بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
در همایش سالیانه مشتریان، کارگزاران و شرکت های حمل و نقل عنوان شد:

تلاش "ذوب" برای حضور در بازارهای خارجی/راه اندازی اولین شرکت برون مرزی در عمان

با توجه به شرایط و شاخص هایی که در کشور داریم، در دهکده جهانی علاوه بر اینکه باید روابط خارجی خود را تنظیم کنیم، بایستی در داخل نیز بر مراودات خود مدیریت بهتری داشته باشیم.
کد خبر : ۱۴۸۹۶۴
نویسنده :
کیوان فر
همایش سالیانه مشتریان ،کارگزاران و شرکت های حمل و نقل دیروز با حضور جمعی از ذینفعان ،مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان معاونین و مدیران به ویژه مسئولین حوزه بازاریابی و فروش این مجموعه فرابورسی در محل سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، در این همایش اهداف و برنامه های ذوب آهن اصفهان جهت تعامل و همکاری با مشتریان، کارگزاران و شرکت های حمل و نقل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اردشیر سعد محمدی مدیر عامل شرکت نیز مهمترین دستاورد "ذوب" را در زمینه تنوع و تولید محصولات جدید تشریح کرد و به سؤالات مطرح شده پاسخ داد.

در این همایش اردشیر سعد محمدی مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان به تشریح وضعیت صنعت فولاد در جهان و ایران پرداخت و اظهار داشت: با توجه به شرایط و شاخص هایی که در کشور داریم، در دهکده جهانی علاوه بر اینکه باید روابط خارجی خود را تنظیم کنیم، بایستی در داخل نیز بر مراودات خود مدیریت بهتری داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه میزان صادرات "ذوب" طی فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به دوره مشابه پنج برابر شده است گفت: این میزان جهش در صادرات را درحالی شاهد هستیم که برای رقابت با تولید 822 میلیون تنی فولاد در چین نیاز به سیاست گذاری و حمایت بیشتری وجود دارد. همچنین لازم به نظر می رسد نقاط ضعف موجود در صادرات مورد بررسی قرار گیرد و بر همین اساس در این همایش به منظور تبادل اطلاعات مهم و اثر بخش گرد هم آمده ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: اینکه چه نهادی در خصوص این موارد در عرصه فولاد سیاست گذاری کند، مهم است. چراکه پیش از این فولادی ها همگی به صورتی کاملاً منسجم به سازمان ایمیدرو و سیاست های آن وابسته بودند. اما در حال حاضر هر مجموعه فولادی وابسته به نهاد و مجموعه خاصی است. بطوریکه "ذوب" زیر نظر سیاست های شستا بوده، "فولاد" و "فخوز" نیز به ترتیب از سهام عدالت و صندوق بازنشستگی کشوری سیاست های خود را دریافت می کنند.

سعد محمدی از تولید تیرآهن بال پهن سایز 16 تا 20 در شرایط فعلی سخن گفت و تأکید کرد: این تنوع در تولید تیرآهن بال پهن در حالی وجود دارد که در زمینه فروش بایستی تدابیری اندیشیده شود. ضمن اینکه از آذرماه امسال نیز تولید تیرآهن بال پهن سایز 20 به بالا در "ذوب" آغاز می شود.

مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان استراتژی شرکت را تولید محصول متناسب با شرایط روز امکانات فنی، اقتصادی و تولیدی عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که مد نظر قرار گرفته، حضور در بازارهای قطر و امارات است و با توجه به اینکه این مناطق برنامه هزینه و سرمایه گذاری در برخی طرح های عمرانی خود را دارند، بایستی با برنامه ریزی دقیق وارد این بازارها شویم. علاوه بر این، "ذوب" فرصت حضور در بازارهای اسپانیا و ایتالیا را دارد و می توان با همکاری یکدیگر نقاط ضعف را پوشش داده و فضای جدیدی را برای فعالیت بیشتر ایجاد کنیم. وی پیرامون آغاز تولید ریل از آذرماه امسال گفت: ظرفیت این کارخانه 400 هزار تن است که براساس استانداردهای روز دنیا راه اندازی و تجهیزات آن از کشور آلمان خریداری شده است.

وی ادامه داد: با توجه به آمار و ارقام اعلام شده توسط وزارت راه و شهرسازی و نیز بر مبنای تقاضای موجود در پروژه های داخلی، نقطه مبهمی در فروش این محصول وجود ندارد. در همین راستا، این امکان وجود دارد که هر سه مدل ریل مورد نیاز در کشور شامل ریل های حمل و نقل در حوزه معادن، آسانسور و مترو را در "ذوب" تولید کنیم.

وی ادامه داد: طبق برنامه پنجم توسعه مقرر بود در سال گذشته هزار کیلومتر خط آهن جدید در کشور ریل گذاری شود که به دلیل وجود برخی شرایط و قیمت ریل این امر محقق نشد، اما پیش بینی ما این است که در شرایط عادی تقاضای لازم برای جذب تولیدات ریل "ذوب" وجود دارد. اما نکته مهم در این زمینه اینجاست که در خصوص تفاهم نامه موجود برای فروش این محصول پول پرداخت نمی شود، بلکه مبالغ مذکور به جای هزینه حمل و نقل مواد اولیه مورد نیاز ذوب آهن اصفهان در نظر گرفته خواهد شد. البته در رابطه با این محصول کشورهای عمان، قطر، امارات، الجزایر و مصر متقاضی و نیازمند خرید ریل از ما هستند.

سعد محمدی در خاتمه سخنان خود از نصب تجهیزات واحد کک سازی و پالایشگاه و پیشرفت 52 درصدی این واحد خبر داد و پیرامون برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها گفت: این برنامه مراحل قانونی خود را سپری می کند و پس از قطعیت موضوع، اطلاعات نهانی پیرامون درصد و زمان آن را از طریق کدال به اطلاع عموم سهامداران و سرمایه گذاران خواهیم رساند.

محسنی معاونت بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در این همایش ضمن اعلام پیشرفت 60 درصدی خط تولید ریل ملی و تیرآهن H اظهار داشت: پیش فاکتور اولیه برای فروش 20 هزار تن پیش فاکتور دوم نیز آماده صدور است.

وی در بحث تجارت بین المللی و حضور "ذوب" در بازارهای خارجی نیز گفت: در این راستا اولین شرکت برون مرزی در کشور عمان راه اندازی شده و پیگیری هایی برای آغاز فعالیت در کشورهایی همچون قطر، کویت، امارات متحده عربستان، آذربایجان، ترکمنستان و غیره و نهایتاً کشور ایتالیا در حال انجام است؛ چراکه از نظر کیفیت محصولات مشکلی نداریم و می توانیم در بازارهای خارجی نیز بازاریابی و فروش داشته باشیم.

این گزارش می افزاید، در پایان این همایش نیز مشتریان و کارگزاران و شرکت های حمل و نقل برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
آواز دوهل شنیدن از دور خوش است
به دلیل اوضاع خراب شرکت مبلغ پاداش تولید نیروهای شرکت به میزان 50 درصد سال 88 رسیده . تورم این چند سال رو خودتون حساب کنید . قیمت جهانی آهن رو هم که میبینید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
از قدیم گفتن چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است . داداش کل اگر طبیب بودی سر خود دوامینمودی . شما کشور خودتو آباد کن بعد از سی سال ، نمیخواد جای دیگر خودتو نشون بدی . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!