بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷
خسروی از تسهیلات کم دولت برای خرید مسکن خبر داد و گفت: متأسفانه تسهیلات 50 یا 60 میلیون تومانی پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست و باید دولت در این زمینه اقدام جدی بکند.
کد خبر : ۱۴۸۶۷۳
علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه ما در حال حاضر نان مسکن مهر را می‌خوریم گفت: در صورتی که این 2 میلیون واحد به متقاضیان تحویل داده شود بار عظیمی از اجاره‌نشینان به واحدهای خود می‌رسند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر انباشت تقاضا ناشی از ازدواج‌های هر ساله وجود دارد و ما متأسفانه ایده و راهکاری برای این متقاضیان نداریم.

عضو کمیسیون عمران گفت: وجود این انباشت تقاضا اثر بسیار عجیبی در بازار مسکن می‌گذارد و این بازار را دگرگون خواهد کرد و قیمت‌ها چندین برابر می‌شود.

خسروی تصریح کرد: در حال حاضر دولت باید به فکر چاره‌اندیشی باشد به طوری که در کشورهای پیشرفته دنیا 80 درصد از قیمت ملک توسط دولت پرداخت می‌شود در حالی که در ایران 20 درصد از قیمت ملک به صورت تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت می‌شود.

وی توضیح داد: در حال حاضر دولت به اندازه خرید یک قبر به متقاضیان تسهیلات می‌‌هد که این موضوع برای متقاضیان قابل هضم نیست و باید یک برنامه‌ریزی صحیح در این خصوص انجام دهد.

خسروی خاطرنشان دکرد: تسهیلات 40 یا 50 میلیون تومانی برای خرید واحد مسکونی 200 میلیون تومانی کافی نیست.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
حالا می خواهند مردم را به دام مسکن بیندازند