بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
مستطيل شيشه اي تالار

از طلا بودن پشیمان گشته ایم...

اگر بخواهیم حال و هوای این روزها را به این خودرو تشبیه کنیم متأسفانه باید بگوییم که این خودرو در حال حاضر فقط روشن است و راننده آن منتظر رسیدن کمک از بیرون برای هل دادن این ماشین فقط بنزین مصرف می کند.
کد خبر : ۱۴۸۰۰۷
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز یک شنبه 94.2.20 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 435 واحد کاهش به رقم 45413 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1503 واحد کاهش عدد 129524 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 274 واحد کاهش به رقم 26897 واحد رسيد.

همچنین در این روز "شبهرن" با 8 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وامید" با 69 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 9 واحد کاهش به رقم 710 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2383 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1487 میلیارد ریال رسید.

شاخص بورس مدار 62 هزار واحدی را هم امروز در نوردید تا ر دومین روز از معاملات هفته جاری این نماگر 2 گام به عقب بازگشته باشد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، طی معاملات روز جاری سهام شرکت پتروشیمی مبین نیز به مجمع نزولی های بورس پیوست تا تنها نماد سبز بازار نیز رنگ قرمز به خود بگیرد و از هر گروه یک نماینده برای همراهی شاخص در سراشیبی سقوط حضور داشته باشد.

حتماً شنیده اید آن ضرب المثل معروفی که می گوید " از طلا بودن پشیمان گشته ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید." این ضرب المثل را این روزها از زبان اکثر اهالی تالار و حتی صاحبان برخی صنایع زیاد می شنویم.

البته حق هم دارند چراکه اگر سالهای 91 و 92 را دوران مسی و سال 93 و 94 را سال طلایی کشور از نظر مناسبات سیاسی خارجی و اقتصادی داخلی بدانیم، پر واضح است که حداقل وضعیت سهامداران بازار سرمایه و سود اغلب صنایع در سال های مسی بسیار بهتر از این دوران طلایی بوده است. اگر قرار است با هزاران حرف و تهدید سر میز توافق بنشینیم و دفتر دیپلماتیک آمریکا را در ایران راه اندازی کنیم و تفاهم لوزان را با 6 فکت شیت متفاوت از آنچه که در دستان ما است، دستاورد بنامیم اما در نهایت این حال و اوضاع دماسنج اقتصاد و عدم وجود نقدینگی در صنایع ما باشد همان بهتر که با تحریم و تهدید به دوران مسی قبل بازگردیم چراکه اگر مردم کشورمان رأی به پایان دشمنی با دنیا و آغاز گفتگوی تعامل منشانه دادند علتش تغییر اوضاع اقتصادی و بازگشت نشاط مالی بود وگرنه بعید است کسی پیدا شود که بگوید من رابطه با آمریکا و دیگر کشورهای غربی که عدوات برخی از آنها بر همه ما ثابت شده است را به خاطر علاقه قلبی که به آنها دارم می خواهم و تغییر شرایط زندگی برایم مهم نیست.

قطعاً نیک می دانیم که با برافراشتن پرچم این کشورها و رفت و آمد بازرگانان و هیأت های تجاری آنها به کشور اتفاقی نخواهد افتاد مگر بستر اقتصادی و شرایط سرمایه گذرای مهیا باشد.

باید قبول کنیم همانطور که تضعیف ریال در برابر دلار در سال های 90 تا 92 اقتصاد این کشور را دچار چالش بزرگ کرد به همان اندازه تقویت ریال در برابر دلار با ایجاد شرایط رکودی هم خطر آفرین است. قطعاً مشخص است که وقتی خودرویی در جایی ثابت باشد نه بنزین مصرف می کند، نه دچار استهلاک می شود و نه خطر تصادف دارد. باید برای رسیدن به مقصد برخی از این خطرات را هم پذیرفت و مدیریت این اتفاقات برای سالم رساندن این خودرو به مقصد با هزینه ای کم وظیفه راننده آن است. اگر بخواهیم حال و هوای این روزها را به این خودرو تشبیه کنیم متأسفانه باید بگوییم که این خودرو در حال حاضر فقط روشن است و راننده آن منتظر رسیدن کمک از بیرون برای هل دادن این ماشین فقط بنزین مصرف می کند.

آنچه که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است علت رها شدن بازار سرمایه به عنوان بهترین مکان برای پویایی اقتصادی و خروج از رکود به حال خود است. بازاری که می توانست در کنار کنترل تورم با رونق خود پویایی و شادابی اقتصادی را به جامعه و صنایع باز گرداند.

با تمامی اخبار مثبت و اتفاقات کم نظیر امروز شاهد شاخص 62 هزار واحدی بورس هستیم،"از طلا بودن پشیمان گشته ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید."

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
صدتا لایک
مرسی
رضا
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸
صد تا لایک ولی در کشوری که تمام صنایعش به خاطر رکود تورمی به حالت اغما رفته اند و اکثر آنها ضرر ده شدند ، معادنش پول کارگر را ندارند بدهند ، بانکها و شرکتهای خدماتی همچون مپنا میلیاردها دلار مطالبات وصول نشده از دولت و افراد خصوصی دارند و هزارن هزار مشکل دیگر چگونه شما دوستان توقع دارید که بازار سرمایش روندی رو به رشد و مثبت داشته باشد من موندم.
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
این داستان عرضه اولیه دوباره چیه؟خدایا اینا دیگه کین؟
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
چی می خوان عرضه کنن؟کی؟
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
حالا که قراره برن مجلس جواب پس بدن میخوان اینجوری از سهامداران شاکی انتقام بگیرن.ملالی نیست ماکه دو سوم پولمون رفت این هم روش.
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
اقایون داداشا
این عرضه اولیه چهارشنبه خیلی مشکوکه تواین شرایط .ممکنه بخوان سهام دیگرو بزخر کنن بعد بگن بازار خوب نبود کنسلش کردیم.حواسمون باشه تا دوباره رکب نخوریم
پسرخاله
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
خود دولت هم پول نداره هرباری یک سهم عرضه میکنه تا یک دشتی بکنه و اون سهم هم بعد چند روز مثبت بودن همچی منفی میشه که نگو .در ضمن شاخص امروز همینطور که همایت هاش را میشکش کمر سهامداران را هم شکست.میخوام بگم مسئولین بورس که با دو روز مثبت شدن هرجا میرسید مصاحبه میکردن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
ماشالا به این همه تدبیر و امید.

بزودی جشن تولد شاخص در57هزار واحد.


بورس از یمن هم بدتر شده. باید چندتا کشتی اول بیان بورس رو نجات بدن بعد برن یمن!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
ممنون بورس نیوز این روزا حرف دل ما رو می زنی اما تا حالا فکر کردی جز ما سرمایه گذارای جزء کس دیگه ای هم این موارد رو می خونه یا نه؟ سایت شما شده سنگ صبور ما سرمایه گذارای خرد که صدامون به هیچ جایی نمی رسه. می دونم نه وزیر اقتصاد نه نماینده های مجلس و نه رئیس جمهور و نه رئیس سازمان و نه سرمایه گذارای حقوقی هیچ کدومشون این موارد رو نمی خونن. این چیزا درد دل ماست که شما لطف می کنی و می نویسی اما چه فایده. می خواستم خواهش کنم با این آقایونی که در بالا ذکر کردم یه مصاحبه بی پرده و صریح بگذاری و اونا رو چاپ کنی. من یه نفرم اما مطمئنم سایر بر و بچه های بورسی هم شرایطشون مثل منه و ازت حمایت می کنن. اگر مصاحبه نمی تونی بذاری حداقل این حرفا رو که درد دل ماست به اونا منتقل کن که فردا نگن نمی دونستیم. اصلا یه پیشنهاد چطوره اینا رو در قالب یه نامه به دفتر بازرسی رهبری بفرستیم؟
علی
UNITED KINGDOM
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
خدایا این تدبیروامیدیها بیچارهمون کردن یکی بیاد نجاتمون بده لطفن
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰
کجایی دکتر احمدی نژاد؟
ناشناس
UNITED KINGDOM
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
من که سهاممو با ضرر فروختم اومدم بیرون تا شاید سلامتیم بیشتر از این مشکل پیدانکنه امیدوارم آقایون درروز قیامت البته اگه اعتقادی داشته باشندجوابگوی من وامثال من باشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
وقتی مسئولین بازار سرمایه سرگردون باشن آخر و عاقبت بازار بهتر از این نمیشه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
وقتی مسئولین بازار سرمایه سرگردون باشن آخر و عاقبت بازار بهتر از این نمیشه!
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
با سلام اين اقتصاد با شعار اقايان رونق نميگيرد به عمل كار برايد نه به حرف الان در هر شغلي كه ميپرسي فقط ميگويند بازارشان راكد است اگر پولي تزريق نشود كار عمراني انجام نميشود و اگر كاري نشود چيزي مصرف نميشود و در اخر هم كالايي توليد نميشود پس توليد قفل ميشود اين را هر ادم عوامي مثل من هم ميداند ولي نميدانم چرا اين تيم به ظاهر قوي اقتصادي كاري نميكند شايد ميگويند نقدينگي ندارند بله ان يارانه ها را كه گدا پروري ميگفتيد اگر فقط از ثروتمندان قطع كنيد و به توليد بدهيد مگر چه ميشود
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
سهام دار در حال اعتراضه ولي عكس العمل در شان اين اعتراض مشاهده نمي شه .
u3f
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
سلام
سهام بانک مهر اقتصاد عرضه شده یا که ی قراره عرضه بشه لطفا جواب بدید.ممنون
amir abbas
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
من و همکارام یه گروه بورسی داریم 200 عضو داره. تصمیم گرقتیم خودمون و خانوادمون در انتخابات مجلس به افراد مورد نظر روحانی رای ندیم و در انتخابات ریاست جمهوری آینده به روحانی رای نمیدیم در صورتی که اننتخابات گذشته بهش رای دادیم!!. چه توافق هسته ای جام بشه یا نشه.شنیدم و میبینم تعداد زیادی از شاغلین بورس این تصمیم گرفتن.
davood
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
زین همرهان سست عناصر دلم گرفت/
شیر خدا و رستم دستانم آرزوست
زین خلق پرشکایت گریان شدم ملول/
آن‌های هوی و نعره مستانم آرزوست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
فساد هم اندازه داره از حد گذشتن اینا بابا جیبون خالی شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
به نظر من رفتار سهامداران مهمترين فاكتور وضعيت به وجود اومده است!بورس نيوز حتما در اين باره تحقيق كنيد، به عنوان مثال خريدن هر عرضه اوليه به هر قيمتى و فروش مابقي سهام براى تامين نقدينگى با حراج سهام ارزنده تر از آن، چه معنايي داره!!؟ آيا با اينكار بازار منفى و سردر گُم نميشود؟بها دادن بيش از اندازه به مذاكرات هسته ايي و يا مصاحبه با هر شخصي به عنوان كارشناس و توجه و اعتبار دادن غير معقول به شبكه هاى اجتماعى با آي دي هاي مجازى و ساختگى و ...... از ماست كه بر ماست
حسنک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
اعتماد مردم صفر شده.دلیلش هم بسیاره1-عدم برخورد با دزدان و غارتگران بیتالمال2-تقسیم مردم به خودی و غیر خودی ودادن امتیاز به خودیها3-سرکوب آزادیهای مشروع مردم4-تخصیص بودجه های نجومی به صداو سیماو و نهادهای تبلیغات حکومتی که فاقد هرگونه خروجی مثبت هستند و...در مورد بورس هم آنقدر دروغ و دونگ گفتن که کسی اعتماد نمیکنه.
fateh
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
سال 94 بهترین موقعیت برای ورود به بورس است
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
منم همین عقیده را دارم ولی مشکل اصلی این هست که دیگه پولی برام باقی نمونده که سهم بخرم:((
fateh
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
سال 94 بهترین موقعیت برای ورود به
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
استهلاک دلبندم نه اصطحلاک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
من و خانواده ام هم به تیم روحانی در مجلس رای نخواهم داد به خاک سیاه نشستم چه اشتباهی کردم به ایشان رای دادم
کجایی احمدی نزاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
دوستان فعلا باید تا تیر صبر کرد تا نتیجه مذاکرت معلوم بشه
ناشناس
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
تیر خلاص
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم
رستمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
اگر این روزها دولت بااعدادوارقام ازرکودخارج می شودبااعدادوارقام بیکاری کم می شود بااعدادوارقام صادرات دوبرابرپارسال است ولی همه اینها دروغ است چون دماسنج اقتصاد کشور چیزدیگری رانشان می دهدجناب اقایان دولت باحلواحلواکاردرست نمی شود با اعدادکم وزیادکردن هیچ چیزدرست نمی شود فکر نکنید که مردم این چیزهارانمی فهمنددیگر ان دوران که مردم رانفهم می دیدین گذشت دوسال از عمر دولت می گذرد فقط اعدادوارقام جابجا شده است هنوز تا عمل فاصله زیاد است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
اگه حقيقي هاي اماتور كمي صبور باشن همه چيز حل ميشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
خیلی جالبه حدود یک ماه مدام شاخص نزولیه هیچکس هم اصلا خیالش نیست
و جالبتر اینکه همه سهام هم با هم
تو بورس ایران چه خبره و چرا هیچکس اقدامی نمیکنه واقعا جای سئوال داره
اصن تو بورس مدیر هم هست و اگر هست مدیریت میدونه چیه البته هست در جهت منافع بعضی ها
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
اگه این وضعیت ادامه پیدا کنه تعداد آرای آقای روحانی در سال 96, 1/5 میلیون اونم با ارفاق!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
فعلا باید تا نزدیک شدن به انتخابات و نیاز آقایون به آرا ما کمی که نه شاید خیلی باید تحمل کنیم . مطمئا تا قبل از اسفند خیلی از ضررو زیان ها جبران میشه . چون دیگه کسی نیست که تا دو روز مثبت شد ترمز تعادل اونو بکشه . خدایا کاش فردا اول اسفند بود
همساده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
آقو ما یه پس اندازی داشتیم رفتیم سرمایه گذاری کردیم تو بورس . تا قبل اینه که ما وارد شیم هر روز تو اخبار میگفت شاخص صعود کرد ،‌شاخص رشد باور نکردنی داشته خلاصه تا ما وارد شدیم ها تحریم ها تشدید شد شاخص سقوط کرد ینی چنان از درون خورد شدیم که نگو…له له شدیم! بعد نرخ خوراک برا پتروشیمی ها 5 برابر شد ینی از هر نظر داغون شدیم ها . بعد کفتم مرد صبر باش درست میشه دو روز نگذشته بود نفت سقوط کرد باز سرمایون نصف شد ما هم دوتا سکته ناقص زدیم مو به معنای واقعی کلمه له له شدیم توافق هستی شد بازار ریخت نشد بازار باز ریخت هوا ابری شد بازار ریخت آفتابی شد شاخص منفی تر شد . آقای مسئول مصاحبه کرد بدتر شد اصلاٌ آقو من چرا نمیمیرم از این زندگی خلاص شم
ارسلان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
سلام بر همهمن يه سهامدار خرد كاملا اماتور هستم
سابقم كمتر از ١ ساله
٢٣ سالمه
مثه شما دوستان خرج خونه و خانواده نميدم
از وقتي وارد شدم در كل وضعيتم نسبت به تجربم بد نيست
حداقل در كل هنوز رو سودم
ولي با اين وضعيت ركودي اقتصاد كه با كاهش تورم به صورت دستوري به وجود امده فعاليت صنايع خيلي كم شده
حقيقتا مذاكرات تا حالا درديو از ما دوا نكرده
فقط داره اون مقاومت صنايع را ميشكنه
ممنون
پادزهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
حکایت نویسنده مطلب حکایت مورچه است وقتی که آب می بردش فریاد می زد که سیل دنیا را داره می بره . اخوی جان مردم همه امیدشان به توافق هسته ای و درآوردن سنگ تحریمی است که هاله داران با بلاهتشان ته چاه انداخته بودن. بالا و پایین کشیدن شاخص بورس هم دردی از اونا را دوا نمی کنه و توجهی هم به آن ندارند . البته دردی از شما را هم دوا نمی کنه ( اگر داشته باشید) چون دیگر دلارهای رانتی نفتی وجود نداره که به سمت بورس سرازیر شه تا بتونه در وضعیت رشد منفی اقتصادی شاخص را از 19 هزار یک ساله به 90 هزار برسونه و از این طریق طبقه ارادت کیش ثروتمند و متوسط برای خودش درست کنه . عزیزم یه آب سردی به سر و صورتت بزن تا سر حال بیایی و هی چرتت نبره که رویای بازگشت به گذشته را ببینی . باید به ریسک در بازار بورس عادت کنی .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
ازبين بردن سرمايه مردم با فريبكاري به بهانه تورم قابل توجيه است؟
آيا هدف وسيله رو توجيه ميكنه؟
اين چه فرقي با اين داره که سپرده مردم را دربانک هاپولي کنند
بهانه اي هم براش درست کنند
دزدي و دروغ گويي در تمام اشكالش قبيحه
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
خسته نباشی برادر با کاهش ده هزار واحدی شاخص
لطفا کمی احساس مسولیت
سرمایه مردم دود شده است
ریحانه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
سلام م م م .. چه خبرا ا ا ا ... بورس نیوز جون چه خبر از شاخص ها ا ا ا ... هنوزم کوک کوکین ن ن ن .م....
کاظم
ROMANIA
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
متاسفانه یک دلیلش هم شما خبرنگاران هستید بعد از توافق لوزان وقتی حقوقی ها با ان عرضه های وحشتناک و اقای رییس با ان عرضه های اولیه افتادن به جان بورس شما خبرنگاران چه کار کردید در صورتیکه یک خبر نگار باید صدای مردم باشد واقعا صدای مردم را به گوش کی رساندیید
محسن
UNITED STATES
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
لطفابجای مستطیل سبز مستطیل قرمزنامیده شود
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
عرضه اولیه پتروشیمی غدیر با سود 8 تومانی..برای اینکه نقدینگی از بازار خارج نشه عرضه اولیه انجام میشه..نقدینگی مبین احتمالا فعلا تو حسابها هست و سهام جدیدی با توجه به جو منفی خرید نشده
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
عرضه اولیه پتروشیمی غدیر با سود 8 تومانی..برای اینکه نقدینگی از بازار خارج نشه عرضه اولیه انجام میشه..نقدینگی مبین احتمالا فعلا تو حسابها هست و سهام جدیدی با توجه به جو منفی خرید نشده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
من حاضرم مناظره تلوزیونی بکنم با کسانی که اعتقاد ندارند خود دولت بازار رو به این وضع دراورده به انداره یک کتاب دلیل قابل اثبات دارم
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷
دولت بد جوری به صنایع وسهانداران ضربه میزنه شما تصور کنید احتیاج به مدرک کارشناسی هم نیست درشروع سال هیجده درصد افزایش دست مزد افزایش پول گاز برق آب حمل ونقل فشار مضاعفی به صنایع وارد کرده ولی از آن طرف دولت اجازه افزایش تولید کارخانه رو نمیده تا اقتصاد ما تحت نفوذ دولت باشه وضع همینه /جدیدا هم میخوان وامهایی که مشکوک وصول هستند رو از جیب سهامدار بیچاره جبران کنند یکی دیگه رشوه گرفته واز منابع بانک حاتم بخشی کرده عوضشو میخان از سهامدار بگیرند من که در مجمع بانک شرکت کرده وشدیدا معترض خواهم شد
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹
اقای امیرعباس متولیان اقتصادی دولت روخانی دررابطه بابورس خوب عمل نکردند ولی درمقابل این دولت ببینیدچه کسانی وچه ابزارهایی برای خراب کردن دردست دارند نمونه اش طرح اقای بدرپاش دلواپس که درمجلس امضا جمع میکردند برای طرح 3فوریتی متوقف کردن مذاکرات ودیدید این خبرچه به روزبورس اورددرهمین یکی دوروزگذشته بارای ندادن به تیم روحانی نتیجه اش را درده سال گذشته دیدیم ماهرچه نیکشم ازدست جناح رقیب روحانی میکشیم ضرربسیارتلخ است ولی تفکرواندیشیدن کارخوبی است دوستی داریم هرروزدراین بازارکه همه می گویند خریدنکنیدیاپله ای خریدکنید عرروزدرمیخرد صف فروش مبشود انوقت روجانی وتیم اقتصادی اش رامفصر میداند لازمه بورس این است که لااقل الفبای اقتصادوسیاست را بدانند منهم مثل شما متضررم وناراحت ولی این چنین مثل شماوامثال شما فکرنمی کنم
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱
بابا بخدا جوری دارن با سهامدارا رفتار میکنن انگار دشمناشون هستیم.هر روز می شینن یه برنامه میچینن که چطوری میشه کاری کنیم که کسی نتونه در بره.... انقد که دارن با آمریکا تعامل میکنن برعکسش از هیچ تلاشی برای بستن درها به روی سهامدار خرد دریغ نمی کنن...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۱
بهترین راه این هست که کسی عرضه اولیه نخره. نگاه به هرمز و مبین بندازید. الان هر دو صف فروش شدن. در بهترین حالت 10 -15 درصد سود توی 5-6 میلیون تومن خرید ارزش اینو نداره ریسک کنید. چون اولاً اکثر اونایی که عرضه اولیه خریدن دارایشون به تله می افته و مجبورن سر به سر یا با ضرر خارج بشن. ثانیاً بخاطر تجهیز نقدینگی برای خرید عرضه اولیه مجبور میشن سهم های دیگه رو در صف فروش و با ضرر رد کنن. آخه این چه کاریه؟ کدوم آدم عاقلی از یه طرف به خودش ضرر میزنه تا جای دیگه سود کنه؟ اینجوری هم خودشون ضرر میکنن، هم شاخص رو منفی میکنن و هم باعث جو رکود و ضرر به بقیه سهامدارا میشن.
سرمایه گذار پیزوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
مرسی بورس نیوز.این حرف دل ما بود که همیشه هم بیان کردیم.
من از اون دوست عزیزی که گفت خدا پدر احمدی نژاد رو بیامرزه و من هم کلی کامنت معترضانه براش گذاشتم عذرخواهی میکنم.حداقل احمدی نژاد هرچی بود از رو بود
باز میگم خدا پدر اون دوست عزیز و احمدی نژاد رو بیامرزه.
از طلا بودن بودن پشیمان گشته ایم ...
وای به روزی که مردم دستشان در جیب یکدیگر بیفتد کماکان که شاهد افزایش مردم گرسنه برای یافتن لقمه نانی درون سطلهای زباله سطح شهر هستیم و افسوس بر ایران ثروتمند اما فقیر
افسوس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
شماهم خیلی باحال تشریف داری برادر.هر کامنتی که به مذاقت خوش بیاپد میزاری.شما خیلی بی ادبی که کامنتها رو نمیزاری.واقعا جای تاسف داره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰
شماهم خیلی باحال تشریف داری برادر.هر کامنتی که به مذاقت خوش بیاپد میزاری.شما خیلی بی ادبی که کامنتها رو نمیزاری.واقعا جای تاسف داره.