بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
دیدگاه کارشناسان بازار سرمایه در مورد ورود نقدینگی بانک ها ؛

ورود نقدینگی رشد بازار را تسریع می کند

در شرایطی که بازار از عطش نقدینگی رنج می برد ورود نهادهای مالی مانند بانک ها می تواند به بهبود شرایط بازار کمک کند ضمن اینکه روند کنونی بازار نشان می دهد که حرکت روبه روشد بازار با ورود نقدینگی شدت می گیرد.
کد خبر : ۱۴۸۷۰۶
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،در شرایطی که بازار از عطش نقدینگی رنج می برد ورود نهادهای مالی مانند بانک ها می تواند به بهبود شرایط بازار کمک کند ضمن اینکه روند کنونی بازار نشان می دهد که حرکت روبه روشد بازار با ورود نقدینگی شدت می گیرد.
سیاوش وکیلی مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه گوهران امید ارائه رفتار سلیقه‌ای را آفتی برای بازار برشمرد و گفت: بی‌شک حضور نهادهایی مانند بانک‌ها در شرایطی که بازار تشنه نقدینگی است به آن کمک می‌کند اما بهتر بود این هماهنگی‌ها صورت می‌گرفت و بعد اخباری از این دست منتشر می‌شد.
وی افزود: اعلام چنین اخباری سهامداران منتظر را همچنان در ابهام نگه می‌دارد و این اصلا مطلوب بازار نیست.
مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه گوهران امید در تشریح وضعیت کنونی بازار خاطرنشان کرد:بررسی روند کنونی بازار نشان می‌دهد که عاملی برای کاهش بیشتر از این در بازار وجود ندارد و قیمت‌ها در کف قرار دارند.
به گفته وی ورود جریان نقدینگی از سوی 5 بانک می‌تواند این بازار در مسیر مثبت شدن قرار دهد و تجربه یک ماه گذشته و رشد بازار نشان داد که حرکت رو به رشد بازار با ورود نقدینگی شدت می‌گیرد.
وکیلی افزود: هیچ دلیل فاندامنتالی برای افت بیش از این در بازار نیست و تنها عدم حمایت‌ها و خلف وعده‌ها این روند نزولی را تشدید کرده است.
گفتنی است در حدود 10 روز پیش براساس تصممیات که در جلسه مشترکی بین وزیر اقتصاد، مدیران عامل بانکها و اعضای بازار سرمایه برگزار شد به دنبال ادامه روند بازار سرمایه و همچنین درخواست برای ورود بانکها، پنج بانک مسئول حمایت از بازار شدند.طبق اعلام نظر یکی از مدیران عامل بانکها 5 بانک ملی، ملت، صادرات، تجارت و سپه به عنوان پنج بانک بزرگ کشور موظف به انجام اقدماتی برای رونق بازار سرمایه شدند.
به گزارش عصر مالی ، در حال حاضر با گذشت 10 روز این اتفاق همچنان رخ نداده و خود این موضوع به سایر بی اعتمادی های سهامداران افزوده است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سالار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کدوم نقدینگی کدوم کشک؟؟
کلی زحمت کشیدن تا نقدینگی بره تو بانکها و موسسات مالی(مجاز و غیر مجاز) حالا مگه مغز ...ر خوردن که بیان نقدینگی رو دوباره به بازار سد اسمال وارد کنند که هر روز به یه سازی میرقصه.یه روز داعش-یه روز یمن- یه روز مذاکرات -یه رو کشتی نجات- یه روز اوباما-یه روز فلانی هر روز یکی یه چیزی میگه شاخص قرمز میشه.طرف پولشو گذاشته تو بانک خیالش هم راحته.حالا ما چی جز استرس و افسردگی و ضرر و زیان چیزی برامون نموند.دولت تدبیر و امید هم که فقط بلد حرف بزنه.خدا نگه داره کسی را که مرد عمل بود.دکتر برگرد.
خدری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
بدترین دوران بورس حال حاضر است چند سال است بورس به حقوق سهامدار وگره بورسی توجه ندارد سرمایه سهامدار در این بازار به شدت نا بود شده است ایا فردا بهتر بازار سرمایه اینگونه است؟