بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
مدیر عامل شرکت سبدگردان پاداش سرمایه عنوان کرد:

بورس درحالت ایستا/حرکت بورس به سمت پی بر ای 12

حمایت حقوقی­ها از سهامی که به نظر بسیاری از کارشناسان اکنون به قیمت ذاتی خود رسیده ­اند، می­ تواند باعث بهبود شرایط فعلی گردد و به نظر می رسد به سرمایه گذاری در بازارسرمایه باید با دیدی بلند مدت نگاه کرد تا بتوان بازار را به ثبات رساند.
کد خبر : ۱۴۹۰۱۴
نویسنده :
جمشیدی
با توجه به پرداخت نرخ های سود بالاتوسط موسسات مالی و اعتباری، تاکنون جریان نقدینگی به بازار وارد نشده و با نزدیک شدن به زمان مذاکرات هسته ای طی تیرماه امسال و اهمیت این مذاکرات، بازار سرمایه در حالت ایستا قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت سبدگردان پاداش سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: ازسوی دیگر وضعیت اقتصاد کشور و تولید صنایع مختلف در شرایط رکودی بسر می برد و ازآنجا که بازار سرمایه متاثر از شرایط اقتصاد کلان کشور است تا زمانی که اقتصاد از شرایط رکودی خارج نشود نمی­توان از این جهت هم انتظار تغییر را در شرایط بازار سرمایه داشت. علاوه بر این، ریسک سیاسی و اظهارات دولت در مورد صنایع مختلف همچون پتروشیمی و پالایشگاهها و مخابرات و... را هم می­توان از دیگر دلایل اثر گذار بر وضعیت این روزهای بازار سرمایه دانست.

کوروش شمس به راهکار های موجود جهت برون رفت از شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: از راههای پیشنهادی برای بهتر شدن وضعیت بازار میتوان به نظارت بانک مرکزی بر موسسات مالی و اعتباری اشاره کرد. چراکه همچنان تعدادی از این موسسات با پرداخت سودهای بالا بخش زیادی از پول را نزد خود نگهداشته­اند. کاهش نرخ بهره وامهای بانکیدر پی کاهش تورم نیز می تواند رونق را به اقتصاد کشور و به دنبال آن به بازار سرمایه بازگرداند. اما از نظر سیاسی وبخصوص مذاکرات پیشرو نمی­توان اظهار نظر خاصی کرد و تنها می­توان به افراد کم ریسک پیشنهاد نمودتا در خرید سهام شرکت های بورسی دقت کنند و سهام با سود نقدی تقسیمی مناسبرا خریداری کنند. همچنین به سهامداران که اعتقاد به حصول توافق جامع هسته ای دارند، می توان سهام پیشرو را پیشنهاد کرد.

وی افزود: حمایت حقوقی­ها از سهامی که به نظر بسیاری از کارشناسان اکنون به قیمت ذاتی خود رسیده ­اند، می­ تواند باعث بهبود شرایط فعلی گردد و به نظر می رسد به سرمایه گذاری در بازارسرمایه باید با دیدی بلند مدت نگاه کرد تا بتوان بازار را به ثبات رساند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به صنایع پیشرو بورس طی سال جاری، در این خصوص گفت: با توجه به مذاکرات پیشرو و امیدها به توافقی خوب میان ایران و کشورهای 1+5، از صنایعی که از پتانسیل بالایی برای رشد سودآوری برخوردارند،می­توان به صنایع لیزینگ، بانک، خودرو، حمل و نقل و نیز دارو اشاره کرد.

همچنین پس از مذاکرات و حصول توافق هسته ای این انتظار وجود دارد که نسبت پی بر ای بازار تغییر کند و به سمت نسبت پی بر ای بازارهای سرمایه کشورهای درحال توسعه میل کند که در این کشورهانزدیک به 12 می­باشد و انتظار میرود نسبت پی بر ای در بورس ایران هم به سمت این اعداد میل کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
با سلام. P/E بازار 12 می شه؟ شوخی می کنید به خدا! خدا وکیلی توی تحلیل هاتون دقت کنید.
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
منظورشون یک دو بوده یادشون رفته فاصله بزارن
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
برای ماحقیقیها دیگر مهم نیست چون سرمایه های خود رااز دست داده ایم نوبت حقوقیهاست حالا شما باید زمین بخورید تا دل ما خنک شود حا لا از سهامها یتان حما یت کنیدببینیم !!!!!!!!!!!
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
زمین نمیخورن پول مارو خوردن غم ندارن شکمشون سیره
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
اینقدر از حقوقی ها غول نسازید الان قیمت بسیاری از سهم ها ارزنده هست چرا حقیقی ها فروشنده هستند و حقوقی ها در حال مفت خری؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
تورم باید تا هشت درصد پایین بیاد که پی به ای برسه بالای ده. ضمنا سوداوری شرکت ها هر روز بیاد پایین تر افزایش پی به ای دردی رو دوا نمی کنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
بورس نیوز خواهشاً یه معیار و متری برای انتخاب کسایی که باهاشون مصاحبه میکنی بزار.
یه کمم روی حرفایی که میزنن فکر کنی و بعدش منتشر کنی بد نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
تا الان هر جه شنیدیم سراب بوده است
بس است دیگر این خواب و خیال ها واقعیت مملکت را بازگو کنید
که من بیسواد از فبل هل ها گقتم اوضاع بسیار خراب است و هر روز بدتر ا دیروز
امیر
ROMANIA
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
فروشنده برنده است ...والسلام
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
آقای زنگنه که شمشیر از رو بسته و تا وقتی در این سمت قرار داره اوضاع همینه ، وگرنه پی بر ای بازار که مهم نیست اصلا" بشه سی .
افشین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
اون سهامداری که داره سهم رو با پی بر ای 3 میفروشه اگه جو بگیرتش سهم با پی بر ای 12 رو هم میخره
مهدی
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
دقیقا درسته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
پی بر ای 12 کاری ندارد که شرکت ها هر فصل تعدیل منفی می دهند و این هدف هم محقق می شود
اشکوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹
با این آزاد شدن همه چیز ،شرکت ها دارن می خوابن سود شرکت ها کجا بود بفروشید که هر روز بدتر از دیروزه گول این تحلیل ها رو نخورید تو هر سرکتی با هر تولیدی سرک بکشید همه دارن می نالن
کوروش
UNITED STATES
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
مدت ده سال است که تحلیل تکنیکال میکنم هم در بازار جهانی و هم بورس ایران ، نظر شخصی ، فکر نمیکنم جناب مدیر عامل تخصصی عمیق داشته باشند البته دوستان به نکات خوبی اشاره کردند به نظر میرسد تعداد تحلیلگران در بورس ایران با توجه به گذشته افزایش یافته و این گروه دیگران را در پوشش خود قرار داده اند که البته با توصیه این گروه اندیشمند سرمایه را وارد بورس خواهند کرد دیگر خوب مشخص است بورس باید قانون خود را خیلی سخت اصلاح کند تا از دستکاری و کنترل خارج شود بورس باید شکل بورسهای با اعتبار را به خود بگیرد باید از بازیچه گروهی خاص خارج شود اگر این اصلاحات صورت پذیرفت امیدی هست در غیر این صورت آقای مدیر عامل فکرت غلط است حقیقی اعتماد نمیکند و اختیار سرمایه خود را به دست همکاران شما نخواهند داد بورس باید با اصلاح قانون خود عدالت محور شود تا حقیقی احساس امنیت کند قانون 5 درصد رشد و افت و حجم مبنا و کنترل حجم فروش و خرید و دیگر قانونها اهرم کنترل شماها هستند تا اصلاحات صورت نگیرد این بازار بزرگترین آفت سلامتی سهامدار خرد است دوستان تقاضای حمایت از بورس راه غلطی است باید تقاضای اصلاح قانون را داشته باشید آن زمان خواهید دید چقدر دست نابکاران کوتاه میشود فقط قانون جهانی را بخواهید در بورس ایران اجرا شود تا حقیقی اعتماد کند .
هاشم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
بسمه تعالی همچین میگن خریداران دقت کنندادم خندش میگیره اخه دستکاری قیمتها وای پی اس براتون مثل اب خوردنه بلکه راحت تر//ازقدیم گفتن ضرر را ازهرجا جلوشو بگیری منفعته .
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
ذر بازار ایران زمان حمایت حقوقی بسته به دستورات سیاسی و نوع جناح و حزب حاکم است اگر به یاد داشته باشیدذر زمان ریاست جمهوری اقای احمدی نزاد دقیقا در زمان وضع تحریمها بازار کاملا مثبت بود جناح رقیب در حال حاضر از بازار به عنوان یک اهرم سیاسی ز شاید تخریبی استفاده میکند انچه مسلم است این وضعیت در بلند مدت ادامه دار نخواهد بود اگر چه تعیین این مدت بیشتر به عوامل سیاسی مربوط است تا قرار داشتن قیمت سهام در محدوده های مناسب درصدهای پی /ای و ای پی اس و / دی پی اس شرکتها فقط برای معدود افرادی میتواندجذاب باشد که بیشتر سهامداری میکنند. فعالان بازار سرمایه میتوتانندبا صبر بیشتر-البته در صورت ادامه دار بودن و ثابت ماندن شرایط سیاسی فعلی- سهام مورد نظر خود را در قیمتهای پایینتری خرید کنند به نظر این حقیر سرمایه جدیدی برای حرکت بازار لازم نیست این سرمایه همیشه و در همه حال موجود و اماده است.حقوقیهای بازار هم اگر در فشار دستوری قرار بگیرند بازار در زضعیتی قرار میگرد مثل این هفته .شناسایی بارار ایران مثل شناسایی وضعیت ترافیک است در عین بی نظمی دارای نظم خاصی است نهایتا قفلش باز میشود اما زمانی که زمان از دست رفته-
نمیدانم چرا من و امثال من .سود راحت بانک را ول میکنیمو......
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
12 درسته ولی نه تو کشوری که نرخ تورم و بهره بالای 20 درصده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
اقای کارشناس همچین میگه 12 آدم فکر میکنه از محاسبات پیچیده و دقیق به این عدد رسیده
اقا این فرمول محاسباتتو بزار تا استفاده کنیم