بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه پس از اظهارات اخیر رئیس فدرال رزرو آمریکا و تقویت ارزش دلار اندکی کاهش یافت و نزدیک به پایین ترین سطح خود در یک هفته اخیر رسید.
کد خبر : ۱۴۸۸۷۲
به گزارش بنکر (Banker) به نقل از رویترز، جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرده است که احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان سال 2015 میلادی وجود دارد و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.
بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1204 دلار رسیده است. قیمت طلا 13 می به کمتر از 1201 دلار در هر اونس رسیده بود.
جانت یلن روز جمعه در سخنان مهمی تاکید کرد که فدرال رزرو احتمالا تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد که این مساله بستگی به بهبود اوضاع بازار کار و اشتغال و افزایش نرخ تورم خواهد داشت.
فدرال رزرو آمریکا در 6 سال و نیم گذشته نرخ بهره را نزدیک به صفر ثابت نگه داشته و میلیاردها دلار نقدینگی به اقتصاد تزریق کرده است. بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن هستند.
گزارش سایت طلا حاکیست شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز امروز دوشنبه به بالاترین سطح خود در یک ماه اخیر رسیده است. افزایش نسبی نرخ تورم آمریکا در ماه آوریل نیز گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره را بیشتر کرده است.
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی، افت 40 درصدی تقاضای طلا در بازار هند در شش ماه دوم امسال پس از پایان مراسم ازدواج در این کشور می تواند تاثیر زیادی بر افت بیشتر قیمت طلا داشته باشد.
تازه ترین گزارش صندوق بین المللی پول نیز نشان می دهد که روسیه و قزاقستان میزان ذخایر طلای خود را طی ماه آوریل افزایش داده اند.
به نظر می رسد انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا طی روزهای آینده، روشن شدن وضعیت بحران مالی و بدهی یونان و همچنین روند تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.
به اعتقاد تحلیلگران بازار طلا سطح حمایتی مهم قیمت طلا در کوتاه مدت 1200 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد به زودی با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر