بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از تشکیل کارگروه پدافند غیرعامل در صنعت هسته ای، برق و گاز خبر داد.
کد خبر : ۱۴۸۸۳۲

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعاتخبرگزاری فارس، سردار غلامرضا جلالی در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه صنعت بومی سایبری اظهار داشت:زیرساخت‌های حیاتی کشور در حوزه سایبر شناسایی و کارگروه‌‌های سایبری مجزا در همه حوزه‌ها تشکیل شده‌اند.برای مثال کارگروه پدافند سایبری در حوزه هسته‌ای برای تاسیسات هسته‌ای نطنز راه‌اندازی شده و در دو سال گذشته هیچ حادثه جدی‌ای، این بخش را تهدید نکرده است.

اهمیتتهدیدهای سایبری درصنعت برق

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور اولویت بعدی سازمان پدافند غیر عامل را مربوط به حوزه برق دانست و گفت: این مجموعه نیز در بخش سایبری در دنیا با حوادث جدی روبرو است. بر این اساس کارگروه مشترکی با شرکت توانیر برای پدافند این حوزه راه‌اندازی شده است.

نصبنخستین محصول اسکادای بومی درتاسیسات گاز

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به اولویت پدافندی در بخش گاز نیز گفت: اولین محصول اسکادای بومی کشور در حال نصب است که با حمایت مجموعه قرارگاه پدافند سایبری و مرکز ملی فضای مجازی، این محصول در تاسیسات گاز مورد استفاده قرار گرفته است.

وی همچنین درباره علت برگزاری نامنظم جلسات شورای عالی فضای مجازی، گفت: جلسه آینده احتمالا با حضور اعضای جدید این شورا تشکیل می‌شود، زیرا مدت حکم اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی به پایان رسیده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر