بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
در مراسم رونمایی از انتشار مستقیم اطلاعات در سامانه کدال مطرح شد

مهمترین اقدامات شرکت بورس جهت شفافیت اطلاعاتی و تغییر رویه توقف نماد

در این مراسم رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی به تشریح اقدامات انجام شده در خصوص تغییر روند توقف نماد معاملاتی و نحوه انتشار اطلاعات در سامانه کدال پرداخت.
کد خبر : ۱۴۸۵۹۹
نویسنده :
جمشیدی
مراسم رونمایی از انتشار مستقیم اطلاعات در سامانه کدال با حضور رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی مقامات ارشد بازار سرمایه و برخی از اصحاب رسانه طی عصر روز جاری در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

بر اساس گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، در این مراسم رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی به تشریح اقدامات انجام شده در خصوص تغییر روند توقف نماد معاملاتی و نحوه انتشار اطلاعات در سامانه کدال پرداخت.

معتمد در خصوص رویه توقف نماد معاملاتی اظهار داشت: مرحله اول به صورت توقف خودکار نماد توسط سیستم های کدال و فناوری اطلاعات در زمان ارسال اطلاعات با اهمیت از سوی ناشران انجام می پذیرد. علاوه بر این، نماد پس از یک روز معاملاتی بازگشایی می شود و در موارد خاص این امر حداکثر پس از یک هفته انجام می شود.

وی افزود: موارد خاص شامل اطلاعاتی که دارای اشکال هستند که در این صورت طی یک روز به صورت غیر مکتوب با ناشر این اطلاعات تماس گرفته می شود تا در خصوص مشکلات موجود صحبت شود و در صورت عدم رفع ابهامات با ناشران مکاتبه می شود.

رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی به اطلاعاتی که از اول خردادماه به صورت مستقیم در سامانه کدال منتشر می شود اشاره کرد و گفت: صورتهای مالی سالانه و پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد میاندوره ای در این سامانه منتشر می شوند. علاوه بر این برخی اطلاعات خاص که شامل 42 عنوان هستند در فاز بعدی و پس از تکمیل فرم هایی منتشر می گردد که البته این امر در خردادماه اجرایی نمی شود وفعلاً به صورت غیر مستقیم ارایه می گردد.

معتمد در خصوص اقدامات انجام شده جهت شفافیت افشای اطلاعات ابراز داشت: بهبود و افزایش کنترل های سیستمی و خودکار از سوی سامانه کدال به منظور به حداقل رساندن اشتباهات سهوی از سوی کاربران در کنار طراحی فرم های پیش بینی عملکرد آتی و صورت های مالی برای تمامی صنایع که شامل بانک و بیمه نیز می شوند، از جمله این موارد به شمار می روند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
اقا این کاشی اصفهان دو سال است که متوقف شده است

سازمان بورس پاسخ گو نیست
جالب اینجا است که بازرسان نیز هیچ اطلاعاتی نمیدهند و سهامداران سرمایه خود را بلوکه میبینند


اصفهانی ها اهل چه کارهایی هستند