بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹
عضو کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: چایی که در بازار عرضه می‌شود نسبت به کالای صادراتی خود از مرغوبیت کافی برخوردار نیست و این عامل موجب بدبینی مردم به چای ایرانی شده است.
کد خبر : ۱۴۸۸۵۴
سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص چای ایرانی که جزو با کیفیت‌ترین چای در جهان است و به کشورهای اروپایی صادر می‌شود بیان کرد: در حال حاضر در ایران کم‌ترین اسانس را به چای اضافه می‌کنند زیرا صادرکنندگان همواره سعی می‌کنند صادرات کالاها با بهترین کیفیت باشد.

با توجه به تذکرات مکرر به چای‌کاران، چایی که در بازار ایران عرضه می‌شود نسبت به کالای صادراتی از مرغوبیت کافی برخوردار نیست و این موضوع موجب بدبینی مردم به چای ایرانی و گرایش به سمت چای خارجی شده است.

وی گفت: اگر قصد تولیدکنندگان ما تحقق اقتصاد مقاومتی با اعتماد مردم به کالای ایرانی باشد، باید در کیفیت و بسته‌بندی محصولات در بازار‌های داخل توجه بیشتری شود که این امر مسبب استفاده از چای خارجی که دارای رنگ و اسانس است به چای ایرانی خواهد شد.

موسوی لارگانی در ادامه اظهار داشت: کالاهای داخلی نیز باید همراه با تبلیغات فراوان و در نظر گرفتن جوایزی برای مصرف‌کنندگان باشد که این امر سبب جلب مشتری و رونق تولید داخل خواهد شد که بستر چرخه تولید و عدم وابستگی را فراهم می‌کند لذا اگر اهمیت غذایی داشته باشیم تحریم‌ها تاثیر گذار نخواهند بود.

وی در پایان تصریح کرد: وضعیت تولید چای در کشور جوابگوی نیازهای داخل نمی‌باشد حال اگر بخواهیم وابستگی‌ها کاهش پیدا کند با پرداخت تسهیلات به چای‌کاران شمال کشور موجب رونق این صنعت و حمایت از کشاورزان خواهیم شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر