بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
بانک های سوئیسی ده ها سال است که به عنوان بانک هایی شناخته می شوند که اطلاعات حساب های مالی مشتریان خود را به کشورهای متبوع آنها جهت محاسبه مالیات آنها ارائه نمی داد اما بر اساس گزارشات جدید رازداری این بانک ها در حال حاضر پایان یافته و این بانک ها در حال انتشار نام مشتریان خارجی خود هستند.
کد خبر : ۱۴۸۹۶۱

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین المللخبرگزاری فارسبه نقل ازراشاتودی، بانک های سوئیسی در اقدامی هماهنگ با درخواست کشورهایی مانند آلمان، هند، روسیه ، فرانسه و دیگر کشورها، اطلاعات مشتریان خارجی خود را که به عنوان فراریان مالیاتی در این کشورها محسوب می شوند را منتشر کردند.

از سال های دهه 1930 بانک های سوئیسی به عنوان مکان امنی برای منابع مالی اتباع خارجی برای فرار از پرداخت مالیات به دولت های متبوع خود بودند.

این بانک ها تا کنون از ارائه اطلاعات حساب مشتریان خارجی خود به دولت های آن ها با عنوان رازداری امتناع می کردند.

اما به تازگی و با افزایش فشار دیگر کشورها بر سوئیس، دولت این کشور اقداماتی را در جهت پایان دادن به این رازداری انجام داده و در آخرین اقدام بانک های این کشور اعلام کرده اند که به درخواست دیگر کشورها، نام مشتریان خارجی فراری مالیاتی خود را منتشر خواهند کرد.

این اقدام به طور کلی به عنوان پایان رازداری و محرمانه نگهداشتن اطلاعات مشتریان بانک های سوئیسی محسوب شده و می توان گفت که بانک های سوئیس دیگر مکان امنی برای منابع مالی اشخاص و شرکت های خارجی که از پرداخت مالیات به کشورهای متبوع خود فرار می کنند نیست.

دولت سوئیس اعلام کرده است که بنا به درخواست های بیشمار سازمان های مالیاتی کشورهای مختلف، نام، ملیت و تاریخ تولد فراریان مالیاتی مشتری بانک های این کشور را در روزنامه دولتی این کشور منتشر خواهد کرد.

در ماه مارس، مقامات دولت سوئیس با اتحادیه اروپا برای مقابله با فرار مالیاتی به توافق رسیدند. بر اساس این توافق شفافیت در بانک های سوئیسی افزایش یافته تا کشورها بتوانند مالیات خود را از مشتریان این بانک ها نیز دریافت کنند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر