بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲
بانک مرکزی از پرداخت سود بانک ها ممانعت به عمل آورد، سهامدار بر چه مبنایی و به چه امیدی سهام بانک ها را خریداری کند و آیا این موضوع در حیطه اختیارات سهامداران و مجمع عمومی عادی صاحبان سهام نیست که در رابطه با تقسیم سود تصمیم گیری کند؟
کد خبر : ۱۴۷۸۵۰
نویسنده :
کیوان فر
فرهاد نیلی، مشاور رییس کل بانک مرکزی و رییس پژوهشکده پولی و بانکی طی میز گردی به نقد و بررسی وضعیت بانک ها پرداخت و از تنگنای مالی، انحصار پولی و بحران بانکی صحبت هایی را مطرح کرد.

به گزارش بورس نیوز، طی این میزگرد، نیلی نکاتی مطرح کرد مبنی بر اینکه بانک مرکزی اجازه برگزاری مجامع سال 93 بانک ها و تقسیم سود را نخواهد داد و در بیان دلایل خود عنوان کرد که نظام بانکی ما به شدت زیان ده بوده و بالاترین سودها را از مجامع خودشان گرفته و برده اند.

به اعتقاد وی، بانک مرکزی نباید اجازه برگزاری مجمع و تقسیم سود به بانک های زیان ده را می داد که متأسفانه داده است. اما خوشبختانه بانک مرکزی این مشکل را متوجه شده و اجازه برگزاری مجامع 93 و تقسیم سود را نخواهد داد تا منابع بیشتری از بانک ها که از درون تهی شده اند، خارج نشود.

وی همچنین تأکید کرد که نباید اجازه دهیم سودهای کاغذی که در نظام بانکی ما شناسایی می شود، به صورت نقدی به سهامداران پرداخت شود.

اما سوالی که در پی این سخنان ذهن سرمایه گذاران و سهامداران را به خود مشغول می کند، این است که اگر قرار است بانک مرکزی از پرداخت سود بانک ها ممانعت به عمل آورد، سهامدار بر چه مبنایی و به چه امیدی سهام بانک ها را خریداری کند و آیا این موضوع در حیطه اختیارات سهامداران و مجمع عمومی عادی صاحبان سهام نیست که در رابطه با تقسیم سود تصمیم گیری کند؟

در همین ارتباط عضو انجمن حسابداری ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: طبق ماده 110 اساسنامه بانک ها تقسیم 10 درصد از سود ویژه محقق شده بین سهامداران الزامی است؛ علاوه بر این، ماده 90 لایحه اصلاحی قانون تجارت نیز همین امر را بیان می کند؛ بطوریکه شرکت ها ملزم هستند حداقل 10 درصد از سود سالیانه خود را بین سهامدارانشان تقسیم کنند.

محمدرضا حیدری کرد زنگنه افزود: البته اینکه دکتر نیلی نسبت به عدم اجازه بانک مرکزی برای تقسیم سود توسط بانک ها اظهارنظر کرده، بایستی دید چه توجیه و دلایل قانونی برای این امر دارد؟ چراکه اکثر بانک ها بورسی هستند و چنین تصمیمی منافع سهامداران جزء را به خطر می اندازد. بطوریکه چنین امری در صورت اجرا موجب ریزش قیمت سهام بانک ها و تشکیل صف های فروش طولانی در بازار می شود. چراکه سهامداران جزء با نگاه کسب سود، سرمایه گذاری می کنند و عدم اجازه به بانک ها برای تقسیم سود ریسک هایی را متوجه سرمایه آنها می سازد.

وی با تأیید سخنان رییس پژوهشکده پولی و بانکی پیرامون مشکلات نقدینگی بانک ها، گفت: بانک ها طی سال های گذشته ذخایر زیادی در حساب های خود داشته اند که به هیچ عنوان منطق نداشته و سازمان امور مالیاتی این ذخایر را به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی نپذیرفته است. اما طبق توافق بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مقرر شده 1.5 درصد مانده مطالبات تسهیلات اعطایی در پایان هر سال به استثنای مطالبات از دولت، شرکت های دولتی و نهادهای عمومی و بنیادها پذیرفته شود تا بر مبنای بخشنامه 25 اسفند ماه 93 بانک مرکزی، بانک ها بیشتر از این میزان را به عنوان مالیات مشکوک الوصول در نظر نگیرند.

وی تأکید کرد: حال آنکه بانک ها در سال های گذشته ذخایری در حساب ها می گرفتند و سود خود را کمتر نشان می دادند. در حالیکه خود بانک ها می دانستند این مطالبات قابل وصول نیست. چون در برخی موارد به برخی افراد خاص تسهیلات می دادند که در قبال آن وثیقه مناسبی دریافت نمی شد. بنابراین بخش زیادی از این تسهیلات امکان وصول ندارد. گرچه بانک ها سود این تسهیلات اعطایی را به عنوان درآمد در حساب های خود ثبت کردند و بر مبنای آن می توان گفت سود بانک ها واقعی نبوده و کاغذی است.

این عضو انجمن حسابداری ایران در خصوص عدم اجازه تقسیم سود به بانک ها برای جلوگیری از خروج نقدینگی از آنها گفت: منطق همین است که بانک ها نباید سود تقسیم کنند؛ چراکه در حالت خوش بینانه حداکثر 80 درصد مطالبات آنها قابل وصول است و 20 درصد مابقی آن وصول نمی شود.

حیدری کردزنگنه با تأکید بر عدم شفافیت صورت های مالی بانک ها اظهار داشت: اگر اطلاعات عملکردی بانک ها را مورد بررسی قرار دهیم، به وضوح می توان دید که مطالبات آنها افزایش یافته است. علاوه بر اینکه نمی توان این اطلاعات را به درستی آنالیز کرد و بورس نیز نظارت دقیقی بر صورت های مالی بانک ها ندارد و سهامداران نیز براحتی آنها را در مجمع صاحبان سهام تصویب می کنند.

وی با اشاره به اینکه حجم مطالبات از دولت نسبت به تسهیلات و مطالبات بخش خصوصی و غیر دولتی رقم قابل توجهی نیست، گفت: در این رابطه مشکل عوام فریبی مردم توسط بانک هاست. در شبکه بانکی کشور تنها چند شخص ثابت مدیریت بانک ها را بر عهده دارند و تنها میان بانک ها و یا شعبات آن جابه جا می شوند. بطوریکه تا زمانی که این روند ادامه دار باشد، سیستم بانکی نه تنها رشد نمی کند، بلکه حرکتی روبه عقب خواهد داشت. حال آنکه بایستی مدیرانی که صلاحیت آنها مورد تأیید باشد، با ایده های جدید بر رأس کار بیایند. چراکه در حال حاضر مدیران فعلی هر آنچه در چنته خود داشتند، پیاده کرده اند، به دلیل همین سوء مدیریت است که نظام بانکی کشور تا این حد درهم ریخته و فشل شده و با تفکری کاملاً سنتی اداره می شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس، با توجه به اینکه اقتصاد ایران نیز بر محوریت بانک ها پایه ریزی شده، دچار مشکل گردیده و همین است که به هیچ جا نمی رسد. بطوریکه شبکه بانکی کشور همانند بازاری حجره ای شده و مدیران آن به جای بانکداری، بیشتر صندوق داری می کنند.

حیدری کردزنگنه به بحث بنگاه داری بانک ها نیز اشاره کرد و گفت: بانک ها بیشتر از عملیات بانکداری به مدیریت بنگاه های زیرمجموعه های خود می پردازند و خود به یک هلدینگ تبدیل شده اند. تورم نیروی انسانی و شعب نیز در حالی هزینه تشکیلات بالایی را به آنها تحمیل کرده که دنیای امروز به دنبال سیستم الکترونیکی است و همه این موارد در کنار حجم بالای مطالبات معوق از مهمترین عوامل زیان ده بودن بانک ها محسوب می شود.

وی عدم اعتبارسنجی مشتریان بانک ها در اعطای تسهیلات را یک مشکل اساسی دانست و تأکید کرد: در حال حاضر تسهیلات اعطایی بانک ها براساس رابطه هاست و وقتی یک مشتری به دلیل عدم ارایه وثایق لازم به بانک، نمی تواند وام خود را تسویه کند، بانک مجبور به در نظر گرفتن ذخیره می شود که این امر به حجم مطالبات مشکوک الوصول بانک ها می افزاید.

حیدری کردزنگنه در خاتمه پیرامون راهکارهای خروج بانک ها از مشکلات فعلی اظهار داشت: در وهله اول بایستی برای بانک ها مهلت زمانی جهت خروج از بنگاه داری تعیین شود؛ ضمن اینکه بایستی بانک ها در یک فرجه زمانی مشخص تکلیف مطالبات خود را مشخص کنند و در نهایت باید هیأتی از بانک مرکزی در شبکه بانکی عارضه یابی کرده و برای رفع آنها راه حل ارایه کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
خیلی گل و بلبل که بود ااا به سبزه نیز آراسته شد!!!
از این همه بی قانونی متاسفم.
اماندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
اصلا ببینم فک میکنین اون سهامداری که بانک صادرات را 107 تومان بهش انداختین فقط عاشق چشم و ابروی بانک صادرات بوده؟؟؟
چی داریم بگیم این کاهش 2 درصد سود بانکی را میخوان از حلقوم سهامدار بیرون بکشند.
هـــــــــــعــــــــــی!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
صد هزار بار زنده باد احمدی نژاد.
حمید
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
چرا منفی می دید احمدی نژاد شاخص بورس را 68000 تحویل دولت تخدیر و امید داد اما حالا بعد از 2 سال شاخص جنده؟
ناشناس
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
دوستان الان تشویق احمدی نژاد بهترین نوع اعتراض . مثل تماشگرای پرسپولیس که هی میگن علی دایی :)
ناشناس
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
چقدر باید ضرر بدین تا شعورتون مجبور بشه درک کنه که جمله "زنده باد احمدی نژاد" منفی نداره؟
امینی
ROMANIA
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
این این کارشناس چرا چرا 10ماه بعداز تقسیم سود بانکها یادش افتاده نباید سود تقسیم می کردند اینها همه دست به دست هم دادند که که بورس تخریب کنند اول گفتند بانکها نباید در بورس سرمایه گذاری کنند حالا هم این برنامه 10سال است که گفتنند نباید کسی بیشتر از 10در صد بانکها را داشته باشد چرا اجرانمی شود
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
بانکها عامل فساد و بی نظمی اقتصادی شرط میبندم اگه نظر سنجی بزارین مردم بانکها رو به عنوان عامل فساد معرفی میکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
ناشناس جان هیچ می دانی بلایی که سرت اومده نتیجه سیایتهای احمدی نژاده ؟
ناشناس
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
بله . نه ایشان بلکه همه ما می دانیم سیاست های احمدی نژاد درست نبود . ولی آیا سیاست آقای تدبیر و امید درست است . نمی شود که بعداز دوسال هنوز مقصررا دولت قبلی بدانیم . دولت فعلی چه کرده؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
سازمان بورس هنگام رشدشاخص برنامه های خوبی(عرضه اولیه۲۰ شرکت) رااجرا میکند اما زمان ریزش دست به سینه تماشا میکنندحتی گاهی با بی برنامه ای دامن میزنند به افت بیشتر درکل بنظر میاد اقتصاد ایران علارغم گفته های مسولین وارد رکود شده ومادراستانه سقوط اقتصادی هستیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
پالایشی و پتروشمی و معدنی ها کافی نبود الان دست گذاشته اند روی بانکها
آقا در بورس را تخته کنید اصلا بورس واس شماست ضررش واس ماس
طاهری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
بازار بورس شده بزن در رو . سهام ها رو غالب میکنن به ما بیچاره ها بعد بازی در میارن که این قاونی نیست اون مشکل داره و از این حرفها... اون وقت کی پورشه سوار بشه کی سفرهای اروپایی بره.... خدایا به داد مظلومها چه وقت میرسی؟
ناشناس
GERMANY
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
بعد از پتروشیمی پالایشی دولت بر روی بانکی ها دست گذاشته ست .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
واقعا خدا پدر احمدی نزاد را بیامرزه
ان شاااله دوباره رییس جمهور بشه
این دولت پدر ما را درآورد
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
به نظر من باید درصدی از مطالبات مشکوک الوصول که بدلیل عدم دریافت وثیقه در هنگام اعطای تسهیلات مالی برخا چند هزار میلیارد تومانی به اشخاصی که فقط بواسطه معرفی از طرف رده بالاییها و پارتیهای مقاماتی ایجاد شده بایستی در چهارچوب قوانین قضایی از مدیران و مسئولین بانکهای خاطی در قالب جریمه های جزایی اخذ شود تا درس عبرتی باشد برای اینده این بانکها. این که عادلانه نیست که بهای کار خلاف و سیستم رانتی و پارتیبازی درون بانکها را سهامدارن بورس بپردازند. پس جلوی فسادهای مالی را چگونه میخواهند بگیرند؟
ناشناس
UNITED KINGDOM
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
این آقا دیده جاش بین مسوولین عزیزی که به بورس آسیب زدن خالیه والان نابود کردن بورس مد شده خاسته اظهار فضلی بکنه یکی نیست به این بابا بگه کجای دنیا اینجور خلقالساعه میان تیشه به ریشه بانکهاوسهامدارای بانکی می زنن!!!!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
هر دم از این باغ بری می رسد ...
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
جفا است یا وفا درب بانکها را ببندید اصلا ما به بانک نیازی نداریم.اگر بانکها زیانده هستند این ساختمانهای رنگ بارنگ که گرانترین هم هستند چگونه بنا شده اند.باید تاسف خورد.بازار سرمایه و بانکها هستند که میتوانند کار ایجاد کنند ولا غیر@@@@@@@
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
لطفا جناب آقای دکتر نیلی به وزارت دارایی هم بفرماید از این سودهای کاغذی مالیات دریافت نکند.
آیا فقط سهامدار نباید سود نقدی نگیرد؟؟؟؟؟؟
اگر محدودیتی برای پرداخت سود وضع می شود باید برای سهامداران عمده باشد که اداره کننده بانک بوده اند نه سهامدار جزء که هیچکاره بوده و سرمایه اش به باد رفته.
امین الوعده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
با تقدیم سلام
نکاتی چند درمورد فرمایشات استدهای عزیز عرض
مینمایم
1-جناب اقای دکتر نیلی هر آنچه در مورد بانکهای صد درصد دولتی فرموده اند میتوان صادق باشد چون صاحب سهم انها دولت هست واختیار دارد ولی درمورد بانکهای خصوصی اصلا صادق نیست ازنظر تقسیم سود چون صاحب سهم انها دولت نیست و اختیار تقسیم سود در اختیار مجمع عمومی عادی سالیا نه هست که از صاحبان سهام بانک تشکیل میشود که اینجا هم طبق قانون تجارت تقسیم ده در صد اجباری هست که جای تعجب هست که ایشان اظهار نظر کلی در مورد کلیه بانکها کرده اند
2- صحبت از پول کاغذی شده است البته منظور از سود کاغذی همان سود واهی ویاغیر واقعی وبه عبارتی سود ساختگی ودروغی
3-حال ببینیم که این سودهای واهی را چه افرادی تهیه وچه افراد یا موسساتی تایید کرده اند والان کجاهستند
سود های کاغذی را مدیران مالی این بانکها تهیه کرده اند والان هم سرجایشان هستن وپاداش خود را دریافت کرده ان ومنتظر پستهای جدید بالاتر هستند
بعد از آن این سودهای دروغی را مدیر عامل واعضائ هیات بانکها تایید وامضا نموده اند و به حسابرس قانونی بانکها داده اند برای اظهار نظر
حبرسان قانونی بانکه هم این سودهای غیر واقعی بانکها را تایید کردهاند وبه مجمع عمومی بانکها داده اند برای تصمیمگیری البته ناگفته نماند که حسابرسان مورد تاییید بانک مرکزی میباشند
4- مجمع عمومی با اکثریت سهامداران تشکیل گردیده وقسمتی از این سودهای دروغی با حضور نماینده بانک مرکزی ونماینده سازمان بورس اورق بین سهامداران تقسیم نموده است
5-اینها همه هیچی مدیران سر جای خودشان هستند و منتظر ارتقائ شغلی حسبا برسان منتظر کارهای جدید بیچاره سهامدار که سود سهامش را گر فته باید به سهامدار گفت برادر ایثار کن پولت را بده سهم بخر وسود هم نگیر تا دیگران زندگیشون بکنن
عرفان
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
دوست عزیز به عنوان یه حسابرس که خودم حسابرسی بانکهای دولتی رو داشتم عرض میکنم برادر من شما که اطاعاتت ضغیفه لطفا نظر در مورد کار ما و حرفه ما نده بله سود ساختگی شما سوادت میرسه بنده های گزارشو بخون میدونی یه بانک اگه زیان شناسایی کنه و تو بعضی از بندهای گزارش رقم داده بشه چه سیل عظیمی از خلق الله برای دریافته پولشون به بانک هجوم میارن؟برادر صاحب مجمع بانک دولتی خودتع دولته خودشم میدونه چه خبره هر راستی رو نباید گفت یادت باشه در مورد چیزی که نمیدونی نظر نده
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
بعد از پالایشی ها نوبت بانکی ها شده دیگه باز جور گسری بوجه رو بورس میکشه نقشه بعدی چیه معلوم نیست
محمود
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
پاسخ من به درست حسابرس است. اگر بدرستی مطالبات مشکوک الوصول رسیدگی و وثیقه های اخذ شده بررسی می گردید، تا اذره ای اطمینان از وصول این مطالبات احراز می شد، کفایت می گرد. در ثانی این وظیفه حسابرس نیست که نسبت به تاثیر گزارش خود در جامه نگران باشد. در خصوص عدم افشای درست اطلاعات مالی از طرف مدیران وعدم انعکاس تاثیر تاثیر آن بر صورتهای مالی، علی الخصوص برای شرکتهای پذیرفته شده در بورس، حسابرسان نقش کلیدی بازی می کنند.
pحمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
چرا مسئولین همیشه راحترین کارهارو انتخاب میکنند گناه سهامداران خرد چه هست که به این مسئولین اطمینان کردهاند وتمام سرمایه های خودرو به بورس آوردهاند ؟بایستی تمام مسئولین بانکهایی که مطالبات مشکوک وصول داران رو بازجویی کرد وپرسید چرا ازکارمندی که بعداز سی سال میخواه بیست میمیون وام بگیرد چندتا ضامن وچقدر سفته وتعهد محضری میگیرید ولی از کسانی که وام میایاردی میگیرند انقدر ضمانت نمیگیرد که حالا اصل وام رو پس نمیده نگید دلتان برای تولید واشتغال سوخته که من خنده ام میگیره
گیلک
ROMANIA
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
مقابله با رکود در اقتصاد ایران یا هر کشور دیگری 2 راه دارد 1- چاپ اسکناس وبی ارزش کردن پول ملی 2- کاهش دستمزدها و ریخت و پاشها یکی از این 2 راه باید انتخاب شود اما متاسفانه دولت راه سومی را در پیش گرفته است به طوریکه ارزش واقعی دستمزد در بخش دولتی را افزایش داده است این راه به ورشکستگی بنگاهها و بانکها ختم می شود البته شاید این راه هم نوعی اصلاح ساختاری باشد دولت دکتر احمدی نژاد در سالهای پایانی راه اول را در پیش گرفته بود
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
تمام گفته های اقای کردزنگنه صحیح ومنطقی است وشهامت ایشان هم ستودنی است
محمود
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
من با نظر شما مخالفم. اگر در سالهای گذشته رسیدگی حسابها بدرستی انجام شده و ذخیره مطلوب منظور گردیده است، پس معادل احتساب درآمد سود بانکی این معوقات هم می بایست دخیره مطالبات منظور می گردید. در این صورت سود بانکها وافعی می بود. اگر ذخیره مناسب در نظر گرفته نشده، از آنجا که نه این معوقات عمده می باشند، می بایست حسابرس نسبت به عدم احتساب ذخیرخ م.م. و در نتیجه بند اظهار نظر مورد سوال قرار گیرد.
احمدیان
ROMANIA
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
تا زمانی که حقوقی(دولت) و حجم مبنا و محدودیت نوسان است، هچ وقت این بورس جز تقلب کاری ازش بر نمیاید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
تمام این بازی های بورس بخاطر سیاست های انقباضی است و کاهش تورم که متاسفانه فقط و فقط تاوانش را باید سهامدار جز پس بدهد . نمی خوام ناامیدی ایجاد کنم ولی تواین دوسال هروقت امیدوار بودیم و مسئولین جلسه های صوری و امیدهای واهی دادند فقط سرکاری بوده من نمی خوام بگم بدبینم ولی خوش بین هم نیستم این پروسه طولانی است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
آقای دکتر نیلی عزیز

با توجه به پستی که جنابعالی دارید معمولا" نظراتتون رو رسانه ها منعکس می کنند
بهتره شما قبل از چنین اظهار نظری که به سرمایه مردم تو بورس ضربه می زنه مفاد قانون تجارت رو که چند ده سال پیش نوشته شده و معمولا همه فعالان اقتصادی اونو می دونن یه مطالعه ای داشته باشید - تقسیم سود صرفا" در صلاحیت مجمع عادی سالانه شرکتها و با رای سهامداراست نه دستور نهاد خاصی و......
فضای کسب و کار این مملکت بر مبنای قانون تجارته و نظر شخصی حضرتعالی!!!!

اگر بانک مرکزی بخواد نقدینگی در بانکها بمونه می تونه راهکار دیگری داشته باشه - بانک سودشو در مجمع زبق نطر سهامدارا تقسیم کنه ولی در مهلت 8 ماهه ای که سود سهامدارا رو طبق قانون تجارت باید پرداخت کنه بیاد و از محل مطالبات و آورده نقدی سهامدارا افزایش سرمایه بده - به این ترتیب هم پول تو بانک می مونه و هم حق سهامدار رعایت می شه

البته اگر نظر شما در خصوص بانک های دولتی مثل مسکن و ملی و کشاورزی و... بوده بحثی نیست ولی برای بانکهای خصوصی بحث فرق می کنه
جمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹
یکی دیگه خلاف کرده هزینه شو باید سهامدار بده این دیگه چطور عدالتی تو کشور اسلامیه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
بانک مرکزی خیلی راحت میتونه نقدینگی رو از بانکها با یه دستور خارج کنه اون وقت بانکها پولی ندارند که بین سهامداران به عنوان سود تقسیم کنند در نتیجه روی می آورند به سود سهمی یا همان سهام جایزه یعنی افزایش سرمایه از محل سود انباشته پس سر این قضیه ذهنتون رو درگیر نکنین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
بانک مرکزی خیلی راحت میتونه نقدینگی رو از بانکها با یه دستور خارج کنه اون وقت بانکها پولی ندارند که بین سهامداران به عنوان سود تقسیم کنند در نتیجه روی می آورند به سود سهمی یا همان سهام جایزه یعنی افزایش سرمایه از محل سود انباشته پس سر این قضیه ذهنتون رو درگیر نکنین
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
متشکر از اظهار نظر کارشناسی دقیق استاد حیدری کرد زنگنه ، واقعآ مسئولین دولتی باید در گزینش افراد صالح به مدیریت بانکها نهایت دقت را بنمایند تا پرداخت تسهیلات بانکها نهایتآ منجر به دریافت قرض الپس نده تبدیل نشود . سهامدار بورس که 50% سرمایه آن در دو سال اخیر نابود شده و 40% سود اوراق مشارکت را از دست داده چرا باید از سودش صرفه نظر کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
این همه بیبرنامگی نوبره
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
جناب زنگنه به سه نکته اساسی اشاره نمودند که واقعیت موجود درسیتم بانکی است : 1- سو مدیریت مدیران سنتی 2- پرداخت تسهیلات به افرادخاص بدون اعتبارسنجی مشتریان 3- عدم عارضه یابی بانکها توسط بانک مرکزی
مرتضی
-
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
این کارشناس محترم که این چنین درباره سهام بانکها صحبت میکنند آیا نمیدانند که هزاران نفر که سهام بانکها را خریده اند وضررکردن منتظر تقسیم سود هستند تا کمی داغ دلشون بخوابه. لطفاشماراجعبه پول توجیبی خودتون تصمیم بگیرین .
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
احسنت به چنین مدیرانی که بر اقتصاد ما مدیریت میکنند!مارا ببین که زیورآلات خانممون را به بهای ناچیزی فروخته و در بورس سرمایه گذاری کردیم به امید روزی که هم در تولید داخلی سهیم باشیم و هم اندک سودی از سهام نصیبمان شود آنهم در در بانک صادرات. واقعا که...