بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر : ۱۴۸۹۷۵
قيمت طلا در جريان معاملات امروز 10 دلار کاهش يافت و هر اونس فلز زرد در برابر 1197 دلار معامله شد.
به گزارش خبرگزاري آريا،در حالي که ارزش دلار پس از اظهارات اخير رئيس فدرال رزرو آمريکا افزايش يافته، قيمت طلا امروز حدود يک درصد کاهش يافته و به پايين ترين رقم در 2 هفته گذشته رسيد.
بر اساس اين گزارش، قيمت هر اونس طلا پس از رسيدن به 1195 دلار و 40 سنت، با اندکي ترميم 0.8 درصد‌ برابر با 10 دلار نسبت به جلسه قبل کاهش يافت و به 1197 دلار و 46 سنت رسيد.
جانت يلن، رئيس فدرال رزرو آمريکا روز جمعه گفت، بانک مرکزي آمريکا احتمالا امسال نرخ بهره را افزايش خواهد داد زيرا اقتصاد آمريکا در مسير خروج از عملکرد ضعيف اوايل امسال قرار دارد.
سرمايه گذاران معتقدند، افزايش نرخ بهره به تقاضا براي طلا آسيب خواهد زد و ارزش دلار را بالا خواهد برد.
سوکي کوپر، تحليلگر موسسه بارکليز ديروز در يادداشتي نوشت: «ما همچنان بر اين نظريم که سه ماهه سوم سال احتمالا ضعيف ترين سه ماهه سال براي طلا خواهد بود، زيرا ما انتظار داريم فدرال رزرو در ماه سپتامبر شروع به افزايش نرخ بهره کند، اما کاهش احتمالي قيمت محدود خواهد بود.»
تحت تاثير اظهارات يلن، ارزش دلار در برابر سبد ارزهاي معتبر جهاني امروز به بالاترين رقم يک ماه گذشته رسيد و در برابر ين ژاپن بالاترين رقم 8 سال گذشته را تجربه کرد.
تقويت ارزش دلار، طلا را براي دارندگان ساير ارزها گرانتر مي کند و تقاضا براي سرمايه گذاري در فلز زرد را کاهش مي دهد.
تجار طلا مشتاقانه در انتظار انتشار آمارهاي اقتصادي آمريکا از جمله امار اعتماد مصرف کننده و ميزان فروش خانه هاي جديد در اواخر امروز هستند تا سرنخ هاي جديدي از ميزان تقويت اقتصاد آمريکا و نحوه تاثيرگذاري آن بر تصميمات فدرال رزرو به دست بياورند.
تجار همچنين بر اخبار منتشر شده از يونان تمرکز کرده اند. دولت يونان روز دوشنبه اعلام کرد که به کمک فوري نياز دارد تا بتواند قسط وام خود به صندوق بين المللي پول را در هفته آينده پرداخت نمايد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر