بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اعلام کسری 16 هزار میلیارد تومانی منابع هدفمندی از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: با بنزین 1000 تومانی فقط سه هزار میلیارد تومان از این کسری جبران می‌شود.
کد خبر : ۱۴۹۰۰۴
محمدباقر نوبخت که برای توضیح در مورد مصوبات اخیر دولت مبنی بر افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی از جمله بنزین در یک برنامه تلویزیونی حضور یافته بود با اشاره به الزامات قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: خلاصه این قانون این است؛ گران کن، قیمت را افزایش بده و بخشی از آن را بین مردم تقسیم کن. در عین حال که باید با اصلاح قیمت حامل‌های انرژی نرخ‌ها به قیمت منطقه نزدیک شود.

وی با اشاره به تعیین سقف 48 هزار میلیارد تومانی برای منابع ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه امسال افزود: این در حالی است که عملکرد سال گذشته و پیش‌بینی سال جاری تا قبل از افزایش‌های اخیر در قیمت سوخت نشان می‌دهد منابع به دست آمده از این بخش فقط در حد 32 هزار میلیارد تومان است که البته باید طبق آن قانون نصف آن بین خانوارها تقسیم شده، 30 درصد برای تولید و 20 درصد دیگر به خزانه اختصاص یابد اما در شرایط موجود به دلیل روش اشتباه و غلط پایه گذاری شده از گذشته ناچاریم تمام این رقم و حتی با برداشت از خزانه و اضافه کردن به آن را بین مردم توزیع کنیم.

نوبخت با بیان اینکه بین 48 هزار میلیارد تومان بودجه و 32 هزار میلیارد تومان عملکرد هدفمندی یارانه‌ها از محل افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی 16 هزار میلیارد تومان فاصله وجود دارد خاطرنشان کرد: براین اساس باید برای جبران این کسری قیمت بنزین و سایر سوخت‌ها را در حد این 16 هزار میلیارد تومان گران می‌کردیم، اما با توجه به مخالفت شدید رییس جمهور و دولت با افزایش یک‌باره قیمت‌ها، دست به چنین اقدامی نزدیم.

وی گفت: تمام منابعی که از محل حذف سهمیه 700 تومانی بنزین و تک نرخی شدن آن با قیمت 1000 تومان برای دولت به دست می‌آید در حد سه هزار میلیارد تومان است.

نوبخت این را هم گفت که حتی پیشنهادهایی مبنی بر افزایش قیمت بنزین تا 1200 و 1500 تومان هم برای دولت مطرح بوده که به هیچ عنوان آن را نپذیرفته است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷
به اندازه اختلاس یک نفر
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
علی آقا. بگو به اندازه ی تمام کمک های انجام طی این سال ها به جیبوتی، سوریه، لبنان، عراق، ... و بعلاوه اختلاس برادران.
اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
رودروایسی نکنین یه بار قیمت بنزین رو 2000 تومن می کردید کل کسری بودجه تون رو پوشش میدادید.
والا ...خیلی رو دارن ها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
یک تعدادی از این آقایان هستند هنوز نتونستند یک اختلاس درست حسابی بکنند که این درامد حاصل از یارانه بنزین هم باسه این عزیزان که حقشون ضایع نشه
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
بنده یه سوال از جناب نوبخت دارم و اون اینکه مگه نفت از بشکه ای 110 دلار نرسیده به بشکه ای 60 دلار پس این بنزین لعنتی چرا هیچ تاثیری نگرفته و هر روز گرون و گرونتر میشه!!!!!!!!!!
یا اینکه بنزین رو از گوجه سبز میگیرن که امسال نایاب شده !!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
حسسسن جان مچچچچچچچچکریییم
khakhs
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
این بیشتر توجیه بود نه توضیح!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
بدید بانکها برند وام بگیرند اختلاس کنند هر روز به سرمایه شان اضافه شه.یا نه بدید سوریه و یمن.نه بدید حزب الله.
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
اینافکرکردن مردم ایران همون مردم ساده وزودباور20-30سال پیشن
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
احسنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
آقای نوبخت : بنا نیست هرسال دولت کل مبلغ پرداختی به مردم را روی حامل حال انرژی بکشد. شما از سال اول اجرای این قانون مرتب قیمت حامل ها را افزایش دادید درحالی که پرداختی یارانه را ثابت نگه داشته و هر سال هم دروغ پردازی می کنید که کسری بودجه دارید. چطور برای سوره ، لبنان و ... کسری بودجه ندارید آنوقت برای یارانه قبل هم بصورت غیرمستقیم پرداخت می شده است و حالا شما قسمتی از آن را مستقیم به مردم پرداخت می کنید کسری دارید. درصورتی این 48 هزار میلیارد که هیج ، اگر 48000 میلیارد هم به دولت بدهند باز هم با سوء مدیریتی که در دولت وجودارد کسری بودجه وجود خواهد داشت . لذا با حذف کامل یارانه های ملت مشکل شما برطرف نخواهد شد.
اشرفی
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کمک به سوریه و لبنان و... برای تجهیز آنها برای جنگ با دشمن دیرینه اسراییل هست. اگر این کمک صورت نگیره اونها براحتی غزه و سوریه و لبنان رو خواهند گرفت و میرسن به مرز ایران. اونوقت هست که ما باید بطور مستقیم وارد جنگ با اسراییل و متحدانش بشیم که هزینه رو دهها برابر می کنه. من در جریان ریز مبلغ کمک و جزییات نحوه پرداخت نیستم ولی در کلیت اگر فکر کنید منطقی هست. صد البته سیاستهای تنش زدا در منطقه که آتش جنگ رو خاموش کنه و اینجور هزینه ها رو کاهش بده عقلانی تر هست که بنظر سیاست خارجی این دولت هم بر همین مبنا هست. ولی در شرایط فعلی آشوب منطقه راهکار شما جیه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
دولت محترم با مردم ایران مثل خارجی رفتار کرده و آب و خاک معدن و نفت و خلاصه همه چیز را مانند خارجیها به ملت ایران می فروشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۵
دولت تدبیر بنزین 1500 تومانی را نپذیرفته

الان کشور 8 میلیون بورس باز دارد که از اقتصاد خوب حالیشون هست

بالاتر از قیمت جهانی که نمیتونید از یب ما خالی کنید

مگر اینکه نقشه ای برای دلار داشته باشید


این دولت تدبیر ها دارد در زدن جیب ملت
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
سلام: جناب ناشناس که همه اش سمپاشی میکنی وکمک های کشور ما را به سوریه وعراق ولبنان وغیره را مطرح میکنی اگر ما به این کشورها خصوصا سوریه وعراق وحزب الله کمک نمی کردیم واین دولتها سقوط میکردند الان داعش کارهایی که در عراق وسوریه و لبنان میکند در ایران میکردند . دیده باز کن که جان بینی انچه نادیدنیست ان بینی