بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
رکود اقتصادی و عدم تعیین تکلیف وضعیت سیاسی در حالی موجب شکل گیری روند فعلی بورس شده که انتظار می رود تا با کاهش یا رفع تحریم های بین المللی شاهد رونق بورس باشیم که البته در این بین نباید فراموش کنیم که لغو تحریم ها تنها عامل اثرگذار بر بهبود وضعیت بورس به شمار نمی رود و می بایست در وضعیت داخلی کشور و نحوه مدیریت تغییراتی اعمال شود و به اصطلاح خانه تکانی انجام شود.
کد خبر : ۱۴۸۳۶۴
نویسنده :
جمشیدی
اعمال تحریم های بین المللی در حالی آثار منفی بر اقتصاد کشور اعمال کرد که تحریم سوئیفت یکی از مهمترین محدودیت های ایجاد شده برای شبکه بانکی کشور به شمار می رود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، با تشدید اختلاف نظرهای بین المللی در خصوص مسائل هسته ای کشور، روز شنبه 27 اسفند ماه سال 90 و در پایان وقت اداری رسمی کشور سیستم سوئیفت بانک مرکزی ایران در راستای تحریم های اروپایی قطع شد. این در حالی بود که اعمال تحریم ها مراودات بین المللی بانک های ایرانی را متوقف نکرد و عملیات بانکی برخی بانک های دولتی در سطح بین الملل ادامه یافت که البته این امر موجب تحمیل هزینه های زیاد بر عملیات ارزی و بانکی کل سیستم بانکی کشور شد.

اما در شرایط فعلی و با پیشرفت مذاکرات هسته ای و دستاوردهای کابینه سیاسی امید برای لغو یا کاهش نحریم های سوئیفت بیش از پیش بارور می شده و انتظار می رود تا همانگونه که اعمال تحریم بانک مرکزی وضعیت سودآوری بانک ها را دستخوش تغییرات منفی اساسی نمود، رفع محدودیت های موجود شرایط سودآوری گروه را بیش از پیش بهبود ببخشد.

در همین ارتباط، یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: تحریم های بانکی در سطح بین المللی از چندین بعد اعمال شده، به گونه ای که این تحریم ها از یک سو از دید شخصیت حقوقی بانک ها محدودیت هایی را اعمال نموده و مجوز آنها برای انجام معاملات در سطح بین المللی را لغو کرده و از سوی دیگر مکانیزم عملیات دریافت و پرداخت های بانکها تحریم شده که طبیعتاً اثرات منفی جدی بر وضعیت سودآوری بانک ها در پی داشته است.

شاهین شایان آرانی افزود: چراکه درآمد این مجموعه ها از طریق دریافت کارمزد از عملیات بانکی و نقل و انتقالات وجوه در بازه کوتاه مدت و بلند مدت بدست می آید. علاوه براین عملیات تسهیلات ارزی بانک ها با چالش اساسی مواجه شده و برخی از آنها به ناچار از طریق کانال های واسطه ای اقدام به دریافت تسهیلات ارزی می کنند که این امر موجب افزایش سه تا چهار درصدی هزینه های مالی مجموعه های مذکور شده است.

بر این اساس اگر صنعت یا تولید کننده ای اقدام به دریافت وام ارزی از بانک های دولتی کند به ناچار هزینه های ارزی آن 4 تا 5 درصد افزایش می یابد که این امر بر وضعیت سودآوری صنعت اثرمنفی خواهد داشت.

از این رو میتوان گفت اعمال تحریم های سوئیفت بر وضعیت سودآوری بانک ها و نیز صنایع مختلف تأثیر منفی اعمال کرده که در نهایت این امر نیز بر وضعیت اقتصادی کشور نمود پیدا می کند.

وی به آثار مثبت احتمالی ناشی از لغو تحریم های سوئیفت اشاره کرد و گفت: با توجه به مطالب عنوان شده به طور قطع لغو یا کاهش تدریجی تحریم ها موجب افزایش مراودات مالی، کاهش هزینه های تحمیلی بر بانک ها ناشی از دخالت دلال ها و واسطه ها می شود و طبیعتاً بر وضعیت گروه بانکی و صنایع مختلف اثر مثبت می گذارد که البته تحقق این امر نیز زمان برخواهد بود و حداکثر 6 ماه تا یکسال به طول می انجامد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که علت روند فعلی بازار سرمایه در سیاستهای اقتصادی دولت است یا شرایط اقتصادی؟، گفت: روند شاخص بورس طی سه سال پایانی دولت قبلی شیب تند رو به افزایشی را پشت سر گذاشت و متأسفانه شاخص بورس در دولت دهم به ابزاری به ظاهر ارزشمند برای نشان دادن عملکرد اقتصادی مثبت دولت تبدیل شده بود. به طوریکه شاخص های بورس و قیمت سهام شرکت های بورسی به طور کاذب و بدون پشتوانه اقتصادی رشد کردند. چراکه رشد اقتصادی می بایست مبتنی بر رشد سودآوری صنایع مختلف اتفاق افتد که این امر طی سال های مذکور یا اتفاق نیفتاد یا تحت تأثیر رشد تورم و نیز قیمت ارز که آن هم متأثر از تورم بود، رخ داد.

شایان آرانی افزود: بارها و بارها نسبت به رشد فزاینده و بدون پشتوانه اقتصادی بورس طی سالهای اخیر هشدار داده بودم و پر واضح بود که این روند صعودی سرانجام در سطوحی می ایستد و روندی عکس به خود می گیرد.

اکنون نیز بازار سرمایه در شرایطی در حال اصلاح است که فاکتورهایی همچون تحریم های بین المللی، رکود اقتصادی و عدم رشد اقتصادی همراه با چشم انداز رشد اقتصادی هشت درصدی وجود دارد و این عوامل موجب شده تا بازار سرمایه در حالت بلاتکلیفی و خوابالودگی به سر ببرد و در این شرایط انتظاری بیش از این هم نمی رود.

وی با بیان اینکه بورس در حال تعدیل است و به نقطه تعادل نزدیک می شود، در این خصوص افزود: فضای بازار سرمایه طی سال جاری نسبت به سال گذشته بهتر شده و به نقطه تعادل نزدیک می شود که البته مشخص نیست که شاخص کل تا چه سطحی افت می کند. چراکه نوسانات آن می تواند با اخبار مثبت و منفی اتفاق افتد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با مناسب ارزیابی کردن عملکرد دولت و سیاستهای اقتصادی آن، در این خصوص گفت: نرخ تورم در کشور ما در حالی 35 درصد محاسبه می شود که ایران از نظر بالا بودن این رقم بعد از کشور ونزوئلا در رتبه دوم قرار داشته و این رقم برای اقتصاد کشور غیر قابل تصور است و مهار و کنترل آن امری مهم به شمار می رود. از این رو می توان گفت کاهش نرخ تورم به رقم های 16تا 17 درصد حرکت بسیار مهمی است که دستاورد دولت یازدهم بوده و انتظار می رود با تداوم روند کاهشی به رقم 10 درصد نیز دست یابیم.

اگر چه مهار تورم با کنترل افزایش قیمتها و در نتیجه آن ایجاد رکود اقتصادی بدست آمد، اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که مهار رشد نرخ تورم، ارز و در مقابل رشد اقتصادی همزمان با یکدیگر اتفاق نمی افتد چراکه در شرایط فعلی عدم رشد اقتصادی مشکل اصلی است که دولت با آن مواجه گردیده است.

شایان آرانی در خاتمه به روند آتی بورس اشاره کرد و گفت: رکود اقتصادی و عدم تعیین تکلیف وضعیت سیاسی در حالی موجب شکل گیری روند فعلی بورس شده که انتظار می رود تا با کاهش یا رفع تحریم های بین المللی شاهد رونق بورس باشیم که البته در این بین نباید فراموش کنیم که لغو تحریم ها تنها عامل اثرگذار بر بهبود وضعیت بورس به شمار نمی رود و می بایست در وضعیت داخلی کشور و نحوه مدیریت تغییراتی اعمال شود و به اصطلاح خانه تکانی انجام شود.

به گونه ای که کاهش تحریم ها در کنار مدیریت مناسب و برداشتن برخی قوانین دست و پا گیر دولتی می تواند موجب نمود آثار عینی و عملی بهبود روابط بین المللی بر وضعیت اقتصادی کشور و بورس شود و این دو فاکتور می بایست در کنار یکدیگر قرار گیرند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
اگر بعضي از ابهامات ايجادي مثل 13 سنت و 26 درصدو صادرات پالايشي ها از سر راه برداشته بشه موتور اقتصاد با نطم طبيعي خواهد چرخيد.
محمد
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
البته با رفع ابهام خوراک و تایید 13 سنت موتور اقتصاد نخواهد چرخید بلکه کاملا پنچر خواهد شد
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
اگر کسی تاریخ کم عمق امریکا را بداند هرگز فکر لغو تحریم را نخواهد کرد کجای تاریخ نوشته شده گرگ و میش منا فع مشترک دارند
محمد
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
ظاهرا در مورد داعش و خیلی چیزهای دیگه منافع مشترک دارن.
امين
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
اگر انگليسيت خوب بود سي ان ان نگاه مي كردي مي فهميدي احتمال لغو تحريم ها خيلي هم بالاست
اشنا
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
اقای امین عزیز اگر عربی را بلدی قران را بخوان . اگر عربی هم نمیدانی از طر یق اینترنت با معنی فارسی دانلود کن . هر چه نیاز دنیا واخرت است در ان پیدا میکنی در نوشته های بندگان خدا وپیروان شیطان فقط درس تزویر ریاکاری حماقت وپستی را می دهندسالی یک میلیون جوان در کنکور شرکت میکنند همه در رشته های خوب قبول نمی شوند یا خوب مطالعه نمی کنند یا منا بع را درست نمی شناسندیا اهمیت نمی دهند .قران بهترین منبع نیازهای دنیا واخرت است
ناشناس
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
من انگلیسی بلدم سی ان ان هم میبینم و می خوانم درک من این است که تعداد معدودی از تحریم ها لغو خواند شد هم ان هم در دراز مدت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
بانك حكمت و صادرات پرپتانسيل در ارائه خدمات سوئيف مي باشند و بيشترين بهره را از اين حيث خواهند برد
علی شاه
GERMANY
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
همه ی کشور را گرانی و افزایش بی حد قیمتها فرا گرفته ، اونوقت این آقایون فقط زورشون به بورس میرسه و نگرانند که مبادا واقعیتهای اقتصادی با قیمتهای سهامها تضادی داشته باشه.

آقای محترم وقتی کاهش نرخ تورم به بهای نابود کردن سرمایه ی ملت و رکود و بیکاری و ورشکستگی صنایع صورت بپذیره ، این دستاورد نیست ، این یک توهمه.

تا بود میگفتند مذاکرات هسته ای ، بعدش گفتن نفت ، بعد سود بانکی ، همه که بهتر شد اما بورس فقط سقوط کرد ، حالا میگن مدیریت و خانه تکانی

یعنی آدم از دست شما روانی میشه
از بس که عوام فریبی میکنید
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
منافع مشترک گرگ و میش : با شناخت هر یک از وجود دیگری برنامه اینده هر کدام روشن میگردد
علی
ROMANIA
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
آقای تاریخ دان حالا نگفتی گرگ کیه ومیش کیه درثانی همه می دونن همین شماها هستید که با این حرفای مسخره تون کشورو به این روز انداختین
ناشناس
ESTONIA
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
قابل توجه سهام داران عمده وکسانی که در مجلس ودولت بحساب خود ذارند کار شکنی می کنندوانهایی که اتش افروزی می کنند باید بدانند وقتی که اتش بر افروخته شد تر وخشک را با هم می سوزاند ان وقت دیگر پشبمانی سودی ندارد
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
بعنی الان این همه کشور که با آمریکا مشکل ندارند ، یا متحدش هستند مثل کره جنوبی و ترکیه و ...
همه گرگن ما یه دونه میش ؟
vahid
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
علی آقا گل گفتی
اشنا
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
در مقابل ظلم ایستادن واز مظلوم حمایت کردن ایمان راسخ به خدا می خواهد ودل شیر که در وجود هر کسی نیست روزی پیامبر درمیان اصحابش به سمت سلمان فارسی اشاره میکند ومی گوید زمانی میرسد که قوم ایشان ایرانی ها از دین من حمایت وپسداری خواهند کرد پیروی از راه پیامبر سعادتیست که نسیب هرکس نمی شود
ناشناس
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
آشنا زیاد جک نگو
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
با خونه تکانی موافقم واقعا باید این کار انجام بشه تا یه احساس پاکیزگی در بورس شکل بگیره
پیمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
اقا دم این پالایشی ها گرم وقتی به زور نمادشونو باز کردن همین میشه که این روزا میبینید.به قول معروف دیگی که برای ما نجوشه .......... دولت مجلس اسوده بخوابید که ما سرمایمونو داریم از دست میدیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کنترل تورم از دو راه امکان پذیر است:

1) کنترل و جلوگیری از افزایش قیمتها که حاصل آن رکود اقتصادی و نابودی تولید خواهد بود.

2) حمایت و رونق بخش تولید که منجر به فراوانی و افزایش عرضه کالاها شده و در نتیجه باعث کاهش قیمتها و کنترل تورم و همزمان رونق اقتصادی میگردد.

بنابراین راه درست کاهش تورم، راه دوم است، در حالیکه راه اول انتخاب گردیده است. راهی که منجر به رکود اقتصادی و توقف و زیاندهی بخش تولید میگردد.
بنابراین خطرات رکود اقتصادی به مراتب بیشتر از تورم است، چون دیگر تولید و محصولی باقی نخواهد ماند. بنابراین مسوولین اقتصادی کشور بخاطر اتخاذ روش نادرست از چاله تورم در آمده و متاسفانه در چاه رکود اقتصادی افتاده اند که بیرون آمدن از آن بشدت سخت تر از کنترل تورم است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
هیچ تحریمی برداشته نمیشود نمی فهمی؟
ناشناس
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
تحریم های بانکی جزو تحریم های هسته دای نیست و لغو نخواهند شد
جهت اطلاع
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
اگر خودرویی در حال سقوظ به دره باشد ابتدا باید محکم ترمز گرفت و بعد از متوقف شدن خودرو به ارامی دنده عقب بگیریم و از پرتگاه خودمان را نجات دهیم
این حکایت اقتصاد ما در دوره احمدی نژاد است که با سرعت تمام به قعر دره میرفت و روحانی ترمز ان را محکم گشید و حالا به ارامی در حال دور شدن از دره است.
دور شدن از دره باید به ارامی صورت بگیرد تا خطر سقوط دوباره در کار نباشد
در ضمن من در بورس در زیان هستم
ناشناس
GERMANY
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
تحریم بهانه است مگر در دولت قبل وسالهای قبل تحریم نداشتیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
این عکس تیتراز هومن برق نورد هنرپیشه نیت؟
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
خروج ارز تمیز وکثیف از کشور به هر بهانه ای علت سقوط اقتصاده که مبالغ بسیار عظیمی است که در اکثر کشورهای دیگر سرمایه گذاری میشه .باعث عدم ثبات ارز وقیمت هاست
علی
NETHERLANDS
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
آقای آرانی که متخصص حباب هستند بفرمایند الان بورس به نظرشان حباب دارد یا خیر؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
دوستات چپ وراست کشورما مشکلات اقتصادی فراوان داره وعدم مدیریت صحیح ولی کشورماست متوجهید اخرش ک چی باتردکردن وکنارزدنش کاردرست نمیشه ک منتقد ایرانی باشیدسعی کنید حب وبقض منطقتون روازبین نبره .اگه یکمم خداوکیلی فکر کنیدمیفهمید امریکا دشمنه واعتباری بهش نیست ولی این دلیل ب رها کردن مذاکراتو حرکت یک طرفه نیست باید کج دار ومریض ساخت همچنین سیلی ژاپن وکره جنوبی وکشورهای توسعه یافته نوب آمریکا درموضوع پیشرفت قابل تحصینه منتها نه ما و نه امریکا نمیتونیم باهم جوری کناربیایم ک بتونیم بازارجهانیو دستمون بگیریم.درحد رفع تحریم کافی وبخردانه است
علی جعفری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
تا زمانب که هیچکس نمیداند به چه دلیل، حجم مبنا و قیمت پایانی به جای خرید و فروش و اخرین قیمت و ۵٪ اجازه نوسان باشد،این یعنی کنترل مصنوعی بازار که نه اجازه به سرمایه گذار خارجی میده چون ترغیب ندارد و نه سرمیه گذار داخلی. فقط به بورس نیو یورک نگاه کنید و ببینید چه قشنگ و بدون مداخله دولتی هر روز چندین تریلون دلار رد و بدل میشود. خدا دوستان را راهنمای کند به راه درست.
علی جعفری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
تا زمانب که هیچکس نمیداند به چه دلیل، حجم مبنا و قیمت پایانی به جای خرید و فروش و اخرین قیمت و ۵٪ اجازه نوسان باشد،این یعنی کنترل مصنوعی بازار که نه اجازه به سرمایه گذار خارجی میده چون ترغیب ندارد و نه سرمیه گذار داخلی. فقط به بورس نیو یورک نگاه کنید و ببینید چه قشنگ و بدون مداخله دولتی هر روز چندین تریلون دلار رد و بدل میشود. خدا دوستان را راهنمای کند به راه درست.
اماندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
چرا بر سر سهامداران گول میمالید؟؟؟

مگر دو روز پیش رسانه ها اعلام نکردند"

تحریم بانکی ها جزو تحریمهای هسته ای نیست.

چقدر میخواهید با این توافق کذایی بازار گردانی کنید؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳
عجب آدمی هستی تو
فرض کنیم حرفهای شما صحیح باشد که نیست انسان بودن به تو حکم نمی کند که در این موقعیت نمک روی زخم دیگران نریزی تا برای خودت اعتبار کسب کنی ؟!
سه سال پیش ارزش بورس ایران بوده 140 هزار میلیارد تومان و تو اون موقع میگفتی بورس حباب داره تا 480 هزار میلیارد تومان ارزش بازار بالا رفته است و تو هر روز دراین سه سال نگاه کردی و حرف یک من سه قاز زدی !حالا که بورس افت کرده و در اون قیمتها هم طبیعی بود و کارشناسان واقعی پیش بینی کردند و مطمین باش از سودش بهره بردند و از گزندش سالم بیرون آمدند اومدی میگی من سه سال پیش گفتم؟!!!!الان ارزش بازار در همین قیمتها که داری میگی خوبه 280 هزار میلیارد تومنه که لازمه به اطلاع جنابعالی برسانم اون موقع که می گفتی بورس نباید رشد کنه ارزش بازار زیر این قیمتها بوده پس تو چیزی بجز بی اعتباری کسب نکردی!!!و اگر بورس نیوز نباشه با تو محاسبه کنه باید همون گوشه دفترت برای دانشجوها و تازه فارغ التحصیل ها از منیت هات بگی
لازمه به عرض برسانم که اگر این شرایط برای بورس طبیعی بوده و اون رشد بی دلیل بوده و در زمان ثبات اقتصادی باید رخ می داده پس قیمت زمین متری 70 میلیون تومان بر اساس چه منطق اقتصادی رخ داده ؟و کی و در چه شرایطی اون باید حبابش خالی بشه ؟!
چرا همه حبابها در این کشور به بورس ختم میشه ؟مگر هزینه ساخت و زیرسازی یک زمین بیش از سه میلیون تومانه که الان شده متری 70 میلیون تومان؟چرا زمین در شهرستانهای بزرگ مثل اصفهان و مشهد و شیراز و تبریز به ندرت بالای 10 میلیون تومان در بهترین محله ها است و چرا در تهران رقم متری 40 میلیون تومان عادی است ؟آیا اگر جنگ شود و منطقه بی ثبات است و اقتصاد تورم دارد زمین بیشترین صدمه را به دلیل نقدشوندگی پایین نمی خورد ؟!متاسفانه شما انسان ه روراستی نیستید نه با مردم و نه با خودتان
امروز بورس با سود اعلامی 60 هزار میلیارد تومان ارزش بازار 280 هزار میلیارد تومنی دارد و شما هنوز حرف از نزول می زنید آنروز که شما گفتید بورس بی دلیل رشد میکند سود اعلامی بازار 22 هزار میلیارد تومان بود یعنی یک سوم رقم کنونی و دیدید که گذشت زمان نشان داد که شما اشتباه کردید نه عموم کارشناسان و سرمایه گذاران بازار
امروز هم که سخنرانی می کنید از در قدرت پوشالی بدانید که سه سال دیگه شرایط با امروز خیلی متفاوت است و شما بی اعتبار تر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
ظهور دستورهای خرید "بدون پشتوانه"
مهمترین عامل کساد در بازار بورس تهران سفارش های "بدون پشتوانه" است . وقتی که بنا به اظهار معاونت بازار سفارش های بدون پشتوانه در سیستم معاملات وجود داشته باشد . مفهوم آن این است که عده ای بدون پول سهام می خرند و با کمترین سود عرضه می کنند.
نمونه عینی مستند "بدون پشتوانه" را در نماد مبین به شهر زیر ملاحظه فرمایید:

اطلاعيه محدوديت سفارشگيري از هر كد معاملاتي در نماد معاملاتي مبين 94/2/14 08:20
به اطلاع كليه فعالان محترم بازار مي رساند، با توجه به محدوديت هاي سيستمي و جلوگيري از ورود سفارش هاي بدون پشتوانه به سامانه از امروز دوشنبه 1394/02/14 در نماد معاملاتي شركت پتروشيمي مبين (مبين) هر كد سهامداري چه از طريق معامله گر و يا دسترسي بر خط مجاز به ارسال سفارش به ميزان حداكثر 000ر100 سهم مي باشد و كليه سفارشات حذف خواهد شد، لذا مقتضي است كه معامله گران و دارندگان دسترسي بر خط محدوديت اعلام شده را رعايت نمايند. لازم به ذكرست حذف سفارش وارده در نماد فوق مشمول مقررات مربوطه مي باشد و بديهي ست در صورت عدم رعايت محدوديت اعلام شده طبق مقررات عمل خواهد شد. معاونت بازار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
سرمایه گذاری درایران آنهم دربورس یک حماقت محض هست برای اینکه بزرگان بورس سرمایه گذار نیستند بلکه سرمایه دارانی هستند درلباس سرمایه گذار که ازرانت اطلاعاتی وایجاد نوسان قیمت ازطریق صف کاذب خرید وفروش سودهای نجومی می برند ومابقی سماق می مکنند ایکاش دربلاد کفر سرمایه گذاری می کردم وطبق معمول هیچ وقت حق به حق دار نمی رسه ،بنده با تبلیغ فریب خوردم وضرر 60% درصدی نصیبم شد وحدود هفتاد میلیون تومان ضرر نمودم وهیچ وقت هم سرمایه گذاری نخواهم کرد اینجا فقط دروغگو دارد
سیاست
POLAND
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
اقای اشنا معلومه داری چی میگی تو از سیاست چی بلدی چی میفهمی خواهشا نظر نده و فقط نگاه کن و بخوان .امریگاه مجبوره با ایران به توافق برسه و اگر تیم مذاکره کننده برگرده مطمعا باش امریکا نمیزاره و بیشتر دنبال توافقه.چون ایران ابر قدرت دنیا داره میشه پسر مگه تو خوابی وسیاست رو دنبال نمیکنی.