بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه عنوان شد:

توافق هسته ای تا قبل از تیرماه حاصل می شود

بانکها می توانند با افزایش سرمایه قسمتی از قدرت گذشته خود را بازگردانده و با استفاده از آن نقدینگی لازم را به صنایع مختلف از جمله خودرو سازها تزریق کنند.
کد خبر : ۱۴۸۲۰۳
نویسنده :
یارمحمدی
با توجه به شرایط موجود در بحث های سیاسی، انتظار توافق کامل و نهایی راحتی قبل از تیر ماه داریم.

مدیر سرمایه گذاری شرکت توسعه امید آتیه اندیش در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: البته باید در این خصوص 3 سناریو تحت عنوان عدم توافق، تمدید مذاکرات، انجام توافق نهایی در نظر گرفت که البته وزنه انجام شدن آن، سنگین تر می باشد که در این حالت و در صورت لغو تحریم ها برخی صنایع همچون بانکها، خودروسازان و به طبع آن لیزینگی ها و به طور کلی همه صنایعی که با مسئله تحریم ها در ارتباط هستند با بهبود وضعیت همراه شده و روند رو به رشدی می گیرند.

رضا حداد زاده در ادامه افزود: در صورت انجام یک توافق کامل و نهایی، طبیعتاً ریسک سیستماتیک تمامی بازارها به خصوص بازار سرمایه با کاهش همراه خواهد شد و بیشترین تأثیر را بر صنعت بانکها و مؤسسات اعتباری خواهد گذاشت چراکه موتور محرک اقتصاد کشور این صنعت می باشد و با کاهش نرخ سود سپرده و نرخ بهره بین بانکی همراه خواهند شد. همچنین وقتی ریسک سیستماتیک بازارها کاهش پیدا کند تمایل به نگهداری سرمایه در بانکها کاهش یافته و از این سرمایه ها می توان به عنوان مولد استفاده کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار داشت: بانکها می توانند با افزایش سرمایه قسمتی از قدرت گذشته خود را بازگردانده و با استفاده از آن نقدینگی لازم را به صنایع مختلف از جمله خودرو سازها تزریق کنند. چراکه خودروسازان داخلی برای عقد قرارداد با شرکت های خارجی نیاز به این نقدینگی دارند، در حال حاضر به دلیل تحریم ها توانایی تأمین قطعات مورد نیاز جهت تولیدات خود را ندارند و برای بهبود این وضعیت نیازمند نقدینگی می باشند که در شرایط فعلی نمی توانند این نقدینگی را از طریق افزایش سرمایه یا وام از بانکها تأمین کنند که در صورت رفع تحریم ها و افزایش نقدینگی بانکها و تقویت آنها به دنبال آن وضعیت خودروسازان نیز با رشد و بهبود همراه خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: با بهبود شرایط نقدینگی و تأمین منابع مالی مورد نیاز، خودروسازان می توانند سهم بازار خود را گسترش داده و با عقد قرارداد با دیگر شرکت های خارجی فروش خود را افزایش دهند تا این چرخه به همین شکل و با روندی مثبت ادامه یابد.

وی با اشاره به پتانسیل صنعت لیزینگ در صورت بهبود شرایط بانکها و خودروسازان اظهار داشت: با بهبود وضعیت خودروسازان و با افزایش تنوع محصولاتشان تقاضا نیز برای آنها با رشد همراه خواهد شد و چون در کنار این مسأله کاهش نرخ بهره بانکی و به دنبال آن کاهش نرخ لیزینگ خودرو را نیز خواهیم داشت، در نهایت منجر به بهبود وضعیت این صنعت خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: با بهبود وضعیت صنایع مذکور، سرمایه خارجی نیز وارد بازارسرمایه کشور خواهد شد که سرمایه گذاران خارجی با خرید سهام این شرکت ها یا نقدینگی وارد بازار می کنند و یا تجهیزات در اختیار شرکت ها قرار می دهند که در این صورت با افزایش نقدینگی، آینده و چشم انداز بسیار مثبتی را برای اقتصاد، بازار سرمایه و سهام این شرکت ها متصوریم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹
رویترز: تحریم بانک‌های ایرانی برداشته نمی‌شود/تحریم بانک‌ها جزء تحریم‌های هسته‌ای نبوده است
خبرگزاری رویترز در گزراشی به تقسیم‌بندی انواع تحریم‌های ایران پرداخته و با توجه به غیرهسته‌ای بودن تحریم بانک‌های ایرانی نتیجه گرفته که بانک‌های خارجی پس از توافق احتمالی هم به ایران بازنخواهند گشت.
خودرو
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
من نميدونم چرا ميگن بداشته شدن تحريمها به نفع خودرو سازيه
.. آخه در حال حاضر خودرو سازي در تحريم نيست.. رشده خودشو كرده ولي در بلند مدت مثلن 5 ساله آره به نفعش است . شفاف سازي كنيد
ناشناس
جمعه ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
اگر قرار باشه تحریم بانکها سر جاش باشه پس بریم دنبال بمب اتم

این حرفها چیست

اگر نابودی من و خانوادهام ,کشورم و مردم کشورم را میخواهند همه شان را نابود کنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱
توافق همخ که بشه ما جنگ با یمن و عربستان را در پیش داریم این مملکت هیچ اینده ای ندارد
ناشناس
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
درست بنويس
ناشناس
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
اگر منظور شما از درست نوشتن واقعیت باشد واقعیت را گفتم
خامنه
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
همین الان هم دنیا اعتراض کرده گه چرا باکشور ایران که دایما شعار مرگ بر امریکا سر میدهد مذاکره میکنید؟
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶
گروه بین الملل / حوزه آمریکا، اروپا
94/02/26 - 18:00
شماره: 13940226000562
نسخه چاپيارسال به دوستان
ریابکوف:
درباره بازرسی آژانس از «پارچین»، به زودی به توافق نمی‌رسیم/غیر از رفع تحریم در همه حوزه‌ها پیشرفت کرده‌ایم

سرپرست هیئت دیپلماتیک روسیه در مذاکرات هسته‌ای، توافق زودهنگام ایران و گروه ۱+۵ بر سر بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت پارچین را بعید می‌داند.
خبرگزاری فارس: درباره بازرسی آژانس از «پارچین»، به زودی به توافق نمی‌رسیم/غیر از رفع تحریم در همه حوزه‌ها پیشرفت کرده‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید مسکو انتظار ندارد مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران و 1+5 در موضوع بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت پارچین به زودی به توافق برسند.

رسانه‌های روسیه از جمله «ایتارتاس» و خبرگزاری «اینترفکس» گزارش داده‌اند آقای «ریابکوف» که سرپرستی هیئت دیپلماتیک روسیه در مذاکرات هسته‌ای را به عهده دارد همچنین گفته فهرست تأسیسات مجاز برای دسترسی کارشناسان بین‌المللی و همچنین دلایل درخواست دسترسی به آنها همچنان موضوعات محل بحث در رایزنی‌های هسته‌ای هستند.

وی گفت: «مناقشه درباره دسترسی است: اینکه آژانس به چه اندازه، هر چند وقت یکبار و بر اساس چه دلایلی می‌تواند در ایران به جمع‌آوری اطلاعات بپردازد.»

این دیپلمات روس افزود: «موضوع دیگر، داشتن فرایندی متوازن برای یافتن راه حلی گام به گام در موضوع جنبه‌های نظامی برنامه هسته‌ای ایران است که بین ایران و آژانس محل بحث است.»

«ریابکوف» در ادامه به توضیح درباره دلایل اهمیت این موضوعات پرداخت و رویکرد طرف ایرانی درباره این موضوعات در مذاکرات را «معقولانه» ارزیابی کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: «این دو فرایند، (جنبه‌های نظامی احتمالی و بازرسی‌ها) به معنای جمع‌آوری اطلاعات، تحلیل آنها و یافتن نشانه‌هایی برای مختومه اعلام کردن مناقشات بر سر نگران‌کننده بودن آنها هستند.»

ریابکوف ادامه داد: «ایرانی‌ها معقولانه بر این امر اصرار می‌ورزند که این فرایند بایستی به سمت مختومه شدن پیش برود و اینکه بعد از صرف میزان معینی از تلاش‌ها، در صورتی که اطلاعات جمع‌آوری‌شده برای آژانس رضایت‌بخش باشد، موضوع باید مختومه تلقی شده و بار دیگر مطرح نشود.»

ریابکوف افزود: «ما فعلاً در حال انجام هماهنگی‌ها برای تعیین معیارهای این دسترسی، به نحوی که بتوانیم موضوع ابعاد نظامی احتمالی پرونده ایران را به خاتمه برسانیم، هستیم.»

خبرگزاری «اینترفکس» در پوشش اظهارات آقای «ریابکوف» اضافه کرده مسکو انتظار ندارد دو طرف بر سر بازرسی‌ها از سایت پارچین به زودی به توافق برسند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حدود 12 سال پیش با استناد به اطلاعات ادعاگونه نهادهای اطلاعاتی برخی کشورهای غربی درخواست بازدید از سایت پارچین که یک سایت نظامی است را مطرح کرده است. آژانس مدعی است ایران در این سایت آزمایش‌های هسته‌ای انجام داده است.

درخواست بازدید از سایت «پارچین» در حالی مطرح شده است که براساس پیمان «ان‌پی‌تی»، آژانس تنها مجاز به بازدید و بازرسی از تاسیسات هسته ای اعلام شده از سوی کشورهای عضو است. در حالی که جمهوری اسلامی ایران این منطقه را به آژانس برای بازرسی معرفی نکرده است چراکه تاکید دارد در این سایت فعالیت هسته‌ای صورت نمی‌گیرد.

اینترفکس همچنین از قول «ریابکوف» نوشت: «در مذاکرات هسته‌ای غیر از رفع تحریم‌ها، پیشرفت‌ها در بسیاری از جنبه‌های دیگر مشهود هستند.»

هیأت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای موسوم به گروه 1+5 پنجشنبه (13 فروردین ماه) اعلام کردند به تفاهمی بر سر چارچوب توافق نهایی رسیده‌اند که قرار است زیربنای ادامه رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل خودخوانده 30 ژوئن (11 تیرماه) باشد.

بیانیه مشترکی که آقای «محمدجواد ظریف»، وزیر خارجه ایران و خانم «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوزان قرائت کردند به مشخص کردن رئوس چارچوبی می‌پردازد که طرفین برای توافق نهایی به آن رسیده‌اند.

رفع تحریم‌ها، به رغم این، چنانکه از اظهارات مقامات ایرانی و غربی برمی‌آید از جمله موضوعات قابل تفسیر و محل اختلاف بین دو طرف است.

این تحریم‌ها بر اساس ادعاهای بی‌پایه‌ای که کشورهای غربی به رهبری آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح می‌کنند، وضع شده‌اند.

ایران از کشورهای امضاکننده پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) است که به کشورهای عضو حق برخورداری از انرژی هسته‌ای برای مصارف صلح‌آمیز را می‌دهد.

انتهای پیام/ ا.
ایینستین
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
در یک کلام اوضاع اصلا جالب نیست
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
جناب ناشناس نکنه شما هم از دلواپسان هستید تا ادم های منفی باف جنگ جنگ تا پر شود جیب من هستند معلومه که این کشور اینده ای ندارد عقلا را کنار می زنند تا سفیهان عربده کشی کنند شما هم کمی مثبت فکر کن به نان حلال خوردن هم عادت کنید بد نیست
ناشناس
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
بنده نه اصلاح طلب هستم و نه اصولگرا و نه دلواپس بنده یک ایرانی الاصل هستم که متاسفانه شاهد نابودی این مملکت هستم
ندا
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
بانو جان خیلی خوب گفتی
دوستدار تمام بانوان فهیم ایرانم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
رئیس کل بانک مرکزی ایران پیش بینی کرد تاثیر لغو تحریم ها در داخل تا قبل از پایان سال احساس نخواهد شد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
بورس 94 براي سهمدار خرد چيزي جز ضرر نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
اگر توافقي هم باشه ربطي به بورس نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
بازار بي رمق
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
تا زمانیکه افراد تحصیلکرده و خبره سکان مملکت را در دست نگیرند هیچ امیدی به بهبودی این مملکت نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
شروع روند نزولي بازار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
توافق هم که بشه هیچ کدام از تحریم ها برداشته نمیشن فقط راضی هستند که تحریم جدیدی وضع نشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
توافق را دیگر بزارن سر کوزه ابش را بخورند تمام سرمایه و وقتمان به هدر رفت و تمام شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
كدوم توافق ؟ كدوم بورس؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
وضعيت ركودي امسال كه بدتر از 93 هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
ولايتي: آمريكايي‌ها بعد از هر مذاكره دبه مي‌كنند بروجردي: آمريكايي‌ها دبه كنند، دبه مي‌كنيم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
«دبه» آمريكايي براي فردو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
غربیهااز استقلا و قدرت گرفتن ایران نگرانند

ایران ابر قدرت انرژی جهان میباشد

بدنبال انرژیهای فسیلی اگر به انرژی اتمی نیز دست یابد
ایران یکی از تاثیر گذار ترین کشورها در جهت اینده جهان و بازیها ی قدرت در جهان میشود