بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
با تلاش بی وقفه مدیریت و کارکنان

البرز دارو 2000 ریال سود نقدی تقسیم کرد

عملکرد سال 1393 با مدیریت مدیر عامل آقای دکتر پویا فرهت و قائم مقام مدیر عامل آقای الیاس کهزادی با تحقق 103 درصد سود خالص پیش بینی شده به مجمع رفت.
کد خبر : ۱۴۸۶۹۸

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت البرز دارو( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 روز چهارشنبه مورخ1394.02.16درمحل دانشکده داروسازی با حضور بیش از 85 درصد سهامداران برگزار شد.

 

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای دکتر رضوانی فر به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان میرزا کوچک شیرازی و سید مهدی رضوی و به دبیری آقای الیاس کهزادی تشکیل شد

 

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای دکتر پویا فرهت و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1393.12.29

2- تقسیم 2000 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی مفید راهبر به عنوان حسابرس و بازرس اصلی

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

 

 

 

عملکرد موفق البرز دارو در سال 1393

 

البرز دارو 2000 ریال سود نقدی تقسیم کرد

البرز دارو 2000 ریال سود نقدی تقسیم کرد

عملکردموفق البرز دارو در سال 1393

مقایسه عملکرد شرکت البرز دارو بر اساس صورت سود و زیان سال مالی 1393 نسبت به سال قبل نشان می­دهد. فروش شرکت 29 درصد رشد داشته است، در حالیکه بهای تمام شده محصولات فروش رفته فقط 23 درصد رشد داشته است.در نتیجه سود عملیاتی شرکت با 23 درصد رشد ، عملکرد موفق شرکت را نشان می دهد که به نوبه خود موفقیت شرکت را در ارتقاء درآمد و دارایی سهامداران بیان می کند. نکته قابل توجه دیگر کاهش حجم مجموع تسهیلات کوتاه مدت و بلند مدت از 776 میلیارد به 755 میلیارد است و کاهش نسبت هزینه های مالی به فروش در مقایسه با سال 92 نشان از مدیریت صحیح نقدینگی در شرکت البرز دارو است.

 

حاشیه مجمع:

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت البرز دارو در تاریخ 1394.02.16 تشکیل گردید . این جلسه شاهد حضور اکثریت سهامداران بود، دکتر رضوانی فر ریاست مجمع را بر عهده داشت و دکتر پویا فرهت نیز مدیر عامل این مجموعه با ارائه گزارش عملکرد یکساله به ذکر دستاوردهای مهم شرکت پرداخت ؛ فرهت ضمن اعلام عرضه 10 محصول جدید توسط البرز دارو، سال 94 را سال خوبی دانستند؛ همچنین به بیان این موضوع که هزینه ها در البرز دارو مدیریت می شوند نیز پرداخت.

از جمله تقدیر نامه ها و گواهینامه های کسب شده توسط این مجموعه نیز می توان به ذکر :

  • تقدیر نامه اشتهار به کیفیت یک ستاره برای سرنگهای آماده تزریق انوکسان 4000 و 6000
  • رتبه برتر جشنواره ملی بهره وری از بین 34 شرکت دارویی
  • استانداردهای ایزو شامل ISO 14001،ISO 17025
  • تقدﻳﺮﻧﺎﻣﻪﻣﺪﻳﺮﻋﺎﻣﻞاﻟﺒﺮزداروازﺷﺸﻤﻴﻦاﺟﻼسﻣﺪﻳﺮانوروﺳﺎيﺷﺮﻛﺘﻬﺎيﺑﺰرگﺗﻮﻟﻴﺪي وﺧﺪﻣﺎﺗﻲ ﻧﻤﻮﻧﻪﺳﺮاﺳﺮﻛﺸﻮر
  • ﺗﻘﺪﻳﺮﻧﺎﻣﻪ ازﻃﺮف ﺑﺎﻧﻚ ﺻﺎدرات اﻳﺮان ﺑﻌﻨﻮان ﺷﺮﻛﺖ ﻧﻤﻮﻧﻪ درﺷﺸﻤﻴﻦ اﺟﻼس ﻣﺪﻳﺮان و روﺳﺎي ﺷﺮﻛﺘﻬﺎي ﺑﺰرگ ﺗﻮﻟﻴﺪيﺧﺪﻣﺎﺗﻲﺳﺮاﺳﺮﻛﺸﻮر
  • ﺗﻨﺪﻳﺲﺑﺮﮔﺰﻳﺪه درﻳﺎﻓﺖ ﻧﺸﺎنﺣﺎﻣﻲﺳﻼﻣﺖHPAدر اجلاس ﻣﺪﻳﺮان و روﺳﺎيﺷﺮﻛﺘﻬﺎيﺑﺰرگﺗﻮﻟﻴﺪي وﺧﺪﻣﺎﺗﻲﻧﻤﻮﻧﻪ سراسر کشور
  • ﻧﺸﺎنﻣﻠﻲﻧﻮآوريدرﻣﺪﻳﺮﻳﺖورواﺑﻂﻋﻤﻮﻣﻲﻣﺠﻤﻮﻋﻪﻫﺎيﺑﺮﺟﺴﺘﻪ
  • ﻛﺴﺐرﺗﺒﻪدومﻣﺮﺣﻠﻪاولﺟﺸﻨﻮارهﻣﻠﻲﺑﻬﺮه وري(6 ﺷﺎﺧﺺاﺻﻠﻲﺑﻬﺮه وري) از بین 34 ﺷﺮﻛﺖداروﻳﻲﺣﻀﻮرﻳﺎﻓﺘﻪدرجشنواره

جوایزداخلی و بین المللی(Awards):

· نشان بین المللی محصول با کیفیت (PQA) از سوی اتحادیه اروپا

· درﻳﺎﻓﺖﻧﺸﺎنﺑﻴﻦاﻟﻤﻠﻠﻲﺗﻜﻨﻮﻟﻮژيﺑﺮﺗﺮوﺧﻮﺷﻨﺎمﺗﺮﻳﻦﻧﺎمﺗﺠﺎري ازﺳﻮي اﺗﺤﺎدﻳﻪ اروﭘا پرداخت.

همچنین چندین تقدیر نامه و گواهینامه دیگر در کارنامه عملکرد مدیریت شرکت قرار دارد. همچنین تولید و فروش شرکت با مدیریت توانمند به رقمی بالاتر از بودجه محقق شده رسیده بود که این مهم حاکی از مدیریت توانمند این مجموعه می باشد.

آقای الیاس کهزادی ، قائم مقام و معاون مالی مجموعه نیز از افزایش سرمایه ای معادل 50 درصد سرمایه ثبت شده شرکت از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران خبر داد.

در پایان دکتر فرهت با اعلام تقسیم سود 2000 ریالی در مجموعه رضایت خاطر کلیه سهامداران را کسب نموده . موجبات خوشنودی آنان را فراهم ساخت.

 

پیام هیئت مدیره:

در آغاز ضمن تشکر از خداوند بزرگ و یگانه، هیئت مدیره از زحمات پرسنل و مدیران شرکت که با تلاش و کوشش خود ما را در جهت نیل به اهداف پیش بینی شده یاری نمودند تشکر می کند.

آنچه در سند چشم انداز شرکت البرز دارو موجود است با یاد آوری ماموریت داده شده به هیئت مدیره با استعانت از خداوند متعال و تکیه بر دانش و کوشش کارکنان و استفاده از تجهیزات فناوری روز دنیا در زمینه تولید، تأمین و عرضه فراورده های دارویی انسانی برای پاسخگویی به نیاز های دارویی جامعه و ارتقای سطح سلامت این شرکت را در مسیر رشد، تعالی و رضایتمندی ذینفعان قرار داده است. دغدغه اخذ استاندارد های اجباری صنعت دارو GMP علاوه بر پایداری به رسوخ بیشتر در بازار دارو علی رغم وجود مخاطرات نقدینگی و ریسک های موجود اعم از نرخ بهره ، نوسانات نرخ ارز و مشکلات ایجاد شده در اثر تحریم های بین المللی همواره با هیئت مدیره شرکت بوده و هست.

ما خانواده شرکت البرز دارو این نوید را به سهامداران محترم می دهیم تحقق سند چشم انداز و آینده ای بس روشن در انتظار ماست که بی شک نتایج خوب کسب شده مزد صبر و حوصله سهامداران محترم و بخصوص نتیجه همدلی و یاری سهامدار عمده می باشد.

تاریخچه شرکت:

شرکت البرز دارودر سال 1355 با نام اینترنشنال پروداکتس و به صورت سهامی خاص ثبت گردید. این شرکت در سال 1358 بنام «تولي فارما»و سرانجام در سال 1363 بنام «البرز دارو (سهامي خاص)» تغيير نام داد.در سال 1375 نوع شرکت به (سهامي عام )تبدیل و نام شرکت در فهرست شركتهاي ثبت شده در سازمانبورس اوراق بهادار درج گرديد.

شرکت البرز دارو با دارا بودن رتبه ششم در بین شرکت های تولید کننده و هشتمین شرکت در صنعت دارویی کشور بزرگترین تولید کننده داروهای قلبی در ایران می باشد. این شرکت دارای مجهزترین خط تولید دارو های منحصر بفردی همچون: پریفیلد و پلی پیل می باشد.

ضمنا از دیگر نکات قابل توجه در این شرکت عقد قرارداد مشارکت با شرکت های معتبر خارجی، برای تولید تحت لیسانس داروهای متنوعی می باشد.

فعالیت اصلی:

موضوع فعالیت شرکت ، تولیدوﻓﺮوش و نیز وارد نمودن ﻣﺤﺼﻮﻻت نهایی در زمینه دارویی ،ﻏﺬایی ، ﻣﻮادﺷـﻴﻤﻴﺎﻳﻲ و آراﻳﺸـﻲ و ﺑﻬﺪاﺷـﺘﻲ، ﻣﻠﺰوﻣـﺎت و ﺗﺠﻬﻴـﺰات ﭘﺰﺷـﻜﻲ وﺗﻮزﻳﻊ آن ، وسایل ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ و اﺻﻼح و ﻳــﺎ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺻﻨﻌﺘﻲ ﻣﻮاد وارد ﻛﺮدن ﻣﺎﺷﻴﻦ ,ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ وارد ﻛﺮدن ﻣﻮاد اوﻟﻴﻪ ﺧﺎم ﻳﺎ ﻧﻴﻢ ﺳﺎﺧﺘﻪ و ﻟﻮازم ﺑﺴﺘﻪﺑﻨﺪي ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻓﻮق و اﻧﺠﺎم ﻋﻤﻠﻴﺎت ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺗﻲ و ﻣﻌﺎﻣﻼتﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ درﺣـﺪوداﻟﺬﻛﺮ ﻣﻮﺿﻮعﺷﺮﻛﺖ وﻣﺸﺎرﻛﺖ درﺷﺮﻛﺘﻬﺎي دﻳﮕﺮوﺧﺮﻳﺪ وﻓــــﺮوشﺳﻬﺎم آﻧﻬﺎ ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ.

سرمایه و ترکیب سهامداران:

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ 1.8 میلیون ریال (شامل تعداد 1800 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال) بوده که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 300.000 میلیون ریال (شامل تعداد 300.000.000 سهم به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال) در پایان سال مالی منتهی به 1392.12.29 افزایش یافته است.

البرز دارو 2000 ریال سود نقدی تقسیم کرد

همچنین لیست سهامداران دارای مالکیت بیش از 1 درصد از سهام شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1392.12.29 و تاریخ تأیید گزارش به شرح جدول زیر می باشد:

البرز دارو 2000 ریال سود نقدی تقسیم کرد

شرکت از منظر بورس و اوراق بهادار:

وضعیت معاملات و قیمت سهام:

شرکت در تاریخ 1375.11.24 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه صنایع شیمیایی با نماد دالبر درج شده و سهام ان برای اولین بار در تاریخ 1375.12.21 مورد معامله قرار گرفته است.

البرز دارو 2000 ریال سود نقدی تقسیم کرد

وضعیت نقد شوندگی سهام و اطلاعات شرکت:

اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های در آمد هر سهم با عملکرد واقعی

اطلاعات مربوط به پیش بینی های درآمد هر سهم شرکت برای دوره مالی منتهی به 1393.12.29 و عملکرد واقعی آن به شرح جدول زیر بوده است:

البرز دارو 2000 ریال سود نقدی تقسیم کرد

نقد شوندگی سهام:

وضعیت شرکت از لحاظ نقد شوندگی سهام در سال مالی منتهی به 1393.12.29 بر اساس اطلاعات سازمان بورس اوراق بهادار به شرح زیر بوده است:

البرز دارو 2000 ریال سود نقدی تقسیم کرد

جایگاه شرکت در صنعت:

حجم عملیات صنعت دارو در ایران و جایگاه این شرکت در صنعت دارو در 7 ماهه سال 1393 در بین شرکتهای تولید کننده رتبه هفتم و در کل صنعت دارو رتبه یازدهم می باشد. هم چنین سهم فروش محصولات مختلف این شرکت از کل بازار داخلی به شرح زیر است:

البرز دارو 2000 ریال سود نقدی تقسیم کرد

عملکرد اجتماعی :

الف: تولید تأمین و عرضه فراورده های دارویی انسانی برای پاسخگویی به نیاز دارویی کشور و ارتقاء سلامت.

ب: برنامه سال آینده در خصوص مسئولیت اجتماعی، حفظ وضعیت موجود، بهبود و استمرار آن همچنین توجه شرکت به مسئولیتهای اجتماعی در راستای چشم انداز آتی

اقدامات انجام شده در خصوص محیط زیست:

1- مدیریت پسماند، هدایت فاضلاب به وسیله اگو سازی انجام شده و انهدام ضایعات در چهارچوب ضوابط محیط زیست و ارزیابی های زیست محیطی و ایمنی و پیامد های آن و تطبیق با الزامات قانونی

2- تدوین برنامه مسئولیت اجتماعی

3- ایجاد فضای سبز به مبلغ 94 میلیون ریال

4- دریافت لوح تقدیر در همایش ملی صنعت سبز و همایش های مشابه ؛ دریافت لوح تقدیر و سپاس از سازمانهای اقتصادی ، بازرگانی و اداره آماره بانک مرکزی

آمار تولید محصولات عمده:

البرز دارو 2000 ریال سود نقدی تقسیم کرد
 
البرز دارو 2000 ریال سود نقدی تقسیم کرد

البرز دارو 2000 ریال سود نقدی تقسیم کرد

آمار فروش محصولات عمده:

البرز دارو 2000 ریال سود نقدی تقسیم کرد

 

برنامه های آینده شرکت:

برنامه های اجرای توسعه و تجهیز خط تولید جامدات تا پایان سال 1394 اتمام و به بهره برداری خواهد رسید.

در سال 1394 ، وجوه حاصل از فروش و درآمد خدمات ، تسهیلات مالی کوتاه مدت، سود انباشته و افزایش سرمایه و اخذ اعتبار از فروشندگان ، منابع تأمین مالی شرکت خواهد بود.

اطلاعات عملکرد مالی پیش بینی شده برای سال 1394 به شرح زیر است:

البرز دارو 2000 ریال سود نقدی تقسیم کرد

البرز دارو 2000 ریال سود نقدی تقسیم کرد

ترازنامه:

البرز دارو 2000 ریال سود نقدی تقسیم کرد

صورت سود و زیان:

البرز دارو 2000 ریال سود نقدی تقسیم کرد

 

 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر