بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
مصوبه تک نرخی شدن بنزین خودروهای شخصی و موتور سیکلت ها در دولت نهایی شد و بزودی اجرایی می شود.
کد خبر : ۱۴۸۸۳۷
به گزارش خبرگزاریاقتصادایران،با وجود ورود به خرداد ماه سهمیه جدید در کارتهای سوخت شارژ نشد و پیگیری‌های رسانه‌ها شائبه تک نرخی شدن بنزین را برای خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها تقویت کرد.
اگرچه این کار دولت موجب شد تا رسانه ها سناریوهای مختلفی را بررسی کنند اما وزیر نفت شب گذشته در حاشیه جامعه انجمن مهندسی در جمع خبرنگاران اعلام کرد وضعیت قیمت و سهمیه بنزین تا 3 روز آینده تعیین تکلیف می شود.
از سوی دیگر مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت نیز در جمع خبرنگاران آبادانی گفته بود احتمال اینکه سهمیه بنزین خودروها دیگر واریز نشود زیاد است.
در ادامه این موضعگیری ها پیگیری‌های خبرنگار فارس حاکی است که دولت به احتمال بسیار قوی دیگر تصمیم به واریز سهمیه بنزین خودروهای سواری شخصی و موتور سیکلت ها ندارد و احتمال تک نرخی شدن بنزین در روزهای آتی قوت گرفته و بنزین از این پس با نرخ 1000 تومان در هر لیتر عرضه خواهد شد.
این تصمیم دولت در حالی اخذ شده است که با آغاز نظام سهمیه بندی بنزین به گفته آمار و اطلاعاتی که در اختیار مجموعه وزارت نفت قرار دارد شاهد کاهش مصرف بنزین در کشور بودیم و اگر نظام سهمیه بندی اجرا نمی شد امروز مصرف بنزین کشور به بیش از 100 میلیون لیتر در روز می رسید.
این اقدام دولت در راستای جبران کسری بودجه هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفته و برای دولت 4000میلیارد تومان درآمد ایجاد می‌کند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
ROMANIA
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
هیچ فایده ای برای مملکت ما ندارد .تمام این پول صرف کمک به برادران ما در کشور های دیگر می شود ودر آینده باید شاهد بنزین 1500 تومانی برای جبران کسری بودجه باشیم
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
واقعا براي انجام يك كار ساده اين قدر التهاب لازمه . واقعا نميشد اين جلسات ماه پيش برگزار ميشد.و همان موقع با احترام موضوع به مردم گفته ميشد.در اون بالا واقعا مردم اين قدر كوچك ديده ميشوند. خب جانم اين قدر بالا نرو .
Ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
يكي نيست ب اينا بگه نميتونيد مملكتو اداره كنيد ول كنيد بريد،خسته شديم بس ك خبر از گروني شنيديم بنزين ٢٥ درصد ميره بالا حقوق كارمندي ١٤ درصد
علی
ROMANIA
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
با تدبیر و امید دولت به زودی یارانه ها هم قطع می شود ، گرانی چند فاز دیگر افزایش پیدا می کند, تورم و بیکاری فراگیر می شود ، تورم با آمار واقعی افزایش پیدا می کند ، صنعت و تولید و اقتصاد مملکت هم می خوابد و ....بورس هم که دیدید از ابتدای دولت به سراشیبی افتاده و زمین گیر شده است . حالا مونده به جای خواندن نماز باران نماز رفع و دفع همه آن چیزی که به آن اشاره شده را هر ماه یکبار بخوانیم.
ناشناس
GERMANY
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
مچکریم روحانی
رضا
AUSTRIA
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
اگر بنزین را لیتری 2500 تومان بکنند حتما تورم تک نرخی میشود
اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
مگه روحانی نگفته بود بنزین رو در سال 94 افزایش نخواهد داد؟
چی شد پس؟
حالا دیدید از این دولت دروغگوتر وجود نداره!
ناشناس
GERMANY
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۸
زنگنه وزیر نفت : چند ماه قبل ، برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین در سال 94 نداریم
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸
بنزین را آزاد کنید و۲۰٪ هم اضافه تر وهزینه ساخت ریل به تمام نقاط ایران نمایید.
ناشناس
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
خوبی شما?
مصطفی
GERMANY
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۱
بهر حال دولت تدبیر وامید دررابطه با افزایش قیمت بنزین در شرایط زمانی کار ذرستی نکرده و شاید قریب به نصف طرفدارانش را با این کار از دست داده است!!!