بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳
طی سال‌های اخیر طرح های عظیمی در کشور اجرا شده یا در حال اجراست که هر از گاهی برخی از آنها به دلایل روند غیرقانونی با سرو صدای رسانه‌ای و نارضایتی مردم مواجه می شود.
کد خبر : ۱۴۸۸۵۶
به گزارشخبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ هنوز بعد از ماه‌ها شوک ناشی از پلمپ‌ دفاتر «پدیده شاندیز» در اذهان بسیاری از مردمی که اندک سرمایه خود را برای دستیابی به سود بیشتر روانه این شرکت کرده بودند، باقی مانده است.

این پروژه با تبلیغات گسترده در رسانه‌ها و بیلبوردهای شهری شروع به فروش سهام کرد تا جایی که اولین جرقه‌های وجود مشکل در روند ساخت این پروژه زده شد اما دیگر دیر بود و بسیاری از مردم سرمایه‌‌های خود را وارد این پروژه کرده بودند.

اما ناراحتی مردم بیشتر از مسئولان اجرایی کشور بود که چرا نباید پیشتر از این با نظارت‌های به موقع خود عملکرد غیرقانونی پروژه پدیده شاندیز را شناسایی می‌کردند.

حال بعد از مدت کوتاهی از پلمپ پدیده شاندیز بار دیگر تبلیغات گسترده پروژه دیگری در کشور خودنمایی می‌کند، تبلیغات پیش‌ فروش و فروش سهام پروژه «س-2» را اکنون در رسانه‌های جمعی، بیلبوردهای شهری، مترو و... می‌توان دید.

آیا ساخت پروژه «س-2» عاقبتی نظیر «پدیده شاندیز» خواهد داشت؟/ آیا «پدیده شاندیز» دیگری در راه است؟/ تیتر انتخابی با دبیرگلــــــــــم

نکته قابل توجه آن است که در تماس با این شرکت پیشنهادی قابل تامل به شما داده می‌شود که می‌توانید سهامی با سود قطعی بیش از چهل درصد از این شرکت بخرید، اما در حقیقت این سهام مربوط به فروشگاهی در این پروژه نیمه کاره است.

«سیدمهدی هاشمی»رئیس کمیسیون عمران مجلس در مورد ساخت پروژه س-2 در کیش بهباشگاه خبرنگاران؛ می‌گوید: از جانب دولتوزارت راه و شهرسازی مسئول رسیدگی به این گونه پروژه‌هاست تا وقایعی مانند پدیده شاندیز به‌وجود نیاید.

این نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به اینکه پروژه «س- 2» در منطقه آزاد تجاری است، اظهار کرد: بر همین اساسدبیرخانه شورای عالی منطقه آزاد باید نظارت کافی در این مورد داشته باشد.

وی ادامه داد: مجلس زمانی می‌تواند به این‌گونه موارد ورود کند که ادعا و یا مطالبه‌ای وجود داشته باشد اما تاکنون درخواست یا مطالبه‌ای در این مورد انجام نشده است، امامجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا در صورت بروز مسئله‌ای آن را دنبال کند.

هاشمی تاکید کرد: بحث وجود شاکی خصوصی نیست، زیرا اگر گزارش و یا گلایه‌ای مردمی در میان باشد ما پیگیری خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از رسانه‌ها نیز گفت: چارچوبی برای انجام تبلیغات وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و تأییدیه‌های آن نیز باید اخذ شود.

آیا ساخت پروژه «س-2» عاقبتی نظیر «پدیده شاندیز» خواهد داشت؟/ آیا «پدیده شاندیز» دیگری در راه است؟/ تیتر انتخابی با دبیرگلــــــــــم

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر یکی از دلایل اعتماد افکار عمومی به پروژه‌های بزرگ را تبلیغات در رسانه‌ها و بیلبوردها دانست و افزود: مردم با وجود تبلیغات احساس می‌کنند این موارد مورد تأیید است لذا رسانه‌ها باید دقت لازم را داشته باشند.

هاشمی در پایان اطمینان داد کهمجلس در مورد این پروژه رسیدگی و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

در همین حال«غلامعلی جعفرزاده»عضو كميسيون برنامه و بودجه نیز اعلام کرده است، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید به فعالیت این مجموعه‌هایی که نمی‌توانند این سودها را احصاء کرده، ورود پیدا کنند؛ زیراسود 40 درصد در اقتصاد ما تقریبا مثل روز روشن است که نتیجه نمی‌دهد و برای این پرژه‌ای که وعده سود 40 درصد را داده است عاقبت خوشی پیش‌بینی نمی‌کنم.

وی در ادامه با انتقاد از نقش ضعیف نظارتی مجموعه‌های اقتصادی کشور می‌افزاید که مردم در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و به احتمال بسیار قوی این پرژه زمینه بخورد و اگر زمین بخورد مقصر اصلی وزیر اقتصاد و بانک مرکزی است و از دولت انتظار می‌رود که در زمینه پروژه س- 2 اطلاع‌رسانی شفاف کند.

اگرچه تاکنون بنابر ادعای رئیس کمیسیون عمران مجلس نسبت به پروژه «س-2» شاکی وجود نداشته است اما زمزمه‌های شنیده شده هر مقام مسئولیت‌پذیر را وادار می‌کند با اندکی بررسی و پیگیری مدارک و اسناد این پروژه عظیم، از صحت و سقم و یا حتی موارد غیرقانونی آن پرده بردارند تا خدایی ناکرده بار دیگر شاهد پلمپ پروژه‌ بزرگ دیگری که مردم با هزاران آرزو سرمایه‌های خود را روانه آن کرده‌اند، در کشور نباشیم.

البتهپیگیری‌های باشگاه خبرنگاران، تا اطلاع از اخبار موثق در این مورد از مسئولان مربوطه ادامه خواهد داشت.

«گزارش از سارا خالقی»

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
ممکن است بگید مشکل شاندیز چه بود که بعد از 5 ماه حمله نا جوانمردانه هیچ چیزی بر علیه اون اثبات نشده
ناشناس
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
سلام جناب آقای داریوش قیمت هر سرمایه گذاری را یا ارزش ذاتی آن و یا با عرضه و تقاضا مشخص می کنند نه با تصورات و محاسبات سهامدار عمده آن این سرمایه گذاری از اساس اشتباه است چون نوعی کلاهبرداری بواسطه ارتباطات نامشروع با مراکز قدرت سیاسی در آن زمان بوده و دو تهدید اساسی وجود دارد 1- عوض شدن مراکز قدرت سیاسی و عدم وجود منافع مراکز جدید 2 - به پایان رسیدن اهداف صاحبان اصلی سهام و در رفتن آنها
بی سواط
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
خداحافظ آقای ناشناس
ارزش واقعی سهام پدیده را در مقابل چشمان همه ی حسودان و پرفوسورهای تحلیلگر بورس که بزرگترین قمارخانه ایرا ن را رونق بخشیده اند اعلام خواهند کرد و خواهیم دید که عرضه و تقاضا باید قیمت سهم را تعیین کند یا عواید آتی سرمایه گذاری
ناشناس
سه‌شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲
هیچی اقا دزدی و مال مردم خوری که مشکلی نیست
شما ناراحت نشو
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
نميدونم بورس نيوز چرا تو انقدر هرس مارو ميزني اولا من به عنوان يك سهامدار پديده دوس دارم پديده پولم رو بخوره دوما تا العان كسي نتونسته پديده رو متهم كنه سوما هرخبري ميشه چرا تو ربتش ميدي به پديده . دوستان ميدونيد داستان چيه اين سايت ماله بورسي هاست رو همين حساب هم ميخوان نزارن شركتي غير بورسي فعاليت كنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
سارینا کیشه دیگه.در ضمن اگه میگن تا شاکی خصوصی نباشه ما نمیتونیم پیگیری کنیم میشه مرحمت کنید بگید شاکی خصوصی پدیده کی بوده که نمیزارید کار کنه.دولت تدبیر و امید مرحبااااا.بنزین لیتری 1000 رو بچسب.
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
اصلا تا به امروز هیچ پرونده ای برای پدیده نه در دستگاه قضایی و نه در هیچ جای دیگه وجود ندارد و نخواهد داشت. دیدید که کمیسیون اصل نود هم چون تخلفی پیدا نکرد کشید کنار و بارها معاون اول قوه قضائیه هم گفت پدیده هیچ جرمی ندارد.حالا نمیدونم بعد از 5 ماه دوباره چرا بورس نیوز داره یواش یواش هجمه رو شروع میکنه و پروژه سارینا 2 کیش رو هم به جریانی مشابه پدیده ربط میده اصلا برید اول یه نگاهی به شاندیز بکنید بعدا هارتو پورت کنید قیمت گذاری کارشناسان برای دارایی ها و املاک پدیده تا آخر خرداد ماه تموم میشه اونوقت که قیافه ی بورس نیوز و مغرضان دیدن داره و تودهنی بزرگی خواهند خورد.
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
آقای ناشناس شما بر اساس کدام اطلاعات ارزش ذاتی شاندیز را حساب کردی بنویس تا ببینم ریگی به کفش نداری
حسام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
علی آقا شاید شما چون پولتو فعلا از دست دادی ،داری میگی که پدیده خوبه و چارهای جز این نداری باید تعریف کنی تا یکی بیاد سهام بخره تا شما فرار کنی!! تمام بدبختی مملکت ما همین رابطه ها و رانت خواریها در گذشته است!! به همین موسسه ها در دولت قبل دقت کنید!! مانند علف روییدن،همین موسسه میزان رو ببینید !! پدیده با سر به زمینش زد!! مدیران شرکت را به طمع انداخت و وام بزرگ گرفت و خیلیها را بیچاره کرد!!خدا کنه باز هییت تسویه ،کار هییت مدیره میزان را انجام ندهد و پولها را به افراد خاص و با نفوذ پرداخت کند!!! لطفا نماینده ای از دفتر امام جمعه مشهد بر هییت نظارت ،نظارت کند،!!! خدا وکیلی ما میترسیم پول باز هم به افراد خاص داده شود ،خواسته ما این است به همه سپرده گذاران نسبت به پولشان بطور مساوی پول پرداخت شود تا حق هیچ کس ضایع نشود..یک ساختمان میخواهی بسازی کلی پول و باید به شهرداری بدی!! ما یک ساختمان ساختیم در سال 91 حدود یک میلیارد و 200میلیون تومان درآمد،حدود 100میلیون تومان در آن سال به شهرداری برای پروانه و طبقه اضافی دادیم،شرکت پدیده ادعای 22000میلیارد تومان ارزش پروژه دارد،و به شهرداری شاندیز حدود 16 میلیارد در سال 91 و 92 پرداخت کرده برای 1110هزار متر تجاری و هتل و مسکونی و تغییر کاربری!! ما یک داوزدهم کل سرمایه گذاری را با توجه به داشتن کاربری مسکونی!!! پرداخت کردیم...حالا نسبت پرداخت پدیده به شهرداری چقدر است? اگر مثل ساخت مشهد باشد مثلا باید حدود 2000میلیارد تومان به شهرداری بدهد!!!!!!!!!!!!!!!!!
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۳
فعلا که بعد از ماهها هنوز نتونستن جرمی رو درباره پدیده ثابت کن. ... فقط با هجمه ها و تهمتهاشون ابروی یه عده مسلمون رو بردن و زندگی هزاران نفر رو بهم ریختن که انشاا... اون دنیا جواب پس میدن قابل توجه بورس نیوز....
اخرش هم روسیاهی به زغال میمونه ... و بورس نیوز و تمام شایعه پراکنها و تنگ نظرها روسیاه میشن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۸
اخه بابا تا کی بنزین مفت به تو بدن تاوضع مملکت از این بدتر بشه اگ کمی اقتصاد بلد بودی میدونستسی چه خدمتی به مردم میکنند
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
ما به مدیران تعاونی میزان گفتیم مجوز دارید ? گفتن علاوه بر داشتن مجوز داریم بانک هم میشویم،!!! در روزنامه خراسان هم در شهریور 93 از قول مدیران بانک مرکزی نوشته بود که میزان جزو غیر مجازها نیست و خود میزان هم همین حرفها را میزد!! حالا یکی بگه تکلیف مردم عادی چیه? به کی باید اعتماد کرد? مدیران ظاهرالصلاح و دروغگو در میزان و هشدار ندادن در آن زمان از طرف مدیران بانک مرکزی در صدا و سیما و بصورت شفاف و روشن ،حداقل اسم مجازها را اعلام میکردند،و مردم گرفتار دروغگویان نمیشدند، چون معلوم شده که مدیران بانک مرکزی قدرت برخورد با اینها را ندارد و خودش را هم برای منافع مردم درگیر این مسایل نمیکند و فقط برای منافع خودشان و بانکها این شرایط را درست کردند!! فقط سءوال آخر من اینه که چرا به امثال موسسه میزان با آرم قوه قضاییه خدمات بانکی خیلی خوب دادید?? چرا عابر بانک داشت? چرا دستگاه پوز داشت? چرا 110 شعبه داشت ? و خیلی چراهای دیگر!! خلاصه ما این را فهمیدیم که فقط مردم باید تاوان بدهند،چون اکثر مدیران دولتی که مرامی ندارند و فقط به فکر پست و مقام و پول هستند ...........ما به اکثر مدیران کشور باختیم
جگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
مسولان دارند تیشه به ریشه مردم عادی میزنند.و خود را کنار میکشند.تا الان مسولان خواب بودند که به یکباره از خواب بلند میشوند یا منافع شخصیشان به خطر می افتد.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
دادستان مشهد که تا دو ماه قبل با سیاستی محافظه کارانه از نام بردن مستقیم شرکت پدیده ابا داشت، به یکباره با چرخشی مثال زدنی پدیده را صراحتا بزرگترین کلاهبردار تاریخ میخواندچرا؟
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
۴.۵ ماه از ۷ ماه گذشت ۲.۵ ماه دیگه جرم های زیادی علیه پدیده اثبات میشود ۰ ببینیم شمایی که هی میایید ومیگید جرمی نشده اون موقع چه حرفی دارید ۰ هرچند اگر سهام دار نباشید و پهلوان باشید اون موقع هم شروع به شعارهای فدای پهلوان شوم میدهید واز پول مردم و زن وبچه مردم دراین شرایط سخت مایه میگذارید . واقعا افراد بی شرمی هستید .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
دوره تبلیغات وطماع کردن مردم گذشت . دیگر مردم گول نمیخورند اون اقلیتی هم که طمع کار شوند هرچه سرشان بیاید حقشان است . پدیده هم بدون تبلیغات و فروش سهام جدید به مردم هرگز پول سهام داران قبلی را نمی دهد .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲
نابود کردن پدیده توسط دادستان توطعه ی مشهد مال بود تا با زمین گیر کردن رقیب پس از تکمیل پروژه اش حرف اول را بزند . دقت کردید پروژه ی به این عظمت را اونم در بلوار سجاد مشهد !!! نه بیابون شاندیز بدون فروش سهام و وام به سرعت دارد تکمیل میکند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
گرچه از ابتدا مانند روز روشن بود که پدیده توان پرداخت بدهی های خود را ندارد و از این رو با وعده ی سود 30% طی زمان 7 ماه اقدام به خرید زمان کرد تا بتواند برای خروج از بحران منابع مالی تامین کند ، اما زمان هم به نفع این شرکت عمل نکرد و رکود موجود فشار مضاعفی را به وی وارد ساخت.
پدیده شاندیز فرصت 7 ماهه زمان خود را بسرعت از دست می دهد و تا به حال نتوانسته است تامین مالی کند که بتواند پاسخ طلبکارانش را بدهد. مدیر عامل شرکت ابنیه پدیده 3 راه برای تامین سرمایه اعلام کرده بود 1- تامین مالی از طریق فرابورس 2- تامین مالی از طریق سرمایه گذار خارجی 3- تامین مالی از طریق فروش دارایی ها.
دو روش 1و 2 که بنا به اظهارات ایشان به سنگ خوره و بدلیل پرونده قضایی قابل دستیابی نیست. تنها روش 3 باقی مانده . تا بحال بوی آن را متوجه شدند و حسابی توی سرقیمت دارایی های پدیده خواهند زد و فاتحه را خواهند خواند.
ناشناس
UNITED STATES
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
واقعا مسولين مملكتي كم كاري ميكنند كه همچين شركتهايي اجازه فعا ليت پيدا ميكنند من خودم در پديده سرمايه گذاري كرده وبعد سهامم را فروختم معلو نيست كي به پول برسم هر دفعه قانوني يك طرفه درست ميكنند وبه سهامدار كاري ندارند
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
ما که از اول با دید 4 یا 5 ساله وارد این سهم شدیم. کمتر از 5 درصد از پولمون رو هم سرمایه گذاری کردیم. فعلا اوضاع قمر در عقربه، ولی تجربه کمی که داریم بهمون میگه اینجور مواقع نباید احساسی عمل کرد.
یه زمانی همه میگفتن بیشتر بخر که ضرر میکنی. الان میبینم که رعایت کردن اصول سرمایه گذاری بهتر از منطق بنگاه داری جواب میده
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
یادمون هست پدیده هروز تمام جراید وروزنامه ها ورسانه ها وتلویزیون رو پر کرده بود از شمارش معکوس که آخرش هم چیزی از پایان شمارش معکوس در نیومد . حالا کسی ۷ ماه رو شمارش معکوس نمیکنه ونمیگه همچنان خبر های خوب در راه است ؟؟؟ چون خبر های بد در راه است !!!واقعا چیزی به پایان ۷ ماه نمونده و۵۵۰۰۰ سهامدار فروشنده شرایط سختی در انتظارشان است . اطمینان داشته باشید اینبار سهامداران واقعی صبور نخواهند بود .
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
پدیده پولمان را خورد ، میزان پولمان راخورد ، تبرک پولمان را خورد ، بانکها درتورم ۴۰ درصدی سود ۱۰ درصدی دادند وپولمان را خوردند ، ثبت نام کنندگان خودروی خارجی پولمان را خوردند وفرار کردند ، خودرو سازان وطن پولمان را خوردند و زباله های ۳۰ و۴۰ میلیونی دادند . مملکت دادستان وقانون دارد کی گفته هرج و مرجه .... خیلی هم امن و مدرنه جای بیت المالم امنه امنه واصلا اختلاص نمیشه باور کنید.... .
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
سلام دوستانی که از قیمت بنزین صحبت می کنند بهتر است اول صنایع خودروسازی وطن را تعطیل کنیم تا ماشین پر مصرف با قیمت بالا به ما نفروشند تا ما مجبور شویم به علت قیمت سوخت و مصرف بالا خودرو سوار نشویم.
اگر قیمت سوخت دو برابر شود باید مصرف سوخت خودرو نصف شود
این مطلب را انتشار دهید لطفا. چرا خودرو سازان به ملت ظلم می کنند، قیمت بین المللی خودروهای داخل چقدر است؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
مردم رو غارت کردن بعدم انگار نه انگار .... مردم بیچاره هم جایی ندارن برن حقشون رو طلب کنن .... هرکی واسه خودش یک موسسه ایی پروژه ای و معرکه ای راه انداخته پول مردم رو بالا کشیده وبعدم فقط پرت وپلا تحویلشون میده ... واقعا مردم ایران مظلوم وبی پناهند ...
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
چندتا آدم مزدور رو استخدام کردن که هی میان میگن شاکی ندارن خیلی آدمای خوبی هستن ، قهرمانن ، مردم شاکی کجا برن هرکی رفته چکای میزان رو برگشت زده فقط خودشو گرفتار کرده وریالی نگرفته ، پدیده که همون چک رو هم نداده ویک کاغذ دل خوش کنک داده ، اینهایی که به این کلاهبرداران میگویند قهرمان بسیار ..... هستند .
معارف
ROMANIA
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷
درس عبرتی شد که دیگه در هیچ جایی سهام نخریم . پول روی توی بالش بگذاری بهتر از اینکه سهام بخری چه در بورس و چه در غیر بورس.
عاقبت همراه شدن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
عاقبت همراه شدن با پدیده....بانک مرکزی باید جواب سپرده گذاران در میزان را بدهد!! چون 265میلیارد تومان به گفته مدیران بانک مرکزی،میزان سپرده نزد بانک مرکزی داشته و این نشان میده که میزان در بانک مرکزی پرونده و حساب داشته و اونها هم 15 سال اجازه فعالیت به میزان داده و اگر هم بعدا خلافی داشته و نظارت بانک مرکزی ضعیف بوده !! پس باید مردم تاوان بدهند در هر صورت چه مقصر میزان بوده و چه بانک مرکزی و دولت،مردم باید تاوان بدن!!! و مدیران کلا نماینده مردم نیستند و خودمان باید مواظب اوضاع باشیم و خودمان نماینده خودمان باشیم و خودمان نظارت کنیم و از خودمان استعلام بگیریم،در دیماه سال 90 از مدیری از بانک مرکزی پرسیدم که میزان چطوری میباشد و گفت که داره مجوز موسسه رو میگیره و قبلا مجوز تعاونی از دولت داشته و سپرده هم نزد بانک مرکزی داره!! سیاست یک بام و دو هوا در جهان سوم!!
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۲
دوستان, چرا زود قضاوت میکنین. یه عده میگن پدیده کلاهبرداره یه عده هم عکس اینو میگن, کی باید یاد بگیریم زود قضاوت نکنیم در حالی که پرونده داره بررسی میشه؟