بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
بی تدبیری و ضعف مدیریت طی دوسال اخیر در بخش مسکن که رکود را در آن چندبرابر کرده است را نمی توان با افزایش میزان وام های مسکن جبران کرد.
کد خبر : ۱۴۸۹۱۲
سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه تسهیلات جدید خرید مسکن با عنوان وام های 80میلیونی تأثیری منفی در بازار مسکن ایجاد می کند، اظهار داشت: مدت ها است که بازار مسکن با رکودی بی سابقه روبرو شده است و در حال حاضر مردم منتظر بدست آوردن سرمایه ای هستند تا مسکن خود را تأمین کنند. پرداخت این وام به گونه ای است که سبب هجوم یکباره مردم به سمت بازار مسکن می شود و این امر افزایش قیمت های مسکن را به دنبال دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بی تدبیری و ضعف مدیریت طی دوسال اخیر در بخش مسکن که رکود را در آن چندبرابر کرده است را نمی توان با افزایش میزان وام های مسکن جبران کرد که البته این وام ها نیز با شرایط خاصی همچون شرط سپرده 50 درصدی پرداخت خواهد شد.

وی با تأکید براینکه اجرای این طرح تورم را در بخش مسکن بوجود می آورد، تصریح کرد: تنها در صورتی می توانیم بگوییم که تسهیلات جدید مسکن تورم را بوجود نمی آورد که این تسهیلات در جهت ساخت مسکن به مردم داده شود.

بیاتیان در خاتمه با اشاره به شرط 50درصدی سپرده گذاری برای دریافت وام های مسکن، گفت: بسیاری از مردم که صاحب خانه نیستند و قصد خرید خانه دارند شاید 40 میلیون تومان در اختیار نداشته باشند، با چنین شروطی تنها زمینه برای رونق بازار دلالان آماده می شود و معضلات بخش مسکن چند برابر خواهد شد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
شما بگید مسکن کی گران شده تا ما بفهمیم موضوع از چه قراره. دوم مگر می شود دوباره کاری اشتباه همچون مسکن مهر انجام داد که شخص با 20 میلیون صاحب خانه شود؟ رونق بازار مسکن آنقدر هم مهم نیست که ما بخواهیم 40 درصد تورم تحمل کنیم. اگر شما نمی توانید سرمایه گذاری در مسکن خود را به نقد تبدیل کنید و سود کسب کنید به ما ربطی ندارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
اگر هم طرف 40 میلیون یکسال در بانک سپرده گذاری کند که وام 80 میلیونی بگیره بعد از یکسال متوجه میشه که واحد مسکونی که مثلا 200 میلیون میتوانسته است خریداری کند بعد از یکسال باید 40 میلیون بیشتر خریداری کند یعنی 80 میلیون وام که یکسال بعد از سپرده گذاری به او میدهند را باید 40 میلیون ان را بابت تورم قیمت مسکن هزینه کند که در اینصورت متوجه میشود که باید بابت 80 میلیون در واقع 40 میلیون گرفته و تازه باید اقساط 80 میلیون را با سودش که جمعا میشه چیزی حدود 170 میلیون را پرداخت کند.

یعنی طرف 40 میلیون میگیره و 170 میلیون باید پس بده...
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
بسمه تعالی
با کدامین درآمد میخواهد بازپرداخت این وام ۶۰ الی ۸۰ میلیون را گیرنده وام تأمین کند...؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!! حداقل درآمد ماهی ۳ میلیونی که تهش یک میلیون خالص بماند آیا فکر نمیکنی کسانیکه ۳ میلیون درآمد دارند تهش هیچی براشون نمیمونه و اگر بمانه کفاف پرداخت اقساط را نمیدهد.
مثل اینکه شماها باور ندارید تو مملکت تورم بیداد میکند.....؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
ایا ما ازمالزی کمتر هستیم که هرمالزیایی در طول عمر خود یک بار از حج بدون نوبت و ازوام مسکن بدون بهره (ربا ما ) استفاده میکند انان هم مسلمان هستند اما ................
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
بله رشد زیاد از حد قیمت مسکن توسط دولت توجه توسط دولت ونیز افزایش قیمت دلار به بهانه تحریمتوسط دولت قشر
متوسط را زیر پا له کرد وچه رکودی زیاده خاهی دولت وزززززلم به مردم همینه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
بله رشد زیاد از حد قیمت مسکن توسط دولت توجه توسط دولت ونیز افزایش قیمت دلار به بهانه تحریمتوسط دولت قشر
متوسط را زیر پا له کرد وچه رکودی زیاده خاهی دولت وزززززلم به مردم همینه
فرید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲
8 سال وام به ساخت دادید. ملک فقط طی یکسال از اون 8سال4 برابر شد.
پس قدرت خرید رو نباید افزایش داد.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
البته عمق کم تحلیل کارشناس به وضوح عیان است.اما ضروری است بدانیم که پروسه ساخت مسکن یک شبه نیست و به دلیل تقاضای بالای مسکن در سال های 90 و 91 و مازاد تقاضا، باعث هجوم سرمایه گذاران خارج از بازار مسکن برای ساخت شد که نتیجه در سالهای 92 و 93 به شکل مازاد عرضه و رکود در بخش مسکن نمایان شد.
برای درک بهتر می توانید به تحلیل های منطقی و ارزشمند مبتنی بر آمار( به دور از سوگیری های سیاسی)مرحوم کوزه چی مراجعه نمایید.