بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
قیمت سهام شرکت ها همچون روزهای گذشته فارغ از هر گونه توجه به اخبار و اتفاقات سیاسی و اقتصادی روند کاهشی به خود گرفتند و در نهایت آنچه شد که نباید و مدار 63 هزار واحدی آرامگاه آخر شاخص در اولین روز از معاملات هفته جاری گشت.
کد خبر : ۱۴۷۹۳۲
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 94.2.19 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 582 واحد کاهش به رقم 45849 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 111 واحد رشد عدد 131028 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 230 واحد کاهش به رقم 27172 واحد رسيد.

همچنین در این روز "حکشتی" با 49 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "اخابر" با 69 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 5 واحد کاهش به رقم 720 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2061 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1618 میلیارد ریال رسید.

دیگر دیدن وگفتن از بازار قرمز و نزولی برای اهالی تالار عادی شده است، امروز هم شاخص ها و قیمت سهام شرکت ها همچون روزهای گذشته فارغ از هر گونه توجه به اخبار و اتفاقات سیاسی و اقتصادی روند کاهشی به خود گرفتند و در نهایت آنچه شد که نباید و مدار 63 هزار واحدی آرامگاه آخر شاخص در اولین روز از معاملات هفته جاری گشت.

بر اساس گزارش بورس نیوز، درحالی امروز شاهد افت دسته جمعی اغلب نمادهای فعال بورس و فرابورس بودیم که این بازار اخباری همچون احتمال کاهش مجدد سود بانکی، بازگشایی دفتر دیپلماتیک ایران و آمریکا، طرح 3 فوریتی نمایندگان مجلس برای توقف مذاکرات تا قطع تهدیدات آمریکا، رای مثبت سنای آمریکا به بررسی چگونگی توافق هسته ای با ایران از سوی کنگره و طرح 2 فوریتی مجلس شورای اسلامی برای نظارت قوه مقننه بر توافق هسته ای را با خود به همراه داشت. به هر حال از قدیم گفتن گل بود به سبزه نیز آراسته شد، این حکایت امروز سهامداران بورس ما بود.

بر این اساس آنچه که مهم است و باید به آن دقت کرد، عکس العمل بازار به اخبار مثبت رسیده از موضوعات اقتصادی و سیاسی است چراکه خبر منفی تأثیری مشخص دارد و تا به امروز نیز تا آنجا که امکان داشته تأثیرش را بر بازار سرمایه نشان داده است اما این اخبار مثبت است که در چنین شرایطی می تواند سبب گمراهی اهالی تالار و اتخاذ تصمیمات نادرست شود.

در جاییکه صحبت از کاهش نرخ تورم، رشد اقتصادی، تعاملات بین المللی و نزدیک شدن به توافق هسته ای می شود ما نباید شاهد چنین بازار سرمایه ای باشیم حتی اگر این روند نتیجه مدیریت نا صحیح و اقدامات خلق الساعه متولیان بازار سرمایه باشد.پس باید برای رسیدن به نتیجه درست به دو چیز شک کرد، یا اخبار واقعی نیست یا روند دماسنج اقتصاد طبیعی نیست.

از همین رو با تحلیل و بررسی های انجام گرفته آنچه که در این دو کفه ترازو خودنمایی می کند عدم همسانی اخبار مثبت اقتصادی با واقعیات موجود اقتصادی کشور است چراکه علی رغم اخبار مثبت رسیده از کاهش نرخ تورم و رشد اقتصادی و پویایی اما در عمل آنچه که از صورتهای مالی شرکت های بورسی و حتی عملکرد شرکت های خارج بورسی نمایان است وجود دو عامل رکود و نبود نقدینگی کمر صنایع را خم کرده و با تهدید جدی مواجه ساخته است. باید قبول کرد که با حلوا حلوا گفتن کام کسی شیرین نمی شود. شاید دیگر باید قبول کنیم که بازار سرمایه همینی است که می بینیم و اگر در شرایط فعلی انتظار جامه سبز بر تن بازار سرمایه داریم تنها دلیل آن انتظار بیش از حدی است که برخی اخبار و آمار و اطلاعات اقتصادی برای ما سهامداران به وجود آورده است.

می خواهیم قبول کنیم که روند فعلی طبیعی است، می خواهیم چشم خود را بر روی دیگر بازارها ببندیم تا باور این موضوع بر ایمان راحت تر گردد اما خیلی سخت است. با چه تحلیلی باید قبول کنیم که رشد قیمت نفت و افت آن بر بورس تأثیر منفی دارد؟ چطور باور کنیم که کاش نرخ سود بانکی بر شاخص های بورس تأثیر منفی دارد؟ کدام تحلیل می گوید برداشته شدن سنگین ترین سایه بر بورس که همان تحریم ها و موضوع هسته ای است کاری با بازار سرمایه می کند که تحریم ها نکرده است!

می خواهیم منطقی نگاه کنیم، اگر روند بورس نزولی است و برای این روند دلیل منطقی دارد پس باید در بازار ارز عکس این وضعیت را هر چند با شدتی کمتر شاهد باشیم اما بازار سرمایه در حالی هر روز مدارهای نزولی را یکی پس از دیگری فتح می کند که بازارهای موازی با نوسانی اندک و ثبات قابل قبول در حال حرکت هستند براستی چگونه این همه تفاوت در مدیریت این دو بازار است اگر اخبار برای بورس بد است و افت می کند باید برای ارز خوب باشد و رشد کند و بالعکس پس چرا اینگونه نیست ؟ 

متأسفانه منطق تحلیل این روزها ی بورس نه تنها با منطق بورس های دنیا وکلان اقتصاد داخلی خودمان منطبق نیست بلکه با منطق باری به هر جهت این روزهای خودش هم جور در نمی آید نمی دانیم .

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مش قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
پدر بورس رو مداخلات غیر اصولی در بازار در آورده و در خواهد آورد

اونجایی که می گن میخوایم کنترل کنیم یعنی همین وضعی که ما الان داریم می بینیم

به صندوق نفت کل بازار رو به خاک و خون کشید و متولی بازار می گه نرخ بهره باید کم بشه!!!
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
به نظر من بورس نیوز در این تحلیل بی پایه خودش هم نفهمیده چی نوشته

من با خوندن این تحلیل به اوج ضعف سواد بورس نیوز پی بردم

نظرم رو چاپ کنید اگر به آزادی بیان اعتقاد دارید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
عزیزاین کاهش قیمتا دستی است تا قیمت سهما را پایین بیارند و همینطور کج دارو مریض کنند تا وقتی که خبر قطعی از مذاکرات اومد سهما ار جمع کنن و به سود بیشتری برسن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
جواب همه سوالات: حقوقی . . .
عطا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
مشکل فقط و فقط جوگیری سهامدارانه. آدم جوگیر هم رفتارش با هیچ منطقی جور در نمیاد.
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
فقط یک نظر درسته و بس چه خوشتون میاد چه نمیاد .......بورس فقط دستوری نزولی و بس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
همش تقصير اونیه كه يه ميليارد صادرات رو تو يه روز عرضه كرد. آخه چي ميشد تو يه هفته عرضه ميكرديش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
روند مداوم نزولی و سقوط بورس در همه کشورها نشانه بحران جدی در بخش واقعی اقتصاد کشورهاست اینجا هم مستثنی نیست .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
بورس تا 2 سال ديگه هم همينه
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
ببخشید بازار ارز اصولا مدیریتی نداره و بانک مرکزی به اون گندگی، زمام امورش دست دلال های پاساژ افشاره

ضمنا بالا رفتن نرخ ارز به ضرر مردم و به نفع دسته‌ای خاص هست. ولی بالا رفتن بورس به صورت منطقی اگر جذب تولید بشه به نفع کشور خواهد بود
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
احتمالا در هفته هاي آتي ريزشهاي بيشتري را شاهد خواهيم بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
نابودي بازار سرمايه بر همگان مبارك !!!!
امینی
ROMANIA
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
با سلام آقای بورس نیوز عزیز .بنده بارها گفتم چرا عمده تحلیلگران. صنایع پیشرو بورس را صنایع خودر وبانکهای ورشکسته می دونستند بانکها چون سنگین هستنند رشدی نکردند این قطعه سازها اینهمه بالا رفتند منطقی بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
تسويه اعتباري كارگزاريها
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
صحبت از منطق کلا در ایران منتفی است.
محبوبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
اینجا ایران است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
هنوز کارشون با بورس تموم نشه نزول ادامه دار است همه اش هم کار خودشونه ربطی به اقتصاد یا مذاکرات نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
چقدر توی این متن ناله کردی ....
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
ازماست که برماست آنهای که این روزها سهامشون میفروشن چندخریدان ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
برعکس دیگر وزرای کابینه که بیشترشون افرادی پخته و سن بالا و کارکشته هستند وزیر محترم اقتصاد کم تجربه و جوان هست، این یکی از بزرگترین اشتباهات روحانی در انتخاب کلیدی ترین وزیز کابینه بود
گنوغ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
سه دلیل بیشتر نداره -
1-بی کفایتی مسؤولان
2-بی تجربگی سهام داران خرد
3-سو استفاده ی حقوقی ها
علی
UNITED KINGDOM
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
بورس نیوز عزیز این رفتار کاملا عادیست به خاطر اینکه سهامداران در این مدت 2سال کاملا به رفتار وقولهای مسوولین حتی بالاترین مقام اجرایی کشور که ریاست محترم جمهوریست حداقل در حوزه بازارسرمایه بی اعتماد شده اندشما وتمام دوستان که در این حوزه فعالیت می کنند خوب می دانند که بازار ما در مقایسه با دیگر بازارهای مالی وحتی منطقه ای بسیار کم عمق هست وبه راحتی قابل اداره کردن توسط نهاد مالی دولت پس علت اصلی این وضعیت نابسامان تنها بی اعتنایی مسوولین به بازار سرمایه واز همه بدتر عمد تیم اقتصادی وخود دولت درنابودی سرمایه های مردم هست
محمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
تا این تابوی شاخص هراسی در جمع فعالان بازار بورس هست روال بازار به همین ترتیب خواهد ماند _تنها راه _اصلاح عدد شاخص میباشد . زیرا مخیله فعالان بازار عددی بالاتر از عدد فعلی شاخص را نمیپذیرد
اشعه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
اقتصاد وقتی بیمار است و هر متخصصی سازی ناهمگون برایش کوک میکند و به جای ریکاوری به کف آسفالت کشیده میشود چه انتظاری دارید ؟
یامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
با نگاهی به بازار سرمایه مشخص می شود که حقیقی ها خودشان با دست خودشان دارند سهامشان را هر روز زیر قیمت خرید می فروشند و صحبت از حقوقی ها و فطانت و .... بهانه اوردن است
رستمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
باجابجایی دوعددورقم نمیشه ازرکودخارج شدنمیشه تورم راکاهش داد
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
پایین امدن قیمتها بشدت مورد حمایت مسولان می باشد و در صورت افزایش قیمتها جلوگیری می کنند واقعا خسته نباشید که نابودمان کردید
ناشناس
ESTONIA
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲
روحانی متشکریم روحانی متشکریم //هم داره سانتریفیوژها میچرخ وهم چرخ زندگی مردم !!!!!!!!روحانی متشکریم ظریف متشکریم
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
دلیل کاملا روشن دارد رانت وواردات مانع تولید واحیای واحد تولیدی است تلاش دولت جهت تورم ورفع رکود خلاف جریان است و باید بی اعتبار نشان داده شود که میشود
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
بورس راسیاسی کردند ولی کارخوبی نیست خود دولت ضررخواهدکرددرانتخابات اسفندماه جاری
شبتاب
ROMANIA
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
با سلام

تفاوتی که بازار ارز با بورس ما دارد تنها در مدیریت آن نیست. در بازار ارز موضوع معامله در بازار های جهانی قیمت می خورد ، در سایر کشورهاقابل معامله است، اینجا هم عرضه و تقاضای خودش را دارد که بر قیمت اثرگذارند. اما در بورس موضوع معامله در بازار های جهانی قیمت نمی خورد و فقط در ایران قابل معامله است. در کشور ما رکود در بخش های مختلف به وضوح دیده می شود که در شرایط اقتصاد مقاومتی غیر منتظره نیست. توجه داشته باشیم که اقتصاد ملی در حال طی کردن دوره شکوفایی نیست . در واقع دماسنج اقتصاد در حال نمایش نسبتا صحیحی از شرایط موجود اقتصادی کشور است. فرهنگ سهامداری به این شکل نیز از فرهنگ های وارداتی است که مثل فرهنگ استفاده از خودرو و ... چون زاییده و بالیده در کشور خود ما و بنا بر نیازهای ملی نیست بنابر این ضعف های مشابه فرهنگ رانندگی در آن به چشم می خورد. یاد گرفته ایم که نوسان هم در ذات این بازار است.
سرمایه گذاران طبیعتا تمایل دارند تابلو معاملات اکثر روز های سال سبز باشد . اما تحلیل گران ما چرا منطق تحلیل را ناکارآمد قلمداد کنند؟
پاسخش روشن است: چون در تحلیل خودشان انتظار چنین افت و روزهایی را نداشته اند. پس آیا نمی توان گفت اشکال از بازار نیست؟
کمی منصف و بیطرف باشیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
مدیریت نادرست بورس ونا آگاهی عده زیادی از سهامداران پدر بورس را دراورده
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
این مطلب زیر را برای وب سایت روحانی فرستادم اميدوارم بخونه و در مقابل این ظلمی که طی این 1.5 سال بر سهامداران رفت احساس مسئولیت کند .

با سلام ، آقای دکتر روحانی واقعا گلی به جمالت با این تیم اقتصادیت ، درس فراموش نشدنی به ما فعالان عرصه سرمایه گذاری در بازار سرمایه دادید ، 18 ماه است که روح و روان ما در این بازار بصورت فرسایشی به چالش کشیده شده و بیش از 70 درصد سرمایه امان با تصمیمات بابخردانه تیم اقتصادی ودر راس آن آقای طیب نیا به فنا رفت ، بزرگترین حامی شما در انتخابات که حدود 7 میلیون سهامدار به اضافه خانواده آنها نزدیک 20 میلیون میگردید را بشدت از خود ناراضی کردید ، بدان و آگاه باش بسیاری از سهامداران از شدت این زیان بی سابقه در تاریخ بورس کشور تا مرز جنون و خودکشی رفته اند و مسئولیت مستقیم فرو پاشی خانواده هایی که مالباخته بزرگ این وضعیت هستند به عهده دولت میباشد چرا که با دعوت مردم به سرمایه گذاری و سپس پشت پا زدن به اعنماد مردم خیانتی نابخشودنی است .
احمد
ROMANIA
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
منطق وتحلیل واخبارمثبت دیگه تاثیری براین بازارندارد فقط غیرت حقوقی میخواهدکه هم ازنوسانگیری دست بردارد وهم به جدازبازارحمایت کندودلش برامملکت ومردم بسوزه حقوقی هم خدائیش حقوقی های قدیم
ژاکوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
وقتی هرچه میگردید دلیل مشخصی برای منفی بودن بازار پیدا نمیکنید؛باید بگم بله درست حدس زدید :بازار در حال "دستکاریست" توسط کی ؟امریکا ،اسراییل، عربستان یا تندروها؛ نه متاسفانه درست حدس نزدید، از طرف مسیولین عقل کل و همه چیز دون همین دولت بنفش ، همین دولتی که تیم اقتصادیش اینقدر باسواده که نمیدونه نباید در روند بازارهای مالی دخالت کرد.دو ساله فقط تنها کاری که کردن خاموش کردن اقتصاد و بزرگ کردن رکود بوده تا پز کاهش تورم رو بهمون بده کاهش تورمی که هیچکس حسش نمیکنه.خدا به فریادتون برسه به فریاد ما که کسی نرسید.البته اگه شماهایید که هم این دنیا حالتونو میکنید و هم اون دنیا .خوش بحالتون.یکی تو این مملکت اینقدر کیف میکنه که کیف دونش پاره میشه یکی هم مثل ما خسته شده بس که به ریشش خندیدن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
بورس مگر مدیر هم دارد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰
این همه مینویسی روزی را یادت بیاور که نیگفتید دولت تدبیر بورس را به شاخص 100 هزارتایی می رساندو ما هم به وعده این دولت زندگی خود را بر باد دادیم.
توصیه به برخی از این حقوقی ها که بر مسند قدرت و پول مردم نشسته اند و برای خود سود تقسیم می کنند. نفرین مردم و سهامداران خرد شما و فرزندانتان را خواهد بلعید.
دست از سر مال مردم بردارین. دست خدا صدا نداره و بیچاره تون میکنه.
احمدی نزاد بدادمون برس
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۰
سلام
بعد از 100 میلیون ضرر امروز با بورس خدا حافظی کردم واسه همیشه
بورس ایران فقط جای از دست دادن پول واسه حقوقی ها وا بال دستاست
به شما هم اخطار میکنم یک روز هم اگه زودتر بیرون بروید بهتر است.
2 روز مثبت و حالا 30 روز منفی.جالبه 2 روز بازار مثبته طاقت دیدن رو ندارن و می گویند هیجانی خرید نکنید .حالا که 30 روز بازار منفی شده هیچ یک از مسولین نمیگه هیجانی نفروشید.فقط میخوان زیر دستها ضرر کنند
قاسم رفت زیر عرصه اولیه.مبین که هیچ کس نمی تونست بخره.امروز منفی شد بانک صادرات روز 18 فروردین 114 میلیارد معامله شد کامل که به ملت غالب شد الان شده 800.
خداحافظ بورس
خداحافظ
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۲
کنترل این بورس دست چند تا حقوقی دولتیه. اگر نمی تونیم دست حقوقی ها رو بخونیم بهتره از بورس بریم
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵
خداحافظ بورس بحراني ايران براي هميشه
ناشناس
ESTONIA
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
بورس به سمت منطقی شدن حرکت میکنه و باید هم که اینطور باشه. خدمت دوستانی که در دوره اوس محمود با دستورات و اقدامات خلق الساعه و رفتارهای پوپولیستی دولت وقت عادت کرده بودند که هر روز شاهد افزایش قیمت سهام و شاخص باشند باید عرض کنم که اون ممه رو دیگه لولو برد و حالا باید روی اقدامات مدیریت شرکتها و رقابت پذیری و سوددهی شرکتها حساب باز کنند و نه اقدامات و دخالتهای بیجا و بیمورد دولت. و باید هم که اینطور باشد.
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
وای خدا بعضی از شما سهامدارا چقد ساده این!!!!
فکر میکنین اوضاع الان بورس مال بی کفایتی مدیرای بورسه؟ یا مثلا مال اینه که دولت سرش با امور خارجی گرمه و به اقتصاد نمیرسه؟یا اینکه هیجانی بودن مردم ما میتونه اینقدر تاثیر بزاره رو بورس؟ یا مثلا اون گنده هایی که میخوان این بلا رو سرتون بیارن به حلال و حرومیش فکر میکنن؟
.
.
.
نخیر داداش من یه سری به معنای واقعی مخ اون عقب نشستن دارن بورس و میبرن به اونجایی که مد نظرشونه اصلا هم واسشون مهم نیست توی سهامدار داری له میشه یا نه بعد تو سر گرم اینی که تحلیل کنی اون سرگرم اینه که خبر بزنه یه سری آدم ساده تر میان اعتراض میکنن !
امین پایند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
خدا از سر حقوقی ها نگذره علت اصلیشم بی کفایتی مدیران بورسی است که اینها با بازار هر کاری که دلشان می خواد میکنن
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
يك بار ديگر نيز نظر خود را دادم كه اين ريزشهای بورس كاملا حساب شده از طرف نهادهایی است كه نبض اقتصاد ايران را در دست دارند وبا انبوهی از شركتهای سرمايه گذاری و قاچاق كالا و بانك و در اختيار داشتن سهام اكثر موسسات و به قصد اخلال در كار تيم اقتصادی دولت و ايجاد نارضايتی ، بسيار حساب شده و در اتاقهای فكر ، اين برنامه ها را اجرا ميكنند . حال آقايان تحليل گر به دنبال تحليلهای تكنيكال و فوندومنتال و غيره باشند.
بگرديد و ببينيد كدام ارگان نظامی بيشترين حضور را در بورس دارد