بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خبر داد:

سازمان بورس باید پاسخگو باشد/با متخلفان برخورد خواهد شد

این روزها شرایط بازار سرمایه تا حدی بی ثبات و ناپایدار است که داد سهامداران به مجلس نیز رسیده است. بطوریکه خبرها از احتمال حضور وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس به مجلس طی هفته جاری حکایت دارد
کد خبر : ۱۴۷۹۳۹
نویسنده :
کیوان فر
قلب بازار نمی تپد؛ به داد بورس برسید. این خواسته و حرف دل سهامداران و سرمایه گذارانی است که مدت ها به امید بهبود شرایط و کسب سود، پیه روند فرسایشی کنونی را به تن خود مالیده اند.

به گزارش بورس نیوز، این روزها شرایط بازار سرمایه تا حدی بی ثبات و ناپایدار است که داد سهامداران به مجلس نیز رسیده است. بطوریکه خبرها از احتمال حضور وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس به مجلس طی هفته جاری حکایت دارد تا ایرادات وارده به مسئولان این نهاد متولی بازار در راستای عمل به وظیفه اصلی خود در نظارت و برخورد با متخلفان توسط نمایندگان مردم مورد بررسی قرار گیرد.

در همین ارتباط، رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در حال حاضر ابعاد و آثار ناشی از عدم ثبات در بورس و به ویژه پایین آمدن قیمت سهام و شاخص ها با سرعت زیاد را شاهد هستیم که به دنبال آن اکثر سرمایه گذاران و سهامداران جزء متضرر شده اند و در همین راستا مسئولین بازار سرمایه بایستی پاسخگوی شرایط فعلی بورس باشند.

محمدعلی پورمختار افزود: کمیسیون اصل 90 اطلاعات موثقی از عملکرد کارگزاری ها، شرکت های حقوقی و روش های مورد استفاده آنها در معاملات و همچنین عملکرد سازمان بورس در نظارت بر بازار در اختیار دارد و شبهات موجود در تمامی این موارد موجب شده که کمیسیون اصل 90 در جلساتی با حضور وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس مجموعه این اتفاقات را مورد بررسی قرار دهد.

وی تأکید کرد: همواره نظارت بر روند بازار و عملکرد فعالان بورس اعم از حقیقی و حقوقی و برخورد با سوء استفاده کنندگان احتمالی وظیفه سازمان بورس است تا با مدیریت و نظارت دقیق، بتوان جلوی برخی افزایش و یا کاهش بی رویه قیمت سهام را گرفت. ضمن اینکه برخورد با متخلفان نیز از دیگر وظایفی است که سازمان بورس بایستی آن را عملی کند.

پورمختار با اشاره به برخی تخلفات صورت گرفته در روند معاملات، اظهار داشت: سازمان بورس به دلیل امکانات و دسترسی بالایی که به اطلاعات موجود در بازار سرمایه دارد، بایستی در خصوص نظارت دقیق بر عملکرد فعالان بازار سرمایه و برخورد با متخلفان احتمالی حرکتی جدی را اعمال کند؛ بطوریکه بخشی از این اطلاعات در اختیار کمیسیون اصل 90 بوده و مسلماً این اطلاعات بر سازمان بورس پوشیده نیست و سازمان مذکور دسترسی بیشتری به آنها دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خاتمه سخنان خود پیرامون وجود برخی رانت ها، تخلفات و حتی فساد در بدنه بازار سرمایه تصریح کرد: باید احتمال بروز تخلفاتی همچون دستکاری قیمت و دخالت غیر قانونی در روند معاملات مورد بررسی قرار گیرد و در صورت وجود اسناد و مدارک موثق پیرامون این موضوع، نسبت به برخوردهای قانونی با متخلفان احتمالی اقدام شود. در همین راستا کمیسیون اصل 90 خواستار برگزاری جلساتی با حضور وزیر اقتصاد، رییس سازمان بورس و برخی مدیران و کارشناسان فعال حوزه بازار سرمایه است تا طی هفته جاری نسبت به اتفاقات اخیر شفاف سازی لازم صورت گیرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
کی توی این مملکت پاسخگوی مدیریت غلطشه که این آقایون پاسخگوباشن.میان مجلس یه سخنرانی میکنندو میگن تورم و داریم کم میکنیم و تموم شد رفت. والسلام
رضا
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
حداقل یک قدم جلو رفتیم ما حقیقیهافهمیدم اشکال اصلی بورس داخلی ولجبازی وسیاسی است فقط خواهش میکنیم این تحلیل گران بورس دست ازاین تحلیلهای ابگوشتی دست بردارند همه میدانند مشکل کجاست .
رضا
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
چرا فکر میکنید شاخص باید بره بالا -
شاخص حباب داره -داره به سمت مقدار منطقی خودش حرکت میکنه
علی اکبر
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
استاد رضا شاخص حباب داره این سهامهایی که قیمتشون خیلی پایین اومده چی؟؟؟؟
اونا هم حباب بودن که شکستن؟؟؟
ofside
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
چی شد بورستون (صعودی )بود می خواست 100000 شه چپه شد یهو یی
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
سعید
Iraq
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
جنرال اقتصادی حتما درستش میکنه !
باید به جوانان اعتماد کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
ازبی قانونی که شما وضع می کنید؟
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
مجلسيان از خداشونه كه يه چنين اتفاقاتي بيافته تا بهانه كنند و به دولت گير بدن. و گرنه اگه مجلس راست مي گه چرا مسئله نرخ خوراك رو براي پتروشيمي ها و پالايشي ها حل نمي كنه؟ متاسفانه بورس تبديل شده به صحنه درگيري جناح اصولگرا با دولت و در اين ميان حقيقي ها بيشترين ضررها رو مي برند.
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
می خواهی نرخ خوراک را صفر کنیم که شما سود ببری مثلا؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
سازمان بورس چه جوابی دارد بدهد سهامداران به مذلت افتاده اند سرمایه انها از بین رفته در استخدام یک کارگر برای یک کار گاه کوچک اباواجداد اورا از زیر خاک بیرون می کشید چطور یک عامل رابدون فیلتر مسول یک سازمان اقتصادی از نظر بین الملل سیاسی را اتتخاب کردید دنیا دارد اخبار را از طرق مختلف رسانه ای تصویری جاسوسی رسد می کند مگر رییس جمهور مشاور اقتصادی بازرس وغیره ندارد که مدام سر کشی نماید وقبل از فاجعه عظیم جلو رخداد را بگیرد ایا سکته کردن عده زیادی بدلیل انچه خودتان بهتر میدانید از هم پاشیدن زندگی عده ای از سهامداران وعواقب بعدی که پیش امده کمتر از حوادث سوریه ولبنان است حتما باید داعش حمله کرده خون ریزی راه بیندازد که دلسوزی ها شروع شود
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
اتفاقا مقصر اصلی دولت است و باید پاسخگو باشد .
محسن
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
باسلام و احترام
آقایان اگر راست میگوید قانون بورس را اصلاح کنید تا بورس از دست این هشت پاها آزاد شود ، حقیقی ها بخش عمده ای از سرمایه خود را از دست دادند .
عزیزی زنجان
Saudi Arabia
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
مگر سازمانی بورس توایران وجود دارد تابامتخلفان برخورد بکند سرمایه سهامداران نابودشد کسی برسی نمود تورسانه ملی درمورد سهام چیزی گفتن نه...
فرهاد
Germany
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
شخص وزیر اقتصاد و مدیر بورس باید جوابگوی وضعیتی که در بورس ایجاد کردند و سرمایه سهامداران را سوزاندند باشند، وگرنه اعتماد به کل دولت را از دید سهامداران باید از بین رفته تلقی کرد.
مختار
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
خسته نباشیدنابودی بازار سرمایه یعنی ورشستگی اقتصاد . بیکاری. تعدیل نیرو بگذریم ازاینکه عده زیادی از مردم عادی سرمایه خود را به این بازار اوردند و همه به باد فنا رفت . ای دزد ای دزد فایده ندارد@@@@@@
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
بدبختی ما از اینه که هیچکس ازروی دلسوزی کاری انجام نمیده . هیچکس حقیقت رو نمیگه .
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
سلام البته بنده خدا شوخی کرده
کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
با نزدیک شدن انتخابات مجلس شاهد افزایش فعالیت نمایندگان هستیم
مردمي
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
با سلام اينجا بورس تهران است منفورترين بورس جهان . درود بر دكتر محمود احمدي نژاد.
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
جمله اولت مثبت داشت ، جمله دومت منفی
منفی در مثبت هم میشه منفی
مردمي
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
با سلام ناشناس عزيز ما از اين تيم اقتصادي كه ميگويند قوي ترين تيم است هيچ چيزي نديديم پس باز هم درود بر دكتر احمدي نژاد و تيمش.
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
درود بر محمود احمدی نژاد
محمد
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
شما حافظتو به ی دکتر نشون بده!! همون اقایی که فرق کاغذ پاره و قطعنامه رو نمیدونه مملکت به این وضع انداخته. الان باید برگردیم سال 84
مردمي
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
با سلام اقاي محمد عزيز حافظه ما هم ياري ميده كه بپرسيم كه چرا همه مسئولين فعلي مردم را تشويق به سرمايه گذاري ميكردند انهم در بورسي كه الان يك نفر هم مسئوليتش را نميپذيرد و الان از شما ميپرسم ايا ان زمان كه قطعنامه كاغذ پاره بود بورس وضعش بهتره يا الان كه توافق در راه است پس حمايت مشوقين به سرمايه گذاري در بورس چه وقتي ميشود يا ركود كي تمام ميشود اگر دادن يارانه گداپروري بود پس چرا ادامه ميدهند و كلي سئوال ديگر اره اقا محمد
سعید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
دو روز شاخص مثبت شد بلافاصله آقای فطانت اعلام کرد هیجانی است. آیا حالا که همه سهم ها منفی هستند هیجان وجود ندارد؟ ایشان با این عمل ناپختگی خود را نشان داد. ای کاش به جای ایشان آقای قلعه بانی به ریاست بورس می رسید.
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
بابا بنده خدا راست گفته چون خودشون میدونن که وضعیت اقتصادی چقدر افتضاحه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
کسانی که فقط خوب بلد هستند ترمز بورس رو بکشن باید جوابگو باشن!
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
متاسفانه دولت هیچ برنامه ایی برای حمایت منطقی از بورس ندارد.
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
اتفاقا برنامه دارند . برنامه شون بدبخت کردن به مردم و لبخند زدن است .
پوریا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
به این بورس دیگه امیدی نیست .

این دولت نمیخواد مردم پول داشته باشند . عمدا مردم رو به طرف بورس کشوندند و بعد زیر پای همه رو خالی کردند .

دیگه هیچ زمانی نباید به وعده های کسی اعتماد کنیم .
ناشناس
United States of America
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
تمام این سیستم و تفکرات و تئوری پردازیهای این وضعیت حاضر چه فایده ای دارد؟
طراحی این مدل منشاء مبهم و ناشناخته ای داشته که از کسی کاری ساخته نیست و تنها یک لجام گسیختگی ظاهرا بی اساس اما ساختمند هست..
در هر شکل همواره به نظر مدل سیاهچاله ای برای خوردن پول سهامداران جزء وجود دارد...
کیان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
آقایان نماینده، اگر نتوانید این مورد مواخذه جدی قرار بدهید، بطوریکه وضعیت بورس درست شود. اونوقت چطور میخواهید بر روی روند مذاکرات هسته ای که یک موضوع چند بعدی است نظارت کنید؟!!
اول از موضوعات داخلی شروع کنید تا بعد به موضوعات بین المللی بپردازید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
واقعا این روش معاملات در بورس که تمام صنایع و شرکتها یا صف خرید هستند یا فروش جز دستکاری دولت و سازمان بورس و جهت دادن و کنترل بازار چه مفهوم دیگه ای داره؟
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
باید دامنه نوسان 4درصدی برداشته بشه که این صفهای خرید فروش مسخره تمام شه
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
نمایندگان محترم باید خیلی قبل به این مسئله
رسیدگی می کردند دو سال که مردم دارو ندارشون توسط این ها از بین رفته اطلاعاتی رو که منتشر میکنن و مردم از روی اون اطلاعات سهم می خرند در 90 درصد شرکت ها اطلاعات دقیق و قابل اتکایی نبوده مخصوصاً در مورد شرکت های پالایشی و همچنین عرضه های اولیه که فقط خودشون و دارو دسته شون می دونستن و خرید کردند فقط سهامدارهای حقیقی در این وسط از بین رفتن سهامهای خود را به کمترین قیمت فروختن تا عرضه اولیه بگیرن تا قسمتی از ضرر و زیانهاشون برطرف بشه ولی یا آنلاین ها قطع شد یا در هسته معاملات مشکل پیش آوردند و نتونستند عرضه اولیه هم بگیرن .در پایان یک نکته رو به نمایندگان محترم و مسئولین بورس و ناظران بازار گوشزد می کنم اینا حق مردمه که پایمال شده و از شکم خانواده شون زدن و پس انداز چندین سالشون رو در محیطی که به توسعه اشتغال و اقتصاد کشور کمک کنه بکار بگیرن و از این طریق سودی حلال بدست بیارن .ولی اگر می دونستند این همه متضرر میشن این سرمایه هاشون رو بدون کمترین ریسکی تو بانک می گذاشتن و سودش رو سر ماه می گرفتن،اینا همش حق الناس و مطمئن باشید خداوند متعال خودش گفته من از حق خودم میگذرم ولی از حق الناس نمی گذرم و این از ما گفتن و از شما....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
وقتی کاری از دستت بر نمیاد برو برس به تدریس خودت بیشتر از این مردم رو بدبخت نکن.دوباره تو مجلس میگه کار بورس تامین مالی بلند مدت برای بنگاهها است ونوسان ذات بورس است که اینها رو هم از تو کتابهاش یاد گرفته.اخوی باید چهارتا سهامدار تو بورس باقی بمونند که حضرتعالی بتونی برای جیبشون نقشه بکشی یا نه؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
نمایندگان محترم باید خیلی قبل به این مسئله
رسیدگی می کردند دو سال که مردم دارو ندارشون توسط این غارتگرها از بین رفته اطلاعاتی رو که منتشر میکنن و مردم از روی اون اطلاعات سهم می خرند در 90 درصد شرکت ها اطلاعات دقیق و قابل اتکایی نبوده مخصوصاً در مورد شرکت های پالایشی و همچنین عرضه های اولیه که فقط خودشون و دارو دسته شون می دونستن و خرید کردند فقط سهامدارهای حقیقی در این وسط از بین رفتن سهامهای خود را به کمترین قیمت فروختن تا عرضه اولیه بگیرن تا قسمتی از ضرر و زیانهاشون برطرف بشه ولی یا آنلاین ها قطع شد یا در هسته معاملات مشکل پیش آوردند و نتونستند عرضه اولیه هم بگیرن .در پایان یک نکته رو به نمایندگان محترم و مسئولین بورس و ناظران بازار گوشزد می کنم اینا حق مردمه که پایمال شده و از شکم خانواده شون زدن و پس انداز چندین سالشون رو در محیطی که به توسعه اشتغال و اقتصاد کشور کمک کنه بکار بگیرن و از این طریق سودی حلال بدست بیارن .ولی اگر می دونستند این همه متضرر میشن این سرمایه هاشون رو بدون کمترین ریسکی تو بانک می گذاشتن و سودش رو سر ماه می گرفتن،اینا همش حق الناس و مطمئن باشید خداوند متعال خودش گفته من از حق خودم میگذرم ولی از حق الناس نمی گذرم و این از ما گفتن و از شما....
ناشناس
Germany
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
ببندین در این قمار خونه رو

این حرف احمدی نژاد بود سال 84 و بورس وضعیت مشابهی داشت با الان .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
نميخواهد برنامه اجرا كنيد . فقط دست كاري نكنيد . دست از انحصار برداريد 4تا سناريو نديد . چي شد كه سود شبندر از 2280 به 208 ريال با 1000درصد كاهش روبرو شد .از اين كارهاي بد بد نكنيد صادرات شبندر رو ازاد كنيد تا جلو انحصار گرفته بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
می خوام شفاف سازی صورت نگیره.. پدرذمون در اومد توی این غمار خونه شما تازه یادتون افتاده فاف سازی کنین!!!!!!! همه خوب میدونن که بورس ایران رانت بازی و دستوریه، کدوم بورس تو دنیا هست که دقیقا همزمان همه نمادها باهم منفی شوند؟؟ بعد جالبترش اینه که دقیقا همزمان همه نمادها یهویی مثلا مثبت میشه!! الان تابلوتر از همه نمادهای پالایش هاست که توش فساد بیداد میکنه بعد از یکسال بلوکه کردن سرمایه مردم با بیش از 60 درصد ریزش بازشون کردن..بعد سرمایه دارن خرد حقیقی مجبور به فروش سهام خودشن به قیمت مفت شدن اقایون هم اومدن و مال مفت چپاول کردن دامه داستان اینجور د که سهام مثبت کردن تا حدود 30 الی 50 درصد بردنش بالا بعد همین سهام دوباره به یه عده بدبخت فروختن.. و روز از نو روزی از نو الانم دارن میکشو.نش پایین..... خدایی این اسمش چیه جز دزدی توی روز روشن؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
.صد رحمت به احمدی نژادواینا دیگه تحفن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
متاسفانه دولت هیچ برنامه ایی برای بازار سرمایه ن دارد بلکه وزیر اقغتصاد ورییس بورس ناکار امدتراین مسئول در تاریخ 36 سال اخیر ایران هستنداند صد رحمت به به دولت نهم
نصیری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
خود مجلسیها از اپتدا باافزایش بیرویه وکارشناسی نشده قیمت گاز برای پتروشیمیها واضافه کردن نرخ بهره مالکانه معدنیها سنگ بنای ویران کردن بورس را گزاشته اند حالا چه کسی میخواهند مقصر کنند ؟
SGHL
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
این اقا هنوز دنبال پر تقال فروش میگرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
در اوج فتنه 88 بورس در اوج بود در اوج تحریمها در دولت احمدی نژاد در اوج بود از چه زمانی افت شروع شد؟؟؟؟
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸
در ساله زندگی مونو نابود کردن بعد صاف تو چشمامون نگاه می کنن میخندن میگن هدف کنترل تورمه، تازه میخوان تک رغمی شم بکنن،
سهامدار تنها
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
آقا یکی این رو به مدیران بورس بفهمونه که این بازار در حال حاضر کشش عرضه اولیه رونداره از موقعی که من یادمه اسم عرضه اولیه که میاد چندین و چند روز کل بازار نابود میشه یه عده برای چند سهم که معلوم نیست گیرشون بیاد یا نه شروع میکنن به فروش سهامشون و این بلا رو سر بازار میارن
مورد دیگه هم تا هیچ قانونی در مورد سهامداران عمده نیست وضع تغییری نمیکنه ، حقوقی باید ملزم باشه در این شرایط از سهمش حمایت کنه و باید برای فروش حقوقیها محدودیت بذارن و از اون مقدار به بالا رو موظف باشن به صورت بلوکی عرضه کنن وقتی صف یک میلیلرد و سیصد میلیونی صادرات رو یه روزه رد میکنن میره چه کسی اعتماد میکنه وارد این باتلاق بشه
فرهاد
Germany
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
شخص وزیر اقتصاد و مدیر بورس باید جوابگوی وضعیتی که در بورس ایجاد کردند و سرمایه سهامداران را سوزاندند باشند، وگرنه اعتماد به کل دولت را از دید سهامداران باید از بین رفته تلقی کرد.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
با سلام
الان تو بازار هر چی میخری یا سوار تاکسی میشی دیگه پول خرد 100 تومنی 200 تومنی هیچ ارزشی نداره اونوقت سهام بزرگترین بانکهای این مملکت و خودروسازهای مهم زیر 100تومنه ایا ارزش این شرکتها واقعا اینه
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
مسولین بورس که برای بالارفتن شاخص برنامه داشتندواجراکردند برای پایین امدن شاخص برنامه بدهندواجرابکنند
مسـعــــو د
Germany
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
فقط زود باشین خواهشا

غلط کردیم

ما حتی حاضریم کلید را کاغذ پاره تاخت بزنیم.

محمود رفت سراغ سکه و سکه هم کاری به زندگی مردم نداشت

خدا خدا بسه دیگه بسه دیگه
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
آن مرد رفته ست . آن روز که به استقبال نماینده فلان کاندیدا در تالار حافظ رفتید باید فکر الان را میکردید
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
نفعی که دولت از سقوط بازار بورس می برد آن است که غیر مستقیم همه را ترغیب می کند که سرمایه شان را در بانکها سپرده گذاری کنند حتی در شرایطی که نرخ سود سپرده کاهش یافته.
برای کوتاه مدت سیاست داهیانه ای است چون اگر بازار بورس رونق بگیرد و بازده آن بیش از بازده سود بانکی باشد احتمالا بسیاری از سپرده های بانکی بطرف بورس سرازیر می شود که این کار بانکها را تا آستانه ورشکستگی پیش می برد. ورشکستگی بانکها یک فاجعۀ تمام عیار برای اقتصاد کشور است و تر و خشک را با هم می سوزاند.
ما سهامداران هم باید با درک درست شرایط یا باید با نگاه بلند مدت در بازار بمانیم و از نوسان گیری های ساده لوحانه بپرهیزیم یا اینکه سرمایه مان را در بانکها سپرده گذاری کنیم و خیالمان راحت شود.
6 ماه قبل هم در همین بخش نظرات گفتم که تا قبل از پایان تحریم ها در گشاده دست ترین حالت حداکثر باید 30% سرمایه مان را در بورس بکار بیاندازیم
حسن
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
شما مسولان که فقط حرف خوب میزنید .خواهش میکنم اقتصاد را تعطیل کنید و هی شعار ندید نه شرقی نه غربی شماکه همیشه آب رو آسیبه خارجی میریزد خواهش میکنم شما که نمیتوانید کاری برای اقتصاد انجام دهید چند تا کارشناس خارجی بیارید براتون اقتصادتان را برنامه ریزی کنند. گفتم که فقط خوب حرف میزنید عمل صفـــــــر به خدا دیگه خسته شدیم از این همه دروغ.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
دارن پول مردمو بعضی سفته بازان و رانت خوران بالا میکشن و دولت خودش میدونه و فقط از پول کثیف صحبت میکنه .............صد رحمت به دوره احمدی نژاد....
حمید
Germany
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
چی فکر کردین میره اونجا میگه نوسان جزئ ذات بورسه ونمایندگان که خوشون تا حدودی مسئول چنین وضعی هستند
(با وضع قوانین اشتباه) رو قانع میکنه آخه کجای دنیا بغیر ایران یه روزه تمام صنایع منفی میشن یه روزه مثبت بدا کارشناس میگن سبد سهام تشکیل بدید برادر سبد سهام مال تو فیلم هاس//
متنفر از اصولگرایان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
2روزمثبت،یکماه منفی .
متنفر از متنفران اصولگرایان
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
نخیر یکماه منفی دو روز مثبت
يك بورسي
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
بصورت كاملا تصادفي، سهم وايران ، بعد عمري منفي خوري ،تو يه بازار منفي امروز رنج ميشه تا صف خريد. و باز بصورت كاملا تصادفي سهم ميبنده واسه تعديل. مشغول ذمه و مديونيد اگه فكر كنيد رانتي تو كار بوده.

اين رانتها رو حدف كنيد
پدر بورس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
لطفا از سهام دار عمده همکاران سیستم بپر سید که همه دولت مجلس قوه قضاییه وسازمان بورس... بسیج شده اند این بیمار فلک زده را عمل کنند تو چرا زیر قیمت خالی می کنی وبه بازار صدمه می زنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
شاید کاسه ای زیر نیم کاسه است روی انتن همه از بازار حمایت در پشت پرده حکایت دیگری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
واقعا تیم اقتصادی دولت داره کاری می کنه که همه بگن خدا پدر احمدی نژاد و بیامرزه
ناشناس
Germany
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
چند روز پیش تیتر خبر بورس نیوز این بود که تو مملکت قدرت دست کیست؟بله دست مخالفان دولت یعنی احمدی نزادی ها .زمان احمدی نزاد هر روز تحریم میشدیم بورس بالاتر میرفت الان به 1% امید به توافق بورس منفی تر میشه قدرت .بورس دست کیه؟
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کم مظلوم نمایی کنید . وزیر احمدی نژاد گفت سهام ها اشتباهی واگذار شده یا وزیر دولت فعلی ؟؟؟؟ نخیر وزیر فعلی بود
هادی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
چشم های اقای فطانت و وزیر اقتصاد روشن شاخص تا این لحظه 62979 با منفی 559.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
امروز بیستم اردیبهشت 94 تعدادی حقوقی به عمد دارن بازار و خراب می کنند . ناظر باید از این کار اونا جلو گیری کنه .
نوید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
تورو به خدا به دادمان برسید به قران زندگیمون از هم پاشیده هر چی داشتیم تو این بورس خراب شده از دست دادیم یه کمکی بکنید
متنفر از اصولگرایان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
نمایندگان مجلس سهامداران خرد را بدبخت کردند
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
نخیر دولت شما سهامدار بدبخت کرد این مجلس در دولت قبلی هم بود
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
آره این مجلس دولت قبل هم بود ولی فرقش اینه که تودولت قبل هرچی دولت میگفت انجام میداد ولی تو این دولت فقط کارشکنی میکنن
یاحق
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
بسمه تعالی
اگر صبر کنید دم انتخابات ریاست جمهوری برای گرفتن رأی مجبورند بالا بکشند شاخصو......
کارگزار
Germany
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
سهامدارن عزیز به چه چیز اعتراض دارید ؟! مگر خود شما سال 92 به استقبال نماینده فلان کاندیدا نرفتید ؟؟ پس به چه اعتراض دارید ؟؟!
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
افرین
ناشناس
Germany
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
درود خداوند بر مرد کاپشن پوش
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
" مرد کاپشن پوش" این جمله صد تا لایک داره بخدا، خرابتم
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
آقا نوید گل اگه فقط دو سال صبر کنی ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
بنده فقط می گویم خلایق انچه لایق
امیر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
دولت فکر میکنه دار و دسته احمدی نژاد تویه یه دوره ای از بورس پولهای کلانی در آوردن. برای همین داره شاخصو میکشونو پایین تا اونارو بدبخت کنه.نمیدونه که سهامدار جزء هست که داره بدبخت میشه
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
نه اتفاقا دولت طرفدارای خودشو به بورس دعوت کرد بعد شاخص نزول کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
سلام
حداحافظ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
مجلس باید نرخی خوراک و بهره مالکانه را صفر کنه تا بورس رشد کنه....
چرا صفر نمیکنند و حتی یه چیزی هم دستی به شرکتهای بورسی نمیدن!!!؟؟؟؟؟؟
محمد
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱
البته که باید این کارو بکنن و خسارت هم بدن. این که سهام خصوصی کنند و پولش را بزنند به بدن و بعد که خرشان از پل گذشت شرایط رو تغییر بدن اسمش دبه و غش در معامله است. اگه می خواستن از اول می گفتن اینجوری می کنیم تا ببینیم کسی خریدار هست یا نه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
متاسفانه هر دولتی با حرکت تک بعدی از یک طرف دیوار سقوط میکنه!!!!!
در سال 90-91 سود بانکی خیلی پایین بود چون 1- تورم 40-50 % بود 2- در اقتصاد جنب و جوش و رونق بود 3- تحریم بود و انتظار شدت آن بود و تورم انتظاری بالا بود در حالیکه اکنون رکود شدید هست و تورم انتظاری خیلی کم هست و روز به روز با این رکود و مذاکرات هسته و آرامش از آن بابت ، کمتر هم میشه و تورم هم پایین آمده و همچنین سایر بازارها هم کلا" یاد زیان ده هستند یا در رکود مطلق هستند. پس برای ایجاد اندکی رونق،لازم است سود بانکی حداکثر اندازه تورم باشه.
چون باز هم سرمایه ها در بانکها میمانند زیرا بازاری نمانده که سرمایه ها از بانکها خارج و به آن سمت بروند.
در یک کلام شرایط کنونی اقتصادی کشور با شرایط سالهای 90-91 فرق دارد پس نباید برنامه هایی را که درآن موقع باید انجام میشد را الان انجام دهید . واگرنه تا آخر دولت کنونی در رکود و بیکاری و اشتغال زدایی خواهیم بود!
لازم بذکر است که تورم تولید کننده که تورم انتظاری و پیشنگر است اکنون تک رقمی شده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
فطانت خودش گفت در مدت کمی بازار متعادل می شود لذا ایشان مقصر اصلی هستند چرا که عرضه سنگین حقوقی وعرضه های اولیه با دستور ایشان صادر شده است برای متعادل کردن بازار یا به عبارتی نابود کردن بازار
حمید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
مبنای اعتماد از نظر یک سهامدار جزء رفتار اخلاقی مناسب است. بعد از بیانیه لوزان، وقتی مردم شاهد رندی گروهی که به زعم خود زرنگ تشریف داشتند و خانه را درحالیکه خودشان هم در آن بودند به آتش کشیدند، مردم که به زعم خود شاهد یک رفتار غیر اخلاقی و بسیار زشت بودند، دچار ترس غیر واقعی و فوبیایی از آینده شدند. روانشناسی اجتماعی حاکم بر رفتار مردم در شرایط حاضر ایران حاکی از حساسیت فوق العاده آنها نسبت به رفتارهای غیر اخلاقی است. کافی است کسی وارد مغازه ای شود و یک تخلف عمدی بسیار کوچک از فروشنده ببیند ، آنگاه چشمش را بر همه مزایای خرید از آن مغازه می بندد، چون به درست یا غلط هر رفتار غیر اخلاقی کوچک را مقدمه انحرافات بزرگ میداند.
به هر حال در شرایط حاضر وجود اخبار سیاسی و اقتصادی مثبت جهت بازگشت اعتماد مردم کافی نیست، چون این نگرانی وجود دارد که عده ای با تکیه بر توان مالی خود قادر به بهره برداری انحصاری از بازار سرمایه در هر شرایط اقتصادی خوب یا بد بدون توجه به سهامداران خرد هستند. بنابراین لازم است گروه های بزرگ مالی در این شرایط حساس برای نجات خود و دیگران دست به اقدامات اصلاحی زده و نشان دهند در شرایط بحرانی بازار به کمک آن می شتابند، چیزی که می تواند اعتماد آفرین باشد.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
رفتار بورس در روزهای اخیر به سمت منطقی شدن پیش می رود عددفعلی شاخص هنوز هم حباب دارد کا ان هم باید بترکد
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
احتمالا سهام مجلسي ها هم بد جور منفي خورده بزار دل ما هم خنك بشه اوفيش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
به نظرم بورس خیلی هم عالیه
حسن
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
اگر خودسوزی ها وخودکشیهای دسته جمعی را دیدید ان وقت مانع ریزش بورس شوید نه الان چون چندساعتی مانده
رضا
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
بازار رو تحلیل کنید و آگاهانه بخرید نه خودسوزی
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
آقا رضا آیا بازار تحلیل دارد ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
جلوی عرضه هارو بگیرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
اقا وقتی حقوقی پترول ذزعرض دوهفته 700 میلیون میفروشه شما چه توقع داری
mohamad
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
به کی قراره پاسخ بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
دلیل سقوط بورس؟؟!!
عرض اولیه، عرضه اولیه، عرضه اولیه، عرضه اولیه.
عامل عرضه اولیه هم مشخصه.
ارسلان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
به نظر من دولت علاقه اي به رونق بورس نداره چرا كه در اين صورت حتي مردم محتاط هم نقدينگي خود را از بانكها بيرون كشيده و وارد بازار سرمايه ميكنند و احتمال ميدن. كه با اين رخداد كنترلشون رو روي جريان نقدينگي از دست بدن و تورم بالا بره مجددا
هر چند تورمي كه دستوري پايين بمونه اثري جز ركود نداره
ممنون
fateh
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
اینجا کمیته امداد نیست
لطفا گریه و زاری نکنید
بورس همین است.ریسکش بالاست
عبدالباسط
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
fateh جان ماهم می دانیم اینجا کمیته امدادنیست اما قرار هم نیست سر گردنه باشد اگر من جای تو بودم فورا از این همه خیل سهامداران مالباخته وپاکدل که بانیت پاک سرمایه خود را وارد بورس کرده اند معذرت خواهی می کردم
محمد
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
چطور بورس همه جا از این ریسکا نداره فقط اینجا داره؟
حسن
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
البته رانتش هم بالاس
فرهاد
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۸
اینجا کمیته امداد نیست ولی گورستان سرمایه های مردمه که سر قبر سرمایه هاشون گریه میکنند. در ضمن اینجا بیمارستان نیست و شما هم خانم پرستار نیستی که به کسی بگویی گریه نکن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
اعتماد به نفس این آقایون کاکتوس داشت سالی دو بار هلو می داد انقدر راحت و بی خیال می گن این شرایط جز ذات بازار که انگار همه تازه وارد این بازار شدن و خاک این بازار خودشون خوردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
با سلام خدمت بورس نیوز
ضمن تشکر اگر امکان دارد با بعضی نمایندگان در تماس باشید و انها را بیشتر از وضع وخیم بورس اشنا کنید. ما که به جایی و کسی دسترسی نداریم.حدود 220 م تومان سرمایه یک عمر شده حدود 100 م
با تشکر
حسین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
نفروشید من از عصبانیت لپ تاپ رو له کردم. فردا شماهایی که داری میفروشی میایی صادرات رو 104 میخری شبندر رو 700 هم میخری بس کنید شما یکی از عوامل افت سهام هستید بس کنید. حقوقی ها تا با بهانه و خبرای چرت صف فروش نکنن نمیتونن چند ده میلیونی خرید کنن.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
دولت، حقوقی ها و مسئولین بورس چپ سهامداران جزء را مدتهاست که خوندن. بیشتر از این خام نشید!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
باید شرایط بگونه ای باشد که حقوقی فقط بصورت بلوکی قادر باشد حجمهای زیاد را خرید و یا بفروش برساند
بیدار
Spain
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
اقای پورمختار تادیرنشده بجم رانت خواری بخصوص درعرضه اولیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
سهام را باید با توجه به میزان سود شرکت خرید وگرنه جنبه قمار پیدا می کند
پيشگو
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
مسئولين ميگن كاهش چند روزه بازار به خاطر پتروشيمى مبين بوده آيا طبق نظرسنجى مگه سهامداران از روز اول مخالف اين عرضه سنگين نبودن پس اين حركت يعنى چى؟؟؟؟؟؟!!!!
با بک گله داری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
سلام و خسته نباشی به همگی...اینها هم بازی هستند...ما هم بازیگر ...
امیر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
امروز معاملات وایران در حالی در قیمت های منفی در حال معامله بود که در یک جهش ناگهانی صف خرید شد وبعد از آن نماد سهم حهت تعدیل با اهمیت در سود متوقف شد از دوستان پاک سازمان که این گزارشات در دست آن هاست بپرسید چه کسی سهام امروز وایران راخرید هر چند که معاملات امروز ابطال شد اما مهم اشخاصی هستند که با اطلاع از تعدیل این سهم را خریدن
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
حکایت این روزهای بورس فقط یک معنا میدهد . پایین آوردن دستوری قیمت تمامی سهم ها جهت جداب شدن قیمت برای سرمایه گزاران خارجی و البته جبران کسری بودجه دولت
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
رای ما دکتر احمدی نژاد تمام این استرسا رو تو انتخابات مجلسو رریاست جمهوری بعدی تصفیه می کنیم
کاظم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
اقای فاتح عزیز این ریسک بورس تا کی هست ما توی این دو سال فقط روند نزولی اش را دیدیم بنده٣۴۵میلیون پول اوردم به بورس الان فقط ١٨٠میلیون باقی مانده می دونی یعنی چه یعنی زندگی بنده نابود شده صبح تاشب دارم عذاب میکشم دردمو نمی تونم به کسی بگم اگه خانمم بدونه حتما یک اختلاف بزرگ پیش میاد متاسفانه یک خبر نگار شجاع وجود نداره بره سراغ وزیر اقتصاد یا رییس سازمان بورس یک گزارش تهیه کنه وتوی تلویزیون پخش شود جنابعالی احتمالا از اون نوسانگیرای هستی که از این وضعیت خیلی بدتون نمیاد
یک مقام آکاه
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
آماده 2500 واحد ریزش دیگه باشید فرداد پس فردا باید بارانه های این ماه رو به حساب مردم بریزند. محل برداشت صندوق ارزی بورس بازان بدبخت@
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
آقایان به اصطلاح مسول مارا دزدان نابود کردند فقط خواهش می کنیم که شما دیگر اظهار نظر نکنید چرا که دزدان با سو استفاده از افاضات شما موفق شدند
داود زنجاني
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲
مديريت دستوري وضعيف باعث نابودي جان ومال حقيقي ها گشته خدا نگذرد ازكساني كه مردم رافريب دادند وآنان را تشويق به سرمايه گذاري دربورس كردند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴
جناب وزیر اقتصاد فقط داره از دید خودش که کنترل تورم باشه به قضیه نگا میکنه و برای خودش پوئن + بگیره که اقتصاد دان برجسته ای هستش.مثل کسی که آتش گرفته و بخوان با بیل خاموشش کنن فقط هدف خاموش کردن باشه حالا هر چی شد، شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
خدا پدر پدیده رو بیامرزه که مثل مرد گفت ملت پول ندارم بدم! نه اینکه هر روز با اعصاب و روان سهامداراش بازی کنه!.
جد یدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
وقتی که قیمت بعضی از سهام را بین 3 تا 18 سال ثابت نگه می دارند ایا امیدی به این بازار است؟ بازار در سال اخیر بسیار بد شده سهام خوب الومتک وقوامین را نگاه کنید سهام فلوله و......امیدواریم کمی هم به بازار توجه شود
الومتک
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
وقتی یک سهم را خریداری می کنی 6 سال سهم را حفظ می کنی صبوری می کنی تا به قیمت قبلی واولیه برسد وسودی هم از شرکت دریافت نمی کنی یعنی کمی نظارت و خورده شدن حق سهامدار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
مخالف های احمدی نژاد بیان یه تاریخی رو مشخص کنن تا ما مسولیت هر چی که قبلش اتفاق افتاده رو گردن بگیریم . بابا چرا خودتون رو زدید به توهم ؟؟؟ مرد حسابی بیا یه تاریخی رو بگو که احمدی نژاد تا اون تاریخ خراب کاری کرده باشهه . دولت فعلی هر کاری کنه شما می ندازینش گردن احمدی نژاد . احمدی نژاد بورس رو توی 53 هزار به روحانی تحویل داد اصلا ما بگیم توی 57 هزار تحویل داد . ولی تا 88 هزار روحانی برد بالا . یعنی زمان احمدی نژاد بورس هیچ حبابی نداشت. ولی زمان روحانی بورس کلا رفت توی حباب . یادتون رفته پالایشی ها رو کی به خاطر بی تدبیری 1 سال بست ؟؟؟ احمدی نژاد یا روحانی ؟؟ بیش از 7 میلیون سهام دار رو به خاک سیاه نشوندهه . کل کشور تو رکود . دم احمدی نژاد گرم که هوای کشاورز ها رو داشت . دمش گرم که هوای روستایی ها رو داشت . دمش گرم که هوای ایران و ایرانی رو داشت . یارانه به لطف دولت روحانی ارزشش کم شدهه ولی زمانی که احمدی نژاد یارانه می داد یارانه ی یه خانواده به اندازه ی نصف حقوق یه ماه یه کارمند بود . احمدی نژاد یارانه رو زمانی وصل کرد که دلار 1100 تومن بود . ولی عین یه مرد یارانه رو وصل کرد ولی روحانی با دلار 3500 تومنی هنوز نمی تونه یارانه ها رو بدهه . و هر روز میاد می گه قطع کردیم فرداش می گه نه هنوز وصلهه . این همه بازی در آوردن تا مردم برن یارانه ای که احمدی نژاد وصل کرده بود رو قطع کنن . خدایی بسته خجالت بکشید . می خواهید بگید زمان احمدی نژاد نفر 100 دلار بود ؟؟ در عوض قیمت دلار هم 1100 تومن بود سال 84 .
کا ظمی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
در داخل بعضی از شرکتهای بورسی سود سهامدار مدتها پرداخت نشده ونمی شود! بایستی در بورس ارزش سهام جان تازه ای بگیرند بعضی از سهام سالهاست که رشد نکرده اند و.... این موضوعات نشان دهنده تضییع حق سهامداران است
هدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
شرکتها سوددهی ندارند همه بازارها راکد شده مختص بورس نیست شما نگاه کنید بعد از روی کار آمدن دولت جدید با تورم مبارزه شده یعنی تنها راهی که شرکتهای ما بلد بودند سود نشان بدهند مسدود شده حالا شرکتها باید تلاش کنند بهای تمام شده را پایین نگه دارند که بلد نیستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵
چراشمابه بفکرمردوم نیستیدمن وام گرفتم همش ازبین رفت ان شاالله خدا ازتون نذگرد