بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۱
فعال بازار سرمایه گفت: بازار در مقابل اخبار مثبت حساسیت خود را از دست داده و از رفتار سرمایه گذاران می توان استنباط کرد که اهالی بازار سرمایه گرفتار عدم‌اطمینان شده و حاضر نیستند به قدرت ریسک‌پذیریشان برای کسب سود تکیه کنند.
کد خبر : ۱۴۸۷۶۲
محمد رضا گیوکی فعال بازار سرمایه در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،در خصوص روند بازار سرمایه در هفته پایانی اردیبهشت گفت:گرچه بورس تهران در هفته های گذشته شاهد انتشار اخبار مثبتی همچون دستور به بانکها برای حمایت ازبازار یا افزایش دامنه مجاز نوسان روزانه ی بورسی از 4 درصد به 5 درصد که با هدف افزايش نقدینگی و نقدشوندگي بازار اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد:اما بورس بدون توجه به این اخبار به مسیر نزولی خود ادامه داد و در اولین روز معاملاتی هفته با کاهش قیمت و تقاضا مواجه شد.

گیوکی با بیان سطوح قیمت در روند بازارسرمایه تصریح کرد:بازار سهام در حالی پنجمین هفته نزولی خود را پشت سر گذاشت و به سطوح قیمتی خود در آغاز سال نزدیک شد که اواسط فروردین ماه، خوش‌بینی به آینده این بازار، موجب رشد شاخص کل شده است.

فعال بازار سرمایه علاوه در توضیح فشار عرضه حقوقی‌ها یادآور شد:بر این، فشار عرضه سهام توسط سهامداران حقوقی در حالی رو به افزایش است و قیمت سهام شرکت ها افت یافته اند که به نظر می رسد سرمایه گذاران دچار تغییر دیدگاه سرمایه گذارای از بلند مدت به کوتاه مدت شده اند و رفتار عجولانه ی آن ها نیز از همین امر نشات می گیردو آثار آن بر وضعیت کلی بورس مشاهده می شود.

عضو انجمن حسابداری و حسابرسی در خصوص واکنش بازار نسبت به اخبار مثبت بیرونی گفت:در واقع بازار در مقابل اخبار مثبت حساسیت خود را از دست داده و از رفتار سرمایه گذاران می توان استنباط کرد که اهالی بازار سرمایه گرفتار عدم‌اطمینان شده‌اند و دیگر حاضر نیستند به قدرت ریسک‌پذیریشان برای کسب سود تکیه کنند.

گیوکی در پایان خاطر نشان کرد: در نهایت بورس تهران حال خوبی ندارد و به نظر می رسد با وعده‌های حمایتی و حتی حمایت‌های مقطعی احیا نخواهد شد و برای بازگشت به روزهای خوش نیاز به دلایل محکم‌تری دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
کدام خبر مثبت ؟لااقل یکیش رو میگفتی که ماهم بدونیم . اگر توافق باشه که معلوم نیست . اگر پائین آمدن سود ناچیز بانکهاباشه که باز معلوم نیست . اگر پائین آمدن تورم باشه که باز معلوم نیست و اگر حمایت حقوقیها باشه که حرفشم نزن .اگر امید به سودآوری شرکتها باشه انشالله سال 1500هجری شمسی .اگر کوتاه کردن دست رانتخواران باشه وای زبونتو گاز بگیر .اگر درست عمل کردن مسئولین بورس باشه که باید بگم خیلی خامی .و اگر اگرهای مثبت درهاله ای از ابهام های دیگر