بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰
بهشتی پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مسئولیت اجرایی توافق برجام با کاخ سفید خواهد بود

یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: اگر کنگره مخالف لغو تحریم‌ها باشد همه چیز به تصمیم گیری اوباما باز خواهد گشت و باید توجه داشت کنگره در این وضعیت تصمیم گیرنده نیست و فقط اعلام نظر می کند و مسئولیت اجرایی توافق برجام با کاخ سفید خواهد بود.
کد خبر : ۱۴۸۷۶۷
"حسن بهشتی‌پور" در گفتگو باخبرنگارسیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،با اشاره به امضای طرح نظارت بر توافق هسته‌ای از سوی اوباما، گفت: جمهوری خواهان و دموکرات‌های توافق کردند تا هر توافقی را به مدت ۳۰ روز برسی کنند و نظر دهند که آیا با توافق صورت گرفته موافق، مخالف و ممتنع هستند.

وی ادامه داد: اگر کنگره مخالف لغو تحریم‌ها باشد همه چیز به تصمیم گیری اوباما باز خواهد گشت و باید توجه داشت کنگره در این وضعیت تصمیم گیرنده نیست و تنها می‌خواهد اعلام نظر کند، و مسئولیت اجرایی توافق برجام با کاخ سفید خواهد بود.

این کار‌شناس مسائل هسته‌ای تصریح کرذ: کنگره حق وتو ندارد و آنچه که در این طرح پیش بینی می‌شود نظر دادن کنگره درباره این توافق است و اگر با توافق احتمالی مخالفت کند عملا در انزوا قرار خواهد گرفت چرا که با توجه به توافق ایران و ۱+۵ اتحادیه اروپا و شورای امنیت تحریم‌ها را خواهند برداشت و با این شرایط تنها کنگره خواهد بود که در کنار قرار می‌گیرد و مطلوب است در صورت مخالفت از سوی کنگره اوباما راه حل ارائه دهد.

بهشتی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: این ۳۰ روز نباید نادیده گرفته شود و اگر خللی در روند مذاکرات ایجاد شود موضوع نادیده گرفته نشدنی است و مسئول و جواب گوی آن دولت آمریکا خواهد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر