بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴
جبرائیلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

امضای طرح نظارت کنگره حربه‌ای برای قبول "تعلیق" و دور زدن لغو تحریم‌ها

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اختلاف ظاهری اوباما و کنگره برای امتیازگیری از ایران و عدم لغو تحریم‌ها است چرا که لغو تحریم‌ها در اختیارات کنگره بوده و رئیس‌جمهور فقط می‌تواند تحریم‌ها را تعلیق کند بنابراین باید نتیجه گرفت که این حربه روشی برای کوتاه آمدن طرف ایرانی به تعلیق تحریم‌ها است.
کد خبر : ۱۴۸۷۶۹
"یاسر جبرائیلی" در گفت‌وگو با خبرنگارسیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،با اشاره به اینکه امضای "طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای" توسط اوباما یک نوع هماهنگی میان قوه مقننه و مجریه آمریکا است، اظهار داشت: امضای این طرح بعد از اعمال اصلاحات و پیاده‌سازی خواسته‌های کنگره برای توافق هسته‌ای با ایران، خط بطلانی بر اختلاف میان اوباما و کنگره می‌کشد.

وی اختلافات ظاهری اوباما و کنگره را ساختگی دانست و گفت: این حربه بیشتر برای امتیازگیری از ایران و عدم لغو تحریم‌ها است چرا که لغو تحریم‌ها در اختیارات کنگره بوده و رئیس‌جمهور فقط می‌تواند تحریم‌ها را تعلیق کند بنابراین باید نتیجه گرفت که این حربه روشی برای کوتاه آمدن طرف ایرانی به تعلیق تحریم‌ها است.

این کارشناس سیاست خارجی با تاکید بر اینکه کنگره، مخالف توافق هسته‌ای است، اظهار داشت: مخالفت کنگره با توافق هسته‌ای، بدین معنی است که تحریم‌ها لغو نخواهند شد بنابراین؛ ایران فقط با پذیرفتن تعلیق تحریم‌ها و دادن امتیاز بازرسی هسته‌ای به آمریکا، نه تنها امتیازی نگرفته ، بلکه امتیاز هم داده‌است چرا که باز گشت تعلیق، فوری است.

جبرائیلی در پایان با تاکید دوباره بر ساختگی بودن اختلاف کنگره و اوباما، خاطر نشان کرد: پذیرفتن تعلیق تحریم‌ها بی‌ارزش است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵
حالا همه كارشناس شدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
بیاییم به تیم مذاکره کننده مون اعتماد کنیم یعنی واقعا طرف مقابل اینقدر ما رو ساده فرض کرده بابا خواهشا ، لطفا و ... اینقدر بچه های این مملکت رو هالو فرض نکنین به یاری خدا و حمایت و درایت مقام معظم رهبری و استفاده از ظرفیتهای تخصصی تیم مذاکره کننده به رهبری دکتر ظریف برنده این ماراتن ماییم و مخلص کلام چو ایران نباشد تن من مباد
دلاوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
مملکت قحط الرجال شده که یک الف بچه رو در همه جا سر دست می گیرند و حلوا حلوا می کنند و این هم فکر می کنه که از دماغ فیل افتاده به روی بزرگان چنگ می زنه!!!