بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
گزارشی از تجمع امروز سهامداران مقابل تالار حافظ

آدرس را اشتباه نرویم

به هر حال در این مدتی که دولت یازدهم سرکار آمده برخی کم توجهی ها وحتی بی توجهی هایی به بازار سرمایه شده که مورد اعتراض سهامداران بوده که به حق هم می باشد اما در این خصوص باید به نکاتی توجه کرد که ظاهراً از دید سرمایه گذاران نادیده گرفته شده است.
کد خبر : ۱۴۸۰۵۰
نویسنده :
آموخته
پس از مدتها که سهامداران اعتراض خود را از روند بازار سرمایه و برخی موضوعات دیگر از طریق گروه های مجازی اعلام کردند این افراد امروز با تجمع در تالار حافظ اعتراض خود را نسبت به سیاست های دولت و مجلس نشان دادند که باید این موضوع از سوی مسئولین کالبد شکافی و بررسی گردد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در خصوص اعتراض سهامداران و اتفاقات به وجود آمده نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه نمود و تصمیمات درستی چه از سوی سرمایه گذاران و چه از سوی مسئولین امر اتخاذ گردد.

آدرس را اشتباه نرویم

به هر حال در این مدتی که دولت یازدهم سرکار آمده برخی کم توجهی ها وحتی بی توجهی هایی به بازار سرمایه شده که مورد اعتراض سهامداران بوده که به حق هم می باشد اما در این خصوص باید به نکاتی توجه کرد که ظاهراً از دید سرمایه گذاران نادیده گرفته شده است چراکه بخشی از از این بی توجهی ها به بازار سرمایه به علت واقعیات و شرایط اقتصادی بوده که در حال حاضر وضعیت مطلوبی ندارد و نمی توان از بازار سرمایه با چنین اقتصادی انتظار روند صعودی داشت اما در این بین برخی از فعالان بازار سرمایه معتقدند که چگونه می شود در دولت گذشته با آنهمه تحریم و اوضاع نا مساعد اقتصادی شاهد رشد بازار سرمایه بودیم اما در حال حاضر که صحبت از مساعدتر شدن وضعیت اقتصادی نسبت به گذشته می باشد چنین روندی را از بورس شاهد هستیم.

از همین رو در پاسخ به این موضوع باید نظر سرمایه گذاران را به دو نکته جلب کرد.

نخست آنکه از نگاه سیستمی روشی که در دولت گذشته اجرا شده غلط بوده و با منطق و واقعیات آن زمان همخوانی نداشته است از سویی دیگر دولت گذشته فاکتورهای مهم و قابل توجهی همچون تورم و رشد اقتصادی را رها کرده بود و تنها به رونق بورس بها داده بود.

نکته دوم اینکه با توجه به وزن بالای شرکت های صادرات محور در بازار سرمایه رشد قابل توجه نرخ دلار باعث افزایش سودآوری این شرکت ها و تأثیر بالای آنها بر بورس شد و همچنین دیگر شرکت هایی که صادرات محور نبودند و از رشد نرخ ارز تأثیر مستقیم نمی پذیرفتند با تغییر مثبت ارزش جایگزینی مواجه شدند و سهام آنها در بورس رشد کرد. لذا در شرایط اقتصادی فعلی با توجه به ثبات در بازار ارز و شرایط بد اقتصادی نمی توان انتظار رشد بازار سرمایه را داشت و هم اکنون سیاست اصلی دولت کنترل تورم است، حال چرا این دولت بورس را رها کرده و برای رونق آن نمی کوشد موضوعی است که مورد سؤال بوده و شاید علت آن بی اعتقادی دولت به بورس در شرایط فعلی است.

آدرس را اشتباه نرویم

اما از بحث کلان اقتصادی و رونق متداوم بورس که بگذریم، اینکه چرا اوضاع و احوال فعلی بازار سرمایه اینگونه بهم ریخته و پر التهاب است موضوعی می باشد که بخشی از آن به عدم مدیریت مناسب این بازار برمی گردد، مواردی همچون عرضه های سازمان خصوصی سازی، عرضه های بی محابای اولیه، حقوقی های عرضه کننده، نحوه توقف بازگشایی نمادها، ابهام در صنایعی همچون پالایشی،پتروشیمی، عدم اجازه افزایش نرخ به صنایع، قوانین خلق الساعه همانند محدودیت خرید وفروش سهام یا اخراج برخی نمادها به بازار توافقی از جمله عواملی است که به عنوان نقطه اصلی اعتراض سهامداران بازار سرمایه مطرح است و البته درست هم هست چراکه این موضوعات ارتباطی با مسایل کلان اقتصادی ندارد و تماماً اصلاح آنها در اختیار متولیان بازار سرمایه است و می توان آنها را مدیریت کرد اما در اینجا باید به یک نکته اصلی و با اهمیت دقت کرد و آن اینکه عدم مدیریت مناسب موارد عنوان شده سبب شد تا شائبه فساد سیستمی به وجود آید چون علت اصلی آن محدودیت های اعمال شده در خرید و فروش سهام بوده و در بازاری که رکن اصلی آن عرضه و تقاضا می باشد اینگونه محدودیت ها شائبه بر انگیز است و ما نباید با روش های غلط برای حل یک مشکل باعث ایجاد مشکلی دیگر شویم.

اما در همین جا سرمایه گذاران باید به یک سؤال اساسی پاسخ دهند و آن اینکه اعتراضات اهالی بازار قرار است به گوش چه کسی برسد؟ دولت یا مجلس؟

اگر مخاطب سهامداران دولت است که راهی درست بوده و می تواند در نهایت به نتیجه هم برسد چراکه اصلاح برخی از این مشکلات به دست دولت است اما اگر مخاطب مجلس و نمایندگان هستند که یک اشکال عمده و مهم در این خصوص وجود دارد، زیرا بازار سرمایه یک بازار تخصصی است و از آنجاییکه نمایندگان مجلس آگاهی درست و شناخت کافی از بورس ندارند وارد بحث کلیت بازار سرمایه می شوند و این مداخله هیچ مشکلی راه حل نمی کند، به عنوان مثال سرمایه گذاران در موضوع عرضه "مبین" صحبت از مشکلات نرم افزاری و دخالت های بیش از حد مسئولین در نحوه ورود سفارشات کنند بعد مجلس به علت نا آگاهی از موضوع بحث فساد را مطرح می کند و این یعنی سیاسی شدن بورس که این اتفاق سبب به وجود آمدن حس تقابل و گروکشی بین دولت و مجلس شده و درنهایت به جز ایجاد منفعت برای عده ای خاص آنهم در شرایطی که نزدیک به انتخابات مجلس می شویم هیچ حسنی برای سرمایه گذارن و فعالان بازار سرمایه ندارد.

آدرس را اشتباه نرویم

بنابراین گزارش، طی سالیان گذشته همیشه مسئولین بازار سرمایه سعی داشته اند که فضای بورس سیاسی نشود و این بازار بدور از سیاست بازی به کار خود ادامه دهد.

از همین رو در جاییکه بانکها با مشکلات عدیده ای همچون اختلاس های عنوان شده و یا مطالبات معوق قابل توجه از افراد حقیقی و حقوقی مواجه هستند اما هیچگاه با تأکید دولت و مقامات قضایی، اسامی متخلفان رسانه ای نشده چراکه مسئولین نمی خواهند مردم به بانکها بی اعتماد شوند حال ما که در بورس وضعیت و شرایط به مراتب بهتر از بانک داریم و نسبت به دیگر بازارها همچون بانک، خودو، طلا، ارز و مسکن از شفافیت اطلاعات نسبی بالاتری به دلیل وجود اطلاعات مالی مکتوب بیشتر نزد فعالان این بازار برخورداریم براحتی بازار سرمایه را به سمت سیاسی بازی سوق می دهیم. غافل از اینکه با این کار در حال نابودی بازارمان در ازای رسیدن برخی افراد به منافعشان هستیم.

اما درخصوص نحوه و نوع مدیریت بورس باید به چند نکته توجه کنیم. در گذشته مدیری به همراه تیمش در رأس تصمیم گیری سازمان بورس بوده که علاقه به مدیریت بازار با سیستم بسته داشته و تمام برنامه هایش را نیز بر همین اساس دنبال کرده است اما امروز مدیری وارد بازار سرمایه شده و سکان این بازار را بدست گرفته که علاقه به مدیریت با سیستم باز و بورس آزاد دارد؛ ولی شرایط اقتصاد و بازار سرمایه در حال حاضر اجازه کار و اجرای برنامه را به او نمی دهد.

این مدیر با همین نگاه از بدو ورود به بازار سرمایه فعالیت هایی را داشته که قابل قبول است و حکایت از این نگاه مدیریتی دارد به عنوان مثال بازگشایی نمادهای پالایشی، برداشته شدن فضای امنیتی از دوش بورس و رسانه ها، افزایش دامنه نوسان شرکت های بورسی به 5 درصد از ابتدای خرداد ماه، اعلام شاخص قیمت پس از مدتهای زیاد، برگزاری جلسات هم اندیشی با فعالان بازار سرمایه و پیگیری مطالبات و پیشنهادات آنها، افزایش دامنه نوسان با روش آکشن به 10 درصد در آینده ای نزدیک و از همه مهمتر انتشار اطلاعات شرکت ها بر روی کدال بصورت مستقیم و بدون دخالت سازمان بورس که این موضوع خود انقلابی است در بازار سرمایه که ما را یک قدم به بورس های جهانی نزدیک تر می کند.

اما قبول داریم که یکسری عدم مدیریت هم در گذشته بر روی عرضه های اولیه بوده که قرار شده تا خرداد ماه هیچ عرضه ای نداشته باشیم و یا روی برخی افراد در سازمان بورس حساسیت هایی ایجاد شده که باید برای اصلاح آن این افراد جا به جا شوند چراکه برای حضور سرمایه گذار خارجی و بازگشت رونق اقتصادی باید بسترهای لازم در بازار سرمایه آماده باشد.

در پایان علی رغم اینکه برنامه های رییس سازمان بورس را مثبت ارزیابی می کنیم اما اعتقاد داریم ایشان باید به چند نکته اهمیت ویژه ای بدهد:

اول برای اینکه بازار بداند ایشان از بازار سرمایه حمایت می کند و پشت این بازار ایستاده است باید در برخی موارد و مشکلات همانند نرخ سود بانکی، نرخ خوراک پالایشی ها و یا پتروشیمی ها از طریق کارشناسان و تحلیلگران آن سازمان گزارشی رسمی آماده و نظر خود را در خصوص این موارد بطور رسمی اعلام نماید تا هم دولت و هم سرمایه گذاران از نظر رسمی رییس سازمان بورس در خصوص مشکلاتی که عنوان چالش این بازار محسوب می شود با خبر شوند.

دوم آنکه ایشان در اولین فرصت برنامه های خودشان را برای راهبری بازار سرمایه بصورت مکتوب از مبدأ تا مقصد بیان کنند.

نکته ظریف و آخر اینکه ایشان باید برای اجرایی کردن اهداف و برنامه هایشان با ایجاد تعامل با بزرگان حقوقی بازار سرمایه هماهنگی های لازم را انجام دهد تا این فعالان بازار نیز از اهداف ایشان حمایت کنند تا همانند امروز که پس از مدتها بازار سرمایه روند صعودی با خود گرفت حقوقی ها به عرضه های خود در آخر وقت معاملات به بازار سرمایه و متولیان بازار دهن کجی نکنند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
تا وقتی که به رفتار حقوقی نظارت نشه اوضاع بازار همینه
شناس
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹
حقوقی شده نوسان گیر باید مثل تسه ها محدودیت تایم بزارن واسه حقوقی ها اگه خرید تا یک ماه نتونه بفروشه اگر هم فروخت تا یک ماه نتونه بخره در مورد سوال های که پرسیده شد وجوابهایی که داده شد باید بگم همش حرف بی منطق بود میخایی تورم کنترل کنید بکنید نه از جیب ملت
ناشناس
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
وقتی بازار نقدینگی کافی توش نیس چه معنی داره عرضه اولیه با حجم بالا انجام بگیره این بی برنامه گی رو میرسونه
حمید
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
دولت احمدی نژاد شاخص را 68000 واحد تحویل داد تازه انموقع نه مذاکرات بود و نه لوزان الان بعد از 2 سال با اینهمه ادعا ....
پوریا
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
منم موافقم تنها راه برای جلوگیری از نوسانگیری حقوقی ها ایجاد قانونی مثل تسه هاست .

نمیشه دو بخرند فردا بفروشند و نوسانگیری کنند .
رضا
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
نمیدونم چه کسی متن اصلی رو نوشته ولی همین قدر میدونم که هدفش فقط سرپوش گذاشتن بر سیاست های غلط اقتصادی دولت و مدیران بورسه ، و میخواد جو به وجود آمده علیه مدیریت فعلی رو از بین ببره . حتی اگه کسی یکم هم از اقتصاد سر در بیاره می فهمه که حرفاش کاملا غلطا
vali
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
اقا حمید از کدوم شاخص حرف میزنی شاخصی که ما شب خوابیدم صبح پاشدیم دیدم شده 89500 به نظر شما 60000 حباب نیست؟
ناشناس
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
باید قوانین روشن وشفاف و قابل پیگیری و لازم الاجرا بوجود بیاید تا دست رانتخواران کوتاه شود.
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
تجمع خیلی وقت بیش می بایست انجام می شد تا مسولین زودتر به خودشون بیان.ما ایرانیان متاسفانه تا چوب بالای سرمون نباشه کاری نمی کنیم
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
کور خوندی بورس نیوز جون ما سهامدارهای حقیقی داریک متحد می شویم در انتخابات به جبهه مخالف دولت رای دهیم مگر اینکه دولت و وزیر اقتصاد پولی رو که این 16 ماه ازجیب ما گرفته پس بده یک سر به سایتهای مجازی بورسی بزن حساب کار دستت میاد.
ناشناس
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
یعنی باهم واقعا می خواهید پای صندوق رای بروید ؟
بابا شما ها واقعا حقتتان همین است
فرهاد
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
علیرضا رای چیه آب دوغ خیار چیه؟؟؟این سیستم از ریشه واس درست شه هرکی دیگم بیاد وضع همینه
علی
پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
موج سواری روی اجحساسات ناکام عده ای که بررای پولدار شدن به بورس امه بودند..هدف قشنگی نیست..امیدوارم جناح مخالف دولت از این ترفند دست بکشد
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
به نظر من تنها راه رونق بورس اینه که اولا دولت دستشو از جیب سهامدارا بکشه بیرون تا حالا که اینجری نبوده دوما دولت باید هزینه کنه برای بورس شاید در کوتاه مدت خرجی روی دست دولت بزاره ولی در دراز مدت باعث میشه شرکت های بورسی به کمک اقتصاد بیان و دولت رو به رشد اقتصادی 8 درصدی برسونن وما متاسفانه دولت رقبت نابرابر بین بانک و بورس راه انداخته و پشت بانک ها ایستاده چون تعداد سرمایه گذاران بانک ها از بورس بیشتره و باید از اونا بیشتر حمایت کنه به نظرم تو ایران هنوز مفهموم ریسک و بازده درست درک نشده و دولت باید این بستر رو فراهم کنه
ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
من با شما موافقم اما به شرطی که این چند ماه باقیمانده دولت جبران خسارتی که به چند میلیون سهامدار خرد زده بکنه وگرنه شکست سنگینی در انتخابات مجلس میخوره کافی هر کد بورسی 15 نفر رو ترغیب به رای دادن به طیف مخالف دولت بکنه
واقع بین
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
آقا ابرام طیف مخالف همینهایی هستن که فعلا تو مجلسن و با اون مصوبات نرخ خوراک پتروشیمی ها ونرخ نفت خام پالایشگاهی ها این بلا را سر بازار آوردند
ناشناس
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴
نرخ خوراک و افزایش خوراک را دولت پیشنهاد داد بودجه را دولت مینویسد مجلس تصویب میکند جناب واقع بین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
همه این تجلیل ها درست ولی واقعا مسله ای که باید روشن شود قبول بورس در یک نظام ارزشی است اینکه ایا واقعا این نظام به بورس اعتقاد دارد با خیر بنده فکر میکنم نه تنها اقتفادی ندارد بلکه خواهان نابودی ان است
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
انصافا شما خودت قاضی خانواده بورسی ها اکثریت به آقای دکتر روحانی رای دادن اما برخورد وزیر اقتصاد با ما چگونه بود جز اینکه تمام سهامها چه بنیادی و غیره افت شدید کردند سرمایه خیلی از حقبقی ها به نصف و کمتر نزول کرد چرا تا میخواد بورس رشد کنه وزیر ایشون میاد میگه حباب است و در نزول هیچ حمایتی نمیشه جناب دکتر روحانی متاسفانه سیاستهای اقتصادی شما باعث جو مخالفی بر علیه دولت پیش بیاد به اعتراض امروز نگاه نکنید بازار سرمایه طیف عظیمی داره که ناخواسته و مایوسانه دارند به این نتیجه میرسن که تیم اقتصادی شما هیچ اعتقادی به بورس نداره و احتمالا از روی لج بازی هم شده در انتخابات به گروه مقابل رای میدن امیدوارم این پیام به شما برسه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
متاسفانه وزیر اقتصاد( که البته قبلا هیچ سابقه مدیریتی قابل توجهی نداشته) در دولت آقای روحانی خوب عمل نکرده. چه در بحث بورس چه در بحث ارز و یا موارد دیگر
ااا
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
اتفاقا از دید خودشون خوب عمل کرده مثلا همه بازارها رو با سرکوب کنترل کرده و تورم را ولی یادش رفته کلمه ایی به نام رکود هم داریم که اگر فکری نکنه براش دوباره تورم 100 درصدی میاره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
بورس خیلی وقته سیاسی شده شماها خودتونو به خواب زدید که میگید بورس سیاسی نیست!
ع ش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
بورس نیوز شما هم 1ی به نعل میزنی 2تا به میخ تکلیفتو با خودت روشن کن !!
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
آدرس دقیقا درست هست خیابان حافظ حد واسط حسن آباد و سه راه جمهوری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
این صفهای مسخره خرید فروش بایستی برچیده شود .... دامنه نوسان 5 درصدی هم دردی دوا نمیکند بایستی حداقل30-40 درصد باشه که جلو رانت و فساد ناشی از این صفهای خرید فروش گرفته شود
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
من و خانواده ام بدون شک در دوره بعدی به طیف طرفدار دولت رای نخواهم داد . و دوستان خودم رو هم ترغیب به این کار میکنم . یادمون نرفته که تبلیغ بورس توسط دولت انجام شد ولی زیر پای سهامداران رو خالی کردن . 7 میلیون سهامدار بورسی داریم و با اعضای خانواده شون جمعیت زیادی میشه که بدون شک تاثیر زیادی در نتیجه انتخابات خواهد داشت
علی
پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
دو ساله کد های انلاین فعال شدن..هیچ ربطی به این دولت نداره...نظام پول الکی توی جیب مردم تزریق نمیکنه..اصل اقتصاد همینو میگه..باید غربالگری صورت بگیره تا کم کم روند بورس بهتر بشه..دو میلیون کد سهامدار انلاین لای جان بازار البته نه به خاطر عملکرد بلکه به خاطر اصل وجودشون..چون توقع دارن بدون کار و فعالیت در یک دوره زمانی کوتاه پولدار شده و هیچ حکومتی و دولتی این رو بر نمیتابه.این یعنی واقع بینی..ضرر کردی باید قبلش تمامی این شرایط رو در نظر میگرفتی..من نگرفتم خودم پای ضررم نشستم
ارسلان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
اون موقعي كه اقاي نعمت زاده اومد تو تالار خيلي حرفاي قشنگ قشنگي ميزد
كجاست اون وعده هااا؟؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
سرمایه مردم در این دولت نابود شده و قطعا" هزینهاش را پرداخت خواهد کرد , محبوبیت این دولت
به خاطر وزیر اقتصادش و سایر مسیولین
اقتصادی در نزد سهامداران و خانواده هایشان نه
تنها کم شده بلکه از بین رفته , مبارکشون باشه.
آقای وزیر عرضه های اولیه که منافعش به جیب
افراد خاص رفته و همینطور دستور به عرضه های
سنگین از سوی حقوقی ها و جمع کردن پول مردم در جیب ... مبارکتون باشه , شما تقصیر
ند ارید اگر ما به شما رای نمی دادیم این بلا به
سر ما نمی آمد , خودم کردم که لعنت بر خودم
باد ولی گذر پوست به دباغ خونه میفته برای رای.

شما وجاهت و محبو بیت تان را از دست دادید
و قطعا" اینبار این صنف بازار سرمایه گول شعار
تبلیغاتی تان را نخواهند خورد.

مردم زدید و در این بازار بی عمق پول را از
بازار سرمایه خارج کردید.
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
این جمع اندک که نماینده میلیونها سهامدار بورس است را مقایسه کنید با جمع سهامداران معترض پدیده خداوکیلی میخواهید راه به جایی هم ببریم؟؟؟
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
باید به این اعتراض در مقابل مجلس هم ادامه داد چرا که انها هم مثل وزیر نفت در خراب کردن بورس سهیم هستند تا بورس ذره ای رشد میکنه بعد از چهل درصد ریزش بلافاصله اظهار نظرها در مورد حباب و هشدارها شروع میشه معلومه که از روی انگیزه و سو نیت است چرا که سهام شرکت بزرگی مثل خودرویی و پتروشیمی قیمت یک ادامس شیک دویست تومانی نیست چرا شرایط را برای ورود سرمایه گزاران خارجی مهیا نمیکنید چون ترس دارید پول ها به سمت تولید و رشد و اشتغال هدایت بشه انوقت دست شما فرصت طلبان که یک شبه میلیاردر شدید از اوضاع نابسامان این کشور و مرتب این ثروت این مردم و ایندگان را شکار میکنید و به خارج کشور میفرستید کوتاه خواهد شد
امیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
بورس وتظاهرات؟؟!!!بورس درایران چه صعودی چه نزولی کمکی به اقتصاد نخواهدکردبا معامله کاغذی تولید رونق نخواهدگرفت آقایان منتظرند دولت سود سپرده 16%اعلام کند و.......یعنی همه درخدمت بورس وبورس درخدمت عده ای تکنیکال
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
ادرس را به هیچ وجه هم اشتباه نمی رویم دست دزد باید قطع گردد
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
اول در صدا وسیما تلیغ بورس میکنن تا مردم پولهارو از بانک و بازارهای دیگه ببرن بورس بعددولت تدبیروارد عمل میشه وزمان برباد رفتن سرمایه ها فرا میرسه تنها راه کم کردن نقدینگی وداستان ادامه داردمردم ساده...
مرتضی
-
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
مشکل اصلی حقوقیها هستن ولی متاسفانه آنقدر قدرتمند هستن که رئیس بورس که هیچی ریس دولت و رئیس مجلس هم جرات گفتن این واقعیت را ندارن منم که اینو میگم کل داراییم چهل میلیون تومان بوده که سه سال از بین رفته سلامتیمم رفته .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
خودت هم که بورس نیوز زیر پوستی داری از برنامه های دولت در قبال بورس حمایت میکنی
مشکل ما عرضه ی بیش از حد سهام توسط حقوقیا است که باید با برنامه حل شود.
مرتضی
-
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
مثل اینکه نظرمون خیلی به مذاق بورس نیوزخوب نیامد که درج نشد
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
ازسال 92 تاالان بيش از75 درصدازسرمايه ام به بادرفت .حالابگذريم اگرآن راذربانك مي گذاشتم حدود50درصدهم سودمي گرفتم بااين تفاسيربايدبگويم كل سرمايه ام ازبين رفته است .بنده تاالان هيچ كدام ازانتخابات راازدست نداده ام وسعي كرده ام درحفظ صيانت وآبروي نظام مشاركت خوبي داشته باشم ولي الان اگربه اصل پول وسرمايه ام نرسم جدا"انتخابات رابراي خودم وخانواده ام تحريم خواهم كرد.
صیامیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
دراینکه بخشی از مشکلات فعلی میراث دولت گذشته است بحثی نیست اما شما با این مطلبتون در پی تهیر دولت فعلی هستید درحالیکه همان طورکه خود میدانیدبخش اعظم مشکلات فعلی بورس حاصل بی تدبیری وبی برنامگی دولت فعلی و در نتیجه ناامیدی سهامداران و عامه ی مردم است.
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
تا زمانی قرارگاه .... پروِژهای کشور رو در دست داره تا زمانی که حقوقیها خودشون وخانوادشون دارای کد بورسی هستن همینه .تازمانی که اعراب مفتخور مانند حزب الله .یمن. فلسطین .عراق ودرآیندهای نزدیک اردن دست درخزانه ی این مملکت دارن همینه .
رضا
ROMANIA
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
سلام فقط بازار وقتی رشد میکنه که شفاف باشه وهرکس پاسخگوی عملکرد خود ومطبوعات آزاد که در مواقع لزوم عملکردهای ناصواب را به چالش بکشند .اگر مشخص نبودن وضعیت صنایع پالایشگاهی دلیل بی کفایتی محض مسئولان دولتی نیست اسمش را چه می توان گذاشت .اگر نامعلوم بودن وضعیت خوراک پتروشیمی ها دلیل بر بی کفایتی محض دولتی ها نیست پس چیست اگر به وجود آمدن این فضا دلیل بی کفایتی نمایندگان مجلس دال بر عدم توان بر نظارت درست بر عملکرد قوه مقننه نیست چه دلیل دیگری دارد . آیا اگر مطبوعات وسایت های مجازی چون شما هشدار صریح وبه موقع به مسئولین می دادید ایا وضع بر همین منوال بود .به نظر من اگر مسئولین بورس تاوان بی لیاقتی خود را بدهند حقشان است
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
تا خرداد یه هفته مونده ....ضمنا فساد هم هست ....
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
تا احمدي نژاد نيايد وضع بورس همين است.
آرمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
بورس نيوز جان شما از بازگشايي نماد پالايشگاهها به عنوان يكي از كارهاي مثبت مديريت جديد صحبت ميكنيد. واقعا ابهامات پالايشگاهها برطرف شد كه نمادهاشون رو باز كردند؟ اعلام ٤ سود مختلف براي هر شركت شد شفافسازي و شفافيت.
شهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
من از کاری که دولت داره انجام میده استقبال میکنم،
درسته که الان داریم ضرر میکنیم،اما بدونید اگر بورس رشد داشته باشه و توافقات هسته ای به مشکل بخوره ممکنه بورس ریزش بیشتری رو داشته باشه و اونجاست که سرمایه خیلی ها نابود میشه،اما اگر بورس در نقاط حمایتی باقی بمونه با اخبار منفی توافقات تنها با 10-15%ریزش قابل برگشت،ولی اگر توافقات به نتیجه برسه میتونه بستر مناسبی برای رشد شکل بگیره،در ضمن من در تعجب هستم چطور این همه سهامدار که میرن اعتراض همه چیز رو گردن دولت میندازن،خب عزیزان هر رشدی اصلاحی داره،وقتی شاخص از 25 هزار واحد تا نزدیک 90 هزارتا رفته باید اصلاح بشه یا نه؟؟؟
این دیگه به دولت ربطی نداره. اگر دولت مانع ریزش بشه و قیمتها هر روز بالاتر بره باید شاکی شد که چرا طبیعت بازار رو بهم میزنن و عدم شفافیت ایجاد میکنن.من در این زمینه هیچ مسئولیتی رو متوجه دولت نمیبینم.
در نهایت باید بگم با اون دسته از عزیزانی که بخاطر رانت بازی حقوقی ها معترض هستند من هم به نوبه ی خود هم عقیده هستم و اعتراض این افراد رو کاملا درست میدونم.
شاهین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴
وزیراقتصاد باز هم دعوت به بورس میکنه؟
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
آقای رییس جمهور بورس نیاز به یک خانه تکانی اساسی دارد
سهامدار نیمه ورشکسته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
علت نزول بورس واضح است.

حقوقی هایی مانند آستان قدس و ... عمدا می خواهند مردم رو از دولت فعلی ناامید کنند. تا بازار مثبت می شود عرضه می کنند. پول هم به حد کافی در دولت قبلی برای این کار انبار کرده اند.

باید تدبیری برای آنها اندیشید.
ناشناس
GERMANY
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
بورس نیوز جان یادمه سال 89 ی مقاله زدی که احمدی نژاد بورسی هارا دوست دارد و گفتی امیدواریم که بعد از ریاست جمهور به تالار حافظ منتقل بشه . تو هر دوره ای ی حرفی میزنی جریان چیه ؟
ناشناس
GERMANY
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
در دولت قبل یک سال نیم آخر دلار بالا رفت رشد بورس در سال های قبل و ثبات دلار چه علتی داشت ؟ کم عوام فریبی کنید
ناشناس
GERMANY
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
ما دنبال رونق بورس نیستیم در این اعراضات باید متخلفین معرفی و محاکمه بشن .
ناشناس
GERMANY
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
جناب بورس نیوز شما میگید بحث فساد میاد وسط و این بده . اون 40 کد که 18 میلیون مبین خریدن در شرایطی که محدودیت سفارش گذاری بود اسمش چیه اگه اسمش فساد نیست ؟؟!!!!!! ؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
ای بابا واقعا چقدر ساده لوح هستیم که فکر می کنیم میتونن کاری برای ما ساده دلان انجام دهند وای بر شما وای بر ما ........
نارون
ROMANIA
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
خدا لعنت کنه اون حقوقی رو که یک ماه پیش صف میلیاردی وبصادرو عرضه کرد و از اون روز بازار وحشت زده شد و افتاد به روغن سوزی
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
با جلو گيري از صادرات و ايجاد انحصار و يكه تازي نرخ خريد محصولات پالايشي و ارائه 4تا سناريو. ميخواي درست كني . انحصار رو بردار.بزار اقتصاد نفس بكشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
مطالب بورس نیوز همه درست و متین اما شک نکنید که سیاستها و رویه های سازمان بورس سبب توقف رشد و رونق بورس پس از مدتها در ابتدای سال جدید گردید. آیا می توان منکر تاثیر عرضه اولیه هرمز و پس از آن مبین در کاهش و نزول بازار سهام گردید. آپا مدیر سابق سواد و تجربه نداشت که با احتیاط رفتار می کرد , دولت یازدهم همیشه مدعی بوده که بهترین مدیران را در راس امور قرار داده پس چرا بورس استثاء در این میان است. آیا ما سهامداران اشتباه کردیم که به گفته های مدیران اقتصادی که داعیه حمایت از بورس را داشتند اعتماد کردیم و پولهایمان را از بانکها خارج و در این حوزه وارد کردیم و با زیان 50درصدی تاکید می کنم 50درصد روبرو شدیم تازه این مربوط به زمانی است که افرادی چون من در شاخص 73000 وارد این بازار شدم خدا به داد کسانی که مراتب بالاتر وارد شدند برسه , پس لطفا حال و روز کسانی که تنها اندوخته اشان را از دادند درک کنید.
علی
UNITED KINGDOM
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
بورس واقعا سیاسی شده کاملا مشخصه که هدف دولت انتقال قدرت از جناح مخالف به سمت جناح خودشه وبرای همین هم با ابزارهایی که داره داره شدیدا تو سر سهام می زنه ووقتی این انتقال انجام شد قیمت سهامو چند برابر کنه وتمام این حرفا سفسطه بازیه غافل از اینکه این وسط حقوقیهای بی گناه دارن خورد می شن ودود این آتشی که به پا کردن گریبانخود دولتو می گیره من به روحانی رای دادم اما الان هزار بار به خودم برای اینکار لعنت می فرستم
ناشناس
UNITED KINGDOM
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
درود خداوند بر مرد کاپشن پوش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
بورس نیوز عزیز آیا خود شما هم سهامدار هستید و همچون دیگران صابون این اقدامات و به تنتون خورده تا سرمایتون رو از دست بدید , من شک ندارم که متولیان بورس تعمدا مانع از رشد بورس میشن و در زمان نزول اون به خواسته خود می رسند و اجازه میدان تا هرقدر شاخص دوست داره بیاد پایین , براستی غیر از اینه؟
نارون
ROMANIA
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
اون حقوقی رو که یک ماه پیش صف میلیاردی وبصادرو عرضه کرد و از اون روز بازار وحشت زده شد و افتاد به روغن سوزی
مونا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
سرمایه من که 4صد میلون تومان بود شده 90 میلیون تومان برید درش رد گِل بگیرید
محمدرضا
ROMANIA
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
درودبرمرد خندان وکوتاه قد که می گفت :ماوظیفه داریم سرمایه های مردم راحفظ کنیم.خرداد96
ali 110
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲
تا نباشد چوب تر ، فرمان نبرد ...
داریوش
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱
مشکلات بورس:
مشکل عمده بورس نبود نقدینگی است.
دوم : کمبود سود شرکت هاست.
سوم: عرضه اولیه شرکت هاست که باعث جمع نقدینگی از بازار سهام می شود.
چهارم: افزایش سرمایه شرکت هاست که این هم به نوعی باعث جمع نقدینگی از بازار سهام می شود.
برای حل بحران بورس:
حداکثر تا یک سال جلوی عرضه ی اولیه و افزایش سرمایه شرکت ها گرفته شود نقدینگی وارد بازار سرمایه می شود و بحران بورس حل خواهد شد ان شاء الله.
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹
برادر من همین دامنه هم کلی با روح روان مردم بازی میکنه . البته این دامنه نوسان سقوط بازار رو سریعتر خواهد کرد ..... درست شما درد نکنه اقا اصلا ما نخواهیم شما کاری نکنین باید کی رو ببینیم و چیکار کنیم . بورس برای مدیران اقتصادی شد محل تست پایان نامه های دانشجویی ....
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۱
آدرس را اشتباه نمیرویم، مگر وزیر اقتصاد و مدیران بورس نیامدند پای صحبت و درد دل سهامداران زیاندیده بورس نشستند و بجای اقدام حمایتی دست به اقدامات ضد هیجانی بعد از تفاهمنامه لوزان زدند و بورس را به این وضع کنونی انداختند و در طی یک ماه حدود 30% از باقیمانده سرمایه سهامداران زیاندیده را به جیب حقوقیها کردند؟! پس دولت حرفهای سهامداران حقیقی را شنید ولی بجای حمایت مثل غلطکی که از روی سیبزمینی پخته رد میشود زیر پایش لهشان کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۱
اتفاقا آدرس رو خیلی هم درست آمدیم.
دست بردن توی سود پالایشی ها و پتروشیمی ها و معدنی ها و این اواخر نقشه کشیدن برای سود بانکی ها کار کیه؟؟؟؟؟؟بازهم بگم یا بسه؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰
چند تا سوال از نویسنده محترم دارم هر چند می دونم هیچ وقت جواب نمیده و هیچ وقت هم این نظر چاپ نمیشه:
دولت شرایط اقتصاد رو نمی دونست که اومد اونو تحویل گرفت؟ اگه می دونست ، برای رفع مشکلات برنامه ای داشت یانه؟ اگر برنامه داشت چرا اوضاع اینطوریه؟ آیا جز مذاکره با چهارتا دولت زورگو که تا تسلیم شدن و تحقیر شدن کامل ما رو نبینن دست برنمی دارن، برنامه دیگری از دولت دیدیم؟ گیرم که برنامه نداشت چرا دروغ گفت؟ آقای محترم نویسنده متن اگه دولت اعتقادی به بورس نداشت چرا قبل انتخابات نماینده خودشو به تالار فرستاد و گفت برای بورس برنامه ویژه ای داریم! البته بعدا فهمیدیم یکی از برنامه های مهم کنترل تورم نابود کردن بورس و سهامدارای خرده! اگر دولت به بورس اعتقاد نداشت چرا رئیس جمهور محترم در اوایل دوران ریاست جمهوری مردم رو به سرمایه گذاری در بورس دعوت کرد؟ چرا شماها همه مشکلات رو می اندازید گردن احمدی نژاد؟ تا کی قراره هر دولتی که میاد آبروی دولت قبل رو ببره و بگه تمام کاراش اشتباه بوده و فقط کار من درسته؟ احمدی نژاد هر چی بود حداقل می فهمید وقتی مردم بهش اعتماد می کنن و پولشونو میارن توی بورس جلوی چهار تا از این حقوقیای گردن کلفتو بگیره که سهام رو با کله نزنن زمین. سوال دیگه این که ارز و سکه و مسکن چقدر رفت بالا و الان چقدر اومده پایین؟بورس چطور؟ چقدر رفت بالا و الان قیمت سهام چقدره؟ یعنی هیچ بازاری حباب نداشت فقط بورس حباب داشت که باید نابود میشد؟ دوست من یه ذره فکر کن دولت با این کارایی که کرد حکم بی اعتمادی به خودش رو امضا کرد. در ضمن تا حالا فکر کردی چطور میشه که دولت حاضر نیست یارانه پولدارا رو قطع کنه چون موجب نارضایتی میشه! اما حاضره به هر نحو ممکن بازار رو پایین نگه داره و نذاره رشد کنه سهامدار جزء هم اصلا براش مهم نیست ؟ اصلا فکر کردی که تنها بازاری که میشه به شدت کنترلش کرد و پول مردم رو در اون بلوکه و نابود کرد بازار بورسه نه ارز و سکه مسکن؟ و هزار تا نکته دیگه که نوشتنش فایده ای نداره
مسعود نوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
اومدن قشیر رو ظرف یکسال از7347آوردندپایین تا 1499 وصداشون در نمیاد ولی اگر 5روز بخاد رشد کنه سریع جلوشو میگرند .سئوال اینجاست که چرا در ضرر رسانی سکوت میکنند ولی در سود رسانی مانع تراشی ؟؟؟ آخه این چه وضعیه ؟؟؟؟
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱
اتفاقا من موافق ورود مجلس به قضیه بورس هستم. چون بر خلاف حرفای بی اساس شما بورس ما کاملا سیاسیه و دولت بورس رو حیاط خلوت خودش میدونه تا کسری بودجش رو از جیب سهامدارا تامین کنه و مجلسی که مخالف دولته میتونه فشار جدی ای به دولت در این زمینه وارد کنه تا دولت دستشو از جیب ملت در بیاره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
آدرس رو درست اومدیم تو آدرسو اشتباهی میری دنبال چی هستی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناسناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
اقایان سهام داران اگر دولت بقول بورس نیوز فقط میتواند مشکل را حل کند برای جبران ضرر بمقدار افت وضرر شما وام بدون بهره بدهذ قبول دارید
کامیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
فقط باید رانت در بورس از بین برود کجا پیدات کنم احمدی نژاد رانتخوارارو دستشونو رو می کردی وپدرشونو در می آوردی حالا همون افراد و اطرافیانشون شما رو دارن تخریب می کنن دوره بعد بیا که منتظرت هستیم.به امید اون روز.
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
بازوی بورس دست دولت = صندوق های رأی دست ماااااااااااااااااااااااا.......ها
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
یک باردرست برحسب واقعیت های افت ارزش پول ملی طی مهرماه 90تا91حساب کنیدجدابسیاری ازشرکتهای بورسی دربالاترین سطوح قیمت خوددراذر92هم به اندازه رشددلاررشدنکردندوحتی مثلا دران قیمتهای اوج اگه دلار1500تا2000بودمی شدندقیمت قبلشون نمونه اش وپترووفملی واقعاحالاسرمایه گذاربلندمدت (نه نوسان گیریکی دوروزه)بایدبسوزه که ازاون قیمتهای یک سالونیم قبل هم تواکثرسهمها30تا60درصدپایین تراومده نتیجه اینکه الان اگه دلار800تا900تومن بودمی شدتازه پولی که نه سودداشته نه ضررولی ازاون طرف مسکن بعدازچندبرابرشدن توبازارراکدفقطرشدش متوقف شدوقیمتش کم نشدتازه درتهران اینطوره وگرنه توشهرمارشدخزنده روداشته وتوهمین دوسال دولت رکوددربعضی مواقع رشدشارپی روهم داشته طلاوارزهم که بعدازچندین برابرشدن طبیعیه با10تا15درصدافت بالاخره افت چندانی نداشته دلارازاوج 3800تا3900تومنش فقط10درصدپایین تره قیمت موادغذایی وپوشاک وغیره هم که مثلبورس نصف نشدبلکه ثابت مونده وهرازچندگاهی بازرشدخزنده ای روداره بعضی چیزهامثل میوه همین تابستون پارسال توشهرمون این موقع هندونه 300تا400تومنی بودالان1200تا1500وگرمک700پارسال الان3000تومن واقعاموندم چی بگم
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
حق دادنی نیست گرفتنیست دیدید بعد اعتراض بازار چگونه مثبت شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۸
وقتی وزیرنفت با عصبانیت اعلام میکنه واگذاری پتروشیمی ها اشتباه بوده یاوزیراقتصاد میگه اجازه افزایش قیمت سهام را نمیدم باید بریم چغندربکاریم که اگه اجازه فروش ندادن توزمستون لبوشو بفروشیم