بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵
کنفرانس بازنگری در ان‌پی‌تی تا ساعاتی دیگر به پایان می‌رسد و رژیم صهیونیستی نگران است که قطعنامه نهایی این کنفرانس برای برنامه هسته‌ای پنهانی این رژیم خطراتی به همراه داشته باشد.
کد خبر : ۱۴۸۶۶۹

به گزارش گروه بین‌المللخبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی نگرانی است که قطعنامه نهایی کنفرانس سازمان ملل درباره منع اشاعه سلاح‌ها هسته‌ای، تل‌آویو را برای اذعان به داشتن زرادخانه‌های هسته‌ای تحت فشار قرار دهد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داده مقامات اسرائیلی نگرانند که در کنفرانس بازنگری پیمان ان‌پی‌تی قطعنامه‌ای درباره آغاز اجلاسی دیگر در زمینه خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای به تصویب برسد.

کنفرانس بازنگری سلاح‌های پیمان ان‌پی‌تی ماه گذشته در شهر نیویورک آمریکا آغاز شد و قرار است تا ساعاتی دیگر در روز جمعه به پایان برسد.

مصر در آغاز این کنفرانس خواستار برگزاری کنفرانسی دیگر در زمینه خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای شد و اعلام کرد که برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی باید جزو مهم‌ترین اولویت‌های این کنفرانس باشد.

رژیم اسرائیل تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه است و تا کنون از امضای هر گونه پیمان بین‌المللی برای نظارت بر برنامه هسته‌ای خود خودداری کرده است.

طرح مصر به علاوه خواستار آن بود که کنفرانس مورد نظر فارغ از نظر رژیم صهیونیستی برگزار شود. اسرائیل و آمریکا با طرح پیشنهادی قاهره مخالفت کرده و گفتند که برنامه‌های مربوط به این کنفرانس باید مورد موافقت تمامی طرف‌های مشارکت‌کننده از جمله تل‌آویو قرار بگیرد.

پیش از این در هفته جاری اسپانیا با رد پیش‌شرط اسرائیل طرح دیگری را پیشنهاد کرد که به بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد اختیار تصمیم‌گیری درباره برنامه‌های این نشست، در صورت عدم توافق تمامی طرفین را می‌داد.

اسرائیل اکنون نگران است که آمریکا در برابر فشارهای جامعه بین‌المللی تسلیم شده و اجازه تصویب این قطعنامه ضد اسرائیلی را بدهد.

یک مقام اسرائیلی که خواسته نامش فاش نشود گفت: «اسرائیل نگران است که آمریکا ممکن است در نشست فعلی نیویورک از تصویب قطعنامه‌ای درباره خاورمیانه که برنامه هسته‌ای مخفیانه این رژیم را به خطر می‌اندازد، جلوگیری نکند.»


اشتراک گذاری :
ارسال نظر