بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر : ۱۴۸۹۸۶
تصادف خودروهای بدون راننده ساخت شرکت گوگل سبب بروز حرف و حدیث‌هایی در خصوص اعتماد به این صنعت نوظهور بین اذهان عمومی جهان شده است.

عصر بانک؛با وجود استفاده از فناوری‌های بسیار پیشرفته در تولید اتومبیل‌های بدون راننده، شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده است که در ماه‌های اخیر 11مورد از اتومبیل‌های بدون راننده با فناوری گوگل دچار خرابی شده‌اند و از بین 68 اتومبیل 4 مورد دچار تصادفات جاده‌ای شده‌اند.


گفتنی است، خوشبختانه در هیچ یک از تصادفات مورد فوتی اتفاق نیفتاده اما بروز تصادفات کارشناسان را در خصوص ایمن بودن استفاده از این خودروها دچار شک و تردید کرده است.

در اتومبیل‌های گوگل تنها مورد کنترلی توسط کاربر انسانی روشن و خاموش کردن اتومبیل‌ است و اهرم کنترلی دیگری در اختیار کاربر قرار ندارد.

این نوع اتومبیل‌ها با کمک حسگر‌های مخصوص شامل رادار، نور لیزر و دوربین‌های پیشرفته به بررسی و رصد وسایل نقلیه اطراف، موانع و انسان‌ها پرداخته و با تنظیم موقعیت صحیح به حرکت، سبقت و ترمز می‌پردازند.

شرکت گوگل به تازگی طرح آزمایشی رانندگی این وسیله در حدود 100 هزار مایل را به اتمام رسانده و اعلام کرده‌اند که در طول 6 سال از اجرایی شدن این پروژه وجود 11 مورد خرابی بسیار ناچیز است. شرکت‌ گوگل قصد دارد در سال 2016 این خودرو را وارد بازارهای جهانی فروش کند.

/باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مرتضی اراک
-
سه‌شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
بورس عزیز طوری از آمار وحشتناک گفتی که فکر کردم یه 26000تایی کشته شده طی شش سال فعالیت اتومبیلهای بدون راننده چهار موردتصادف فکر نمیکنی آمار قابل قبولیه درجایی که در کشور ما اتومبیلهای با راننده تقریبا 1000برابر این آمار کشته وزخمی میشه
سورن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
شما فکر کن اینها بیان تو جادههای ایران یا تو تهران ،چه شود ،
حیثیت گوگل و صنعت اتومبیل سازی به فنا ست
البته این فقط واس ماست نه اروپا
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
پس از افزایش قیمت بنزین ، تو کشور ما هم قیمت فروش الاغ بالا رفته. امیدوارم میزان تصادفات با الاغ بالا نره!!!!