پارسال به این ذهنیت رسیدیم با بیش از 2 میلیون بازدید مخاطب از سایت بورس نیوز در هر ماه می بایست مخاطبان را طوری ساماندهی کنیم که به همه نیازهای آنها پاسخگو باشیم. به جرات امروز می توان گفت بورس نیوز پر بازدید ترین سایت بورسی پس از سایت tsetmc است و برای پاسخگویی به نیاز کاربران موضوع راه اندازی باشگاه مشتریان برای ارایه خدمات بهتر ایده جدیدی بود که شکل گرفت و مورد استقبال هم واقع شد بطوریکه هم اکنون بیش از 600 عضو دارد که از خدمات آن بهره مند می شوند خدماتی همچون خرید خودرو، لیزینگی، شرکت در نشست های تخصصی و ...

از جمله این خدمات برگزاری هفتگی 30 نشست برای بررسی 10 صنعت با 100نماد معاملاتی با همکاری شرکت های کارگزاری بود. برای امسال هم برنامه گسترش این موضوع را برای صنایع مورد اقبال بازار داریم و علاوه بر آن برگزاری 4 همایش بزرگ تخصصی را نیز در دستور کار داریم که اگر خداوند توفیق دهد انجام خواهد شد.

 بورس نیوز رسانه بازار سرمایه است، در این 10 سال سایت ها یا رسانه های دیداری و شنیداری و نوشتاری بسیاری آمدند اما با فراز و فرود شاخص بورس یا به حاشیه رانده شدند یا رها کردند . دلیل ماندگاری بورس نیوز چیست؟

اصلی ترین دلیل این بود که ما مشابه گوگل معتقدیم که کاربر نهایی سایت نباید پولی برای استفاده از اخبار و اطلاعات سایت بپردازد و درامد اصلی باید از طریق خدمات و تبلیغات کسب شود. از طرفی اینکه ما از انتقاد نسبت به خودمان ناراحت نمی شویم و اگر نمی توانیم نواقص را رفع کنیم حداقل انتقاد ها را گوش می دهیم. در نهایت هم مستقل بودن این رسانه یکی از ویژگی هایی است که آنرا مورد اعتماد مردم قرار داده و با همه شرکت ها هم خبرهای خوب و هم خبرهای انتقادی آنها را به موقع پوشش دادیم و به همین دلیل رابطه اشان را با ما حفظ کرده اند.

به عبارتی تعامل خوبی با ذینفعان بازار سرمایه داشته ایم و اگر تقابل هم بوده از نگاه تخصصی و برای رفع مشکل و ایرادها بوده.

 آقای کاویان شما معروف هستید به نخبگی و جوان گرا بودن . از پایه شروع کردید و با جوان ها کار کردید .خیلی از رسانه ها و مطبوعات داخلی نگاه بیزنس به خبر را گونه دیگری بر اساس سنجش ریالی آن می نگرند. بورس نیوز چگونه موازنه خبر و تخصص و جوان گرایی را پدید آورده؟

من خودم را خبرنگار نمی دانم و بیشتر روی تحلیل کار کرده ام و می کنم اما با توجه به خلاء هایی که در بازار سهام وجود داشت باعث شدکه به این سمت هم برویم. اینکه چرا به جوان ها اعتماد می کنیم چون آینده این کشور در دست جوان ها است و اگر اعتماد شود خیلی از کارها می شود کرد. در رسانه خبری بورس که شور و هیجان وجود دارد این جوان ها هستند که می توانند در آن به تکاپو بیافتند بنابراین آندسته از رسانه هایی که با محافظه کاری یا بدون ریسک می خواهند فعالیت کنند طبیعی است که در رسانه بورسی دوام چندانی نخواهند آورد.

رسانه های مبتنی بر تفکر صرف درآمدی هم به دلیل عدم اشتغال و مشکلات اقتصادی شاید در برهه ای از زمان علاقه به تاسیس رسانه بورسی داشته اند اما به دلیل عدم تخصص مجبور به فروش خبر شده اند. ما در بورس نیوز همواره محوریت را بر تخصص استوار کردیم . اگر امروز اعتماد مخاطبان را جلب کرده ایم بخاطر همین بوده گر چه یک جاهایی اشتباه هم کرده ایم.

سخت ترین روزهای شما در یک دهه گذشته چه روزهایی یا رویدادی بوده؟

سخت ترین روزها زمانی بوده که به ما گفته اند حرف حساب را نگو چون به مصلحت نیست در حالیکه معلوم نیست این مصلحت را چه کسی تعیین کرده است. حرف حساب باید همیشه زده شود تا مشکلات رفع شود اما اگر نگوییم تلنبار می شود . سخت ترین روزهای کار در حوزه تخصصی بورس زمانی است که تنش های سیاسی مثل انتخابات یا مذاکرات هسته ای زیاد شده.

جالب اینکه طی یکسال گذشته بیشترین تنش را در حوزه بورس شاهد بوده ام چون رفتارهای کلی حاکم بر بازار سرمایه از تخصصی بودن خودش در حال خارج شدن است. نه مدیریت تخصصی انجام شد نه رسانه تخصصی نوشت و نه حقوقی درست فکر کرد. به نظرم الان سخت ترین روزهای بورس را تجربه می کنیم که همه برآیند ها مثبت است ولی وقایع بازار سهام منفی است که همه را اذیت می کند.

 اوایل دهه 80 موجی از متخصصان فنی و مهندسی و نخبگان وارد بازار سرمایه شدند. نخبگانی که دستورالعمل های کوتاه مدت داشتند اما امروز نمی توانند نسخه ای بپیچند. علت چیست؟

مشکل این است که بورس هیچ جایی برای ساماندهی نخبگان ندارد. خیلی از مشکلات بازار قابل حل است ولی اراده ای برای استفاده از آن وجود ندارد. مشکل وجود نخبگان نیست بلکه عدم ساماندهی آن است. این ایراد در کل کشور هم وجود دارد.

 متولیان بازار سرمایه از شما به عنوان دشمن دوست داشتنی یاد می کنند. امروز چگونه شده که بورس از رسانه های منتقد خودش هم مشورت می گیرد؟

دشمن و دوست را قبول ندارم ما همه در بازار سهام کار می کنیم و اختلاف نظر وجود دارد. اما اینکه چرا در زندگی و کار خودم همیشه مستقل بودم و مسئولیت افراد برایم اهمیت درجه اول ندارد چون علاقه دارم قبل از هر چیز کارها درست انجام شود و این قدر هم جرات دارم که اگر اشتباه کردم تمام قد عذر خواهی کنم و آنرا بپذیرم اولویت اینکه در واقع گوش می کنند خیلی خوب است اما خدا کند گوش کردن ها به درست عمل کردن ها منتهی شود. خدا کند فضایی در بورس ایجاد شود که منتقدین بیایند آنجا حرف های خودشان را بزنند و بر اساس اولویت درجه بندی و رسیدگی شود. کسی که همواره غر می زند منتقد نیست منتقد در عین اشاره به ایراد ها و مشکلات همواره راهکار هم ارایه می دهد.

پیشنهاد می کنم سازمان بورس با تشکیل کمیته ای مستمر برای منتقدان و نخبگان بازار، ضمن استخراج نظرات منتقدین آنرا تبدیل به دستور کاری برای اثر بخشی واحد ها وارکان خود کند. مشاوره های رایگانی که برای حرفه ای تر شدن بورس بسیار کارآمد است.

دوست داشتید ریس سازمان بورس باشید؟

نه 

 اگر جای رییس سازمان بورس بودید چه کاری دراوضاع فعلی بازار سرمایه می کردید؟

رییس بورس که دوست ندارم باشم چون همواره یه عده از کار شما خوششان می اید و یک عده هم بدشان می اید . اما اگر من جای آقای رییس بودم اولین کاری که می کردم به سرعت برنامه ای مدون برای بازار سرمایه می دادم. حالا برنامه با هر دیدگاهی که باشد، هیچ چیزی به اندازه یک برنامه برای مدیر و تعهد نسبت به آن اهمیت ندارد. مشکل امروز بازار این است که برنامه ای وجود ندارد یا آنرا اعلام نکرده اند.

حتما باید بورس یک برنامه ای را ارایه کند و دو هفته یا یک ماه زمان بگذارند برای منتقدان که آنرا بخوانند و نقطه نظرات را بکویند بعدآنرا تبدیل یه سند راهبردی کنند بزرگ ترین خدمتی است که آقای فطانت می تواند انجام دهد . ما هرچه قدر در باره معاملات روزانه بازار صحبت کنیم همه از بین می رود اما برنامه داشته باشیم بازار تکلیف خودش را می فهمد.

 برنامه های آتی بورس نیوز در یک دهه آینده برای ذینفعان بازار چیست؟

ما روز به روز باید در همه ارکان قوی تر شویم برای اینکه بازار اولاً شفاف تر شود و ثانیاً سطح آگاهی مردم را هم بالاتر ببریم و در آخر مدیران را پاسخگو کنیم.

در ایران ، خبر به معنای واقعی ارزش ندارد مردم بیشتر دنبال جنجال و تیتر هستند تا محتوای خبری. متاسفانه خیلی از مدیران و شرکت ها که خودشان ذینفع رسانه هستند برای کمک کردن از طریق اجرای یک پروژه مشترک تحلیلی با رسانه یا مثلا یک آگهی با خساست برخورد می کنند و تصور می کنند که رسانه باید خودش به خودی خود خبر رسانی کنند.

رسانه خوب رسانه هایی هستند که مستقل اند و تنها بر مبنای مدل های درآمدی جلو می روند ولی متاسفانه رسانه بورسی که باید روی پای خودش بایستد که ادامه حیات بدهد پس از یک سال که به مجمع شرکتی مراجعه می کند با عدم تمایل و درهای بسته روبرو می شود در حالی که به محض وقوع مشکل بلافاصله دست به دامان رسانه می شوند که واحسرتا که نرخ سنگ آهن اینطوری شد یا پتروشیمی ها آنطور شد و غیره...

با وجود فروش 100 میلیارد تومانی و بیشتر در سال حاضر نیستند که به 20 رسانه یک کمک فرهنگی کنند ولی همیشه دنبال کمک رسانه ها به خودشان هستند. امیدوارم فرهنگ رسانه ای این مدیران هم بالا برود.

 اگر صحبت خاصی با مردم دارید بفرمایید:

بورس نیوز همواره سعی کرده که پل ارتباطی باشد بین مدیران و سهامداران . مردم نظرات خودشان را همیشه به ما می گویند و منتقد هم هستند که چرا همه نظرات منتشر نمی شود. خوب بدون سند و مدرک نمی شود همه خطوط را شکست. برخی هم انتقاد می کنند که برخی اوقات خبرهای غیر بورسی برای چه منتشر می شود برای اینکه می خواهیم به همه سلایق فعالان بازار پاسخ دهیم. اما اخبار تولیدی بورس نیوز صرفا بورسی است. برخی هم انتقاد می کنند که چرا خبر خاصی را منتشر کردی در حالی که بازنشر خبر از منبعی است که اتفاقا در خبر هم قید شده است و به آن دقت نکرده اند لذا خواهش می کنم خوانندگان به این موارد دقت کنند.

و سخن آخر...

اول از همه از تمام همکاران قدیم و جدید خود که به پیشبرد اهداف این رسانه کمک کرده اند تشکر ویژه می کنم و مراتب قدردانی خودم از تلاشهایشان را در این مجال اعلام می کنم و  اینکه امیدوارم همچنان رسانه مورد اعتماد بازار سرمایه باشیم و قدر مردم را بدانیم. بورس نیوز ابتدا با 2 نفر آغاز بکار کرد اما امروز بیش از 10 برابر آن تعداد در این رسانه مشغول بکار هستند. امیدوارم یک روزی حرف اول را در مرحله اقتصادی بزنیم. چرا سایتی مثل بلومبرگ یا کیتکو در ایران نداشته نباشیم ؟ اگر نگاه معاند به رسانه از چشمان مدیران برداشته شود همه مشکلات حل خواهد شد. 

آقای کاویان بورس نیوز مساوی است با

پاتوق سهامداران و مدیران



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
بورس نیوز مبارکه ولی دیگه از اون خبرها و یا تحلیلهای هفتگی و چیزهای بدرد بخورت کمتر در تحلیلها و خبرهاتون استفاده میکنید که =ا داره یک کم تلاشتونو بیشتر کنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
اميدواريم پس از 10 سال و از اين به بعد گزارشهاي روشنگرانه تر و شفاف تر منتشر كنيد بخصوص با اين حال و روز بورس
حسین زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
بورس نیوز اخبار حاشیه ای و بعضا جهت دار ضد اصلاح طلبی را پوشش میدهد که این در شان یک رسانه نیست .انتظار این است که در خصوص بازار سهام و وضعیت مجامع و شرکتها بیشتر و شفاف تر اطلاع رسانی شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
اميدواريم به زودي حقايق بيشتري راجع به بورس و شركتهاي بورسي منتشر كنيد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
بورس نیوز از یک سایت تخصصی تبدیل شده به یک شهر فرنگ که از هر موضوعی میتوان در آن مطلب پیدا کرد . ضمناً نظرات کاربران در بسیاری موارد (نه همه موارد) بصورت سلیقه ای و در صورت عدم مغایرت با نظر مدیران سایت یا نویسنده مطلب اجازه انتشار پیدا میکند که کاملاً مغایر با جریان آزاد اندیشی بوده و نوعی دیکتاتوری فکری را رقم میزند .
از مدیریت محترم تقاضامندم پیرو دو مورد بالا در راستای تخصصی سازی و حرفه ای نمودن عملکرد این رسانه پر مخاطب جدیت بیشتری به کار ببندند . با تشکر
رستگار
ROMANIA
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
بورس نیوز تبریک . از شما برای خدمات ارزشمندتان کمال تشکر ر دارم و موفقیت های روزافزونی را برایتان ارزو میکنم
اماندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
میدونی تو خوبی ها ولی...

باشه میگم

مستطیل شیشه ای را نا منظم درج میکنی

کامنهای ما را خیلی غربال میکنی تازه میذاریشون واس فردا

صدات توی گوش مسیولان فرو نمیره سعی کن فریاد بزنی

اطلاعیه های کدال را دلبخواهی و ...کم میگذاری

کادر مربوط به اخبار بورسی اجتماعی فرهنگی سیاسی و...

همه قاطی پاطیه و براساس تاریخ انتشار نیست.

سیگنال خرید فروش بده تا بیشتر دوست بداریم

توی تالار شیشه ای سهامداران خرد را اصلا اعتنا نمی کنی

قشنگم میکروفن را بردار برو تالار مستقیم با سهامدار مالباخته صحبت

کن حالشو بپرس عکس روز سهامدار تهیه کن یه قسمت اجتماعی

مربوط به سهامداران درست کن اشکهای سهامداران فریب خورده

صورتهای محزون شون را بک گراند صفحه بورس نیوز کن از چهره

سهامداران عکس بگیر که دل سنگ را اب کنه.


ببین میتونی فتانت را گیر بیاری از جانب ما احوال پرسی کنی.

ولی واقعا دوست داریم

بعد از بازار میدونیم سراغ کی بریم و سرگردون نباشیم.

بورس نیوز با تو هستم

یـــــــــــا ر بـــــــــــــی یــــــار ا ن بــــــــا ش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
هنوزم هر روز نگات میکنم ولی برخورد غرض ورزانت با پدیده باعث شد بیشتر هواسم به تحلیلای یک طرفت باشه.
محمد
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
راستی پدیده چی شد؟ شنیدم یه بازی سیاسی واسه زمین زدنش بوده. تا حالا هیچی علیهش پیدا نکردن. درسته؟
ناشناس
جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
نه داداش وضعیتش داغونه
میخوای سر خودتو کلاه بزاری رفیق
باقر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
مبارکه است من که تقریبا هفت ساله هر روز و بعضی روزها چند بار به بورس نیوز سر میزنم از زحماتی که میکشید سپاسگزارم ان شالله جشن1000سالگی .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
------------------------------------------------------------------مبين------------------------------------------------------------------

روزي استاد لاماسيا در حال درس در کلاس بود که مثل هميشه شاگردش مهران سوال کرد.

مهران گفت :استاد چطور مي شود با يک پول اندک ..کل يک صنعت را خريد يا به عبارتي کل صنعت را در مديريت و نفوذ خود داشت.

مهران 3000 ميليارد تومان پول داشت و دوست داشت با اين پول کل صنعت پتروشيمي را بخرد.اما کليد هدف مهران در دستان استاد

بود.استاد گفت :مهران تو تا ديروز راننده مکتب خانه بودي چطور يک شبه اين مبلغ را بدست اوردي.مهران گفت:با جيب بري.

اما نه به اين صورت که دستم را در جيب شما و ديگر شاگردان بکنم و پولي در بياورم.بدون تماس و نزديک شدن حتي نديدن شما

توانايي زدن جيب شما را دارم.استاد گفت:ماشالا چقدر هنرمند هستي!پس چرا نمي تواني يک چند واحد را از بنده نمره بگيري؟!

استاد گفت:شما براي خريد کل صنعت پتروشيمي لازم است که 51 درصد سهم پتروشيمي مبين را بخري.

مهران گفت :چطور.؟.....وقتي شما مبين را بخري .انگار کل صنعت پتروشيمي را خريدي.مثلا پتروشيمي لاماسيا زماني کار خواهد

کرد. که برق داشته باشد .اگر برق نداشته باشد ايا کارخانه کار مي کند ؟ خوب اگر بر فرض برق را از جاي ديگر بگيرد.

باز هم به اب شرکت مبين وابسته است.اگرم اب از جاي ديگر بگيرد به بخار مبين وابسته .اين وابستگي هاي زياد ضريب نفوذ

مبين به پتروشيمي ها را خيلي بالا مي برد.تا جايي که مي توان گفت موتور محرک و قلب تپنده پتروشيمي ها ..مبين است..

مهران گفت:خوب نفوذ به درد من که نمي خورد .من کل صنعت پتروشيمي را مي خواهم.

استاد گفت:مثل هميشه عجله کردي و نگذاشتي من حرف هايم کامل تمام شود .در ادامه....سناريو اين است

مهران وقتي 51 درصد مبين را خريدي هر ساله قيمت برق و اب و بخار را 100 درصد گران کن.

تا جايي که يا شرکت هاي پتروشيمي ورشکست شوند يا بدهي بالا بياورند.ان وقت ان ها براي پرداخت بدهي مجبورند

سهام هاي شرکتشان را به شما بدهند به جاي دادن بدهي.چند سال که گذشت شما صاحب کل پتروشيمي ها خواهيد بود.

مهران:استاد حال که شرکت هاي پتروشيمي ورشکست شدند به درد من نمي خورند.

استاد:باز استاد را دست کم گرفتي.بگزار جوابت را بدهم.بعد که مالک پتروشيمي ها شدي.قيمت برق و اب و بخار را به روز

اول باز مي گرداني .بعد خواهي ديد که صاحب کل صنعت پتروشيمي سود اور خواهي بود!

مهران خوشحال دوان دوان کلاس درس را رها کرد و به سمت کارگزاري رفت تا 51 درصد مبين را بخرد.

اما متعجب شد .ديد که مبين 100 درصد رشد داشته.از قضا استاد 51 درصد مبين را خريده بود..بعد مهران مجبور شد

51 درصد مبين را با 100 درصد گران تر از استاد بخرد
فرهاد
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
لاماسیا اینجا هم دست از سر مهران و مبین و خیالپردازیات بر نمیداریا! امان از دست تو. وقتی پتروییها را خریدی من و مهران را بعنوان جاروکش مبین استخدام میکنی که مدام اقای مدیر اقای مدیر صدات کنیم و ذوق کنیم که اجازه داریم آقای مدیر صدات کنیم؟ :)))))))))))))
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
من هم به نوبه خودم تبریک میگویم ولی توی دلم از بورس نیوز یک کم دلخور هستم به خاطر اینکه از پالایشگاهها حمایت نکرد
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
با سلام و تبریک 10 سالگی سایت و خسته نباشید به شما
انصافا در این فضای غیر شفاف و غیر رقابتی بازار سرمایه "بورس نیوز" یک رسانۀ امین و صادق است که تحلیل هایش تا حد مقدور بیطرفانه و علمی هستند. امیدوارم این بیطرفی و نگاه منطقی در عرصۀ مسایل مالی را هیچگاه فدای هیجانات گذرا و یا خدای ناکرده زدوبندهای پنهانی ننمایید.
اما در موضع تحلیل و یا پیش بینی مسایل سیاسی و تاثیر آنها بر روی بازار سرمایه مثلا موضوع مذاکرات هسته ای بنظر من تحلیل های شما بسیار سطحی، خوش باورانه و همسو و هم عیار با پوپولیسم حاکم بر عامۀ دهن بین فعال در بازار می باشد که امیدوارم در اصلاح این رویه بکوشید.
بار دیگر 10 سالگی سایت را تبریک می گویم
کاظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
تبریک وخسته نباشید به همه زحمتکشان بورس نیوز.همینکه گوشه ای از مشکلات مردم را در بورس به گوش ناشنوایان اجرایی کشور میرسانید از شما متشکریم ودستتان را میبوسیم.به امید روزی که صد ساله شوید وبدون ترس همه حقایق را چاپ کنید.پاینده باد ایران وایرانی ازاد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۱
باور کن بورس نیوز بعد از این همه ضرر روزانه هر شب درد و دلهای شما در بورس یک مقدار از دردهامون کم میکنه.
خواهش میکنم هر روز تصویر سهامدار محزون و بیچاره و مصاحبه با اونها رو در نظر داشته باشی. بپرس که از سیاستهای دولت راضی هستند. راه کار بده برای اینکه صدامون به گوش مسئولین برسه. تومار از سهامداران جمع کن و به ریس جمهور بده
رهی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۷
اقا کاویان من که خواننده ات هستم و ازت راضی ام.موفق باشی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
به نظر من اگه فقط خبرهای بورسی و اقتصادی منتشر کنید بهتر است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
تبریک تبریک تبریک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
باسلام وتبریک به دست اندرکاران بورس نیوز یک پیشنهاد به سازمان بورس ارسال فرمایید برای جبران ضرر سهام داران از این ببعد عرضه های اولیه برای اینکه تقلب هم کمتر شود به به پرتفوی ان لاین ها مثل فروش اقساطی سهم اتوماتیک ریخته شود روز بعد کار گذاری ها تسویه نمایند
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
بورس نیوز گرامی و همه دست اندرکاران زحمتکش و فرهیخته این سایت سالروز تاسیس سایت بسیار خوبتون را تبریک میگم و براتون آرزوی موفقیت روزافزون دارم. میدونم که محدودیتها و ضوابط خاصی برای درج همه نظرات و کامنتها در این سایت دارید که بایستی به اونها پایبند باشید و بخاطر همین نمیشه انتظار داشت که همه نظرات و کامنتها را منعکس کنید، فقط امیدوارم از وسیعترین اختیار و آزادی در چهارچوب همان ضوابط و محدودیتها در این سایت استفاده کنید تا حداکثر ممکن نظرات و کامنتها مجال انعکاس در سایت خوبتون را داشته باشند. با سپاس و آرزوی بهترینها برای شما.
ناشناس
UNITED STATES
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
تبریک داره بخدا
لاماسیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
تولدت مبارک بورس نیوز

زحمت زیاد می کشی .

مرسی از زحماتت
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
با تبريك مشكل اصلي بازار عدم آموزش است كه مي توانيد اين كمبود را برعهده گرفته و با اين تعداد مخاطب آموزش را نيز مد نظر داشته باشيد
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
بورس نیوز تبریک عرض میکنم .ولی دلیل سرزدن ما به سایت شما کسب اطلاعاط مربوط به کسب وکار مخصوصا بورس است . متاسفانه. این هم .این روز ها کم رنگ شده .لطفا و در این زمینه پیام گذارید و به وقت ما هم احترام بگذارید با تشکر
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
درود فراوان بر بورس نیوز ، تبریک عرض میکنم ، امیوارم که همیشه موفق و پیروز باشید و روزی برسد که خط قرمزها برداشته شود و بورس نیوز بتواند خیلی شفاف تر از بازار سرمایه بنویسد .... من مطمئن هستم که دوستانی که به سایت شما سر میزنند ، دنبال مسائل اجتماعی و .... نیستند و فقط میخواهند خبرهای بازار سرمایه را بخوانند .. لطفا تخصصی تر عمل کنید . با احترام
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
تبریک ....و درود بر همه مدیران لایق و بر بچه های خوب بورس نیوز امیدوارم همیشه پایدار باشید .